וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: גלות ספרד

אינייסטה גנב את ההצגה למסי ומוביל נבחרת מחזור עמוסת ספרדים הפזורים באירופה, כשלצידם זלאטן המקורי והחיקוי

ספורט 2

החל מהדקה ה-14 ועד הדקה ה-75 בניצחון על לבנטה, ברצלונה שיחקה עם 11 בוגרי 'לה מאסיה'. כן, בזמן שקבוצות בכירות באירופה משחקות עם 11 זרים, הקבוצה הגדולה בעולם הציגה הרכב שלם על טהרת מחלקת הנוער שלה. החלום הרטוב של יוהאן קרויף, סנדרו רוסל וכל אחד מאנשי ברצלונה התגשם. הרגע הקסום הזה רק הדגיש את העובדה כי הכישרונות הגדלים בספרד יכולים להתפתח לכוכבי על, אם רק יהיה מי שייתן להם הזדמנות. נבחרת המחזור השבועית של וואלה! ספורט, אותה מוביל אנדרס אינייסטה, נשלטת על ידי השחקנים הספרדים, שחלקם יצאו לקבל את הצ'אנס במדינות אחרות וחלקם עשו זאת במדינתם. יחד איתם, החקיין של זלאטן, המתחרה של זלאטן וכמובן זלאטן איברהימוביץ' המקורי.

שחקן ברצלונה אנדרס אינייסטה מול שחקן לבנטה נביל אל זהאר. רויטרס
שעתם היפה של הספרדים. אנדרס אינייסטה/רויטרס

שוער

אדריאן - בטיס

איזה שבוע מסויט עבר על מי שהחל את העונה כשוער השלישי של בטיס, והחל מהמחזור השישי תפס את העמדה בין הקורות. אדריאן סיפק תצוגת נפל בדרבי מול סביליה (5:1) ושמע לאורך כל השבוע את הקריאות להוצאתו מההרכב. פפה מל החליט לתת לשוער בן ה-25 את הקרדיט גם מול ריאל מדריד, וקיבל ממנו תמורה מלאה ששווה גם הופעה שנייה העונה בנבחרת המחזור. במחצית הראשונה נזקק אדריאן להדיפה אחת מול בעיטה של כריסטיאנו רונאלדו, אך לאחר ההפסקה כל הלחץ היה עליו והוא עמד בו בגבורה כדי לשמור על הניצחון היקר של בטיס. אדריאן עצר פעמיים את רונאלדו, יירט כדור אדיר של קאקה והגיע לשיאו עם עצירת נגיחה של קארים בנזמה משלושה מטרים. לאחר מכן כבר דיברו במדריד על קללת סביליה שהרחיקה את ריאל 11 נקודות מהפסגה. שש נקודות השאירה שם האלופה העונה - שש נקודות אותן לקחה בעונה שעברה. ב'מארקה' כבר הספידו: "הליגה אבודה בנובמבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אדריאן שוער בטיס עוצר את אנחל די מריה שחקן ריאל מדריד. GettyImages
החזיר את החוב מהדרבי. אדריאן/GettyImages

הגנה

מגן ימני: דניאל קרבחאל - לברקוזן

המגן הספרדי הצעיר, בוגר הקנטרה של ריאל מדריד, הוזכר כאן במדור מספר פעמים, אך השבוע התברג להרכב הפותח. לא ברור מדוע ז'וזה מוריניו הסכים למכור את דני קרבחאל בקיץ ללברקוזן בזמן שדרש מגן שיתחרה עם אלברו ארבלואה, אבל הרווח כולו של הקבוצה הגרמנית, שלא מצטערת לרגע על השקעה של חמישה מיליון יורו. קרבחאל הפך במהרה לשחקן הרכב קבוע בלברקוזן ולאחד המגנים הטובים בבונדסליגה. לצד יכולת הגנתית מעולה הוא סיפק עד כה ארבעה בישולים, ומול הופנהיים ציין שער בכורה בניצחון 1:2. זה קרה בהתקפה מסוגננת, בה קרבחאל ביצע שני דאבל פסים וסיים עם כדור ברשת אחרי שעקף את השוער. אוהדי לברקוזן מאוהבים ומקווים שריאל לא תתפתה לקנות את קרבחאל בחזרה, כפי שעשתה בשנים האחרונות עם אסטבן גראנרו וחוסה קאייחון. כמה חבל שכישרונות מסוגו לא מקבלים הזדמנות בסנטיאגו ברנבאו.

בלם: פיליפ מקסס - מילאן

נישא על גלי ההתלהבות מהמספרת המופלאה בבריסל שזיכתה אותו בכינוי המחמיא 'החקיין של זלאטן', פיליפ מקסס התייצב לקרב היוקרתי נגד יובנטוס והזכיר שהוא קודם כל שחקן הגנה. אנשי מילאן ידעו שהדרך היחידה לנצח את האלופה העדיפה מבחינה איכותית, היא באמצעות משחק הקרבה ועצירת החלק ההתקפי המגוון של יובנטוס. הבלם הצרפתי דאג לכך באופן אישי, כשמנע ממירקו ווצ'יניץ' ופאביו קוואליארלה להתקרב לרחבה ודאג שמרקו אמליה יהיה די מחוסר עבודה, למרות השליטה המוחלטת של יובנטוס לאחר המתנה שהעניק השופט ניקולה ריצולי למילאן. הרוסונרי שמרו על ה-0:1 בקנאות ונחשפו בחלק האחורי רק לאחר שמקסס הוחלף בדקה ה-73, אך שרדו כדי לרשום ניצחון מוראלי יקר מפז. הפסד שני העונה של יובנטוס, שניהם לקבוצות ממילאנו. מי אמר שסיפור האליפות סגור?

פיליפ מקסס שחקן מילאן אחרי שכבש שער במספרת. GettyImages
שבוע מושלם מבחינתו. פיליפ מקסס/GettyImages

בלם: וינסנט קומפני - מנצ'סטר סיטי

הקפטן הבלגי אמור היה להיעדר ממשחק הצמרת מול צ'לסי בגלל פציעה, אבל הופיע לבסוף במלוא הדרו אחרי שעבר מבחן כשירות והוציא את העוקץ ממשחק הבכורה של רפא בניטס כמאמן הכחולים. בלונדון דיברו בעיקר על החיבור של המאמן עם פרננדו טורס, ממנו ידע להפיק את המקסימום בתקופתם המשותפת בליברפול. קומפני לא נתן לחלוץ הספרדי המתוסכל שום סיכוי, תיקל אותו פעם אחר פעם ומנע ממנו לאיים על השער, בתצוגה שהזכירה את מסע ההופעות המרשים מהעונה שעברה. הקפטן הדומיננטי סייע למטייה נסטאסיץ' הצעיר לצלוח את הביקור בסטמפורד ברידג' וכיסה על היציאות קדימה של אלכסנדר קולארוב, כשמנצ'סטר סיטי חזרה עם 0:0 מספק, במיוחד לאחר ההדחה מליגת האלופות. סלע במרכז ההגנה.

אליסאו - מלאגה

פציעת הגב של נאצ'ו מונריאל אילצה את מנואל פלגריני להסיט את אליסאו לעמדה האחורית בחודש האחרון. שחקן נבחרת פורטוגל מעדיף לתפקד כקיצוני שמאלי וחשף את האגף במשחקים האחרונים, בהם מלאגה איבדה גובה אחרי פתיחת העונה הנפלאה. אחרי ניעור מצד המאמן בעקבות עוד משחק בעייתי באמצע השבוע מול זניט בליגת האלופות, אליסאו חזר לעצמו והצטיין ב-0:4 המרשים של מלאגה על ולנסיה בשבת - הניצחון הכי גבוה של מלאגה במפגשים בין הקבוצות. אליסאו דהר באגף השמאלי מבלי לספור את סופיאן פגולי או אנטוניו ברגאן החלש, בישל את השער הראשון לפרנסיסקו פורטיו המוכשר ויכול היה לכבוש בעצמו. פלגריני החמיא בסיום ליכולת ההגנתית של הפורטוגלי, ששמר על ריכוז וסייע למלאגה לסיים משחק שני ברציפות ללא ספיגה.

שחקן צ'לסי חואן מאטה מול שחקן מנצ'סטר סיטי וינסנט קומפאני. Julian Finney, GettyImages
לא נתן לפציעה להפריע לו. וינסנט קומפני עוצר את חואן מאטה/GettyImages, Julian Finney

קישור

חאבי מרטינס - באיירן מינכן

איש 40 מיליון היורו מתחיל לפרוע שטרות. אחרי שהפך לשחקן הרכב קבוע וקיבל מחמאות מכל מנהלי המועדון, חאבי מרטינס פתח את חשבון השערים שלו במדי באיירן מינכן בסטייל, עם צ'ילנה מופלאה ב-0:5 המוחץ של הבווארים על האנובר העייפה. המספרת של מרטינס בדקה הרביעית ("ניסיתי את זה כל כך הרבה פעמים, זו פעם ראשונה הצלחתי") סללה את הדרך של באיירן למשחק קל, בו שוב ניכרה ההשפעה שלו על הסגנון של מוליכת הבונדסליגה הגאה. מרטינס משחרר את טוני קרוס הנהדר להתרכז אך ורק במשימות התקפיות, כשמקביל הוא מסוגל להניע את הכדור יחד עם בסטיאן שווינשטייגר במרכז המגרש. 44 מסירות מוצלחות מתוך 46 מספרות את הסיפור מבחינת הקשר הבאסקי, שגם ניצח ב-70 אחוזים מהמאבקים על הכדור בהופעה הטובה ביותר שלו מאז המעבר המתוקשר.

ג'ורדי גומס - וויגאן

בוגר 'לה מאסיה' פתח בסך הכל בפעם השלישית העונה בהרכבה של וויגאן, ואחרי שני איבודי כדור בדקות הראשונות כבר שמע מהאוהדים בדיוק מה הם חושבים עליו. 32 דקות לסיום, כשוויגאן פיגרה 1:0 מול רדינג החלשה, החל זמר שלוש התשובות של ג'ורדי גומס. הקשר הקטלאני נע ללא הפסקה לאורך כל המשחק, אבל לא הפיק מכך שום תועלת עד אשר השווה בדקה ה-58. 10 דקות לאחר מכן הוא נגח את השני, ובתוספת הזמן קבע 2:3 דרמטי כשהוציא מתפרצת והגיע מהקו השני כדי לסיים אותה באלגנטיות. גומס, שלא כבש בליגה מאז אפריל, ציין שלושער ראשון בקריירה והפך לשלישי בתולדות הלאטיקס שעושה זאת בפרמיירליג. "הקהל היה לא הוגן כלפיו", טען המאמן רוברטו מרטינס בסיום. "הם היו קולניים מדי נגדו ואני מקווה שעכשיו כולם הבינו שג'ורדי נותן את חייו למען וויגאן. הוא יכול היה להתחבא, אבל זה לא האופי שלו. אין ראוי ממנו לשלושער הזה".

אנדרס אינייסטה - ברצלונה

עיתוני קטלוניה הבליטו לפני משחק החוץ בלבנטה את העובדה כי אנדרס אינייסטה יעלה למקום השישי בטבלת שיאני ההופעות במדי ברצלונה (422 משחקים). "אם אפשר, שיציין זאת עם שער ליגה ראשון", ביקשו בעיתון 'ספורט'. אינייסטה שלא מרבה להבקיע, נענה לאתגר במחצית שנייה עילאית, ב-0:4 המוחץ של ברצלונה. ליאונל מסי אמנם הבקיע צמד שמיני העונה בדרך לשיא של גרד מולר, אך המהנדס גנב את ההצגה. במחצית הראשונה התעקש אינייסטה על הנעת הכדור הסבלנית של ברצלונה וניווט את המשחק בשקדנות. לאחר ההפסקה הוא העביר שני הילוכים והותיר את אוהדי ושחקני לבנטה פעורי פה. זה התחיל עם כדור עומק מדוד למסי ונמשך עם פריצה בשמאל ואסיסט נוסף. לאחר מכן הבקיע אינייסטה בעצמו עם בעיטה למשקוף ופנימה ולקינוח סידר שער לססק פברגאס וחתם 16 דקות של שלושה בישולים ושער אחד. ב-488 הדקות הקודמות שלו בליגה, היו לקשר רק שני בישולים. בקצב הזה, לאף אחת מהקבוצות של מדריד אין יותר מדי על מה לבנות.

חאבי מרטינס שחקן באיירן מינכן (שני משמאל) חוגג עם תומאס מולר, בסטיאן שווינשטייגר. רויטרס
בפעם הראשונה בחייו, הצליח לבצע את מספרת כהלכה. חאבי מרטינס עם החברים/רויטרס

התקפה

רוברט לבנדובסקי - דורטמונד

הדאבליסטית של גרמניה נאחזה בשיניים כדי לשמור על הניצחון 1:2 במיינץ, אבל המלחמה האמיתית הייתה לאחר המשחק. רוברט לבנדובסקי טען בכל תוקף כי נגע בכדור בשער הראשון ודרש שיירשם לזכותו. הטלוויזיה לא ידעה להכריע, אך שופט המשחק פסק בדו"ח השיפוט שלו כי השער אכן של לבנדובסקי. הפולני נרגע וסימן לעצמו לא רק הצטרפות למריו מנדז'וקיץ' ואלכסנדר מאייר בראש טבלת המבקיעים עם תשעה שערים לכל אחד, אלא צמד רביעי ברציפות בשבועיים חלומיים. לבנדובסקי חזר להיות חד כתער, כפי שהיה בעונה שעברה. ההקפצה האלגנטית מעל כריסטיאן וטקלו בשבת הראתה שהביטחון שלו בשמיים, למרבה דאגתה של הגנת באיירן מינכן שתתמודד מולו במשחק העונה בשבת. שישה שערים היו לחלוץ המחונן בכל המסגרות עד לפני שבועיים, מתוכם רק שלושה בליגה. אז התחילו הדיבורים על עזיבה אפשרית, ומשם לבנדובסקי הוסיף צמד בכל אחד מארבעת הניצחונות הרצופים של דורטמונד. מכונת שערים.

זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

מה נגיד ומה נאמר? מאז ההרחקה של זלאטן איברהימוביץ' בבית מול סנט אטיין, פריס סן ז'רמן לקחה נקודה אחת מתשע אפשריות והובכה פעמיים לעיני אוהדיה בפארק דה פראנס. בזמן הזה הספיק החלוץ השבדי לבשל ארבעה שערים במשחק בליגת האלופות ולהבקיע ארבעה במדי שבדיה נגד אנגליה, כולל מספרת אחת שראויה לתואר שער השנה, אבל קרלו אנצ'לוטי המתוסכל לא יכול היה להשתמש בו בליגה וכבר דיבר על משבר. למזלו, עונש ההרחקה של זלאטן הסתיים והוא חזר בצורה דומה למה שעשה עם מילאן אשתקד, אז שב מעונש השעייה עם שלושער לרשת פאלרמו. הכוכב שמסעיר את צרפת המחיש עד כמה פ.ס.ז' תלויה בו, כשבישל את שני השערים הראשונים ולאחר מכן הבקיע פעמיים בעצמו ב-0:4 הקליל על טרואה. הכל בקלאסה הייחודית לו. השער הראשון מבין השניים היה גם שער הליגה ה-200 של זלאטן במהלך הקריירה. הוא לא מתכוון לעצור.

וויסאם בן ידר - טולוז

והנה החלוץ היחיד שנושף בעורפו של זלאטן בתחרות על מלכות השערים בצרפת. את ההכרה הראשונה מחוץ לצרפת קיבל בן ידר בעקבות חלקו בפרשת הבילויים של שחקני נבחרת צרפת הצעירה לפני משחק הגומלין מול נורבגיה בפלייאוף, אבל בליג 1 החלוץ ממוצא טוניסאי נחשב לאחת מתגליות העונה. אחרי שער ליגה אחד בשתי העונות הקודמות, הכישרון בן ה-22 קיבל את המושכות העונה כחלוץ המרכזי והתגלה כסקורר בעל יכולות נהדרות. ההשעייה שבאה בעקבות הפרשה פגמה ביכולתו ובשבוע שעבר הוא כלל לא פתח, ומול ליון ניפק בן ידר את משחקו הטוב ביותר בקריירה הבוגרת שלו. טולוז הביסה 0:3 את מי שהוליכה את הטבלה ערב המחזור, כאשר בן ידר הוציא אותה מהמשבר שכלל שלושה הפסדים רצופים והתעלל בהגנת ליון עם צמד (תשעה כיבושים העונה). הכשלה מנעה ממנו להשלים שלושער, אך המהלך הסתיים בכיבוש של אטיין קאפו והעניק לחלוץ בישול ואת תואר כוכב המחזור בצרפת. עוד כישרון עולה תוצרת טולוז.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן בין שחקני טרואה. רויטרס
לא סופר אף אחד. זלאטן איברהימוביץ' מלהטט/רויטרס

שווים אזכור

סבסטיאן פריי (גנואה) - תפילת נעילה

בסטיאן אוצ'יפקה (פרנקפורט) - בדרך למעלה

דארן פלטשר (מנצ'סטר יונייטד) - קפלו את ההספדים

קוקה (אתלטיקו מדריד) - מוכן לדרבי

קלאודיו ז'אקוב (ווסט ברומיץ') - החייל האלמוני של הפתעת העונה

יוסיפ איליצ'יץ' (פאלרמו) - הציל מאמן מפיטורים

ג'רמיין דפו (טוטנהאם) - לא שומר חסד נעורים

דארן פלטשר שחקן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
הסיפור המרגש של השבוע. דארן פלטשר/GettyImages

כוכב אורח

ז'ואאו תומאס - ריו אבה

המשחק רב השערים של סוף השבוע הגיע מפורטוגל, שם ריו אבה הצנועה המשיכה להפתיע ועלתה למקום הרביעי אחרי 3:5 משוגע בחוץ מול ויטוריה סטובאל. ריו אבה הוליכה 0:4 בדקה ה-41, אבל מלך שערי הליגה אלברט מיונג החזיר את המארחים למשחק עם שלושער. הוא לא היה היחיד שהרשית שלוש פעמים. מולו עשה זאת ז'ואאו תומאס בן ה-37, שהפך לשחקן המבוגר ביותר שכובש שלושער בליגה הפורטוגלית וגם עבר במקביל את רף 100 השערים. החלוץ הוותיק, שבשיאו כונה 'זארדל של קוימברה', שיחק בבנפיקה ובטיס ואת הבכורה בנבחרת פורטוגל ערך במשחק ידידות נגד ישראל, מוכיח שעדיין יש לו מה למכור. שבעה שערים בתשעה משחקים, בדיוק כמו כוכבים דוגמת אוסקר קרדוסו וחאמס רודריגס. בריו אבה אומרים כן לזקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully