וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א: האיגוד דורש משחקי רדיוס ותקנות מחמירות

כתב אישום חריף על התפרעות אוהדי הפועל תל אביב: קנס כספי, משחקי רדיוס, הצבת כוח שיטור ופינוי השורות הראשונות

היועץ המשפטי לאיגוד הכדורסל הגיש היום (שלישי) כתב האישום נגד הפועל תל אביב בגין האירועים במהלך ולאחר המשחק מול ברק נתניה. מדובר בתלונה השישית הנוגעת לאוהדי הקבוצה מאז פתיחת העונה.

בכתב האישום מובאים הדברים שכתבו שופטי ומשקיף המשחק והקבוצה תעמוד לדין בגין הסעיפים הבאים: אי קיום חובות הקבוצה הביתית, אי מתן הגנה לשופט המשחק, התפרצות לשדה המשחק, התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים, פגיעה על ידי אוהדים, והתפרעות אוהדים.

דמונטז סטיט שחקן הפועל תל אביב (ימין) עם קרטיס קלי. מגד גוזני
לא יעבור בשלום. ההתפרעות ביום ראשון/מגד גוזני

כתב האישום נוגע להפרעה הפיזית של אוהדי הקבוצה לשופטי המשחק והן בנוגע לביטויי האלימות הקשים וכן האיומים שהושמעו על ידי קהל הקבוצה לעבר שופטי המשחק. בכל הנוגע ליו"ר הקבוצה רמי כהן, ביקש היועץ המשפטי להסתפק בהתרעה בלבד.

היועץ המשפטי דורש מבית הדין עונשים חמורים ויישום של תקנות חדשות: ראשית, באיגוד דורשים הפעלת העונש על תנאי של משחק רדיוס (עם קהל) של 50 ק"מ, וכן עונש בפועל נוסף של משחק רדיוס (עם קהל) של 50 ק"מ - בסך הכל שני משחקי רדיוס.

בנוסף, להעניש את הקבוצה בעונש על תנאי של שמח משחקי רדיוס (ללא קהל) של 50 ק"מ לתקופה של שנתיים, ובנוסף עונש על תנאי של שלושה משחקי רדיוס (ללא קהל) וזאת עקב הרשעה בגין עבירות כמו כן, דרישה לקנס כספי בפועל בסך של 15 אלף שקל, וקנס כספי על תנאי בסך של 30 אלף שקל בגין עבירות אלה.

אוהדי הפועל תל אביב מתפרעים מול ברק נתניה. מגד גוזני
לפנות את השורות הראשונות, להציב שוטרים. אוהדי הפועל תל אביב/מגד גוזני

עוד באיגוד דורשים: סגירת שלוש השורות הראשונות ביציעים מאחורי הסלים בכל משחקי הקבוצה עד לסיום העונה; וכן חובת הצבת גדר מסביב לכל סל, בכל משחק ביתי עד לסוף העונה – באופן שימנע לחלוטין את גישת קהל הקבוצה לסלים בכלל ותזוזתם בפרט וכן ימנע את קירבתם למגרש ולשופטים.

כמו כן, חובת הצבת כוח שיטור מאחורי הסלים, בכמות כפי שתידרש בהתייצעות עם המשטרה, בכל משחק ביתי עד לסוף העונה (מעבר לחובת הצבת שלושה סדרנים מאחורי כל סל כפי שנקבע בהסדר הטיעון מיום 20.12.12); כוח השיטור יחויב למנוע את הפרעת הקהל היושב מאחורי הסלים לשופטי המשחק ואת האיומים כלפי השופטים. הסדרנים והשוטרים יחויבו לפעול בהתאם לדין ואף להוציא מן האולם אוהדים שינהגו בניגוד לאמור לעיל (בעזרת בעלי התפקידים בקבוצה ומנהל האירוע במשחק).

אוהדי הפועל תל אביב. מגד גוזני
גם מנהלת הליגה המליצה דברים דומים. אוהדי הפועל תל אביב/מגד גוזני

בהמשך למשחק, התכנסה היום (שלישי) וועדה מיוחדת של מנהלת הליגה לדון באירועים החריגים שהתרחשו. נציגי הפועל תל אביב הצהירו כי הם עושים וימשיכו לעשות פעולות רבות להרגעת אוהדיה ומרגישים שיש שיפור בעניין זה. הקבוצה ביקשה לאפשר לה להמשיך בפעילות זו מול הקהל ולהימנע מהטלת סנקציות כספיות או הטלת עונש משחק רדיוס אשר יגרמו נזק כלכלי גדול לקבוצה.

בסיומו של הדיון, המליצה המנהלת להעמיד לדין אנשי צוות מקצועי וניהולי אשר יצרו פרובוקציות, וכן הורתה להוציא הנחיה ברוח זו לכל קבוצות הליגה.

עיקרי מסקנות הוועדה היו כי יש לזמן שוטרים לכל משחק בית של הפועל תל אביב שיוצבו ברחבי האולם על מנת ליצור הרתעה. כמו כן, הוחלט כי בשלושת משחקי הבית הבאים של הקבוצה שתי השורות הראשנות ביציעים שמאחורי הסל יפונו מאוהדים וייתפסו על ידי סדרנים. עוד הוחלט כי הפועל תל אביב תשקיע כ-15 אלף שקל בפעילות תקשורתית הקוראת לקהל האוהדים להפסיק את האלימות.

עוד על הפרשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully