וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בסרטים

הפנינג מחוץ למגרש, קרנבל על הדשא, עטר לומד לנגוח וזהבי מפרק את האקסית. אורן יוסיפוביץ ראה את מכבי תל אביב קוצרת את פירות הניהול המתוקתק, ואת יוסי אבוקסיס באחת מהופעות האימון החשוכות ביותר בשנים האחרונות. כמה קל היה לצהובים? תשאלו את יואב זיו

one

ועדת ביקורת

גישות וחניות: למצוא בלטה לאוטו בזמן דרבי תל אביבי זה תחביב לא מומלץ, אבל באופן מפתיע התנועה לכיוון בלומפילד היתה נוחה. מי שהגיע שעה לפני המשחק לא קילל בפקקים.

קופות: 50 נוער/חייל, 100/110 מבוגר

כמה המשחק היה צריך לעלות: בדיוק לאחר 24 שניות, שהעוצמות היו בפול ווליום, הבנת שהגעת לאירוע הספורט הבכיר של מדינת ישראל. 120 שקל.

קהל מכבי תל אביב: "נשבע שאלחם בהם כמו משוגע". דגלי פריסה שהפכו לבלונים שהפכו לדגלונים. כמו מנחה בטקס מלכת היופי, התפאורה השתנתה בכל רגע. ואכן זו היתה מלכת יופי. עוצמתי, קולני, הצהרתי. בחגיגות הצנועות שלאחר המשחק התברר – גם הם עדיין לא עיכלו את הערב הזה. ציון: 10.

קהל הפועל תל אביב: כ-1,800 אמיצים, עם תפאורה מרשימה של דגל פריסה ענק וחלק, ושלל בלונים. גם ב-4:0 הוכיחו, שוב, שהם לעולם לא הולכים הביתה לפני שסוגרים את האור. בלתי ניתן לתפישה. ציון: 9.

הרגע של המשחק: דקה 14. שחקן הרכש החדש של הפועל תל אביב, דויד רוצ'לה, מפשל בהרחקה פשוטה והכדור עף לקרן. חוק בלתי כתוב אחד טוען שרוב השערים החשובים נכבשים מקרנות מוזרות. חוק בלתי כתוב שני טוען שערן זהבי מסוגל לבשל גם תוך כדי החלקה על הדשא. "לא נורא", ניבא אבו סובחי באותו הרגע, "ייגמר 1:3 להפועל".

המספר הנוסף: 0. זה היה הדרבי העשירי של זהבי בליגה. כן, הוא לא מפסיד במפגשים כאלה. כולל אתמול, שישה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו. הפסדים תשאירו למישהו אחר.

יואב זיו, שירן ייני, מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
יואב זיו נצץ, בהק. "האמת", הוא מנסה לתת את מלוא הכבוד לגופה חסרת הכבוד שכרגע בותרה, "זה היה הרבה יותר קל משחשבנו"/קובי אליהו

מעשה שהיה, כך היה

אלירן עטר יצא מהמגרש לכיוון האוטובוס, ותפס את המקום בספסל הלפני אחרון (האחרון, כמובן, שמור לרכש ההוא מפאלרמו). "אלירן", צרח אליו יואב זיו, "תתקשר אליהם, תזרז אותם". כי עם כל הכבוד לשרן ייני ולחבר'ה שעסוקים במקלחת שאחרי, "האוהדים כבר מחכים לנו בקרית שלום".

זיו נצץ, בהק אתמול לאחר ה-0:4 ההיסטרי. "האמת", הוא עוד מנסה לתת את מלוא הכבוד לגופה חסרת הכבוד שכרגע בותרה, "זה היה הרבה יותר קל משחשבנו".

קליל.

אדון זיו קצת מצטנע והרבה ספורטאי, אבל אתמול בבלומפילד צפיתם ב-90 הדקות הכי חד צדדיות שנראו פה לאחרונה. תשכחו מברצלונה נגד האלמריות ותזוזו גם מההצגות הצהובות מול עכו ובאר שבע. תחברו את אוסקר גרסיה לפוליגרף ותשאלו אותו האם היו לו 90 דקות קלות יותר בחייו. המאמן הספרדי, עם או בלי עזרת ג'ורדי קרויף, עלה בפעם הראשונה העונה עם 11 שחקנים ושתי ביצים. זהבי, עטר, פריצה. לכו תשמרו על שלושתם, נראה אתכם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הרגשתי שאני צריך את הקהל איתי". ערן זהבי, עדיין בלי הפסד בדרבים/ברני ארדוב

בדקה השמינית זהבי החמיץ, הרים ידיים והעיר את הקהל. "הרגשתי שאני צריך אותם איתי", סיפר אחרי המשחק, "הרגשתי את האוויר תקוע". הוא בעיקר חייך וחייך. אם לא אתר ההתאחדות והיוטיוב, באמת שלא להאמין שפעם הוא שיחק בהפועל.

לאחר הגול של פריצה – רכש פנטסטי של מיסטר קרויף – היה אפשר כבר לעבור לפסוקו של יום. "רצינו עוד ועוד ועוד", סיכם זיו. "היה יכול להיות 0:4 כבר במחצית הראשונה". היה רק 0:2, אבל השני הבהיר היטב עד כמה קל הולך להיות הערב לצהובים. התקפת כדוריד ארוכה מצאה את עטר, שכבש שער נגיחה ראשון מאז הומצאה הנגיחה. רוצ'לה, כן, הבלם שמשחק מגן ימני בקבוצה שבה לפחות שני מגנים ימניים, נכשל בכיסוי. "לא נורא", אומר אבו סובחי, "ייגמר 2:2".

נתונים רשמיים לא קיבלנו, אבל מכבי תל אביב חילצה מאות כדורים. מאות. "עמדנו טוב בהגנה", זיו מספר, "וכשאני אומר הגנה, אני לא רק מתכוון לרביעיית ההגנה. אני מתכוון שעטר מחלץ כדור, ושזהבי יורד לגליץ' ושראדי נותן ספרינט. כולם רצו, ואתה לא יכול לראות את חברים שלך רצים ולא לרוץ בעצמך. זה מדבק".

ומכבי רצה ורצה ורצה, ורקדה ורקדה ורקדה. היא כל כך רקדה, שבדקה ה-46 החל לרדת מבול. הגשם פסק מהר, המבול המשיך. הצהובים התעללו בהפועל תל אביב. האידיליה היתה כה במיטבה, שכשפריצה הוכשל ברחבה, עטר הדהים את החבר'ה שהציע לזהבי את הבעיטה, וזהבי הדהים את החבר'ה כשאמר "לא, תודה, זה שלך". עטר עשה 0:3, ראדי קינח ואבו סובחי ויתר: "זו הפועל הכי גרועה שראיתי מימיי".

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים, במרכז סלים טועמה. ברני ארדוב
עוד שפל תוצרת יוסי אבוקסיס. הפועל תל אביב חוזרת 20 שנה אחורה/ברני ארדוב

סאבו פאביצ'ביץ' היה עצבני, הוורידים היו בולטים. "אי אפשר להמשיך ככה", רטן מחוץ לאוטובוס הקבוצה, שעמד להמריא לחודורוב המלא בשוטרים ובאוהדים זועמים. "אנחנו משחקים כמו חרא". הוא היה עדין. בתצוגת הנפל הזו המשיכו שחקניו של אבוקסיס סדרת משחקים נוראית. ארבעה מחזורי ליגה, ארבעה הפסדים, 12:0 בשערים. עוד תקדים שלילי מבית היוצר של עוזר מאמן הנבחרת, שאחראי גם לתבוסה המרה בדרבי מזה 20 שנה.

בקורס מאמנים לבטח ישתמשו בקלטת המשחק הזו, אם ירצו להראות לחניכים איך לא לנהל משחק כדורגל. קשה לזכור הופעה חשוכה יותר של מאמן על הקווים מזו של אבוקסיס אתמול. כל פעולה שעשה אמש, ובחודשיים האחרונים, הזויה מקודמתה. אבל זה בכלל לא העניין. כל מאמן יכול לטעות בבחירת השחקנים (רביעיית הגנה שלמה שלא שיחקה במשחק הקודם) או בשיטת המשחק (באמת שאין כזו). אבוקסיס היה אחראי אתמול ל-90 דקות של גיהנום מקצועי ומנטאלי. אפס עבודה. אף שחקן בהפועל תל אביב לא ידע מה הוא צריך לעשות, ושלוש מסירות רצופות לא נספרו. שחקני מכבי ניסו להיתפס באופסייד ולא הצליחו. בפיגור של 2:0, בכדור קרן לזכותם, נמצאו שלושה אדומים בלבד לרחבה. מסכן אלמוג כהן. לא בכורה שיתייק בספרים.

אל מול היעילות והסדר של גרסיה, אבוקסיס נראה כמו מישהו זר לענף. לאחר המשחק אמר שהשחקנים צריכים להתחבר, ושיש חוסרים. אבל גם פריצה ערך אתמול הופעת בכורה, זהבי טרי כמעט באותה מידה ובין הקורות עמד שוער צעיר ולא מנוסה. אתמול, כואב אך נכון, התפוצצה בועת אבוקסיס. היום ה-12 בפברואר, העונה כמעט נגמרת, ואבוקסיס לא הביא שום בשורה להפועל תל אביב. רק שיאים שליליים, צניחה חופשית וחודש איום שכלל מפלות מול בית"ר ירושלים, מכבי חיפה ומכבי תל אביב. הרזומה של הקואץ' מידרדר מרגע לרגע. לפי מצב העניינים הנוכחי, ימיו בתפקיד ספורים.

האוהדים, בקונצנזוס, נגד המאמן. לאחר המשחק כבר דיברו כמה אוהדים על שייע פייגנבוים. אולי גם יביא איתו את אורן זריף, פיללו לאל הטלקנזיס, אולי יזיז כמה דברים. "שייע עדיף על אבוקסיס", אמר אוהד, והיה רציני. "גם לנדאו. גם סיני. גם נמני".

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שער בכורה, שער עם הראש. ראדה פריצה ואלירן עטר בחיבוק של תקדימים/ברני ארדוב

אפשר לנסות לנתח את המופע הצהוב בעיניים מקצועיות. ההרכב הטוב של אוסקר, העמידה על המגרש, הרעב. אבל רצוי להפנות את הזרקור למעלה. לבלון שמחכה לאוהד על כל כיסא; לבחירת שם לקמע (מכביניו, אגב); לעמוד הפייסבוק המרשים; לתחרויות באולינג וקליעה לסל נושאות פרסים לפני המשחקים; לסרטונים על השחקנים. מכבי תל אביב זה מועדון שמתנהל בצורה מקצוענית, ולמועדון כזה פשוט מגיע טוב. וכמו שהעניינים המשרדיים מתוקתקים, כך גם בדשא. בזמן שהאוטובוס של הפועל נמלט ממאות האוהדים האדומים, הכנופיה הצהובה עוד עשתה את הקפת השחרור השלישית. אימפריה של סדר וארגון.

"הניהול של המועדון משפיע", הסכים זיו. "בונים פה משהו, שאם יתמידו בו, תהיה פה קבוצה גדולה לאורך שנים. בבית"ר ירושלים בא כסף והלך מהר, הביא שתי אליפויות אבל בלי המשכיות. פה, אם יעבדו נכון, תיווצר קבוצה שתשלוט בכדורגל הישראלי. אנחנו רוצים לייצר מסורת, והדרבי הזה היה נקודת פתיחה מצוינת למסורת הזו".

אתמול בבלומפילד זה נגמר ב-0:4, אבל מקצועית וניהולית, הפער בין מכבי להפועל תל אביב גדול הרבה יותר.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
יכול להיות שזה נגמר? יוסי אבוקסיס/קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
"אם יעבדו נכון לאורך שנים, תיווצר קבוצה שתשלוט בכדורגל הישראלי. אנחנו רוצים לייצר מסורת, והדרבי הזה היה נקודת פתיחה מצוינת למסורת הזו"/קובי אליהו
אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
11 שחקנים, שתי ביצים. אוסקר גרסיה/ברני ארדוב
אלמוג כהן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מסכן. אלמוג כהן בבכורה שירצה לשכוח/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully