וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: הקיסר

4.3.2013 / 12:00

פרנצ'סקו טוטי הבלתי נגמר קבע שיא נוסף, שב לרגש ומוביל את נבחרת המחזור. לצדו: הדבר הכי טוב שקרה העונה לריאל מדריד עם המתנה שהעניק זידאן, והחלוץ הכי חם בפרמיירליג

ספורט 2

צפו בלואיס סוארס מוביל את ליברפול לעוד ניצחון

רבות כבר דובר על העונה הנוכחית של רומא. עוד פרויקט קרס, עוד מאמן הלך, אבל פרנצ'סקו טוטי עדיין שם. והוא ממשיך לרגש. הסמל הנצחי של רומא, שרק לפני כשבועיים כבש שער ניצחון לרשת יובנטוס וזכה לקבלת פנים מחממת לב לאחר מכן מעובדי מתחם האימונים טריגוריה, סיפק עוד רגע אמוציונלי השבוע. טוטי השתווה לגונאר נורדאל כסגן מלך שערי הליגה האיטלקית בכל הזמנים, התרגש עד דמעות באולימפיקו ומקבל את הכבוד גם בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט. לצידו של 'אר פופונה' מככבים המתנה של זידאן לריאל מדריד, הרכש המתעורר של מנצ'סטר יונייטד, הכישרון המבטיח של הבונדסליגה והחלוץ הכי חם בפרמיירליג.

לואיס סוארס, ליברפול. רויטרס
לא עוצר. סוארס/רויטרס

שוער:

מוחמד אמסיף - אוגסבורג

אלכס מנינגר הגיע בינואר לאוגסבורג, גילה יכולת נהדרת והשתלט על עמדת השוער הראשון. עד שנפצע. למאמן מרכוס ויינצירל לא נותרה ברירה אלא להחזיר את מוחמד אמסיף, אותו השעה בתחילת ינואר ואף שלח לשחק בקבוצת המילואים. אמסיף תרם לניצחון בקרב התחתית מול הופנהיים בשבוע שעבר, ובשבת התעלה והעניק לקבוצתו עוד שלוש נקודות יקרות ב-0:1 במגרשה של ורדר ברמן. השוער המרוקני-גרמני עצר את מרקו ארנאוטוביץ', ארון האנט ופעמיים את קווין דה ברוין במחצית הראשונה, וקינח לקראת הסיום עם הדיפה וירטואוזית לחצי מספרת של סוקרטיס. גם הקורה עזרה לאמסיף מול הבלם היווני, ולפתע אוגסבורג שנראתה בדרך הבטוחה לליגה השנייה יכולה לחלום על היחלצות גם מהמקום המוליך למבחנים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מוחמד אמסיף שוער אוגסבורג. Johannes Simon, GettyImages
נעל את השער. אמסיף/GettyImages, Johannes Simon

הגנה:

מגן ימני: ז'יל סיוני - באסטיה

הדרבי הלוהט של קורסיקה אכן ענה על ההגדרה והיה רווי יצרים. האוהדים הדליקו אבוקות ביציעים, השחקנים התכתשו על כר הדשא ולא פחות מחמישה כרטיסים אדומים נשלפו במשחק. אבל בבאסטיה מתמקדים בשורה התחתונה - הם שוב ניצחו דרבי. אז'קסיו קיוותה להשיג ניצחון ראשון מאז אפריל 2008, אז עוד שיחקו השתיים בליגת המשנה, אך המארחים היו נלהבים יותר וזכו ב-0:1 שהעניק להם אוויר לנשימה בתחתית הצפופה. ז'יל סיוני לא רק הצליח להישאר נקי מכרטיסים במשחק האלים בקורסיקה, אלא גם נעל את האגף שלו וסיפק את הבישול לשער הניצחון של טאופילו מאולידה. המגן הימני, יליד באסטיה ושחקן נבחרת קורסיקה, נתן את הלב במפגן שכל כולו נחישות. כי בסופו של דבר, הוא קודם כל אוהד של הקבוצה.

בלם: רפאל וראן - ריאל מדריד

בדברי הימים של ריאל מדריד ייזכר זינדין זידאן לנצח כאיש שהביא למועדון את אליפות אירופה התשיעית עם אותה בעיטת יעף נדירה לרשת לברקוזן. אבל לא רק. הוא גם האיש ששכנע את רפאל וראן להעדיף את ריאל מדריד על פני מנצ'סטר יונייטד, פריס סן ז'רמן וכל היתר. הבלם הצרפתי בן ה-19 התפתח למימדים מפלצתיים בצמד משחקי חצי גמר גביע המלך נגד ברצלונה, ושמר על אותה רמה גבוהה גם בניצחון הליגה של הבלאנקוס 1:2 בשבת. למרות ההרכב המשני ואף על פי שהפעם הוא לא כבש, וראן ניצב כסלע איתן במרכז ההגנה, חיפה על חבריו והראה כי באמת מדובר בבלם על. ליאונל מסי אולי הבקיע, אבל השילוב בין וראן לסרחיו ראמוס עמד מולו בגבורה ושוב התגלה כציוות הכי מוצלח שיש לז'וזה מוריניו במרכז ההגנה. דידייה דשאן טוען ש"יש לו הכל" ובצרפת קוראים לו "זידאן של ההגנה". גם בברצלונה לא ישכחו אותו בתקופה הקרובה.

רפאל וראן, ריאל מדריד, כובש מול ברצלונה. רויטרס
שבוע חלומי. וראן כובש מול בארסה/רויטרס

בלם: יאן ורטונגן - טוטנהאם

הוגו לוריס רצה לשחק אצל ארסן ונגר, אבל ארסנל חיכתה יותר מדי והוא חתם בטוטנהאם. מוסא דמבלה היה בסיטואציה דומה ונחת אצל התרנגולים, וכך גם יאן ורטונגן, אותו רצה בכלל ונגר כדי לאייש את הקישור. קשה להאמין שמישהו מהם מתחרט כרגע. התרנגולים נקמו על התבוסה 5:2 עם ניצחון 1:2 בדרבי הביתי, וחזרו למקום השלישי המעניק כרטיס אוטומטי לליגת האלופות. ורטונגן, שהרשים העונה גם בעמדת המגן השמאלי, תופקד במרכז ההגנה לצד מייקל דוסון והיה במיטבו. בקרב בין הבלמים הבלגים, ורטונגן ניצח בנוקאאוט את תומאס ורמאלן (שבנבחרת דוחק אותו לצד שמאל של ההגנה) בזכות חילוצי כדור נהדרים וגלישות מתוזמנות שקטעו התקפות של ארסנל. הבלם הסתדר ללא בעיות עם אוליבייה ז'ירו וגם כשטעה ידע לתקן מיד. איש המשחק ואחד המצטיינים של טוטנהאם העונה. גארת' בייל לא לבד.

מגן שמאלי: ג'ורג'יו קייליני - יובנטוס

לאחר יותר מחודשיים בהם נעדר בגלל פציעה, ג'ורג'יו קייליני קיבל דקות מעטות בניצחון על סיינה כדי להכשירו למשחק העונה. אנטוניו קונטה ידע עד כמה חיוני הבלם הבינלאומי למערך ההגנתי שלו, ואכן פתח איתו כשמאלי בשלישיית הבלמים מול נאפולי. קייליני לא רק היה הטוב על המגרש, אלא גם נגח את שערו הראשון העונה ברגע הכי חשוב. יובנטוס הצליחה לשמור על סטטוס-קוו בזכות ה-1:1 בסן פאולו, ובעיקר הוציאה ליריבתה הטוענת לכתר את הרוח מהמפרשים. קייליני עשה זאת פיזית לאדינסון קבאני, בקרבות היאבקות שלא היו מביישים טורניר אולימפי. המשיכות, הצביטות וההקנטות הוציאו את קבאני מכליו והוא אף שלח מרפק לפניו של הבלם, אבל לא זה מה שירתיע את השחקן שרגיל לסיים משחקים עם תחבושות על הראש. בסיום שניהם לחצו ידיים והחליפו חולצות, כשבתקשורת האיטלקית החמיאו לקייליני על "תצוגה של אלוף אמיתי".

ג'ורג'יו קייליני חוגג שער עם שחקני יובנטוס. רויטרס
בדרך לעוד אליפות. קייליני ויובה חוגגים/רויטרס

קישור:

גז'גוז' קריכוביאק - ריימס

ההפתעה הגדולה של סוף השבוע האירופי הגיעה מהליגה הצרפתית, שם ריימס הדהימה עם ניצחון 0:1 על פריס סן ז'רמן היומרנית. מאז אוקטובר חיכו אוהדי ריימס, פעם אימפריה בקנה מידה אירופי, לראות ניצחון ביתי. הם לא האמינו שזה יקרה דווקא מול זלאטן איברהימוביץ', דייויד בקהאם ויתר המיליונרים. ריימס רשמה את ההישג הנהדר בעיקר הודות להצטיינותו במרכז השדה של גז'גוז' קריכוביאק. הפולני בן ה-23 חזר בקיץ לקדנציה שנייה בקבוצה, אחרי ששיחק במדיה עוד בליגה השלישית, כמושאל מבורדו שאיתרה אותו כשהיה בסך הכל בן 16. קריכוביאק שלט במרכז השדה, ניווט את ריימס גם כשנותרה ב-10 שחקנים ותוגמל על עבודתו הבלתי נלאית עם שער הניצחון היוקרתי. סך הכל היו לקשר האחורי שבעה חילוצי כדור (יותר מכל שחקן אחר במגרש), 85 אחוזי דיוק במסירות ו-17 כדורים ארוכים שהגיעו ליעדם. משחק הירואי.

שינג'י קגאווה - מנצ'סטר יונייטד

הרבה זמן חיכו באולד טראפורד לקבל את שינג'י קגאווה אותו רכשו בקיץ. שינג'י קגאווה של דורטמונד. אחרי פציעה בברך שהעיבה על תקופת ההתאקלמות שלו, הכישרון היפני חזר בהדרגה לרוטציה של אלכס פרגוסון ובשבת רשם את משחקו הטוב ביותר על אדמת אנגליה, ב-0:4 על נוריץ'. מנצ'סטר יונייטד לא מצאה דרך לפרוץ את המערך ההגנתי של האורחים, עד שקגאווה הבקיע את הראשון בתוספת הזמן של המחצית. מכאן העסק נפתח לגמרי, וקגאווה ניצל זאת כדי להציג לראווה את התנועה המפורסמת ללא כדור והיכולת למקם עצמו בשטחים הפנויים מבעד להגנה. הוא נכנס משמאל למרכז, השלים שלושער נדיר לקראת הסיום והפך לשחקן האסייתי הראשון שכובש שלישייה בפרמיירליג. לא בטוח שזה יספיק ליפני כדי לפתוח מול ריאל מדריד, אבל פרגוסון מבטיח ש"זו רק ההתחלה. הוא יהיה טוב יותר בעונה הבאה".

יוליאן דראקסלר - שאלקה

אמרו שהוא לא מסוגל לאייש את העמדה מאחורי החלוצים, שהוא לא נותן תוצרת ושהוא עדיין בוסר. יוליאן דראקסלר, בסך הכל בן 19, מצא את הזמן הנכון להשיב לכל המבקרים ולשמור את קבוצתו במאבק על הכרטיס לליגת האלופות. הקשר ההתקפי המבטיח סחף את שאלקה לניצחון חוץ ראשון מאז אוקטובר, 1:4 מרשים על וולפסבורג, עם שני שערים נהדרים ובעיקר חוסר אנוכיות. הדבר התבטא בשער השלישי, אז דראקסלר נותר לבד מול השוער, אך בחר לפרגן לג'פרסון פרפאן במקום לחפש את השלושער האישי. את הקרדיט על משחקו הטוב ביותר במדי שאלקה, בדיוק שבוע לפני הדרבי מול דורטמונד, העניק דראקסלר דווקא לראול, איתו שיתף פעולה אשתקד. "כולם יודעים שאני מעריץ גדול שלו", אמר לאחר המשחק וחשף את סוד השינוי: "צפיתי בהרבה סרטונים של ראול. אני ממשיך ללמוד ממנו".

שחקן שאלקה, יוליאן דראקסלר. רויטרס
לומד מראול. דרקסלר/רויטרס

התקפה:

פרנצ'סקו טוטי - רומא

שער אחד היה חסר לסמל של רומא כדי להשתוות לגונאר נורדאל האגדי במקום השני של טבלת כובשי כל הזמנים בסרייה A. אחרי 16 דקות מול גנואה, מהנקודה הלבנה, פרנצ'סקו טוטי קבע את ההישג וציין את שערו ה-225 בליגה האיטלקית. לשיא 274 השערים של סילביו פיולה טוטי לא שואף להגיע, אך הוא רוצה להחזיר את רומא לאירופה. זה בהחלט אפשרי. הג'אלורוסי השיגו ניצחון שלישי ברציפות, כשטוטי היה כמעט כמו תמיד מעל כולם, עם שני בישולים שהתווספו לשער מהנקודה הלבנה וגם עימות אחד שהוביל להרחקתו של יוראי קוצקה האורח. טוטי עומד כעת על 10 שערים ליגה, וזו העונה ה-13 בקריירה בה הוא מגיע למאזן שערים דו ספרתי. "זה היה מרגש", הודה טוטי בסיום, כשגם הילדים חגגו איתו על כר הדשא והדמעות זלגו מעצמן. "רציתי את השיא הזה כל כך, ואני שמח שזה קרה לעיני הקהל שלי". אייקון.

לואיס סוארס - ליברפול

בזמן שרובין ואן פרסי תקוע כבר שלושה שבועות על 19 שערים, לואיס סוארס מתקדם בצעדי ענק לעבר תואר מלך שערי הפרמיירליג. מאז מייקל אואן ב-1998, לא היה לליברפול שחקן שכבש שלושער בשלושה משחקים שונים תוך פחות משנה. הסקורר האורוגוואי הצליח לעשות זאת, כשהוסיף לשתי השלישיות לרשת נוריץ' הישג זהה על חשבון וויגאן. כמו בשני המקרים הקודמים, גם הפעם סוארס עשה זאת במשחק חוץ, בו ליברפול הביסה 0:4 את הלאטיקס. כוכב ליברפול שוב הוכיח כי הוא בלתי ניתן לעצירה, במיוחד כעת כשיש לו עם מי לשתף פעולה בהתקפה. פעם זה דניאל סטארידג' ופעם זה פיליפה קוטיניו, שבישל לסוארס באומנות ואז ראה את חברו האורוגוואי מבקיע בכדור חופשי שהוסט וחותם עם סיומת אלגנטית בין רגליו של השוער כדי להגיע ל-21 שערי ליגה. העונה של ליברפול אולי מתה, אבל סוארס חי וקיים. יספיק לתואר כדורגלן העונה באנגליה?

רודריגו פלאסיו - אינטר

שבעה ארגנטינאים פתחו בהרכב של קטאניה, עוד שניים בהרכב של אינטר ודווקא זה שעלה מהספסל השפיע יותר מכולם ביחד על המשחק. אנדראה סטרמאצ'וני השעה את אנטוניו קסאנו ובחר להשאיר גם את רודריגו פלאסיו על הספסל במשחק החוץ בסיציליה, כדי שינוח מעט לקראת המפגש מול טוטנהאם בליגה האירופית. בפיגור של 2:0 בהפסקה, למאמן הצעיר של אינטר לא נותרה ברירה. הוא שלח את פלאסיו למערכה וקיבל ממנו קאמבק מופלא. החלוץ בן ה-31 בישל לריקי אלברס את השער המצמק, השווה בעצמו בדקה ה-70 ובתוספת הזמן השלים מהפך מזהיר וקבע 2:3 שהציב את אינטר שוב רק נקודה מהמקום השלישי הנכסף. ללא מיליטו הפצוע וכשמעמדו של קסאנו לא ברור, אינטר תלויה בעיקר באנרגיות של פלאסיו.

פרנצ'סקו טוטי שחקן רומא חוגג שער. רויטרס
הכובש השני אי פעם בסרייה A. טוטי/רויטרס

שווים אזכור:

בן פוסטר (ווסט ברומיץ') - חסר מזל
סטיבן פינאר (אברטון) - קרע את הרשת
ג'אקומו בונאבנטורה (אטאלנטה) - חבט בסיינה
דורלאן פאבון (בטיס) - פלופ באיטליה, להיט בספרד?
ברנדאו (סנט אטיין) - משלים את אובמיאנג
ג'אמפאולו פאציני (מילאן) - בנעליו של באלוטלי
רוברט לבנדובסקי (דורטמונד) - יתגעגעו אליו

כוכב אורח:

יאנוש לאזוס - פקשי

הליגות המזרח אירופיות חזרו לפעילות אחרי פגרת חורף ארוכה, ובהונגריה גנבה את ההצגה קבוצת פקשי, שמחצה 0:6 את אויפשט בבודפשט. התוצאה לבטח הייתה שונה אלמלא פנדל מפוקפק שנשרק לזכות האורחים בדקה ה-16, אך יאנוש לאזוק ניצל את המתנה שקיבל מהשופט, הבקיע את הראשון וסלל את הדרך לחגיגה פרטית וקבוצתית. החלוץ בן ה-28, שכבש רק שני שערי ליגה לפני כן, התעלל בהגנה המחוררת של אויפשט, השלים צמד במחצית הראשונה והיה אמור לצאת, אולם ביקש ממאמנו להישאר על המגרש וברבע השעה האחרונה הרשית פעמיים נוספות כדי לחתום את המשחק הטוב ביותר שלו בקריירה עם רביעיית בכורה. הסגולים-לבנים נחלו את התבוסה הביתית הכבדה ביותר שלהם בהיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully