וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: החברים של דרוגבה

25.2.2013 / 10:43

יאיא טורה שועט, דידייה יא קונאן כובש, ווילפריד בוני המבטיח מפציץ. שחקני חוף השנהב מתאוששים בנבחרת המחזור, יחד עם אריאן רובן שקם לתחייה

ספורט 2

צפו בניצחון של מנצ'סטר יונייטד ובטיל של רפאל

נבחרת חוף השנהב עברה חודש מתסכל במיוחד, אחרי שהחמיצה עוד הזדמנות לזכות באליפות אפריקה. דידייה דרוגבה צפוי להיפרד מהנבחרת ללא תואר, ובעוד הוא מתאקלם בקבוצתו החדשה גלאטסראיי, חבריו מפגינים התאוששות מרשימה ברחבי אירופה. יאיא טורה הוביל את מנצ'סטר סיטי לניצחון על צ'לסי, דידייה יא קונאן הצעיד את האנובר ל-1:5 מוחץ בדרבי על המבורג וגם היורש ווילפריד בוני כובש בלי הפסקה במדי ויטסה. שני הראשונים בולטים בנבחרת המחזור השבועית של וואלה! ספורט, ואילו האחרון מופיע בפינת הכוכב האורח. עוד במצטיינים: המניה הבטוחה של פריס סן ז'רמן, השחקן המשתפר של מנצ'סטר יונייטד, תגלית של מילאן, פספוס של מילאן וגם הסופרסטאר הנשכח של באיירן מינכן.

סלבטורה סיריגו, פריס סן ז'רמן. Claudio Villa, GettyImages
עם כל הכבוד לבקהאם, הוא היה מושלם. סיריגו/GettyImages, Claudio Villa

שוער

סלבטורה סיריגו - פריס סן ז'רמן

עם כל הכבוד לבכורה של דייויד בקהאם ולשער ה-22 העונה של זלאטן איברהימוביץ', הקלאסיקו הצרפתי היה שייך קודם כל לסלבטורה סיריגו. שבוע אחרי ההופעה האיומה בהפסד לסושו, סיריגו חזר לאיתנו והזכיר מדוע הוא המניה הבטוחה של פריס סן ז'רמן העונה. מארסיי הייתה עדיפה בשלבים רבים וסיכנה הרבה יותר את השער, אך היא נתקלה בסיריגו ומנגד נכנעה פעמיים. השוער בן ה-26, שקבע העונה שיא מועדון עם 776 דקות ללא ספיגה, רמז על הבאות עם עצירות מול פואד קאדיר, כדור חופשי של מתיו ולבואנה ולקראת סיום המחצית גם מצב נהדר של אנדרה פייר ג'יניאק. לאחר ההפסקה הוא כבר הבטיח את הכתרתו לגיבור המשחק, כשתסכל פעמיים נוספות את ג'יניאק וחתם עם הדיפת הנגיחה של אנדרה איוו רבע שעה לסיום. "סיריגו עשה את ההבדל", הודה מאמן מארסיי אלי בופ. גם כותרות האתרים קראו: "סיריגו המושלם ניצח את הקלאסיקו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן מנצ'סטר יונייטד, רפאל. רויטרס
איזה גול. רפאל/רויטרס

הגנה

מגן ימני: רפאל - מנצ'סטר יונייטד

אחרי המחמאות שהרעיף עליו אלכס פרגוסון בניסיון להשכיח את הערב הקשה בסנטיאגו ברנבאו מול ריאל מדריד, רפאל לא יכול היה לאכזב. גם הנוכחות של האח פאביו ביציע ולא מולו על המגרש, עזרה לרפאל להצטיין בקרב הקצוות בו ניצחו השדים האדומים 0:2 את ק.פ.ר. המשטח הגרוע מנע ממוליכת הפרמיירליג לפתח את משחקה הטכני, אבל הועיל למגן הברזילאי כשהניף את רגל ימין וירה טיל אדיר לחיבורים בדקה ה-23. כמה דקות אחרי שערו השלישי העונה בליגה, רפאל ניצב על קו השער ומנע את השוויון של כריס סמבה. הוא המשיך להגן היטב וגם תמך בהתקפה עם כמה כדורי רוחב מדויקים, אשר אחד מהם כמעט הסתיים בבישול לרובין ואן פרסי. עוד הופעה מוצלחת של המגן האנרגטי, שלאט אבל בטוח הפך לשחקן הרכב קבוע אצל פרגוסון. "זו העונה הטובה ביותר שלי ביונייטד", אמר. "אני כל הזמן מתקדם". נראה איך הוא יתמודד עם כריסטיאנו רונאלדו בגומלין האלופות.

בלם: ג'ואל מאטיפ - שאלקה

האם המשבר הקשה של שאלקה מאחוריה? הקבוצה של יינס קלר חזרה מעודדת מתיקו החוץ מול גלאטסראיי, ונישאה על גלי המומנטום לניצחון ביתי 1:2 על דיסלדורף. ג'ואל מאטיפ, שנלחם בכבוד מול דידייה דרוגבה באמצע השבוע, העביר 90 דקות שקטות מול האורחים וכך יכול היה לתרום את חלקו למשחק ההתקפי. הקמרוני הצעיר היה במקום כדי לכבוש את הראשון בדקה ה-29, וגם הכריע את המשחק עם סיומת של חלוץ גדול תשע דקות לסיום. מאטיפ ציין את הצמד הראשון שלו בקריירה, ולא היה מתאים ממנו להעניק לשאלקה ניצחון אחרי ארבעה מחזורים. הבלם הושם ללעג בגרמניה בשבועות הקודמים ואפילו הקהל המקומי שרק נגדו. התשובה של מאטיפ הגיעה על כר הדשא, וחבריו מיהרו לצאת להגנתו. "אנחנו סומכים עליו", הבהיר ג'רמיין ג'ונס. "הוא סתם לכולם את הפה".

מיינור פיגרואה, וויגאן. Julian Finney, GettyImages
ווסטהאם תיהנה ממנו בעונה הבאה. פיגרואה/GettyImages, Julian Finney

בלם: מיינור פיגרואה - וויגאן

בארבעה מקרים העונה שמרה וויגאן על שער נקי. כולם במשחקי חוץ שגם הסתיימו בניצחונות. את תצוגת ההגנה הטובה ביותר שלהם שמרו הלאטיקס לקרב התחתית החשוב מול רדינג, בו הגבילו את המארחת לבעיטה אחת מסכנה למסגרת, בדרך ל-0:3 משכנע שחילץ אותם מהקו האדום. איש המשחק היה ללא ספק מיינור פיגרואה, שמלבד עבודתו בחלק האחורי כשמאלי בשלישיית הבלמים, ניצל את השטחים הפנויים כדי להצטרף להתקפה וליצור לקבוצתו יתרון מספרי קבוע. ארונה קונה אמנם גזל משחקן נבחרת הונדורס את השער הראשון במצב נייח, אבל פיגרואה המשיך לתקוף, ביצע דאבל פס מבריק כדי לכבוש את שער הליגה הראשון שלו זה כמעט שנתיים, ובהמשך גיחה שלו סחטה כרטיס אדום מפאבל פוגרבניאק. ווסטהאם תיהנה ממנו בעונה הבאה.

מגן שמאלי: מתיאה דה שיליו - מילאן

לפני כשבועיים הפתיע המגן של מילאן את הכתבים שראיינו אותו. "רק לידיעתכם, בגיל 10 נבחנתי באינטר, אבל חשבו שם שאני קטן מדי", גילה מתיאה דה שיליו. אינטר פספסה, ויריבתה העירונית מאושרת. השחקן בן ה-20 נמצא בעיצומה של עונת הפריצה שלו, צובר ניסיון בשני האגפים והשבוע סוף כל סוף חתם דרבי ראשון בבוגרים בו לא הפסיד. בעונה שעברה הוא נכנס כמחליף בהפסד 4:2, ובתחילת העונה פתח ב-1:0. הפעם מילאן הייתה טובה יותר וראויה לניצחון, אבל סמיר הנדאנוביץ' הציל לאינטר נקודה וקבע תיקו ראשון בדרבי דלה מדונינה מאז אוקטובר 2004. דה שיליו היה המצטיין של הרוסונרי, עם תנועה בלתי פוסקת באגף השמאלי, כדורי רוחב מדויקים ואיומים על השער. אלמלא הנדאנוביץ' וחוסר החדות של חבריו, מגן הנבחרת הצעירה של איטליה היה מסיים עם מספר בישולים. במילאנלו כבר מדברים עליו כממשיך דרכם של פרנקו בארזי ופאולו מאלדיני.

יא יא טורה, מנצ'סטר סיטי. Alex Livesey, GettyImages
בזכותו מאנצ'יני יכול המשיך לחלום. טורה/GettyImages, Alex Livesey

קישור

יאיא טורה - מנצ'סטר סיטי

אם יש מישהו שמאפשר לרוברטו מאנצ'יני להמשיך לחלום על האליפות, זהו יאיא טורה. הקשר הדינמי של מנצ'סטר סיטי שוב הציג את כל הרפרטואר שלו במשחק צמרת, כשהוביל את האלופה לניצחון 0:2 על צ'לסי. למרות החיסורים הרבים וההרכב נטול האופציות ההתקפיות, טורה השתלט על המשחק וגבר על ג'ון אובי מיקל בשחזור העימות מרבע גמר אליפות אפריקה, שם הניגרי ניצח והמשיך עם נבחרתו עד לזכייה בתואר. טורה חזר מאוכזב לאנגליה, אך מצא את הזמן להתאושש עם שער גדול לרשת של פטר צ'ך ויכולת משובחת לאורך 90 הדקות. עוד הוכחה להיותו הבורג החשוב במערך של מאנצ'יני. בעוד אחיו קולו מתכוון לעזוב בסוף העונה, יאיא שואף לסיים את הקריירה במנצ'סטר סיטי. אין ספק שהרצון הדדי.

בניאט - בטיס

רק ברצלונה כבשה העונה יותר משני שערים מול ההגנה החזקה של מלאגה. עד שבאה בטיס. הקבוצה של מנואל פלגריני הגיעה תשושה לאחר ההפסד לפורטו בליגת האלופות, הרוטציה לא עזרה ובניאט פירק אותה לחלוטין בדרך ל-0:3 החלק של בטיס בקרב על המקום הרביעי. הקשר הבאסקי, שבשנה האחרונה נכלל בסגל נבחרת ספרד, היה הכוח המניע של בטיס ובישל את כל שלושת השערים (שניים מכדורי קרן). בניאט סבל מירידה ביכולת בתקופה האחרונה, אבל נגד מלאגה האוהדים קיבלו ממנו תצוגת תכלית. 106 מסירות מדויקות היו לעושה המשחק של בטיס, שהעמיד מספרים של צ'אבי ואנדרס אינייסטה כדי להוביל את בטיס לניצחון ראשון זה שישה משחקים. פפה מל הרוויח את הברומטר שלו מחדש.

שחקן סוונסי, ניית'ן דייר (בלבן), כובש נגד ברדפורד בגמר גביע הליגה 2013. רויטרס
היום הגדול בחייו. דיייר/רויטרס

ניית'ן דייר - סוונסי

ג'ונתן דה גוזמן גזל ממנו אפשרות לשלושער ראשון בקריירה וגרם לו לאבד עשתונות בגמר גביע הליגה החד צדדי, אז אנחנו נעניק לניית'ן דייר פרס ניחומים בדמות מקום בנבחרת המחזור. סוונסי טיילה ל-0:5 מול ברדפורד מהליגה הרביעית, סיפקה את הניצחון הכי גבוה במעמד הגמר והעניקה לווילס זוכה ראשונה בתואר אנגלי מאז 1927, כשדייר ניצב במוקד העניינים. הקיצוני האנגלי לא פתח בתבוסה הזהה לליברפול בשבוע שעבר, אך נגד החבורה הצנועה של ברדפורד שב להרכב והיה בלתי ניתן לעצירה. דייר כבש פעמיים (בדיוק כמו בחמישייה לרשת ק.פ.ר בפתיחת העונה), דהר באגף וחילק מסירות נהדרות לחבריו. גם בלי השלושער, הוא נבחר בצדק לאיש המשחק וחזר לחייך בחגיגות ההיסטוריות, אחרי נזיפה מחויכת מצד מיכאל לאודרופ. בעונה הבאה הם יחד בליגה האירופית.

התקפה

אריאן רובן - באיירן מינכן

הקבוצה הכי חמה באירופה דורסת כל מה שזז בבונדסליגה, וכעת נהנית מחיזוק נוסף. תומאס מולר קיבל מנוחה בשבת ובמקומו פתח, בסך הכל בפעם השישית העונה, אריאן רובן. ההולנדי הבקיע בשבוע שעבר את שער הבכורה שלו העונה בליגה, והפעם סחף את באיירן מינכן לניצחון הכי גדול שלה על ורדר ברמן מאז 1980 - 1:6 מוחץ באליאנץ ארינה. רובן חגג באגף הימני, כבש את הראשון, בישל את השני והיה מעורב בשני השערים הבאים. הוא גם היה חתום על בישול השער האחרון של מריו גומז, ובסך הכל סיכם 90 דקות נפלאות (לא דבר של מה בכך בהתחשב בפציעות המרובות שעבר) בהן גם פרנק ריברי פינה לו את הבמה. המשחק ה-1,000 של יופ היינקס בבונדסליגה הסתיים בעוד ניצחון, באיירן עדיין מושלמת ב-2013 ומציגה שיא חדש של 60 נקודות ב-23 משחקים. "רובן הוא פרארי", טען שחקן העבר והפרשן בהווה, אריק מייר. "המנוע שלו מתחמם ובקרוב הוא יחזור לכושר שיא". את הטעימה הראשונה קיבלנו בשבת.

פייר אובמיאנג שחקן סנט אטיין לפני רוד פאני שחקן מארסיי. רויטרס
מהווה את הסיבה העיקרית לכך שסנט אטיין עדיין בלתי מנוצחת ב-2013. אובמיאנג/רויטרס

פייר אמריק אובמיאנג - סנט אטיין

לכבוד פורים, קבלו את האיש ומסכת ספיידרמן - פייר אובמיאנג. חלוץ נבחרת גאבון נמצא בכושר פנטסטי בתקופה האחרונה, ומהווה את הסיבה העיקרית לכך שסנט אטיין עדיין בלתי מנוצחת ב-2013. אובמיאנג הבטיח להביא את הירוקים לליגת האלופות, וכרגע הם בהחלט בתמונה. רק נקודה מפרידה בין סנט אטיין למקום השלישי המוליך למוקדמות הצ'מפיונס, אחרי שאובמיאנג כבש צמד נהדר בניצחון 0:3 בנאנסי. נועלת הטבלה לא מצאה פתרון לחלוץ התזזיתי, שהיתל בשומריו פעם אחר פעם ובזכות שני הכיבושים העלה את מאזנו בליגה ל-14 שערים, כולל שער בכל אחד מחמשת המחזורים האחרונים. רק זלאטן מקדים אותו בטבלת המבקיעים בצרפת, והוא צפוי לעבור את רף 16 השערים שקבע בעונה שעברה. אותו מילאן דווקא החמיצה.

דידייה יא קונאן – האנובר

הרבה קבוצות סבלו השבוע מעייפות בגלל המשחקים במסגרת האירופית. מאמנים התלוננו, שחקנים ביקשו מנוחה. הכל מובן. אבל מה תגידו על האנובר? הקבוצה של מירקו סלומקה אירחה את המבורג 42 שעות (!) אחרי שהודחה על ידי אנז'י מהליגה האירופית, ולמרות זאת סידרה לאוהדיה סיבה למסיבה עם 1:5 מהמם על המבורג. היה זה הניצחון הגדול ביותר של האנובר העונה, ועוד בדרבי הצפוני ה-50 שנערך בליגה. סלומקה התעלם מהתשישות של שחקניו והסתפק בשני שינויים בהרכב. הוא ידע למה. החלק ההתקפי שלו עקץ במתפרצות והביך את רנה אדלר. דידייה יא קונאן, עוד אחד ממאוכזבי אליפות אפריקה עם חוף השנהב, מצא את הרשת בשניים משלושת האיומים שלו למסגרת. מלבד השערים הראשונים שלו לעיני הקהל הביתי מאז המחזור החמישי (גם אז צמד) החלוץ הטריד את בלמי המבורג וחטף לא מעט כדורים שיצרו התקפות מסוכנות. קונאן הברברי.

שווים אזכור

מיקאל לאנדרו (באסטיה) - בדרך לשיא של אטורי
סטפן ליכשטיינר (יובנטוס) - כל הזמן בהתקפה
דניאלה קונטי (קליארי) - אוהב דרמות
סנטי קאסורלה (ארסנל) - השווה את ההישג של הנרי
דימיטרי פאייה (ליל) - 10 שערים ו-10 בישולים
אדריאן קולונגה (חטאפה) - הטביע את מאיורקה
רומלו לוקאקו (ווסט ברומיץ') - מושלם עם הגב לשער

ווילפרד בוני, ויטסה ארנהיים. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
צסק"א מוסקבה, אנז'י מחצ'קאלה וזניט סנט פטרסבורג מוכנות לשלם 15 מיליון יורו עבורו. לא במקרה. בוני/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

כוכב אורח

ווילפריד בוני - ויטסה

מכונת השערים מחוף השנהב לא עוצרת לרגע. ווילפריד בוני חזר עצבני מאליפות אפריקה, אחרי שלא קיבל מספיק הזדמנויות והודח עם נבחרתו ברבע הגמר. המאוכזבת הראשונה מכך הייתה איינדהובן, שאיבדה יתרון והסתפקה בנקודה ב-2:2 מול ויטסה. בשבת הגיע תורה של הראקלס לשמש קורבן. בוני אמנם החטיא פנדל, אבל כיפר על כך עם שלושער גדול ב-3:5 של קבוצתו באלמלו. הסקורר בן ה-24 הפציץ בימין, עקף את השוער בשער השני ובתוספת הזמן חגג את שערו ה-22 העונה. שחקני הראקלס עצרו אותו רק בעזרת עבירות מכוערות, שאחת מהן עלתה גם בכרטיס אדום. ויטסה עדיין במאבק האליפות, אך מדובר במצב זמני בלבד. בוני, שהוזכר כבר כמועמד לצ'לסי וליברפול, מעוניין לעבור לרוסיה בחודש הקרוב. צסק"א מוסקבה, אנז'י מחצ'קאלה וזניט סנט פטרסבורג מוכנות לשלם 15 מיליון יורו עבורו. היריבות בהולנד מחכות בשקיקה להימלט מאימת היורש של דרוגבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully