וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן אברמוביץ' נגד העולם

ההחלטה שהתבשלה לפטר את די מתאו, הסירוב המסתמן של גווארדיולה, הדחיפה העצמית של בניטס. כך חולל הבעלים הרוסי של צ'לסי את המהפך שהקים עליו אנשי כדורגל באנגליה, כמו אלן פארדיו שמסכם בחשש: "זה מראה כמה מעמדנו לא יציב, זה פשוט לא הוגן"

שבעה מאמנים מפוטרים בשמונה שנים וחצי. זה מאזן האימה של צ'לסי בעידן הבעלות של רומן אברמוביץ'. רוברטו די מתאו הצטרף הבוקר (רביעי) לרשימה שכוללת את: קלאודיו ראניירי, ז'וזה מוריניו, אברהם גרנט, לואיז פליפה סקולארי, קרלו אנצ'לוטי ואנדרה וילאש בואש. למעשה, המאמן היחיד שלא פוטר הוא חוס הידינק שהדריך את הקבוצה למשך שלושה חודשים בסיום עונת 2008/9.

אגב, במהלך עידן אברמוביץ' צ'לסי זכתה בשלוש אליפויות, ארבעה גביעים, פעמיים בגביע בליגה וכמובן בליגת האלופות, אך עדיין עברו בשורותיה שמונה מאמנים שונים.

מאמן טוטנהאם, אנדרה וילאש בואש, לצד מאמן צ'לסי, רוברטו די מתאו. רויטרס
הרשימה מתארכת. וילאש בואש ודי מתאו/רויטרס

הפיטורים של די מתאו היו באוויר כבר מהקיץ. כזכור, האיטלקי ששימש כעוזרו של וילאש בואש החליף את הפורטוגלי באופן זמני בחודש מרץ והוביל את הבלוז לזכייה בליגת האלופות ובגביע האנגלי. למרות זאת, אברמוביץ' התמהמה עם ההחלטה להעניק לו את המינוי הקבוע בקיץ וניסה להנחית מאמן בעל שם עולמי כמו פפ גווארדיולה או פאביו קאפלו. לאחר שנתקל בקשיים ובלחץ השחקנים והתקשורת, התרצה הבעלים והחתים את די מתאו לשנתיים.

די מתאו ביצע מהפכה רבתי בקיץ. שחקנים בכירים בדמות דידייה דרוגבה, ז'וזה בוסינגווה, סלומון קאלו ומייקל אסיין עזבו ואילו ויתקים כמו פרנק למפארד וג'ון טרי נדחקו הצידה. במקומם, אברמוביץ' פתח את הכיס ורכש שורה של צעירים מבטיחים בסכומי עתק. רק לפני חודש הובילה צ'לסי את הטבלה תוך שהיא מציגה כדורגל אטרקטיבי, אבל בחודש האחרון היא השיגה שתי נקודות ליגה מארבעה מחזורים. למרות זאת, ראוי להדגיש כי הקבוצה נמצאת במקום הרביעי בטבלה מרחק ארבע נקודות מהמוליכה מנצ'סטר סיטי.

על פי פרסומים באנגליה, ההחלטה על הפיטורים התבשלה בימים האחרונים ובמיוחד אחרי ההפסד 2:1 לווסט ברומיץ' בשבת. בסופו של דבר, די מתאו קיבל צ'אנס להדריך את הקבוצה במשחק ליגת האלופות מול יובנטוס (3:0) ולאחר התבוסה, התקבלה ההחלטה הסופית. "ההופעות האחרונות של הקבוצה והתוצאות לא היו טובות מספיק. הבעלים וההנהלה הרגישו ששינוי הכרחי כדי להחזיר את המועדון למסלול הנכון כי אנחנו נכנסים לשלב קריטי של העונה", נכתב בהודעה הרשמית מטעם המועדון.

אדן הזאר, חואן מאטה שחקני צ'לסי מאוכזבים. Antonio Calanni, AP
המהפכה נכשלה. הזאר ומאטה/AP, Antonio Calanni

צ'לסי התכוונה למנות מאמן תוך 24 שעות. המועמד המוביל לתפקיד, פפ גווארדיולה, סירב להצעה לאמן את הקבוצה מאחר והוא מעוניין להמשיך את שנת השבתון שלו בניו יורק. מקורבים למאמן אף טענו כי באין בכוונתו להגיע ללונדון לקיים מגעים עם הבעלים רומן אברמוביץ'. לטענת אותם מקורבים, גווארדיולה נהנה מהזמן עם משפחתו ולא שוקל כעת לחזור לאמן.

בעקבות הסירוב של גווארדיולה ומאחר שאין בשוק מאמנים פנויים מהשורה הראשונה, אברמוביץ' חזר על מה שעשה בקיץ ולמנות מאמן לטווח קצר, עד תום העונה, וזאת במטרה לנסות ולשכנע שוב את גווארדיולה או לחלופין ז'וזה מוריניו להגיע לסטמפורד ברידג' בקיץ 2013.

רפא בניטס הוא הבייביסיטר הנבחר. הספרדי בן ה-52 אימן את ליברפול בין השנים 2004-2010 והוביל אותה לזכייה בליגת האלופות, בסופרקאפ האירופי ובגביע האנגלי. בהמשך החליף את מוריניו באינטר, אך נחל כישלון ופוטר מתפקידו בשלב מוקדם של העונה ומאז לא עבד. בניטס שוהה בחופשה פרטית באבו דאבי, ויגיע מחר למתחם האימונים בקובהאם.

הספרדי מיהר להודיע כי הוא מעוניין בתפקיד גם לטווח קצר, עוד לפני שקיבל את המינוי: "צ'לסי זה מועדון מהטופ שתמיד נלחם על תארים וזה מתאים לי. אני לא יכול לענות אם קיבלתי פנייה. בכדורגל אנשים כל הזמן מדברים ונראה תוך כמה ימים מה יקרה. אני מחפש קבוצה שרוצה לזכות בתארים וצ'לסי היא קבוצה כזו. אני צריך לדבר עם הסוכן שלי, אבל אני רוצה קבוצה שרוצה לנצח. נמצא דרך למצוא אתגר שכזה".

רפא בניטס. Joern Pollex, GettyImages
מוכן לבוא לטווח קצר. בניטס/GettyImages, Joern Pollex

בניגוד למהלכים קודמים של אברמוביץ', כמו למשל פיטורי וילאש בואש, המהלך הנוכחי עם די מתאו זכה לביקורת נוקבת מצד אנשי הכדורגל באנגליה. צ'לסי הפכה למועדון שהשם הנרדף שלו הוא חוסר יציבות בכל הקשור למאמנים, אבל ההחלטה לפטר את די מתאו, חודשים ספורים לאחר שעשה היסטוריה עם המועדון עם הזכייה בליגת האלופות, לא עברה בשקט. בניגוד לפעמים קודמות גם שחקניה הבכירים של צ'לסי (שהואשמו כאלו שדחפו החוצה את גרנט, סקולארי ו-וילאש בואש) והאוהדים לא אהבו את ההחלטה.

"זה מראה כמה לא יציב מעמדנו כמאמנים בפרמיירליג ואי אפשר לקחת שום דבר כמובן מאליו", אמר מאמן ניוקאסל אלן פארדיו. "אני לא יודע אם זה המאמן התשיעי שמפוטר שם על ידי הבעלים תוך מספר מועט של שנים וזה פשוט לא הוגן. מבחינתי, די מתאו לא עשה שום דבר לא בסדר. הפילוספיה שלו הייתה לשנות את פני הקבוצה וזה מה שהוא ניסה לעשות. תהליך כזה לא קורה בין לילה. הוא זכה בשני תארים בפחות משנה ולכן מדהים שהוא פוטר. שהוא צריך ללכת זקוף למשרה הבאה".

רוד חוליט, שחקן ומאמן העבר של צ'לסי, הוסיף: "אם אתה זוכה בתואר עם צ'לסי, אתה מפוטר. עצוב לי על רובי. כבר שהם זכו בליגת האלופות הייתה לי הרגשה שיש מישהו אחר בתמונה ובגלל זה הם התמהמהו בהארכת החוזה. ז'וזה מוריניו? תמיד ישנה הרגשה הוא נמצא בתמונה".

בלם מנצ'סטר יונייטד ריו פרדיננד צייץ: "וואו, צ'לסי פיטרה את המאמן שלה! זה טירוף. המנג'ר שלנו לא זוכה לשבחים על היציבות שיש במועדון שלנו. אל תזלזלו בזה".

פיל מקנאטלי, הפרשן הבכיר של BBC, תקף את ההחלטה: "גם לאור הסטנדרטים מרקיעי השחקים של אברמוביץ', הפיטורים של די מתאו חסרי רחמים. זה המאמן שזכה בליגת האלופות ובגביע האנגלי בחודש מאי. ההודעה של צ'לסי ציינה שההופעות והתוצאות לא היו טובות, אבל רק לפני חודש צ'לסי הייתה במקום הראשון אחרי 2:4 נפלא על טוטנהאם. ההחלטה רק מבהירה שדי מתאו חימם את הכיסא לאהבה של אברמוביץ', מאמן ברצלונה לשעבר פפ גווארדיולה. האם הוא יצליח לגרור למועדון שדרך החיים שלו היא אי יציבות?"

מי שהיה הראשון מבין אנשי צ'לסי להגיב לפיטורי די מתאו היה דווקא הקשר הספרדי חואן מאטה, שכתב בדף הפייסבוק שלו: "זה היה יום קשה. רוברטו די מתאו הוא לא המנג'ר שלנו יותר. אני רוצה להודות לו על הזמן שלו פה ולאחל לו הרבה בהצלחה בעתיד. כשחקן, הוא היה אגדה עבור הבלוז ואיתו כמנג'ר זכינו בגביע האלופות הראשון שלו. תמיד נזכור אותו. בהצלחה, רובי!".

מאמן ניוקאסל, אלן פארדיו. Scott Heppell, AP
"לא הוגן". פארדיו/AP, Scott Heppell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully