וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישית לוחצת: לקראת המשחק השני בין מכבי ת"א לריאל מדריד

השיחות האישיות שרק העמיקו את הטראומה, הקולות בהנהלת מכבי תל אביב שמחכים לבלאט בפינה, ההאשמות כלפי שון ג'יימס, החשש של ריאל מהמשחק השני והטיפ החשוב שדייויד בלו למד בשנה שעברה. ורד כהן מדווחת מהמחנה הלחוץ של מכבי תל אביב במדריד

מגד גוזני

1. לדיוויד בלאט יש קוף גדול להוריד מהגב: הוא מעולם לא זכה בגביע אירופה על אף שהגיע עם מכבי תל אביב פעמיים לפיינל פור. הדרך לחוויה מתקנת תמשיך הערב, במשחק השני בהצלבה מול ריאל מדריד (21:45, ישיר בוואלה! ובאפליקציות). אלא שבניגוד לשנה שעברה, הפעם בלאט לא יוכל להשתמש בתירוץ ההפסד למאסטר כמו אוברדוביץ'.

מאמן פנאתינייקוס האגדי, כמו דושאן איבקוביץ' וכמו אגדות מקומיות כמו רלף קליין ופיני גרשון, זכו להניף גביעי אירופה, וניתן להרגיש את הדריכות של בלאט שיודע שהוא מתרחק מחברות ברשימה המכובדת הזו. לעיתונאים הוא ענה באופן קצר, לחלק מהשאלות סירב לענות.

בלאט היה בנסיגה לפני שחזר למכבי. הוא לא הצליח באריס סלוניקי ובאפס פילזן, וכמעט שהסכים לחתום בהפועל ירושלים אך לא הגיע למלחה בשל רצונו לחתום לעונה אחת בלבד. ואז הגיעה ההצעה ממכבי והחזירה אותו לבמה.

השנה הוא גרם למדינה שלמה להאמין שהעלייה להצלבה היא הישג, אבל לא מעט גורמים במועדון רואים את הדברים אחרת. לטענתם האלופה הישראלית שמחזיקה בתקציב מכובד אמורה להיות חברה טבעית בשלבים הסופיים של היורוליג, ולא כולם בהנהלה מתמוגגים מההישגים של בלאט. כולם שכחו שבעונה בה פיני גרשון אימן, והוא הגיע להצלבה, גם היה מדובר על מהלך טבעי, ועוד בעונה קשה בה דיאור פישר ואלן אנדרסון הלכו מכות באחד האימונים, פרשייה שטואטאה מתחת לשטיח.

בהנהלה כבר נזפו בבלאט על שצרח על השחקנים בתחילת העונה וגרמו לו לחדול ממנהגו, והתקוממו על מדיניות העדפת שחקנים מסוימים, וכל תוצאה פרט לניצחון הערב תגביר את הקולות נגדו.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם עוזרו דרק שארפ. מגד גוזני
לא כולם בהנהלה מתמוגגים ממנו. בלאט/מגד גוזני

2. השמש מפציעה על מדריד, שבניגוד לדימוי האדריכלי המהולל שלה, חלק ניכר מהבתים בה אפרוריים למדי. החנוונים מתחילים להוציא את מרכולתם, ומכבי תל אביב, שספגה תבוסה קשה בפתיחת הסדרה בבירת ספרד, תנסה להתחיל להציג הערב את מרכולתה במשחק השני.

המלון בו מתאכסנת הקבוצה מציע שילוב פרדוקסלי של חמימות מנוכרת. מבחוץ הוא נראה כמו בניין של חברת היי טק, מבפנים הוא גדוש שטיחים ומנורות ביתיות. המלון מרוחק מהמרכז הפועם של מדריד. מאז התבוסה גם שחקני מכבי נראו מרוחקים, כל אחד מכונס בתוך עצמו. הלובי, שלפני יומיים היה שוקק חיים צהובים - שם ישבו השחקנים בניחוחות, התבדחו וחייכו.- הפך להיות תחנת מעבר לסידורים הכרחיים.

האווירה הקשה והמתוחה גלשה גם אל האימון המסכם. דייויד לוגן העדיף להקשיב למוזיקה באייפון, ראשו על ידו, והוא נראה מתוסכל מאוד מהבור המקצועי שאליו נפלה הקבוצה. השחקנים נאלצו לחוות שעתיים מתישות של צפייה בווידאו במלון. צפייה ארוכה מהרגיל, שבמהלכה הראה בלאט לשחקנים את הטעויות אותן ביצעו. בנוסף עברו השחקנים שיחות אישיות, בניסיון לעבוד על ההיבט המנטלי.

אבל לאיש מהשחקנים לא ניתנה הזדמנות להדחיק את המפלה והתחושות נותרו קשות. במהלך הצפייה בתיעוד הטראומה הופנו לא מעט תיקונים לשון ג'יימס, עליו סיפרו שלקח הכי קשה את ההפסד. המבט של ג'יימס עצוב להחריד. לא ברור מדוע בלאט היה צריך להכריז בפניו שהוא "לא הופיע למשחק" במקום לתמוך בו, ועד כמה שזה יעזור לסנטר המתוסכל הערב. זו שאלה קריטית, משום שג'יימס הוא שחקן מפתח בסדרה. לא מעט שוחחו באסיפה על הכישלון בתחום הריבאונד, כמו גם בעצירת השלשות של הבלאנקוס, ובלאט הדגיש שרק פיתוח משחק ריצה יוביל לסלים קלים.

השחקנים שיצאו מתדרוך הווידאו נראו רצוצים ממכבש הלחץ הגדול שדוחק בהם לחזור למוטב בתוך יומיים. רובם חסרי ניסיון ביורוליג, קל וחומר במעמדי חירום כאלה בהם הם נדרשים לזנק מתוך המדמנה. גם שמעון מזרחי העביר שיחת מוטיבציה, שבה דובר על כבוד המועדון. המסר היה ברור: תראו לכולם שאפשר לחזור לסדרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שון ג'יימס מכבי תל אביב. מגד גוזני
איך הנזיפה תשפיע עליו? שון ג'יימס/מגד גוזני

3. אווירת נכאים מתובלת בהבעות של 'עסקים כאילו כרגיל' השתלטה על אנשי מכבי אתמול. הדוגמה בה בחר בלאט להציג לשחקניו כמזניקת מוטיבציה היתה ההתאוששות במשחק ההצלבה השני מול פנאתינייקוס אשתקד. מי שהחזיר את הצהובים לחיים באותו משחק היה דייויד בלו, עם שלשות חשובות במאני טיים.

אותו בלו מבין בדיוק מה עובר על שחקני מכבי: "מבחינה מנטלית הקבוצה חייבת פשוט לשכוח מההפסד". אומר בלו לוואלה! ספורט. "כל שחקן צריך לחשוב בעצמו מה הוא יכול לעשות כדי לעזור לקבוצה, כדי לדעת איך לגנוב ניצחון בספרד. זו הכנה פיזית וגם מנטלית והיא חשובה מאוד. בנקודה כזו של העונה חייבים לדעת שפשוט אין מחר וכך גם להופיע על המגרש".

ומה אומר בלו, שבודק בימים אלה אופציות אימון בלוס אנג'לס, בתשובה לשאלה האם ישוב למכבי בעונה הבאה? "אני לא בטוח לגבי מעשיי בעונה הבאה. אני מתרכז בהיכן שאני נמצא עכשיו. אך אחד ממכבי לא שוחח איתי על חזרה".

דייויד בלו, מכבי תל אביב, בין שחקני פנאתינייקוס קוסטס קיימאקוגלו, מייק באטיסט. AP
שיעור חשוב. בלו מול פאו/AP

4. ובינתיים, ביקום המקביל, ריאל עברה יומיים רגועים בהרבה, אבל הספרדים לא טופחים יותר מדי על השכם של עצמם ושומרים על שלהבת הדריכות. באימון הקבוצה בעיר פוסואלו דה אלארקון, המרוחקת כשעת נסיעה ממדריד ובה עורכת הקבוצה את רוב אימוניה, נראו השחקנים מחויכים. בעיר זו גם מתגוררים רוב השחקנים, ובה גם מתגוררים בפרבר עשיר שורה של כוכבי ריאל מדריד בכדורגל, ביניהם גם כריסטיאנו רונאלדו.

המקום פסטורלי ושקט. האימון מתחיל בכדרורים, מרכוס סלוטר מציג שליטה בשני כדורים במקביל, ואילו סרחיו רודריגס מספר לוואלה! ספורט: "היינו מאוד מרוכזים ואנחנו רוצים להמשיך כך. מכבי תגיע חזקה יותר למשחק השני ותילחם על חייה. הרגשתי מאוד נוח במשחק, היו לנו קליעות קלות. אנחנו צריכים להגיע חזק ולנסות להשיג את הניצחון השני".

אולם פבלו לאסו, מאמן ריאל, מבקש מכולם לקפד את ראשה של השאננות. האויב הפנימי, שהוא כידוע מסוכן יותר מהיריב החיצוני. מן הסתם, הוא נשא באוזני שחקניו דברים הפוכים שאמר בלאט לאחר המשחק על הקאמבק של הצהובים מול פנאתינייקוס בעונה שעברה.

סרחיו גרסיה רונראס, שמסקר עבור ה-'מארקה' את ריאל, לא ממהר לקבור את מכבי ואף מנפק תחזית אופטימית: "אני לא מאמין שריאל תציג את אותה הרמה במשחק השני. זה בלתי אפשרי לדעתי. זו קבוצה לא יציבה, ורבים הופתעו ממה שקרה במשחק הקודם, גם בריאל. ההפרש הפתיע את כולם. לאסו חזר ואמר לפני המשחקים שמכבי תהיה קשוחה בפנים, אבל זה לא קרה, והמצ' אפ בין בלאט ללאסו אמור להיות לטובת בלאט כי לבלאט יש הרבה יותר ניסיון".

לגבי תפקידו של שון ג'יימס אמר רונראס: "הוא מזכיר לי קצת את ד'אור פישר ששיחק במכבי ועבר למדריד. הוא שחקן שצריך להביא לו את הכדור לנקודה מסוימת בכדי לקלוע. כשהוא קלע, ריאל לא ידעה איך לעצור אותו, אבל אולי היתה לו בעיה עם המאסה של ריאל".

שחקן נוסף שסיקרן את רונראס היה ניק קיינר מדלי. "הוא מכיר היטב את היריבה ואני לא יודע למה בלאט לא נתן לו לשחק, כי בהתחלה הוא היה נהדר", אמר העיתונאי הספרדי. "אולי בלאט רצה משהו אחר. אני מופתע בכלל שמאמן הגנה כמו בלאט מצליח לספוג כל כך הרבה נקודות במשחקים כאלו למרות שידוע מה הוא רוצה. ריאל פשוט צברה ניסיון והעלתה את ההגנה, וזה דווקא לא משהו שריאל תמיד עושה. סלוטר שיחק אולי את המשחק הכי טוב שלו במדי הקבוצה, והמון שחקנים שלא מייצרים נקודות הצליחו לעשות את זה דווקא נגד מכבי, שתהיה בבעיה גדולה אם תפסיד גם הערב".

מאמן ריאל מדריד פבלו לאסו. מגד גוזני
לא אמור לנצח את בלאט על הקווים. לאסו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully