וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב הביסה 0:4 את הפועל תל אביב

הצהובים סיפקו את אחת ההצגות הגדולות של משחקי הדרבי, ופירקו לחלוטין את יריבתם העירונית. פריצה, עטר (צמד) וראדי השתתפו בחגיגה, היתרון בפסגה שוב עומד על 8 נקודות

one

הקרב הלוהט של הכדורגל הישראלי - הדרבי התל אביבי - נצבע כולו צהוב. מכבי תל אביב השכיחה את המעידות במשחקי צמרת קודמים, התעלמה גם ממאזן הדרבים שנטה בבירור לרעתה בשנים האחרונות ומחצה הערב (שני) 0:4 את הפועל תל אביב. ערן זהבי, בדרבי הראשון שלו בצהוב, בישל מול האקסית בדקה ה-14 לראדה פריצה המצוין, ואלירן עטר ביטא את השליטה המוחלטת של המוליכה, עם נגיחת זינוק בדקה ה-43. גם המחצית השנייה התנהלה באותו קצב, כשעטר דייק מהנקודה הלבנה וחגג את שערו ה-20 בליגה בדקה ה-75, ושלוש דקות לאחר מכן זהבי הוסיף בישול שני, הפעם למהראן ראדי שהשלים את ההשפלה. מכבי תל אביב שוב מחזיקה ביתרון של שמונה נקודות בפסגה, ומרוחקת כבר 11 נקודות מיריבתה העירונית, שנמצאת במשבר עמוק לאחר ארבעה הפסדים רצופים ומאזן שערים איום 12:0. המהפך בעיר הושלם.

שחקני מכבי תל אביב אלירן עטר, מהראן ראדי. ברני ארדוב
פירקו את היריבה העירונית. אלירן עטר, מהראן ראדי, ראדה פריצה/ברני ארדוב

14 אלף צופים מילאו כל פינה בבלומפילד וסיפקו תפאורה נהדרת לקרב הצמרת. יוסי אבוקסיס ביצע מהפכה רבתי בהרכב, עם לא פחות משמונה שינויים. חלק מהפצועים חזרו, אלמוג כהן ודויד רוצ'לה עלו להופעת בכורה ושלישיית המחץ הוצבה יחד בהתקפה. מנגד, אוסקר גרסיה העניק את המפתחות לזהבי והציב לראשונה את פריצה בחוד לצד עטר. זה השתלם לו.

מכבי תל אביב שלטה למן הפתיחה, הביכה את ההגנה הלא מתואמת של האדומים ואחרי 14 דקות גם עלתה ליתרון. מספרת וירטואוזית של פריצה נעצרה אצל אדל בדקה השמינית, אך בחלוף שש דקות זהבי הכין לו את שער הבכורה בליגת העל. גם שער החובה לא עורר את הפועל תל אביב, שי אבוטבול וטל בן חיים העצבניים ספגו צהובים, ובדקה ה-43 גם ספגו את השער השני. ראדי הפעלתן הגביה, רוצ'לה חלם ועטר צלל כדי לנגוח את שערו ה-19 העונה. מי אמר שמלך השערים של הליגה לא מופיע למשחקים גדולים?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב מול אלמוג כהן שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
הדליק את הקהל הצהוב. ערן זהבי לפני אלמוג כהן/קובי אליהו

מכבי תל אביב ניצחה בכל חמשת משחקיה הביתיים הקודמים, עם יחס שערים אימתני של 3:21. אבוקסיס ידע זאת, חשש מתבוסה במחצית השנייה ורצה עושה משחק מובהק, ולשם כך הכניס את חנן ממן במקום טוטו תמוז האנמי. זה לא השפיע על הדינמיקה במגרש. גם לא מנע השפלה. כבר אחרי דקה עטר רשם החמצה גדולה, הצהובים המשיכו לחטוף כדורים בחצי המגרש של הפועל, ואבוקסיס הלחוץ הכניס גם את טיאגו קוסטה במקום בן חיים.

אלא שהקישור הצהוב גרם לאלמוג כהן לסחרחורת עם מסירות מרגל לרגל, ובדקה ה-75 פריצה סחט פנדל ועטר דייק מהנקודה הלבנה כדי להגיע ל-20 שערים. האוהדים האדומים עוד המשיכו לשיר בגשם, לפני שראו את ראדי נועץ את המסמר הרביעי בדקה ה-78 הודות לבישול נוסף של הווינר הגדול זהבי, וחותם את אחת ההצגות הגדולות של מכבי תל אביב בשנים האחרונות. הקבוצה של אוסקר גרסיה בשלה מתמיד לאליפות ראשונה זה עשור. הפועל תל אביב? מקומה בפלייאוף העליון כלל לא מובטח.

על פי הנתונים של אתר דריבליסט, זו הרביעייה הראשונה של מכבי תל אביב בדרבי מאז ה-0:4 ב-10 באוקטובר 1992. האדומים לא הובסו בתוצאה הזו מאז התבוסה למכבי חיפה במרץ 2007. מנגד, עבור הצהובים מדובר ב-0:4 רביעי העונה. השער הראשון היום היה השער ה-150 לזכות מכבי, כשמאזן השערים הוא 141:153 לטובתה. יש לציין כי למרות ההפסד, הפועל עדיין מובילה במאזן הדרבים בכל הזמנים עם 43:45 בכמות הניצחונות. 51 תוצאות תיקו נרשמו.

אלמוג כהן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
גם הגשם לא ישטוף את הדמעות של האדומים. אלמוג כהן/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 1: תפאורה נהדרת בבלומפילד, 14 אלף צופים מילאו כל פינה באצטדיון. עכשיו מחכים רק לכדורגל טוב.

דקה 7: מהלך התקפי ראשון של הפועל, כשאבוטבול שלח כדור ארוך לכיוונו של בן חיים, אבל ברק לוי קרא את המסירה והגיע ראשון.

דקה 8: וואו. הגבהה מצד ימין מצאה את פריצה, שבניסיון אקרובטי מ-14 מטרים מצא את המסגרת ואת אדל שהדף. הריבאונד הגיע לזהבי, והבעיטה שלו נבלמה לקרן, לפני שהוא החל להלהיב את הקהל הצהוב.

דקה 14: גול! השליטה של הצהובים באה לידי ביטוי. זהבי החליק בצד ימין של הרחבה, אבל קם בזמן והעביר כדור רוחב, אותו פריצה בעט פנימה מחמישה מטרים, מעל ידיו של אדל. שער בכורה לפריצה, 0:1 למכבי תל אביב.

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עשה צרות להגנה האדומה. ראדה פריצה/ברני ארדוב

דקה 17: ראדי הפציץ מ-25 מטרים, מעל המשקוף של אדל. מכבי תל אביב בהתלהבות אדירה.

דקה 24: הפועל תל אביב קיבלה כדור חופשי מ-22 מטרים, אבל אבוטבול סובב גבוה מעל השער.

דקה 26: אבוטבול הכשיל את עטר על סף הרחבה וספג כרטיס צהוב. עטר בעט בימין, פגע בגב של באדיר והסתפק בקרן.

דקה 27: מכבי תל אביב בשליטה מוחלטת. עטר השאיר לראדי, שבעט מ-18 מטרים, אדל כבר היה בדרכו לזנק שמאלה, אך שלח רגל והדף את הכדור שנבעט למרכז השער.

דקה 30: הנה הפועל הגיעה. תחילה אבוטבול סובב כדור חופשי שברק לוי הדף בקצות האצבעות לקרן, ואז השוער הצעיר הדף בעיטה של רוצ'לה מ-10 מטרים. באדיר שלח את הריבאונד החוצה תוך כדי גלישה.

דקה 34: אחרי שבן חיים הוצהב והצטרף לאבוטבול, זהבי התכבד בכרטיס הצהוב הראשון של מכבי תל אביב.

דקה 36: התקפה נפלאה של הצהובים. זהבי מצא את פריצה בצד שמאל, החלוץ הוריד קטנה לעטר, אך מלך שערי הליגה בעט בימין החוצה.

דקה 43: גול! הצדק נעשה. ראדי הגביה מצוין מימין, רוצ'לה שבר את קו הנבדל ומאחוריו התגנב עטר שנגח לרשת תוך כדי זינוק. ה-19 של עטר העונה, 0:2 גדול למכבי תל אביב.

דויד רוצ'לה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בכורה עגומה בליגת העל. דויד רוצ'לה/ברני ארדוב

מחצית שנייה

דקה 46: מבול בבלומפילד. אבוקסיס ביצע שינוי לקראת המחצית השנייה, עם הכנסתו של ממן על חשבון תמוז.

דקה 47: מכבי תל אביב יצאה למתפרצת תחת הגשם הכבד, עטר הכניס למיכה שהחטיא באחד על אחד מול אדל, ואל הריבאונד הגיע עטר שאיכשהו בעט מעל השער מחמישה מטרים. החמצה גדולה.

דקה 55: מיכה הכניס כדור עומק מדוד לעטר, שככל הנראה ניסה למסור לפריצה במקום להקפיץ מעל אדל. עוד פספוס של הצהובים.

דקה 60: הפעולה הראשונה של קוסטה - פגיעה גסה באלברמן וצהוב מהיר.

דקה 66: ראדי שוב הפציץ ממרחק, אדל היה מוכן והדף.

דקה 70: ייני שלח את פריצה לרחבה, החלוץ התנער מפאביצ'ביץ' והתנגש באדל שיצא לעברו. החלוץ השבדי יצא לקבל טיפול.

דקה 75: גול! פריצה התאושש ונשלח לרחבה על ידי ראדי, שם הוכשל לאחר נגיעה קלה של אדל. השופט חכמון הצביע על הנקודה הלבנה ועטר בעט שמאלה וחגג את שערו ה-20. 0:3 למכבי תל אביב, הפועל מפורקת.

דקה 78: גול! והנה הרביעי. זהבי שלח במסירת אומן את ראדי, שמול אדל המיואש בעט חזק אל הרשת. 0:4 ענק למכבי תל אביב שמשפילה את יריבתה.

אלירן עטר, יואב זיו, איתן טיבי, מכבי תל אביב. קובי אליהו
הגיע ל-20 שערי ליגה. אלירן עטר עם החברים/קובי אליהו

מכבי תל אביב: ברק לוי, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, גל אלברמן, מהראן ראדי, ערן זהבי (גונסאלו גרסיה, 79), דור מיכה (משה לוגסי, 73), ראדה פריצה, אלירן עטר (מונס דאבור, 84).

הפועל תל אביב: אפולה אדל, דויד רוצ'לה, וואליד באדיר (סלים טועמה, 61), סאבו פאביצ'ביץ', שמעון הרוש, שי אבוטבול, אלמוג כהן, רועי גורדנה, טל בן חיים (טיאגו קוסטה, 58), עומר דמארי, טוטו תמוז (חנן ממן, 46).

מהראן ראדי, מכבי תל אביב. קובי אליהו
אחד מכוכבי ההצגה. מהראן ראדי/קובי אליהו
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב עם רועי גורדנה. ברני ארדוב
דרבי ראשון בצהוב, ועוד איזה דרבי. ערן זהבי עם רועי גורדנה/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב חוגגים שער. קובי אליהו
הצגה ששווה אליפות. שחקני מכבי תל אביב/קובי אליהו
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים, במרכז סלים טועמה. ברני ארדוב
ירדו על ארבע. שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים/ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
תפאורה נהדרת בצד הצהוב/ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
וגם בצד האדום שירד הפעם על ארבע/ברני ארדוב
אוהד מכבי תל אביב. קובי אליהו
בתפקיד הרע מבאטמן. אוהד מכבי תל אביב/קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי, ראדה פריצה. קובי אליהו
מרגיש בבית. ערן זהבי מנצח על החגיגות/קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
יחגגו עד אור הבוקר. שחקני מכבי תל אביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully