וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: שמאל טוק

11.2.2013 / 11:00

אלאבה הופך למגן השמאלי הטוב בעולם, בייל מתקרב לטופ ומיצ'ו חוזר לחייך. השמאליים כובשים את נבחרת המחזור, לצד רונאלדו, שלפחות בדבר אחד הצליח השבוע לעבור את מסי

ספורט 2

בתקציר: הניצחון המפתיע של סאות'המפטון על מנצ'סטר סיטי

ליגת האלופות חוזרת אלינו השבוע עם משחקי שמינית הגמר, ובהחלט ייתכן כי המפעל היבשתי יהיה הכתובת הבלעדית לדרמות בחודשי ההכרעה. שימו לב: באיירן מינכן משייטת לאליפות עם 15 נקודות יתרון, לברצלונה הדורסנית יש טווח ביטחון של 12 נקודות וכך גם למנצ'סטר יונייטד. אפילו פריס סן ז'רמן כבר פתחה לעצמה פער של שש נקודות בצרפת, ואילו יובנטוס מחזיקה בחמש באיטליה, כשנאפולי עדיין לא יודעת אם היא מסוגלת לקרוא עליה תיגר. אז בזמן שאנחנו ממתינים לליגת האלופות שתספק מתח ותחרותיות, יכולנו להתענג בסוף השבוע, כמתאבן, על כמה תצוגות אישיות נפלאות של השחקנים שיככבו בימי שלישי ורביעי הבאים. אנדרס אינייסטה מריח מאני טיים, כריסטיאנו רונאלדו מחכה לאלכס פרגוסון, אנדראה ברצאלי מושווה לפאביו קנבארו, דויד אלאבה צומח להיות המגן הטוב בעולם וגארת' בייל (שאולי יחזור לליגת האלופות בעונה הבאה) רוצה להגיע לטופ. כולם כאן, בהרכב שנשלט על ידי שחקנים שמאליים.

אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה. AP
מישהו אמר מאני טיים? אנדרס אינייסטה/AP

שוער

גיירמו אוצ'ואה - אז'קסיו

שעות ספורות בלבד אחרי לידת בתו, ממו אוצ'ואה ציין את המאורע המשמח עם הופעה נדירה בשערה של אז'קסיו, שנותרה בלתי מנוצחת ב-2013. השוער המקסיקני, שבשבוע שעבר עצר פנדל מול ליון, תסכל את שחקני בורדו פעם אחר פעם ודאג לכך שהמספרת המרהיבה של ריקרדו פאטי תהיה שווה ניצחון 0:1. אוצ'ואה החל במלאכה עם הדיפת טיל של לודוביק אוברניאק שהיה בדרכו לחיבורים בדקה ה-39, ושש דקות לאחר מכן התעופף כדי לעצור נגיחה של דויד בליון. ב-20 הדקות האחרונות הפעילה בורדו מכבש, אבל אוצ'ואה עצר פעמיים עם רגליו במצבים של אחד על אחד, והגיב מהר גם לשני כדורים שפגעו בדרך בשחקני ההגנה שלו ואיימו להטעותו. תצוגת שיא של השוער, שגם זכה לציון 9 הנדיר בעיתון 'ל'אקיפ'. בקיץ הוא צפוי לעזוב את קורסיקה. בדרך לליברפול?

גיירמו אוצ'ואה שוער אז'קסיו מעל אנדרה איוו שחקן מארסיי. Claude Paris, AP
מבית החולים לתצוגת שיא במגרש. ממו אוצ'ואה/AP, Claude Paris

הגנה

מגן ימני: הוגו קמפניארו - נאפולי

הקבוצה של וולטר מצארי שמרה על מאזן נקי מהפסדים ב-2013, בעיקר הודות לבלם הארגנטינאי שלה, שמשחק כימני בשלישיית הבלמים ואצלנו קיבל את תפקיד המגן. נאפולי הסתבכה באולימפיקו מול לאציו השלישית, נקלעה לפיגור והרבתה להחמיץ כשכל השחקנים מתרכזים בהתקפה. למזלה, קמפניארו היה שם כדי לשמור עליה, הציל כדור אחד מהקו ומנע פעם נוספת מסרג'יו פלוקארי להשלים צמד. שלוש דקות לסיום, הוא גם התמקם ברחבה בכדור קרן ושיגר טיל אקרובטי מהאוויר לרשת של פדריקו מארקטי. השער היפהפה הזה - הראשון של קמפניארו זה שנה וחצי - חילץ עבור נאפולי נקודה. יום לאחר מכן כבר הועלתה שוב לדיון סוגיית המשך דרכו של הארגנטינאי הוורסטילי, שמסיים את חוזהו בקיץ ומוזכר כמועמד לאינטר. לנאפולי אסור לוותר עליו.

בלם: מאיה יושידה - סאות'המפטון

מאוריסיו פוצ'טינו לא יכול היה לחלום על ניצחון בכורה גדול יותר. למרות הגעתו בתנאים לא אידיאליים אחרי הסילוק הבוטה של נייג'ל אדקינס, סאות'המפטון נראתה טוב תחת הדרכתו של הארגנטינאי והציקה במחזורים קודמים לצ'לסי ומנצ'סטר יונייטד. בשבת הייתה זו האלופה שבאה לביקור, והסיינטס השיגו שלוש נקודות יוקרתיות עם ניצחון 1:3 שלא הוטל לרגע בספק. סאות'המפטון הפגינה עליונות במשחק ומנעה מסיטי להגיע למצבים, במיוחד בזכות יכולת הגנתית נפלאה של מאיה יושידה. הבלם היפני המותש שיחק 90 דקות בהרכב נבחרתו ביום רביעי, טס בחזרה לאנגליה והצטיין מול ההתקפה המסוכנת של סיטי, כולל שני חילוצי כדור מעולים מאדין דז'קו ברחבה. ההגנה האורחת, לעומת זאת, סיפקה קומדיה של טעויות שככל הנראה הכריעה את גורל האליפות.

הוגו קמפניארו שחקן נאפולי כובש שער מול לאציו. רויטרס
שער נדיר. הוגו קמפניארו/רויטרס

בלם: אנדראה ברצאלי - יובנטוס

אלופת איטליה נטרלה מוקש נוסף במסע ההגנה על התואר, כשניצחה 0:2 את פיורנטינה המאתגרת ונהנתה מה-1:1 בין לאציו לנאפולי כדי להגדיל את יתרונה בפסגה לחמש נקודות. בהיעדרם של לאונרדו בונוצ'י וג'ורג'יו קייליני, חשיבותו של אנדראה ברצאלי במרכז ההגנה הייתה מכרעת. בלם נבחרת איטליה פיקד על החלק האחורי ששמר על שער נקי לפני המפגש עם סלטיק בשמינית גמר ליגת האלופות, זכה בכל כדורי הגובה מול לוקה טוני (איתו שיחק בעבר בפאלרמו) והגביל את שחקני פיורנטינה לניסיונות בודדים מחוץ לרחבה במשך 90 הדקות. ברצאלי גדל בפירנצה כאוהד פיורנטינה, אך זה לא מנע ממנו להצטיין נגדה ולגרום לפרשנים באיטליה להשוות את כושרו הנוכחי לאלסנדרו נסטה ופאביו קנבארו בימיהם הגדולים. בלם איטלקי קלאסי.

מגן שמאלי: דויד אלאבה - באיירן מינכן

סיבוב ההופעות של באיירן מינכן בדרך אל תואר האליפות, נמשך עם 0:4 ביתי על שאלקה האומללה והגדלת הפער בפסגה ל-15 נקודות. הבווארים רשמו את הניצחון ה-17 שלהם ב-21 מחזורי ליגה, בהם ספגו בסך הכל שבעה שערים. ההגנה הנפלאה שחתומה על שיא הבונדסליגה הזה, שמרה בשבת על שער נקי בפעם ה-15 העונה ופינתה את דויד אלאבה להתעסק בעיקר בהתקפה. כמו שהוא אוהב. אז האוסטרי הפנטסטי ביקר ברחבת שאלקה יותר מאשר ברחבה שלו, דהר מעמדת המגן השמאלי כדי לשתף פעולה עם פרנק ריברי וגם חגג צמד ראשון בקריירה. אלאבה דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-19, ובפתיחת המחצית השנייה כבש מקרוב כדי להפוך לאוסטרי הראשון שמבקיע צמד בליגה במדי באיירן. עוד ציון דרך בקריירה של הכוכב העולה, שבגרמניה כבר מכונה המגן השמאלי הטוב בעולם. והוא רק בן 20.

שחקן באיירן מינכן, דויד אלאבה. רויטרס
קשה להאמין שהוא רק בן 20. דויד אלאבה/רויטרס

קישור

אנדרס אינייסטה - ברצלונה

מי שציפה שמשחק הצהריים יתפוס את ברצלונה באמצע הסייסטה, קיבל עוד מפגן קבוצתי של הבלאוגרנה בראשות אנדרס אינייסטה. בהיעדרו של צ'אבי, כל הכדורים עברו דרך המהנדס הקטן, שכבר אחרי חמש דקות סידר לאלכסיס סאנצ'ס שער בכורה עם מסירת סרגל אומנותית שפירקה את הגנת חטאפה. אינייסטה המשיך לחלק כדורים לחבריו, הקפיץ לרחבה כדי שטיאגו יבשל למסי את השני, מצא את ג'ורדי אלבה שסידר לדויד וייה את השלישי, ולשם שינוי גם הבקיע לקראת הסיום את שערו ה-35 בקריירה. למסי, אגב, יש בדיוק את אותה כמות. העונה. רק בליגה. למזלה של חטאפה חסרת האונים, זה נעצר ב-1:6, כשאינייסטה רשם את ניצחון הליגה ה-200 שלו כשחקן ברצלונה, ב-288 הופעות. ווינר שכל נגיעה שלו היא תענוג צרוף. או כמו שאמר אנדוני סוביסארטה: "יש לנו קוסם עם נעליים כתומות ומספר 8 על הגב".

גארת' בייל - טוטנהאם

האם הקיצוני הוולשי המוכשר מבצע כעת את קפיצת המדרגה המיוחלת לטופ העולמי? על פי השבועיים האחרונים, נראה שכן. הדרישה העיקרית מגארת' בייל הייתה לגלות עקביות. מאז ההדחה בגביע מול לידס, אנדרה וילאש בואש קיבל ממנו ארבעה שערים בשלושה משחקים, ובתווך העניק בייל ניצחון לווילס על אוסטריה במשחק ידידות עם שער ובישול. בשבת הוא יכול היה לסיים גם עם ארבעה שערים, כשעשה שמות באגף והביך את ניוקאסל, שלא הפנימה כי כל עוד הכדור אצל הוולשי הוא בלתי ניתן לעצירה. בייל פתח עם שער בבעיטה חופשית, ולאחר מכן השתמש במהירותו המסחררת כדי להגיע לעוד ועוד מצבים, מאחד מהם הוא כבש את שער הניצחון (ה-13 שלו העונה בליגה) בין רגליו של טים קרול. וילאש בואש כבר מודאג לקראת הקיץ: "לאבד את מסי יהיה אסון עבור ברצלונה, ולאבד את רונאלדו יהיה אסון עבור ריאל מדריד. כך גם לאבד את בייל עבור טוטנהאם".

דימיטרי פאייה - ליל

ב-16 בדצמבר 2005 ביקרה ליל בסטאד דה ז'רלאן וניצחה 1:3 את האלופה ליון. פיטר אודמווינגי, קאדר קייטה, מתיו דבושי ואחרים הצטיינו אז והדהימו את הקהל של ליון. שבע שנים וחצי עברו מאז ניצחון החוץ האחרון של ליל בליון, רק אנתוני רבייר שרד מהרכבי שתי הקבוצות, אך הוא לבטח הצטער על כך כשנתקל בדימיטרי פאייה. הקיצוני השמאלי של ליל הביך את מגן הנבחרת (שדווקא נהנה מעונה מצוינת), רשם שני בישולים במחצית הראשונה ולאחר ההפסקה גם סחט פנדל. ליל שחזרה את הניצחון הקודם ושוב חגגה עם 1:3, כשרק הקורה מנעה מפאייה, מלך האסיסטים של הליג 1 עם שמונה בישולים, להשיג גם כיבוש שמיני לקראת הסיום ולחתום כמו שצריך את ההצגה האישית. ליל עם ניצחון ראשון ב-2013 וחלומות מחודשים על אירופה. ליון, כמו מארסיי, נראית כמי שמרימה ידיים במאבק על האליפות.

שחקן טוטנהאם, גארת' בייל. רויטרס
רגל שמאל קטלנית. גארת' בייל/רויטרס

התקפה

מיצ'ו - סוונסי

אחרי חודש שלם ללא שער, באנגליה החלו לצקצק כי כל הגימיק של מיצ'ו מוצה לחלוטין. לשמחתו של הקשר/חלוץ הספרדי, ההגרלה זימנה לו את הקבוצה מולה עשה את הספתח בפרמיירליג. זה הספיק כדי לסיים את הבצורת. במחזור הפתיחה הביסה סוונסי 0:5 את ק.פ.ר, ומיצ'ו כבש צמד. בשבת זה נגמר עם 1:4, וכמובן צמד נוסף (הרביעי העונה בליגה) של מיצ'ו. הרכש המוצלח מראיו וייקאנו כיכב ביום כמעט מושלם מבחינת המושבה הספרדית בקבוצה. פאבלו הרננדס הבקיע לאחר מסירה של מיצ'ו, ולפניו עשה זאת המגן אנחל רנחל. רק פציעה של הבלם צ'יקו פגמה בחגיגה, אבל מיצ'ו מבחינתו שמח על השוואת מאזן 15 השערים שכבש בלה ליגה אשתקד. גם אם יגיע חודש יבש נוסף, מדובר במציאה של העונה.

יונג מין סון - המבורג

במחזור הרביעי של הבונדסליגה, כאשר המבורג הייתה עדיין ללא נקודות, יונג מין סון הוביל אותה עם צמד ל-2:3 מפתיע על דורטמונד ובכך קטע לאלופה רצף של 31 משחקים ללא הפסד. סיבוב חלף, דורטמונד שוב הייתה על הגל, ואז בא הדרום קוריאני והטביע אותה פעם נוספת. סון הוצב בהתקפה לצד ארטיום רודנבס, ושניהם סיימו עם צמדים ב-1:4 הגדול של המבורג, שהנחילה לדורטמונד את ההפסד הביתי הגבוה ביותר שלה מאז ה-5:1 שספגה מבאיירן מינכן בספטמבר 2009. שחקניו של יורגן קלופ לא מצאו דרך להצר את צעדיו של סון, שהפליא בדקה ה-26 עם דהירה ממחצית המגרש שהסתיימה בכדור מסובב בשמאל לקורה ופנימה. דקה לפני הסיום הוא הבקיע את שער הליגה התשיעי שלו העונה, והאמיר את מחיר כרטיסו לקראת המאבק על שירותיו בין הקבוצות האנגליות בקיץ הקרוב.

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

כן, שוב הוא. רגע לפני שהוא מארח את המנטור אלכס פרגוסון ואת חבריו לשעבר ממנצ'סטר יונייטד, כריסטיאנו רונאלדו השכיח את השער העצמי הראשון בקריירה עם עוד ערב משובח. סביליה שימשה כקורבן התורן, כשרונאלדו הבקיע לרשתה את השלושער השלישי שלו ב-2013, ה-20 במדי ריאל מדריד וה-17 שלו בלה ליגה. משמע: אחד יותר מליאו מסי. הארגנטינאי לא הגיב עם רביעייה הפעם, ובכך השאיר את הבמה השבועית לרונאלדו ולביצוע המהפנט שלו בשער השני. הפנומן הפורטוגלי היה אחראי גם למסירה שהובילה לשער הראשון ב-1:4 בשבת, ולצערם של אוהדי מנצ'סטר יונייטד סיים שעה נהדרת מבלי להיפצע, לפני שז'וזה מוריניו הוציא אותו לקול תשואות הקהל. רונאלדו שלח אזהרה ברורה לשדים האדומים. פרגוסון אחוז אימה.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו חוגג. רויטרס
אלכס פרגוסון ראה ונבהל. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

שווים אזכור

וויצ'ק שצ'סני (ארסנל) - מעורר מחשבות אצל ונגר

גילרמה סיקיירה (גרנאדה) - שווה קידום

ג'אנלוקה סאנסונה (סמפדוריה) - איזה חילוף

פרנק למפארד (צ'לסי) - תנו לו כבר חוזה

רנו קוהאד (סנט אטיין) - שלושה אסיסטים בשלג

איסקו (מלאגה) - מריח את ליגת האלופות

לאס בנגורה (ראיו וייקאנו) - הסיוט של אתלטיקו

פרנק למפארד, צ'לסי. GettyImages
ראוי ליותר כבוד מצ'לסי. פרנק למפארד/GettyImages

כוכב אורח

פיליפ קורטו - רודה

איך השוער השלישי של ויסלה קרקוב משחק דרך קבע בליגה ההולנדית הבכירה? בפולין לא מבינים את פשר הדבר, אבל פיליפ קורטו בן ה-21 עזב את ויסלה כדי לשחק אחרי ששותף רק פעמיים בשלוש שנים. הוא קיבל הזדמנות פז ברודה, החל בצורה מקרטעת עם ספיגות מרובות ולא מעט טעויות, אך ביום ראשון החזיר עם הצגה גדולה באמסטרדם ארינה, שם חילץ עבור קבוצתו 1:1 מחמיא מול אייאקס. רודה, הנלחמת על חייה בתחתית, בעטה פעם אחת למסגרת וגם כבשה. אייאקס ניסתה את כוחה 17 פעמים, טיווחה מכל זווית אפשרית ומצאה רק במקרה אחד את הרשת. קורטו וחבריו להגנה זרקו עצמם על כדורים, באחד המשחקים היותר מוזרים שראו אוהדי אייאקס לאחרונה. בדקות הסיום ניסו ויקטור פישר וכריסטיאן אריקסן הדנים להכריע את המשחק, אבל קורטו היה שם גם בשני המקרים הללו כדי להציל. עוד כישרון לאוסף השוערים הפולנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully