וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולמן כבר לא משלם

25.12.2012 / 7:21

אחרי שלא קיבל מספיק דקות בראשון לציון, אייל שולמן מככב בברק נתניה. בראיון המחזור הוא מספר: "פרנקו נותן לי ביטחון"

את מרכז העניינים במחזור העשירי בליגת העל סיפקו האירועים במשחק בין הפועל תל אביב לברק נתניה, ועונש הרדיוס הצפוי שיוטל על האדומים בעקבות השתוללות האוהדים שלהם. על הפרקט רשמה הפועל הפסד חמישי העונה, התרחקה מהצמרת, והקבוצה של דני פרנקו, שפתחה את העונה נהדר ונחלשה מאוד בתקופה האחרונה, עצרה את המפולת בדרך לניצחון חשוב 61:68, שמבטיח לה מאזן חיובי בתום הסיבוב הראשון.

"היה באמת משחק קשה, קשוח מצד שתי הקבוצות", מספר גארד נתניה, אייל שולמן, שקלע שלשה חשוב בדקות הסיום, בראיון המחזור לוואלה! ספורט, "מה שהיה סביב קורה, זה חלק מהכדורסל, ועדיף שזה לא יקרה. אני שמח בעיקר שאחרי ארבעה הפסדים רצופים, ידענו לבוא למגרש לא קל ולהשיג ניצחון גדול בחוץ".

אייל שולמן שחקן ברק נתניה (ימין) מול דמונטז סטיט שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
משחק חם שהכניס אדרנלין. אייל שולמן ביום ראשון/מגד גוזני

באתם בטירוף, שיחקתם מאוד אגרסיבי. הקהל של הפועל דרבן אתכם?

"אני יכול לומר שבתור שחקן אלה המשחקים שאתה רוצה לשחק בהם. קהל כזה, אפילו כשהוא נגדך, אני רואה בתור אתגר. הלוואי שבכל מקום אני אפגוש כזה קהל חם שעושה אווירה כזאת, ממני ספציפית זה מוציא הרבה יותר".

חמשת הניצחונות הרצופים בפתיחת העונה גרמו ללא מעט אנשים לשים לב לקבוצה מעיר היהלומים, אך אז הגיעה שרשרת של הפסדים, כשבשבוע שעבר הסתכלה נתניה על כל הליגה משחקת בגביע, בעוד היא הודחה כבר בסיבוב הראשון על ידי גליל עליון.

"הייתה אווירה לא שמחה, בלשון המעטה, אבל לא הורדנו את הראש", אומר שולמן. "המשכנו לעבוד קשה, וידענו שאנחנו חייבים את הניצחון הזה בשביל להרים את עצמנו בחזרה למעלה. ההפסקה הכפויה הזאת בגלל הגביע, לא ידענו אם היא תהיה לנו טובה או לא. בדיעבד, אני יכול לומר שהיא הייתה טובה. דני דיבר איתנו על זה בחדר ההלבשה ואמר שהרבע הראשון מאוד חשוב להתחלה, כי לא היינו בקצב במשך שבועיים. אני לא יכול לומר שהשתחרר לחץ, אנחנו בכל זאת מאמינים בעצמנו, אבל זה היה ניצחון שנותן לנו באמת הרגשה טובה".

נראה כאילו ההפסד הראשון יצר מפולת, סוג של כדור שלג שלילי.

"באמת התחלנו טוב, אבל כל הפסד היה לגופו, ולא מדובר באיזה כדור שלג שהרגשנו שאנחנו לא יכולים לעצור. היו לנו שני משחקים שהם פספוס שלנו, חיפה בחוץ אחרי הארכה, כשהכדור האחרון לפני ההארכה היה בידיים שלנו, וגליל בבית, משחק שאליו לא הופענו. לקחנו את ההפסד הזה קשה. באילת בחוץ הגענו לשניות האחרונות ומשהו לא טוב קרה, ומול מכבי בבית זה משחק שהוא תמיד קשה".

שחקני ברק נתניה ראמל בראדלי, דרון וושינגטון, אלירן גואטה. מגד גוזני
הייתה אווירה לא שמחה, אבל ידעו להתאושש. שחקני נתניה/מגד גוזני

שולמן בן ה-25 פרץ לליגת העל לפני שנתיים בשורות מכבי ראשון לציון, ואחרי עונת בכורה נהדרת ראה אשתקד בעיקר את הספסל. בקיץ הוא ביקש שחרור מהמועדון, ולאחרונה אף אמר המאמן אפי בירנבוים שההחלטה לוותר עליו הייתה קשה מאוד. "הדבר המרכזי שגרם לי לעזוב את מכבי ראשון זה שלא ראיתי שיש לי מקום להתפתח עוד בתור שחקן. אני אוהב את המקום ואת האנשים, ומבחינה מקצועית זה הדבר הכי טוב שיכולתי לעשות. אני מאוד אוהב את אפי, תמיד כיף לשמוע שאומרים עליך דברים טובים, אבל אני פחות מתעסק בזה, רק מאחל להם בהצלחה. מבחינתי, עשיתי את ההחלטה הכי טובה, ורק שיצליחו".

העונה שעברה, שבה ישבת על הספסל, תקעה אותך. לא חשבת לעזוב באמצע?

"אני לא יכול להגיד שזה תקע אותי בהתקדמות, לקחתי הרבה מאוד דברים גם מהעונה שעברה. כל שחקן רוצה לשחק, וציפיתי לשחק יותר. הייתה סיטואציה בעייתית עם זרים נהדרים, ניצן חנוכי ועמית בן דוד היו מצוינים, אז חשבתי לעזוב באמצע כי לא הרגשתי שאני יכול לתרום לקבוצה. אני לא מצטער על זה ושמח שנשארתי עד הסוף. חיכיתי לקיץ לקבל את ההחלטות. הם היו הוגנים כלפיי ונתנו לי ללכת".

ובכל זאת, משחקן ספסל, שרואה פה ושם כמה דקות, הפכת לשחקן של 25 דקות על הפרקט בכל ערב.

"זה לא מובן מאליו, היה לי מזל גדול שהגעתי למאמן כמו דני פרנקו שמאמין בי. בתחילת הקיץ אפילו אני קצת חששתי ממה שיהיה, אחרי העונה הלא טובה שלי. ישבתי ודיברתי איתו ומהרגע הראשון היה לי ברור שזה אמור לקרות, אני שמח שהוא נתן לי את ההזדמנות ואני משתדל לקחת אותה. יש לי אתו חיבור טוב מאוד, כשהוא הולך עם מישהו הוא הולך אתו עד הסוף. בזכותו יש לי ביטחון".

דני פרנקו מאמן ברק נתניה. אדריאן הרבשטיין
נתן את ההזדמנות המתאימה. דני פרנקו/אדריאן הרבשטיין

מתחילת העונה, עיקר תשומת הלב בנתניה הולכת לרביעיית הזרים המנוסה של הקבוצה. גם שולמן נותן לה קרדיט. "אני חושב שזה יתרון שהזרים מכירים את הליגה. הם יודעים למה לצפות, מכירים את השופטים השונים, את המגרשים, מה מותר לעשות ומה לא. זה פועל לטובתנו, אבל אני לא חושב שזאת הסיבה היחידה. הייתה בנייה טובה של הקבוצה, התחברנו ואנחנו עושים את העבודה שלנו. אנחנו לא הקבוצה הכי טובה בליגה, אבל חשוב לנו להישאר ולהוציא מעצמנו את הטוב ביותר".

מה תורמים אלירן גואטה ויהוא אורלנד, שני שחקנים מאוד ותיקים בליגה שלנו?

"מה שקורה עם אלירן גואטה ויהוא אורלנד מדהים. הייתי לוקח אותם ואת טמיר אריאלי איתי לכל קבוצה. מעבר לכדורסל יש דברים מקצועיים חשובים שקורים בחדר ההלבשה, והאנשים האלה פשוט עושים עבודה מדהימה".

מתן נאור שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול אלירן גואטה שחקן ברק נתניה. מגד גוזני
הרבה יותר משחקן טוב. אלירן גואטה/מגד גוזני

מספרי המחזור

7 – דקות הספיק לשחק גילי מוסינזון לפני שהורחק במשחק נגד מכבי חיפה בשל שתי עבירות בלתי ספורטיביות. מתחילת העונה מוסינזון משחק מאוד אגרסיבי, יש שיאמרו אפילו מלוכלך, וחבל, כי בדקות שהוא מתרכז בכדורסל ולא בלהוציא את שחקני הקבוצה היריבה משיווי משקל, הוא נראה טוב מאוד. אם אשקלון רוצה להמשיך במגמה החיובית שלה מהתקופה האחרונה, היא צריכה את מוסינזון עוסק בכדורסל, ולא בשטויות.

14 – נקודות ו-11 ריבאונדים רשם יניב גרין בניצחון גלבוע/גליל על הפועל ירושלים, ועל אף העובדה שהוא לא היה השחקן המצטיין אלא ג'מאר סמית', אין ספק שהתרומה של גרין הייתה מכרעת. ירושלים הייתה ביום לא טוב, בעיקר מתחת לסלים, וגרין, בתוספת משחק יעיל של ברנדון האנטר, נתן לקבוצתו סוף כל סוף את מה שהיא הייתה זקוקה לו יותר מכל, גבוה ישראלי איכותי. הדאבל דאבל של גרין, היה הראשון שלו מאז עונת 2003/4 (!), אז שיחק בהפועל תל אביב.

17 – ריבאונדים יותר לקחה מכבי ראשון לציון מהפועל חולון בניצחון בהארכה, הנתון שהכריע את ההתמודדות. ראשון לציון ניצלה את היעדרותו של פרנק האסל, וזאת למרות 12 איבודי כדור יותר של הכתומים. הפועל חולון צריכה לראות את המשחק הזה כפספוס גדול, כי הקבוצה שמולה לא הייתה טובה, אבל כשהשחקן המשמעותי ביותר שלך לא משחק, גם יום רע של היריבה יכול להספיק.

20 – נקודות יותר קלעה ברק נתניה מאשר הפועל תל אביב ב-29 הדקות שבהן מרקו קילינגסוורת' שיחק. מנגד, ב-11 דקות שהסנטר הגדול ישב בחוץ בשל בעיית עבירות, האדומים נראו טוב בהרבה, וניצחו את המשחק ב-13 נקודות. קילינגסוורת', כמו הפועל תל אביב וברק נתניה, קלע מהעונשין באחוזים לא טובים, אבל הגיע לקו 11 פעמים, הוציא את הגבוהים של הפועל מהמשחק, והראה למה הוא אחד הטובים בליגת העל.

גילי מוסינזון שחקן אליצור אשקלון. מגד גוזני
בחור, קצת חבל שאתה אגרסיבי מדי, כי בכדורסל אתה לא רע בכלל. גילי מוסינזון/מגד גוזני

21 – נקודות ו-7 ריבאונדים לליאור אליהו בניצחון של מכבי תל אביב על מכבי אשדוד. רק לפני חודש אפשר היה לסמן את אליהו במין משבר התקפי, ואז הגיע משחק החוץ באילת בו הוא התפוצץ. מאז, אליהו לא מסתכל אחורה. בארבעה מתוך חמשת משחקיו האחרונים הוא עבר את 20 נקודות המדד, נתן למכבי את הגיוון ההתקפי שהיה מעט חסר, ונראה שלפני הטופ 16 הוא מגיע בדיוק בכושר הנכון.

44 – נקודות מדד רשם דרק קרקטר בניצחון הענק של בני הרצליה על הפועל אילת בחוץ, כשהוא קולע 26 נקודות ומוריד 17 ריבאונדים. בהרצליה טענו מהרגע שנחת הסנטר שהגיע מלוס אנג'לס לייקרס, כי ברגע שייכנס לכושר, הקבוצה תציג כדורסל טוב בהרבה. במפגש הגדול הראשון שלו, מול סנטר מאסיבי כמו אלי הולמן, הוא הוכיח את מה שאלדד אקוניס ואריאל בית הלחמי פנטזו עליו בלילה, שהוא פשוט מכונה משומנת של סלים וריבאונדים.

62 – נקודות קלעה מכבי חיפה במחצית הראשונה מול אליצור אשקלון, שיא קבוצתי למועדון הירוק מאז תחילת שנות ה-90. בנוסף, חיפה שברה את שיא הנקודות שלה במשחק שלם כשקלעה 111. המשחק ההתקפי של חיפה זורם מתחילת העונה בקצב נהדר, אך מה שהופך אותו לקטלני במיוחד הוא השדרוג שעשתה חיפה לאחרונה עם גל מקל, מה שמפנה את פול סטול לקליעה ואת השחקנים האחרים לעמדות הטבעיות שלהם.

עוד מליגת העל

הפועל תל אביב תועמד לדין ביום חמישי

דו"ח שיפוט חמור נגד האדומים

גם מכבי חיפה לדין, בגין חוזים כפולים

פלאניניץ' נחת: "יודע הכל על הפועל תל אביב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully