וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ברצלונה - סביליה 1:2, לה קורוניה - ריאל 2:1

מסי כבש במשחק ליגה 15 ברציפות והוליך את הקטלאנים למהפך. קאקה והיגואין כבשו בניצחונה של ריאל מדריד בריאזור

אחרי הניצחון של ריאל סוסיאדד אתמול (שישי) בדרבי מול אתלטיק בילבאו (1:3), המחזור ה-25 בליגה הספרדית נמשך הערב עם משחקיהן של שתי הגדולות של ספרד. המוליכה ברצלונה אירחה את סביליה אחרי הטראומה מול מילאן בליגת האלופות, והצליחה לנצח 1:2 אחרי שהפכה פיגור של 1:0 במחצית. ליאונל מסי הכריע את המשחק בדקה ה-60 וכבש מחזור 15 ברציפות. במשחק שנערך מוקדם יותר, גם ריאל מדריד הפכה פיגור 1:0 במחצית לניצחון 1:2 על דפורטיבו לה קורוניה בריאזור.

ז'וז'ה מוריניו, שכבר חושב על צמד המשחקים מול ברצלונה, פתח ללא כריסטיאנו רונאלדו, מסוט אוזיל וסמי חדירה, אך קאקה דווקא פתח בהרכב, שיחק 90 דקות והיה חתום על המהפך עם שער שיוויון ומעורבות בשער הניצחון של היגואין. במשחק שפתח את היום, דודו אוואט, תומר חמד ומאיורקה הפסידו לחטאפה 3:1 והם נמצאים בדרך לליגה השנייה. ריאל סראגוסה ו-וולנסיה נפרדו בתיקו 2:2.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג מול שחקני סביליה מאוכזבים. GettyImages
כבש מחזור 15 ברציפות. ליאונל מסי/GettyImages

ברצלונה - סביליה 1:2

זה לא היה קל אבל ברצלונה, שחזרה לליגה עייפה וחבולה אחרי ההפסד למילאן בליגת האלופות, השיגה ניצחון קשה מול יריבה עיקשת. ג'ורדי ראורה נתן מנוחה לצ'אבי וסרחיו בוסקטס, ואלברטו בוטייה הדהים עם שער יתרון לסביליה בדקה ה-43, אך דויד וייה, שחזר מפציעה היישר להרכב וליאונל מסי עם שער ליגה מספר 38 הובילו את הקטלאנים למהפך במחצית השנייה.

ברסה יכולה להיות מעודדת בעיקר מהיכולת של וייה, שבוודאי יילקח בחשבון להרכב הפותח במשחק הגומלין מול מילאן בליגת האלופות וכמובן גם מהעובדה שמסי חזר לכבוש, אחרי המשחק החלש אליו נקלע במשחק מול מילאן. הקטלאנים שומרים על הפער העצום בפסגה ויכולים להתכונן בשקט לצמד המשחקים שמצפים להם בשבוע הבא מול ריאל מדריד בגביע ובליגה.

ברצלונה פתחה את המשחק בהססנות וליאונל מסי הגיע למצב ראשון רציני בדקה ה-22. הארגנטינאי תיעתע בהגנת סביליה בתוך הרחבה ובעט חזק, אך בטו הדף לקרן.

הקטלאנים היו חלשים במחצית הראשונה ומלבד מצבים נייחים של ליאונל מסי, מיעטו לסכן את שערה של סביליה. בדקה ה-43 עקצו האורחים עם שער מפתיע מאוד. אלברטו בוטייה, אקס ברצלונה, הגיע ראשון להרמה של של קוקה מצד ימין ונגח חזק לרשת. 0:1 מפתיע לסביליה.

ברסה עלתה נחושה מאוד למחצית השנייה ובדקה ה-52 השיגה שיוויון מוצדק. דני אלבס פרץ מצד ימין והרים כדור מדוייק לראשו של דויד וייה שנגח פנימה. 1:1 בקאמפ נואו. בדקה ה-60 המהפך של הקטלאנים הושלם ומי כבש? נכון, ליאונל מסי. הארגנטינאי התכבד בשער ליגה 38 העונה ועם כיבוש במחזור 15 ברציפות, אחרי שקיבל כדור מדויק מכריסטיאן טייו המחליף ובקור רוח אופייני בעט לרשת. 1:2 לברצלונה.

בדקה ה-75 סביליה פספסה הזדמנות אדירה להשוות. איבן ראקיטיץ' שלח כדור עומק נפלא לאלברו נגרדו המחליף, אך האחרון בעט ברשלנות מעל שערו של ואלדס. מזל גדול לברצלונה.

קאקה, שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
אדריכל הניצחון של ריאל. קאקה/רויטרס

לה קורוניה - ריאל מדריד 2:1

עם מחשבה על צמד המשחקים מול ברצלונה ומשחק הגומלין מול מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות, ז'וז'ה מוריניו פתח בהרכב משני בריאזור והשאיר את כריסטיאנו רונאלדו, מסוט אוזיל וסמי חדירה, שחקני הרכב קבועים בדרך כלל, על הספסל. האלופה גם נראתה בהתאם ונקלעה לפיגור 1:0 מוקדם משער של ריקי, אך במחצית השנייה ראינו ריאל שונה לחלוטין. קאקה, שפתח בהרכב ושיחק 90 דקות מצוינות כבש את השיוויון והחל את המהלך שבו בישל רונאלדו את שער הניצחון לגונסאלו היגואין.

זה היה ניצחונה השני בלבד של ריאל מדריד ב-21 ביקוריה האחרונים בריאזור והמשחק ה-40 ברציפות שבו היא מנצחת כאשר קאקה כובש או מבשל. ז'וז'ה מוריניו יכול להיות מעודד בעיקר מהיכולת שהציג קאקה במשחק הזה, אך גם קצת מודאג מהעובדה שאנחל די מאריה הורחק בשני צהובים טפשיים ויחמיץ את הקלאסיקו.

ריקי, שחקן לה קורוניה חוגג שער. רויטרס
שער היתרון שלו לא החזיק מעמד. ריקי/רויטרס

ההרכב החסר של ריאל מדריד נתן את אותותיו והאלופה לא הצליחה להגיע למצבים קורצים בחצי השעה הראשונה. בדקה ה-35 ניצלה לה קורוניה את החולשה של ריאל מדריד ועלתה ליתרון. פיצי הכניס כדור עומק לריקי, שמזווית קשה מצד שמאל בעט חזק ודייגו לופס איפשר לכדור לעבור אותו ולחדור פנימה. 0:1 ללה קורוניה.

בדקה ה-40 לה קורוניה כמעט הכפילה את היתרון. פיצי קיבל כדור בצד שמאל בתוך הרחבה, תיעתע בפפה ובעט כדור מסובב לחיבורים שהכניס את דייגו לופס, אך מרסלו הציל ברגע האחרון מקו השער. ריאל כמעט מצאה שיוויון בדקה ה-45 כשחוסה קאייחון נשלח לכדור עומק ושבר את מלכודת הנבדל, אך בעט לידיו של השוער.

בדקה ה-57 מוריניו איבד את סבלנותו וביצע חילוף משולש כאשר כריסטיאנו רונאלדו, מסוט אוזיל וסמי חדירה נכנסו על חשבונם של לוקה מודריץ', חוסה קאייחון ומייקל אסיין.

החילופים העירו את ריאל מדריד ודווקא קאקה, שקיבל הזדמנות נדירה בהרכב היה זה שהשווה בשער אופייני. הברזילאי קיבל כדור כ-17 מטרים משער לה קורוניה ובעט כדור מסובב ומדוייק לפינה. 1:1 מוצדק.

בדקה ה-78 כריסטיאנו רונאלדו כמעט השלים מהפך. הכוכב הפורטוגלי תיעתע בהגנת המארחים, חדר לרחבה ובעט מקרוב לפינה הרחוקה, אך ארנסוביה הדף בקושי לקרן.

בדקה ה-87 השלימה ריאל את המהפך אחרי מהלך קבוצתי נאה. קאקה המצוין הכניס כדור עומק לרונאלדו, שהמשיך בכדור רוחב להיגואין שמול שער חשוף בעט פנימה. 1:2 מוצדק לריאל מדריד.

בדקה ה-90 ספגה ריאל מכה כשנותרה בעשרה שחקנים אחרי הרחקתו של אנחל די מאריה. הקשר הארגנטינאי קיבל צהוב מיותר על כך שנגע בכדור חופשי של לה קורוניה. די מאריה התווכח עם השופט וקיבל צהוב שני. הרחקה מיותרת לארגנטינאי.

גונסאלו היגואין, שחקן ריאל מדריד. רויטרס
שער ניצחון יקר. היגואין, מימין/רויטרס

מאיורקה - חטאפה 3:1

מאיורקה ממשיכה להתרסק, ממשיכה להיראות בדרכה הבטוחה לליגה השנייה, כשגם ההגעה של המאמן גרגוריו מנסאנו לא מוציאה אותה מהבוץ. ג'יובאני דוס סנטוס דווקא העלה את הקבוצה המקומית ליתרון בדקה ה-24, אבל חטאפה הפכה בזכות בליץ מאוחר. שכלל שער של דייגו קסטרו (71 בפנדל) וצמד של אדריאן קולונגה (82 ו-86). דודו אוואט עמד בשער של המארחת, תומר חמד נכנס כמחליף בדקה ה-74.

משחקים נוספים:

סראגוסה - ולנסיה 2:2
לסראגוסה: אנטוניו בניטס (5, עצמי), הלדר פוסטיגה (32). לוולנסיה: ג'ונאס (36 ו-69).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully