וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: עוד צמד למסי, 0:4 לברצלונה בלבנטה

ליאונל מסי הגיע ל-82 שערים השנה עם צמד (47, 52). אינייסטה (57) וססק (63) השלימו. 0:4 לאתלטיקו מדריד על סביליה

מה עוד לא נאמר על ברצלונה וליאונל מסי? הקטלאנים, שראו איך ריאל מדריד הפסידה אתמול (שבת) לבטיס, התארחו הערב במגרשה הקשה של לבנטה בידיעה שניצחון יקנה להם יתרון של 11 נקודות על פני האלופה והיריבה המושבעת. לאחר מחצית ראשונה בינונית, בארסה התפוצצה במחצית השניה בדרך ל-0:4 ענק ועשתה צעד נוסף לעבר אליפות רביעית בחמש שנים. ליאונל מסי כבש צמד והתקרב לשיא השערים של גרד מולר עם 82 לעומת 85 של הגרמני, בעוד אנדרס אינייסטה כיכב עם שער ושלושה בישולים כדי להשלים את פתיחת העונה הטובה ביותר של ברצלונה בהיסטוריה.

כאמור, הפער בין ברצלונה לריאל מדריד האלופה צמח ל-11 נקודות בעקבות הניצחון הזה. אולם, בארסה צריכה לקחת בחשבון את אתלטיקו מדריד, שהביסה גם היא מוקדם יותר בביתה 0:4 את סביליה והעלתה את מאזן הנקודות שלה ל-34, שלוש נקודות פחות מברצלונה. מי שפתחה את המחזור היא אתלטיק בילבאו שהמשיכה לאכזב והסתפקה ב-1:1 ביתי מול לה קורוניה. אספניול נכנעה בביתה 2:0 לחטאפה המפתיעה.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. GettyImages
עוד צמד לאוסף. ליאונל מסי/GettyImages

לבנטה - ברצלונה 4:0

הקבוצה של טיטו וילאנובה עלתה למשחק הזה כשהיא מעודכנת בהפסד של ריאל מדריד ובניצחון של אתלטיקו, שסגרה ממנה זמנית את פער הנקודות. אחרי מחצית ראשונה בינונית, הקטלאנים פשוט התפוצצו על לבנטה החביבה במשחק בו התעלו בעיקר שניים - ליאונל מסי שכבש צמד והעלה את מאזן השערים השנתי שלו ל-82 (שלוש בלבד פחות מגרד מולר) ואנדרס אינייסטה, שנתן את משחק הטוב ביותר העונה עם שלושה בישולים ושער בכורה נהדר. הנתון המדהים באמת לגבי מסי הוא שבאף משחק העונה, הארגנטינאי לא כבש שער בודד. למסי יש העונה שמונה צמדים ושלושער אחד שמרכיבים 19 שערי ליגה. אתלטיקו מדריד רחוקה רק שלוש נקודות מהפסגה, אך ביכולת הנוכחית של הקטלאנים, קשה להאמין שיש קבוצה שמסוגלת לעצור אותם בדרך לאליפות רביעית בחמש שנים.

המשחק הזה נפתח לא טוב עבור ברצלונה. בדקה ה-12 לבנטה כמעט ועלתה ליתרון אחרי שבארקרו תעתע בבוסקטס ובעט כדור חזק מאוד, אותו הדף בקושי ואלדס לקרן. רק דקה עברה ודני אלבס הרגיש מתיחה בשריר והוחלף על ידי מרטין מונטויה הצעיר. בדקה ה-22 מסי התחיל לעבוד. הארגנטינאי קיבל כדור מפדרו ובעט כדור שטוח וחזק, אך החטיא במעט את שער לבנטה.

אל המחצית השניה עלתה ברצלונה אחרת ושתי דקות בלבד מפתיחתה היא גם עלתה ליתרון. אנדרס אינייסטה, בהופעתו ה-422 במדי הבאולגראנה, הכניס כדור עומק נהדר בין שלושה שחקני הגנה של לבנטה. מסי קיבל את הכדור בתזמון מצוין והקפיץ מעל שוער לבנטה כדי לכבוש את שערו ה-81 השנה. 0:1 לברצלונה. חמש דקות בלבד חלפו וברצלונה כבר עם השני ושוב זה קורה לאחר שיתוף פעולה בין צמד הגאונים שלה. אינייסטה התנהל עם הכדור בצד שמאל, עבר שחקן הגנה של לבנטה ותחת הלחץ הצליח להעביר רוחב למסי, שמקרוב דחק ברגל שמאל פנימה. 0:2 לברצלונה.

הבליץ של ברצלונה נמשך ובדקה ה-57 אינייסטה, שבישל פעמיים למסי התכבד בשער ליגה ראשון העונה. המהנדס קיבל כדור כ-18 מטרים משער לבנטה ובעט כדור אדיר לחיבורים. 0:3 לברצלונה, בדרך לאליפות. גמור? ממש לא. בדקה ה-63 התכבד אינייסטה בבישול השלישי שלו, הפעם לססק פברגאס שעבר באומנות את שוערה של לבנטה וכבש מקרוב. 0:4 לברצלונה.

בדקה ה-87 קיבלה לבנטה הזדמנות נהדרת לכבוש שער ניחומים אחרי שקיבלה פנדל מפוקפק. קרלס פויול ספק נגע בכדור בידו בתוך הרחבה. השופט הורה על פנדל אותו בעט בארקרו, אבל ואלדס לא היה מוכן לספוג והדף נהדר. גם את הריבאונד של אנחל המחליף, השוער הצליח לבלום ולשמור על שער נקי.

שחקן ברצלונה אנדרס אינייסטה מול שחקן לבנטה נביל אל זהאר. רויטרס
הכוכב האמיתי של המשחק. אנדרס אינייסטה/רויטרס

אתלטיקו מדריד - סביליה 0:4

הקולצ'ונרוס הגיעו למשחק הזה אחרי הניצחון על הפועל תל אביב בליגה האירופית, במשחק שבו רוב כוכבי הקבוצה קיבלו מנוחה. כשהיא יודעת שריאל מדריד הפסידה אתמול, אתלטיקו עלתה מאוד נחושה למשחק, שקיבל תפנית בדקה ה-21. פדריקו פאציו הכשיל את קוקה בתוך הרחבה וספג כרטיס אדום. רדאמל פלקאו דייק מהנקודה הלבנה והעלה את קבוצתו ליתרון ראשון. החיסרון המספרי של סביליה בא לידי ביטוי ובדקה ה-40 אתלטיקו הכפילה את היתרון בזכות שער עצמי של ספאחיץ'. דקה לפני השריקה למחצית המארחת כבשה את השלישי.

דייגו קוסטה פרץ מצד ימין ושלח כדור רוחב, אליו הגיע קוקה שבעט בנגיעה פנימה. בדקה ה-82 הורחק גם איבן ראקיטיץ', קשרה הקרואטי של סביליה בכרטיס צהוב שני. בתוספת הזמן הגיע הקינוח של מיראנדה, שנהנה מבישול יפה של ארדה טוראן ודחק מקרוב פנימה כדי להשלים את ההשפלה של סביליה. ניצחון חשוב מאוד לאתלטיקו שהשוותה זמנית את מאזן הנקודות שלה לזה של ברצלונה עם 34 נקודות אחרי 13 משחקים. סביליה, שהביסה את בטיס בדרבי במחזור הקודם, חזרה לסורה והיא ממוקמת רק במקום ה-11 המאכזב מבחינתה.

משחקים נוספים:

אתלטיק בילבאו - דפורטיבו לה קורוניה 1:1
לבילבאו: אוסקר דה מרקוס (24). ללה קורוניה: אבל אגילאר (52)

אספניול - חטאפה 2:0
לחטאפה: פדרו לאון (17), מאנה (90)

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים. רויטרס
ממשיכים לנצח ולהפעיל לחץ על ברצלונה. שחקני אתלטיקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully