וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: מסי ורונאלדו - סיפור אהבה

28.1.2013 / 8:05

שני הכוכבים ניזונים מהתחרות האדירה, מרימים אחד את השני לגבהים חדשים ושוברים את כל השיאים. הפעם הם יחד בנבחרת המחזור, לצד הארגנטינאי הגדול הבא

בשני מקרים קודמים, כריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי כבשו שלושער או יותר באותו מחזור. הפעם השלישית הגיעה השבוע, שלושה ימים לפני הקלאסיקו הראשון בין ריאל מדריד לברצלונה בחצי גמר גביע המלך, והקפיצה את התחרות האדירה בין השניים לגבהים חדשים. רונאלדו מנסה להשתוות למסי ושובר את כל השיאים; מסי משתמש בזה כאמצעי דרבון, דואג להתעלות בכל הזדמנות ומנפץ שיאים עתיקים אחרים. היריבות העל אנושית הזו מפרה את שני השחקנים, נמצאת בשיאה רגע לפני משחק הגביע ועומדת במוקד נבחרת המחזור השבועית. את החוד הקטלני משלים הכישרון הארגנטינאי שמסחרר את הליגה האיטלקית, כשמאחור תומכים נציגי הסינדרלות של הגביע האנגלי, העוגן של דורטמונד והתגלית של צרפת. בפינת הכוכב האורח: מצטיין המיני-קלאסיקו.

אנדרס אינייסטה ליאונל מסי ברצלונה עם כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. GettyImages
הצבנו להם רף כניסה גבוה יותר, ובכל זאת הם מצליחים להשתלט על נבחרת המחזור. כריסטיאנו רונאלדו, ליאונל מסי/GettyImages

שוער

מארק טיילר - לוטון טאון

אנחנו מתחילים, איך לא, עם הסנסציה הגדולה של הסיבוב הרביעי בגביע האנגלי. מאז 1989 לא הייתה קבוצת "נונ-ליג" שהדיחה יריבה מהליגה הבכירה. עד שהגיעה לוטון טאון. שחקניו של פול באקל השיגו 0:1 מופלא במגרשה של נוריץ' והפכו את לוטון לסינדרלה של המפעל. הישג חלומי עבור הכובענים, ובמיוחד עבור השוער מארק טיילר. הוא גדל כאוהד נוריץ' והשתייך למועדון, אבל שוחרר בגיל 15, לא הרבה אחרי שהקבוצה הבוגרת הייתה בפעם האחרונה בליגה הבכירה. 20 שנה חלפו, והחלום של טיילר התגשם. הוא עלה על הדשא בקרואו רואד וסיפק את הופעת חייו. רק לא במדי הקנריות. טיילר בן ה-35, שהצטיין גם מול וולבס בסיבוב הקודם, רשם כמה הצלות נהדרות, כולל הדיפת הנגיחה האדירה של גרנט הולט מקרוב בדקה ה-55. "כאן התחלתי, כאן רציתי לשחק", אמר טיילר הנרגש לאחר סגירת המעגל בעיר הולדתו. "זה יום אמוציונאלי, בלתי ייאמן". אכן, בלתי ייאמן.

מארק טיילר שוער לוטון טאון. Jan Kruger, GettyImages
סגירת מעגל מרגשת. מארק טיילר/GettyImages, Jan Kruger

הגנה

מגן ימני: סאם ביירם - לידס יונייטד

גארת' בייל הוא אימת המגנים הימניים בפרמיירליג. הקיצוני הוולשי כבר סחרר רבים וטובים, אבל ביום ראשון נתקל במגן עולה בשם סאם ביירם שלא גילה שום רגשי נחיתות במאבק מולו. הכישרון הצעיר, עוד לא בן 20, האריך יום לפני המשחק מול טוטנהאם את חוזהו בלידס עד 2016, עקב ההתעניינות הגוברת מצד קבוצות הפרמיירליג. קבוצתו הצליחה להדיח את התרנגולים מהגביע, וביירם הוכיח שהוא בהחלט שווה ליגה בכירה. המגן הימני של לידס שמר את בייל שקט לאורך כל המשחק, הסתדר גם עם ארון לנון כשהשניים החליפו צדדים, ואף מצא זמן להציג את יכולותיו ההתקפיות. לידס בשמינית גמר הגביע לראשונה זה עשור. עם הילדים המוכשרים האלה, היא יכולה לעשות צרות גם למנצ'סטר סיטי בשלב הבא.

בלם: דריו דאינלי - קייבו

16 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות - זה הרצף המרשים שנקטע ללאציו ביום שבת. דווקא קייבו הצנועה הייתה זו שעצרה את הביאנקוצ'לסטי, כששמרה על שער נקי ועקצה עם ריבאונד של אלברטו פאלוסקי כדי לנצח 0:1. חסרונו של מירוסלב קלוזה הורגש היטב בלאציו, אך זה לא גורע מהעבודה ההגנתית הנקייה של דריו דאינלי וחבריו. הבלם הוותיק, שבאמצע העונה שעברה נזרק מגנואה, מוכיח בשבועות האחרונים שעוד יש לו מה להציע. דאינלי הרחיק כל סכנה מהרחבה של כריסטיאן פוג'וני, במשחקו השני בסך הכל העונה בין הקורות, והקדים את סרג'יו פלוקארי בכל הזדמנות. את ההשפעה העצומה של דאינלי על משחק ההגנה של קייבו, ניתן היה להבין בתבוסה 4:0 לבולוניה, אז ריצה עונש הרחקה. איתו זה נראה אחרת לגמרי. במועדון מוורונה יקוו ליכולת דומה גם נגד יובנטוס ואינטר במחזורים הבאים.

בלם: סבסטיאן פיגרנייה - נאנסי

האם היורדת הבטוחה בליגה הצרפתית חוזרת לחיים? מאז המחזור הראשון המתינו אוהדי נאנסי לראות את קבוצתם משיגה ניצחון ליגה שני. אחרי יותר מחמישה חודשים, זה קרה. נועלת טבלת הליג 1 שברה את הקרח מול לוריין, הודות לשער ניצחון של הקפטן סבסטיאן פיגרנייה. הבלם המנוסה, שחוגג בדיוק היום (שני) יום הולדת 31, נבחר לשחקן העונה ב-2006/7 ולאחר מכן עזב את נאנסי לטובת הרפתקאות לא מוצלחות בזניט סנט פטרסבורג, בולטון ומונאקו. בשנה שעברה הוא חזר לקבוצה בה רשם את ההצלחה הגדולה ביותר שלו, קיבל את סרט הקפטן וסייע לה לשרוד. העונה הסיפור קשה הרבה יותר, אך בשבת פיגרנייה נתן תקווה לנאנסי, עם משחק סולידי בחלק האחורי, הרבה מנהיגות וכאמור הבקיע את שער הניצחון היקר. המרחק מחוף מבטחים הצטמק לשש נקודות.

מגן שמאלי: ריס וובארה - אולדהאם

מאז עונת 1992/3, ליברפול לא הודחה על ידי קבוצה מהליגה השלישית ומטה במסגרת הגביע האנגלי. עד שבאה אולדהאם. היישר מהמקום ה-19 בליגה השלישית, הקבוצה של פול דיקוב הדהימה את המרסיסיידרס ואת אנגליה כולה עם ניצחון 2:3. ליברפול הציגה את המגן הצעיר ג'ק רובינסון באגף השמאלי, אבל דווקא המגן השמאלי שמנגד ניצל את ההזדמנות לנצוץ בשידור ישיר ולעיני חובבי כדורגל רבים. דיקוב, אקס מנצ'סטר סיטי, צירף בהשאלה מהאלופה את ריס וובארה, שעשה הכל מול ליברפול. המגן בן ה-21 הגן מצוין, תמך בהתקפה עם הגבהות טובות שאחת מהן הובילה לשער השני, וקינח עם נגיחת השער השלישי שלמעשה סתם את הגולל על סיכויי הקבוצה הבכירה. היה זה שער שני של וובארה בקריירה, כשגם הקודם היה במסגרת הגביע. אולי בעונה הבאה נראה אותו גם בפרמיירליג.

שחקני אולדהאם חוגגים יחד עם מאט סמית' הכובש. רויטרס
הדהים את ליברפול. ריס וובארה, מימין, עם החברים מאולדהאם/רויטרס

קישור

אילקאי גונדואן - בורוסיה דורטמונד

יקוב בלאשצ'יקובסקי אמנם כבש צמד וקיבל את עיקר תשומת הלב לאחר הניצחון של דורטמונד 0:3 על נירנברג, אבל האיש המרכזי במשחק היה אילקאי גונדואן, שמול קבוצתו לשעבר הראה עד כמה הוא משמעותי עבור דורטמונד ומדוע דרכו של נורי שאהין להרכב חסומה כרגע. הקשר בן ה-22, שמדי שבוע הפוך דומיננטי יותר ויותר, ניווט היטב את משחקה של הדאבליסטית בקור העז, מצא פעם אחר פעם את חבריו במסירות מדודות (126 מסירות מוצלחות) ונגע בכדור 147 פעמים (91 נגיעות במחצית הראשונה). למי שתהה, מדובר בשיא ליגה עונתי שגם זיכה את הקשר בתואר איש המשחק ובציונים הכי גבוהים בכלי התקשורת בגרמניה. גונדואן לא הסתפק רק בניצוח על התזמורת, חילץ תשעה כדורים כדי לסייע להגנה לשמור שוב על שער נקי וניסה את כוחו פעמיים בבעיטות לשער. שאהין ימשיך להביט בהשתאות מהספסל.

מרקל סוסאטה - אתלטיק בילבאו

שמונה חודשים חיכו בסן מאמס לרגע הזה, בו יוכלו לנקום באתלטיקו מדריד. התבוסה 3:0 בגמר הליגה האירופית אשתקד, יצרה לאתלטיק בילבאו כדור שלג שרק הלך וגדל במהלך הקיץ. בסיבוב הראשון נפגשו שתי הקבוצות, ואז הקולצ'ונרוס הלמו עם 0:4 שהותיר את מרסלו ביילסה על סף ייאוש. למרות זאת, ובצל פרשת פרננדו יורנטה הבלתי נגמרת, בילבאו ידעה להתעלות וסיפקה לאוהדיה רגע נדיר של אושר עם 0:3 מוחץ על אותה אתלטיקו מדריד זכורה לרע. מרקל סוסאטה, שהיה מכוכבי העונה שעברה וחווה נסיגה רצינית העונה, סחף את הבאסקים לניצחון במשחקו הטוב ביותר העונה. סוסאטה בישל את השער הראשון למיקל סן חוסה וכבש בעצמו את השני. הוא יכול היה לסיים את המשחק עם שלושער, אך למרות ההחמצות ראוי לשבחים על התנועה הבלתי פוסקת והדהירה באגף הימני. בילבאו תופסת מרחק מהקו האדום.

רומן אלסנדריני - ראן

גם פגרת החורף לא עצרה את ההתקדמות המטאורית של רומן אלסנדריני. ללא ספק, התגלית הגדולה של העונה בליגה הצרפתית. אחרי שסייע לראן להעפיל לגמר גביע הליגה, הקשר בן ה-24 כיכב גם מול מארסיי והבקיע את שער השוויון הדרמטי שקבע 2:2. אלסנדריני סיכן את השער ללא הפסקה מהאגף השמאלי, היה במוקד כל ההתקפות המסוכנות של ראן, בישל שער אחד והטריד ללא הרף את שחקני ההגנה של מארסיי, עד שנהנה מהטעות של סטיב מנדאנדה שסידר לו שער ליגה תשיעי העונה. אחרי שתי עונות בהן כבש 11 שערים בליגת המשנה, אלסנדריני קפץ כיתה בצורה מושלמת והוא הקשר היחיד בין 10 המבקיעים הבולטים בליגה הצרפתית. בזמן שכוכבי הליג 1 מתפזרים באירופה בחלון ההעברות, אלסנדריני מראה שאין ואקום. בצרפת תמיד יצמחו כישרונות חדשים.

אילקאי גונדואן שחקן דורטמונד. GettyImages
משאיר את נורי שאהין על הספסל. אילקאי גונדואן/GettyImages

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

מאז הביקורת מצד ז'וזה מוריניו, נראה כי כריסטיאנו רונאלדו העלה רמה. זה התחיל עם המשחק הנפלא מול ולנסיה, ונמשך עם שלושער קל תוך 10 דקות נגד חטאפה, למרות רגישות בקרסול ממנה סבל לפני כן. גם שעת הצהריים המוקדמת לא הפריעה לכוכב הפורטוגלי, שהמתין מחצית אחת לפני שפרק את העצבים על הקבוצה האורחת (היריבה המועדפת עליו בליגה הספרדית, כבש נגדה 11 פעמים) וחצה את רף 300 השערים בקריירה. רונאלדו רשם את ציון הדרך המפואר הזה בזכות השלושער ה-19 שלו במדי ריאל מדריד (וה-20 בקריירה) ובמשחק ה-50 שבו הוא מבקיע צמד או יותר עבור הבלאנקוס. עם 10 שערים ב-2013, רונאלדו מוכן מתמיד למפגש מול ברצלונה. גם הקהל לא נשאר אדיש להופעה, וזיכה את CR7 בתשואות רמות שלא נשמעו זמן רב בסנטיאגו ברנבאו. גם הבן הקטן קרן מאושר בתא הכבוד.

ליאונל מסי - ברצלונה

והנה הצרה היחידה של רונאלדו בחיים. הפורטוגלי החזיק כמה שעות בכותרות, עד שבא ליאונל מסי ודחק אותו הצידה עם רביעייה גדולה ב-1:5 של ברצלונה על אוסאסונה האומללה. ההצגה של רונאלדו דרבנה את מסי, שנראה רענן ודרוך הרבה יותר מאשר בשבוע שעבר. הארגנטינאי פתח עם שער קל, ולאחר שאוסאסונה נותרה ב-10 שחקנים לא התקשה להוסיף עוד שלישייה למאזן הבלתי נתפס שלו. מסי הגיע ל-32 שערי ליגה העונה, הפך לשחקן ברצלונה הראשון בהיסטוריה שכובש יותר מ-200 שערי ליגה ומצא את הרשת מחזור 11 ברציפות (שיא חדש כמובן). לרונאלדו יש תשעה משחקים בהם כבש שלושער בליגה הספרדית? אז מסי כבר עם 10. נכון, ההתבטלות של יתר הקבוצות מגוחכת לעתים, אך בשורה התחתונה - את התחרות בין שני הענקים ינתחו בדורות הבאים.

מאורו איקרדי - סמפדוריה

האם ביום מן הימים גם מאורו איקרדי יהיה אחד הגדולים של הענף? לפי צעדיו הראשונים, הפוטנציאל בהחלט קיים. הארגנטינאי הצעיר כבר הופיע בנבחרת המחזור שלנו אחרי הצמד לרשת יובנטוס, אבל הפעם הגדיל לעשות עם פוקר. כמו מסי, רק בליגה האיטלקית הקשוחה. אמנם זו הייתה בסך הכל פסקארה, אבל סמפדוריה התפוצצה עם 0:6 מוחץ בכיכובו של איקרדי, שכבש פעמיים בימין ופעמיים בשמאל כדי להפוך לשחקן הראשון מתחת לגיל 20 שמבקיע רביעייה בסרייה A, מאז עשה זאת קרלו גאלי ב-5 בנובמבר 1950. הוא מהיר, חד ומוכשר כשד. איקרדי הוא החבילה המלאה בפוטנציה. בוגר לה מאסיה, שגדל ברוסאריו כמו מסי אך שוחרר מברצלונה, עשה זאת בדיוק כשהוא במרכזה של סערה, לאחר שצ'זארה פראנדלי ניסה לפתות אותו להעדיף את נבחרת איטליה על פני ארגנטינה. איקרדי סירב (בינתיים) בנימוס, הראה על המגרש מדוע רבים עליו ולאחר המשחק שמע את פראנדלי מהלל אותו על "ההצגה הכי גדולה שאני זוכר בליגה".

מאורו איקרדי שחקן סמפדוריה. Carlo Baroncini, AP
פראנדלי רוצה אותו בנבחרת איטליה. מאורו איקרדי/AP, Carlo Baroncini

שווים אזכור

אלכס מנינגר (אוגסבורג) - הוצא מהנפטלין

נאצ'ו מונריאל (מלאגה) - דל בוסקה מרוצה

גיידה פופאנה (ליון) - מתחיל להבשיל

חואן ברנאט (ולנסיה) - תזכרו את השם

ריקרדו מג'וריני (טורינו) התחיל את העונה

אדם סולואי (מיינץ) - עונת שיא

אוליבייה ז'ירו (ארסנל) - מסיר את הספקות

שחקן ארסנל, אוליבייה ז'ירו, מול שחקן ברייטון, ליאם ברידקאט. GettyImages
בדרך הנכונה. אוליבייה ז'ירו/GettyImages

כוכב אורח

סרחיו אראוחו - ברצלונה ב'

שלושה ימים לפני הקלאסיקו בגביע, נערך בספרד המיני-קלאסיקו. ברצלונה ב' פגשה את ריאל מדריד קסטייה בקרב בין קבוצות המילואים של שתי האימפריות, במסגרת הליגה השנייה. זו הייתה הפעם הראשונה מאז 1998 בה בארסה ב' אירחה את יריבתה במיניאסטדי. לפני 15 שנים, אלה היו קרלס פויול וצ'אבי שפתחו בהרכב והמשיכו משם לקריירה עשירה ומוצלחת. אולי ג'רארד דאולופאו וסרחיו אראוחו יצליחו ללכת בעקבותיהם. אראוחו הארגנטינאי היה איש המשחק, כשהוביל את ברצלונה ב' לניצחון 1:3 אחרי שפיגרה במחצית הראשונה. הארגנטינאי המוכשר, שהגיע לברצלונה כמושאל מבוקה ג'וניורס ונחשב לכישרון גדול בארגנטינה, סחט כרטיס אדום מאלכס וכבש צמד מצוין תוך חמש דקות. המשחק הכי טוב של 'אל צ'ינו' אראוחו על אדמת ספרד. בהחלט השאיר טעם של עוד.

שחקן ולס סארספילד פביאן קוברו (ימין) מול שחקן בוקה ג'וניורס סרחיו אראוחו. רויטרס
הראה ניצוצות בבוקה, מבטיח רבות גם בברצלונה ב'. סרחיו אראוחו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully