וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "אחד המשחקים הכי קלים שהיו לנו השנה"

הצהובים בעננים אחרי ה-0:4 בדרבי: "עכשיו האוהדים יכולים להיות גאים בנו, לא ברור איך הפועל נראים ככה". ג'ורדי קרויף הזהיר את שחקניו: "אל תרימו את האף". אלברמן: "עברנו חוויה ענקית עם האוהדים, קשה להגיד שהפועל יצאה מהמירוץ"

one

תל אביב נצבעה אתמול (שני) בצהוב, אחרי שמכבי תל אביב פירקה 0:4 את הפועל תל אביב בדרבי הגדול, שייזכר לעוד שנים רבות. הצהובים שמרו על פער של שמונה נקודות ממכבי חיפה שבמקום השני, ועל הדרך פתחו פער של 11 נקודות מהיריבה העירונית. שחקניו של אוסקר גרסיה נשארו דקות ארוכות אחרי שריקת הסיום, על כר הדשא כשהם חוגגים ורוקדים יחד עם האוהדים השמחים, עטופים בצעיפים מיוחדים, בצבעי כחול-צהוב, שהוכנו ערב הדרבי ועליהם נכתב 'תל אביב צהובה'.

בקבוצה החמיאו למערך ההתקפי של אוסקר גרסיה, שכלל את ערן זהבי, שהיה בכל פינה במגרש ונראה כאילו משחק כבר שנתיים במדי הצהובים, דור מיכה ששרף שטחים רבים והיה מצוין, ראדה פריצה שהולך ומתגלה כאחד החלוצים הטובים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות וכמובן אלירן עטר שכבש צמד מצוין והחמיץ עוד שני שערים בטוחים. אליהם הצטרפו גם מהראן ראדי שהיה ללא ספק המצטיין במגרש וצמד המגנים יואב זיו ושרן ייני שתמכו שוב ושוב בהתקפה ומנגד ידעו לחזור אחורה ולעשות הגנה בפעמים הספורות שנדרשו לכך.

"זה היה אחד המשחקים הכי קלים שהיו לנו השנה", אמר שחקן במכבי בסיום המשחק. "הפועל היו חלשים מאוד, היה ממש קל. אנחנו באמת פראיירים, היינו צריכים לתת להם חמש חתיכות לפחות, לעשות תוצאה שלא תישכח, אבל גם 0:4 זו תוצאה מצויינת בשבילנו. היתה חגיגה בבלומפילד, האוהדים שלנו יכולים להיות גאים בנו עכשיו".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
"היה ממש קל". שחקני מכבי תל אביב בסיום/קובי אליהו

"ההרגשה היתה פשוט מדהימה", הוסיף שחקן אחר. "בדקה ה-80 דיברנו בינינו במגרש ולא קלטנו מה קורה כאן. אני חושב שגם הקהל לא באמת קלט, לכן אולי הם נראו קצת בהלם. הגיע הזמן שננצח ועוד 0:4. הפועל עוד יצאו בזול, היה פשוט כיף. אני לא יודע אם הפועל כאלה חלשים או שאנחנו היינו פשוט מצויינים. הפועל לא חיברה שתי מסירות, הם נראו רע מאוד. כמו שהפועל נראתה, זה לא היה כוחות מהרגע הראשון. הם קבוצה חלשה. יש להם שחקנים מעולים, אבל לא ברור איך הם נראים ככה. ההגנה החדשה שלהם לא מתואמת".

גורם בקבוצה אמר: "היו לנו עוד מצבים להגדיל את התוצאה, אבל אנחנו באמת לא חזירים. הגיע הזמן שננצח. הייתה הרגשה עוד לפני המשחק שהפועל מפחדים מאיתנו וידענו שאם לא עכשיו אז מתי? היה בהחלט משהו שונה באוויר הפעם, זה משחק שייכנס להיסטוריה. אבל אסור לשכוח שיש עוד משחקים עד סוף העונה ומכבי חיפה באמת קבוצה טובה, צריך להישאר עם רגליים על הקרקע, וזו לא קלישאה".

השמחה במחנה הצהוב נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה. כ-500 אוהדים הגיעו לקבל את אוטובוס השחקנים בקרית שלום ונשאו את השחקנים על הכתפיים מהאוטובוס לתוך חדרי ההלבשה. מי שקיבלו את מירב הברכות והעידוד היו ברק לוי, אלירן עטר שכבש צמד והגיע למאזן מרשים של 20 שערים העונה וכמובן ערן זהבי, שהטביע את חותמו על הדרבי, עם שני בישולים מול האקסית.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עימות בין שחקני הפועל תל אביב לשחקני מכבי תל אביב, שי אבוטבול, משה לוגסי. ברני ארדוב
"הייתה הרגשה עוד לפני המשחק שהפועל מפחדים מאיתנו"/ברני ארדוב

לוי, ששוב שמר על רשת נקיה ונשאר מחוסר עבודה, רשם מבחינתו הישג יוצא דופן, כאשר ספג שער בודד בששת המשחקים בהם החליף את וינסנט אניימה שצפוי לחזור השבוע ארצה אחרי שזכה עם ניגריה באליפות אפריקה. המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף נשאר רגוע כהרגלו למרות הנצחון המוחץ, ואמר לשחקנים בחדר ההלבשה: "עשינו ניצחון יפה ומרשים אבל חייבים להישאר צנועים ועם הרגליים על הקרקע, אל תרימו את האף. מותר לנו לשמוח אבל אסור לשכוח שנותרו לנו עוד משחקים ומשימות".

הבעלים מיטש גולדהאר שצפה במשחק מביתו שבקנדה שלח ברכות לאנשי הקבוצה מיד בסיום המשחק והביע כמובן את שביעות רצונו על ההצגה שראה. "צריך להוריד בפני מיטש את הכובע", אמר גורם במועדון. "הוא ראה קבוצה מחוייבת וממושמעת, בדיוק כפי שראה בחזונו בתחילת דרכו במכבי. השחקנים עבדו קשה, נתנו הכל על המגרש וזה מה שמביא תוצאות. אין ספק שהוא שמח על ההחלטה להמר על צוות אימון זר. הוא ספג המון ביקורת על כך בתחילת העונה, אנשים זילזלו בהחלטה הזאת שלו, אבל הוא הלך עם האמת שלו".

בקבוצה ציינו גם את העליונות הברורה שגילתה הקבוצה בפן הפיזיות והכושר הגופני, כאשר גם בדקות הסיום, בזמן ששחקני הפועל תל אביב כמעט נפלו מהרגליים, המשיכו השחקנים של אוסקר לדרוס ולנסות להבקיע שערים נוספים.

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"היינו יותר קרובים ל-0:6 או 0:7, מאשר שהפועל היו קרובים לכבוש אחד". פריצה/ברני ארדוב

"זה היה פנטסטי, זה בהחלט היה משחק מדהים", אמר החלוץ השבדי ראדה פריצה, שכבש אמש את שער הבכורה שלו מאז הגיע לקבוצה. "אני חושב שהיינו יותר קרובים לתוצאה של 0:6 או 0:7, מאשר שהפועל היו קרובים לכבוש אחד. ידענו שהיו להם כמה משחקים קשים, אתה חושב על זה כשאתה מגיע למשחק כזה ומנסה לנצל את זה לטובתך. היה לנו משחק טוב".

פריצה מודע לחשיבות הניצחון הענק והוסיף: "זה היה משחק של שש נקודות וניצחנו אותו. יש עוד הרבה משחקים אבל יהיה להם קשה להגיע אלינו בטבלה. יש עוד הרבה זמן, יש את מכבי חיפה במרחק 8 נקודות והם ממש טובים. יש לנו עוד שני משחקים נגד הפועל ושם נראה מה יהיה. ההרגשה מול הקהל הזה הייתה נהדרת, גם הגול הראשון היה מדהים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו גם יודעים מה המשמעות של דרבי עבור האוהדים שלנו". אלברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא יודע אם זה הניצחון הגדול שלנו העונה, אבל ללא ספק זה ניצחון חשוב", אמר הקשר גל אלברמן. "נערכנו למשחק הזה בצורה מסודרת והגענו מוכנים עם הרבה ביטחון. ראו מהרגע הראשון שבאה קבוצה שיודעת בדיוק מה היא רוצה מעצמה ומה המטרות שהיא רוצה להשיג. לא ידענו שזה יסתיים בצורה כזאת אבל ראו שרצינו ללחוץ על הדוושה כל דקות המשחק, כי הרגשנו שיש לנו את היכולות לנצח בצורה משכנעת. ידענו בינינו לבין עצמנו שיש לנו השחקנים על מי לסמוך וידענו שיש לנו הזדמנות בלתי חוזרת להגדיל את הפער בצורה משמעותית. מעבר לזה אנחנו גם יודעים מה המשמעות של דרבי עבור האוהדים שלנו, חשנו אותם כל השבוע, הבנו מאוד שזה חשוב בשבילם ואני חושב שעברנו חוויה ענקית ביחד עם האוהדים".

"עד היום הם היו מאוד צמודים אלינו", הוסיף אלברמן. "ואתמול פתחנו פער משמעותי של 11 נקודות. אני באמת חושב שיש עדיין הרבה מאוד נקודות בקופה ואני מניח שהפועל תהיה בפלייאוף העליון, כך שיהיו לנו עוד שני מפגשים נגדם לפחות, ואני עדיין חושב שקשה להגיד שהם יצאו לגמרי מהמירוץ. אבל ידענו וזה לא סוד שזו היתה הזדמנות גדולה עבורנו לפתוח מהם פער. אני חושב שהגענו מוכנים גם בדרבי הקודם. אומנם אז היה משחק שבו הדברים לא התפתחו כמו שרצינו וקיבלנו כרטיס אדום בדקה מוקדמת, אז בלית ברירה היינו חייבים ללכת קצת אחורה ובסופו של דבר ספגנו גול. אבל אני חושב שגם אז הגיע לנו לנצח".

"ככל שהזמן עובר אנחנו מרגישים שהקבוצה מתחזקת והשחקנים לומדים להכיר אחד את השני", המשיך אלברמן. "צריך לזכור שהגיעו שחקני חיזוק ושניים מהם (ערן זהבי וראדה פריצה, ר"ב), שפתחו בהרכב הם שחקנים שהגיעו לא מזמן והם הגיעו במטרה לשדרג אותנו, ונראה שהם מצליחים לעשות את זה. ככל שהעונה תגיע לשיאה, השאיפה שלנו היא שגם אנחנו נגיע לשיאנו".

שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי, ראדה פריצה. קובי אליהו
"נראה שהם מצליחים לשדרג אותנו". זהבי ופריצה/קובי אליהו

אלברמן התייחס גם למשחק הבא נגד בני יהודה ולא שוכח שמדובר בקבוצה שניצחה את מכבי תל אביב בסיבוב שעבר: "אני לא חושב שיש קשר בין הדרבי למשחק נגד בני יהודה. גם בפעם הקודמת שהפסדנו לבני יהודה זה לא היה בגלל שקודם הפסדנו בדרבי ולא ננצח את בני יהודה בגלל שניצחנו אתמול 0:4. צפוי לנו משחק מאוד לא קל וזו קבוצה שעשתה שלושה ניצחונות מאוד יפים בשבועות האחרונים. אני בטוח שנחגוג את הניצחון בדרבי אבל צריך לזכור שמצפה לנו משחק מאוד מאוד חשוב עבורנו ביום שני".

הקשר נשאל האם אחרי דרבי כזה מוחץ, מכבי תל אביב היא הקבוצה הכי טובה בארץ והשיב: "לא יודע להגיד. זו לא הפעם הראשונה שאני נשאל על ההגדרה הזו של 'הקבוצה הכי טובה בארץ' או שאם אנחנו רצים לאליפות ואלה שאלות שאנחנו כרגע לא רוצים להתעסק בהן. אנחנו משאירים את הניתוחים והפרשנויות לאחרים, ואנחנו בסך הכל רוצים להתקדם ולהגיע למטרה אליה אנחנו מכוונים".

"עשינו מחנה טרום עונה כמו שצריך, ויש לנו צוות מקצועי עם המון ידע", הרחיב אלברמן. "הרבה אנשים יכולים ללמוד משיטות האימון שלנו. רוב השחקנים כאן מרגישים יוצא מן הכלל מהבחינה הגופנית, ככה שזה מאוד מקל עלינו במשחקים כי זה חלק בלתי נפרד מהיכולת שאנחנו מציגים. אני לא רוצה לפתוח פה בהקשר של פציעות וכו', אבל צריך לזכור שלמרות שפציעות יכולות להיגרם בלי שום קשר, אבל אנחנו עובדים בצורה יסודית ונכונה, עובדים מאוד קשה ואני מאוד מקווה שנמשיך להתקדם גם בפן הזה".

הקשר כבר מביט קדימה לקראת הפלייאוף: "אני מסכים לגמרי שאנחנו נמצאים כעת בפוזיציה מאוד נוחה בטבלה ואנחנו לא מציירים לעצמנו תסריטים של מה יהיה אם נגדיל את הפער או נאבד אותו חלילה. אנחנו רוצים לאגור כמה שיותר נקודות לקראת הפלייאוף, כדי שיהיה לנו פער כמה שיותר גדול, כי צריך לזכור ששם כל קרב יכול להיות בסיטואציה כזו או אחרת, קרב על שש נקודות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully