וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי: "בניטס לא טוב בבניית קבוצות, הוא טוב באימון"

אופטימיות בבלוז אחרי מינוי הספרדי, הפרשנים מאמינים שהוא יוכל לשקם את טורס, שלגביו נטען שהוא קשור לפיטורי די מתאו

יממה סוערת במיוחד עברה על צ'לסי, שהספיקה להיות מודחת מליגת האלופות, לפטר מאמן וגם למנות אחד אחר במקומו, וכל זה תוך פחות מ-24 שעות. אחרי שרומן אברמוביץ' הראה את הדרך החוצה לרוברטו די מתאו, שעשה היסטוריה והביא לו את תואר ליגת האלופות, מיהר המיליארדר למנות במקומו כמאמן זמני את רפא בניטס עד לסיום העונה. לא מעט ספקולציות נשמעות מאז המינוי בדבר האפשרות שמדובר במינוי זמני עד שבקיץ יגיע במקומו פפ גווארדיולה.

רפא בניטז מאמן ליברפול. Alex Livesey, GettyImages
לאוהדים יש ספקות, עכשיו זמן ההוכחות. רפא בניטס/GettyImages, Alex Livesey

ב'סאן' סיפקו הבוקר (חמישי) הסבר לפיטוריו של די מתאו וטענו כי הוא הוזהר כי אם הוא יוציא מההרכב את פרננדו טורס, מהלך שכזה יעלה לו במשרתו. ואכן החלוץ הספרדי של צ'לסי, שנרכש תמורת 50 מיליון ליש"ט, נותר על הספסל במשחק ההפסד ליובה. ובהקשר הזה הפרשנים מזכירים כי השנים הטובות ביותר של טורס היו תחת בניטס בליברפול.

פרשן הסאן אנתוני קסטרינקיס טען שבניטס יכול להצליח בצ'לסי מכיוון שהוא לא צריך להחתים אף שחקן. "ברור שהבעלים רומן אברמוביץ' רוצה לתת לטורס עוד הזדמנות אחת גדולה כדי להצליח בסטמפורד ברידג'. מי יכול לעשות את זה יותר טוב ממי שאימן את הספרדי במהלך השנים הטובות ביותר שלו בליברפול? רפא לא טוב בבניית קבוצות, אבל טוב באימון שלהן".

פרננדו טורס שחקן צ'לסי מול מירנדה שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
"מי יכול לעשות את זה יותר טוב ממי שאימן את הספרדי במהלך השנים הטובות ביותר שלו בליברפול?". פרננדו טורס/רויטרס

פרשן ה-BBC פיל מקנאטי טוען שלבניטס יש הרבה מאוד מה להוכיח כמאמן צ'לסי, מכיוון שהוא לא צריך לרצות רק את הדרישות הגדולות של הבעלים שלו אלא בעיקר לתת נחת לקהל שסקפטי לגביו. "אברמוביץ' רוצה שבניטס האסטרטג ינחיל את הטקטיקה שלו והגישה הקפדנית שלו על הסגל המוכשר של צ'לסי שעדיין יכול לזכות בתארים העונה, למרות ההדחה הכואבת מליגת האלופות", הוסיף. מבחן נוסף של בניטס, כך נטען, קשור לעובדה שאברמוביץ' יצר הקיץ סגל במטרה להפוך את צ'לסי לברצלונה בחולצות כחולות.

רוברטו די מתאו מאמן צ'לסי. Efrem Lukatsky, AP
נשאר פוליטיקלי קורט עם סיום תפקידו. רוברטו די מתאו/AP, Efrem Lukatsky

ובינתיים די מתאו מנסה לסיים את הקדנציה שלו בצ'לסי בצורה נעימה ומבלי התקפות. "אני גאה בהצלחה ובתארים שהבאנו למועדון בחודשים האחרונים", אמר האיטלקי. "להשיג בפעם הראשונה זכייה בליגת האלופות במינכן זה היה ההישג הטוב ביותר של המועדון בהיסטוריה ללא ספק וללא ספק זה היה הרגע הטוב ביותר שלי בקריירה, הן כשחקן והן כמאמן. זה זיכרון שאני אנצור עד לסוף חיי".

המאמנים תחת רומן אברמוביץ'

* קלאודיו ראניירי - ספטמבר 2000 - מאי 2004

* ז'וזה מוריניו - יוני 2004 - ספטמבר 2007

* אברהם גרנט - ספטמבר 2007 - מאי 2008

* לואיז פליפה סקולארי - יולי 2008 - פברואר 2009

* חוס הידינק - פברואר 2009 - מאי 2009

* קרלו אנצ'לוטי - יוני 2009 - מאי 2011

* אנדרה וילאש בואש - יוני 2011 - מרץ 2012

* רוברטו די מתאו - מרץ 2012 - נובמבר 2012

* רפט בניטז - נובמבר 2012 - ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully