וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי פיטרה את רוברטו די מתאו

הלם בסטמפורד ברידג': המאמן שזכה במאי האחרון בליגת האלופות משלם את המחיר על התבוסה ליובנטוס ורצף הכשלונות

זעזוע בסטמפורד ברידג': 12 שעות אחרי התבוסה של צ'לסי 3:0 ליובנטוס בליגת האלופות, הבעלים של הבלוז רומן אברמוביץ' החליט לפטר את רוברטו די מתאו, ששימש כמאמן הקבוצה במשך שמונה חודשים ואף הוביל את הקבוצה לזכייה בליגת האלופות. די מתאו שפתח את העונה בצורה מצוינת סבל בחודש האחרון מתקופה רעה, ובעקבות העובדה שצ'לסי עומדת בפני הדחה דרמטית מליגת האלופות כבר בשלב הבתים, החליט הבעלים לחולל זעזוע.

רוברטו די מתאו מנג'ר צ'לסי. רויטרס
עוד קורבן של אברמוביץ'. רוברטו די מתאו/רויטרס

בהודעה הרשמית מטעם המועדון נכתב: "ההופעות האחרונות של הקבוצה והתוצאות לא היו טובות מספיק. הבעלים וההנהלה הרגישו ששינוי הכרחי כדי להחזיר את המועדון למסלול הנכון כי אנחנו נכנסים לשלב קריטי של העונה. בפני המועדון עומדת משימה קשה לעלות לשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות וכן להיות מועמד חזק בצמרת הפרמיירליג ולהתחרות בשלוש מסגרות נוספות. המטרה שלנו היא להישאר תחרותיים ולהיאבק על כל התארים.

"הבעלים וההנהלה מודים לרוברטו על כל מה שעשה מאז לקח את המועדון במרץ. רוברטו עזר להוביל את הקבוצה לזכייה היסטורית בליגת האלופות וזכייה שביעית בגביע האנגלי. לעולם לא נשכח את התרומה האדירה שלו להיסטוריה של המועדון והוא תמיד יהיה רצוי בסטמפורד ברידג'. בקרוב נודיע על מינוי מאמן חדש".

מאמן ברצלונה פפ גווארדיולה. רויטרס
היורש? פפ גווארדיולה/רויטרס

התוצאות האחרונות של צ'לסי תחת די מתאו

23/10 - שחטאר דונייצק - צ'לסי 1:2 (ליגת האלופות)

28/10 - צ'לסי - מנצ'סטר יונייטד 3:2 (פרמיירליג)

31/10 - צ'לסי - מנצ'סטר יונייטד 4:5 בהארכה (גביע הליגה)

3/11 - סוונסי - צ'לסי 1:1 (פרמיירליג)

7/11 - צ'לסי - שחטאר דונייצק 2:3 (ליגת האלופות)

11/11 - צ'לסי - ליברפול 1:1 (פרמיירליג)

17/11 - ווסט ברומיץ' - צ'לסי 1:2 (פרמיירליג)

20/11 - יובנטוס - צ'לסי 0:3 (ליגת האלופות)

סיכום: ארבעה הפסדים, שני ניצחונות, שתי תיקו

המאזן של די מתאו בצ'לסי בסך הכל: 24 ניצחונות, 9 תוצאות תיקו, 9 הפסדים.

שחקני צ'לסי חוגגים זכייה בליגת האלופות. AP
לא זכרו למאמן את ההיסטוריה שהוא עשה עבור המועדון. צ'לסי חוגגת זכייה בליגת האלופות/AP

שבעה מאמנים פוטרו בשמונה וחצי שנים

די מתאו הוא כמובן לא המאמן הראשון שמפוטר על ידי אברמוביץ', אשר שמו כבר נודע כמפטר סדרתי. במאי 2004 הוא הראה את הדלת לקלאודיו ראניירי, שאימן את הבלוז לפני הגעתו של הבעלים הרוסי במשך ארבע עונות. הבא בתור היה ז'וזה מוריניו, שאימן בצ'לסי קצת יותר משלוש שנים עד שגם הוא נזרק, לטובת אברהם גרנט. הישראלי הוביל את הלונדונים שמונה חודשים והגיע לגמר ליגת האלופות, אבל לאחר ההפסד שם למנצ'סטר יונייטד הפך למפוטר השלישי של אברמוביץ'.

את גרנט החליף לואיס סקולארי הברזילאי, שהחזיק בתפקיד שבעה חודשים, עד שרצף תוצאות רעות הוביל לפיטוריו ומי שמילא את התפקיד עד לסיום עונת 2008/09 היה חוס הידינק, המאמן היחיד ששרד עד כה תחת אברמוביץ', אולי בשל העובדה שהוא אימן את צ'לסי שלושה חודשים בלבד. קרלו אנצ'לוטי המנוסה קיבל את התפקיד ביוני 2009 והחזיק בו שנתיים, אולם פוטר אף הוא לקראת סוף עונת 2010/11 והקורבן האחרון עד די מתאו היה אנדרה וילאש בואש, שהגיע לסטמפורד ברידג' בקול תרועה רמה מפורטו, אבל שרד תשעה חודשים בלבד ונזרק לטובת די מתאו. בסך הכל, שבעה מאמנים פוטרים בשמונה וחצי שנים.

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו. AP
אפילו הוא לא שרד תחת אברמוביץ'. ז'וזה מוריניו/AP

עשה היסטוריה בצ'לסי, נשאר בלחץ השחקנים

די מתאו, 42, היה שחקן צ'לסי בין השנים 1996-2002 ולמעשה הייתה זו הקבוצה האחרונה שלו כשחקן פעיל. אחרי שהדריך את מילטון קיינס דונס ו-ווסט ברומיץ', שב האיטלקי לסטמפורד ברידג' כעוזרו של אנדרה וילאש בואש וירש את מקומו לאחר שזה פוטר בחודש מרץ. תחת הדרכתו כמאמן זמני, צ'לסי זכתה בפעם הראשונה בתולדותיה בליגת האלופות, השלימה זכייה בגביע האנגלי, אך סיימה רק במקום השישי, המקום הנמוך בעידן רומן אברמוביץ'. בעקבות ההצלחה ובלחץ השחקנים, קיבל די מתאו בקיץ חוזה לשנתיים למרות פרסומים חוזרים ונשנים על רצונו של הבעלים להביא מאמן בכיר בדמות פפ גווארדיולה.

עוד לפני הפיטורים: ביקורות קשות נגד די מתאו ואברמוביץ'

מלבד הביקורות שנשמעו מאז ההפסד ליובנטוס, עולים גם כמה נתונים מעניינים. בין השאר מתברר שהבלוז ספגו 21 שערים בעשרת המשחקים האחרונים שלהם. כמו כן, צ'לסי לא הפסידה בהפרש של שלושה שערים בליגת האלופות מאז תחילת המאה הנוכחית, ומבחינת הסטטיסטיקה מתברר שצ'לסי ניצחה רק פעם אחת ב-12 משחקי החוץ האחרונים שלה באיטליה.

"יש כמה שאלות קשות מבחינתו של רוברטו די מתאו", הסביר הבוקר פרשן ה-BBC, דני מילס. "בסוף השבוע ממתין לצ'לסי משחק קשה נגד מנצ'סטר סיטי". בכלל, למאמן צ'לסי לקח למעלה משעה כדי להופיע למסיבת העיתונאים בטורינו, אבל כשהוא התייצב הוא השיב גם על השאלות הקשות ביותר בצורה כנה.

השאלה הבוערת של העיתונאים עסקה באפשרות שפפ גווארדיולה יגיע במקומו, והמאמן השיב עוד לפני שבכלל העריך כי יפוטר: "כרגע אני כאן ואני חושב שאני אהיה כאן גם בעתיד. זו לא שאלה שצריך להפנות אליי. במועדון גדול כמו זה, אם יש לך כמה תוצאות רעות כמובן שאתה תהיה תחת לחץ. זה אותו דבר מהיום הראשון בתפקיד. צריך לחיות עם זה, לאסוף את עצמך ואת השחקנים שלך ולנצח את המשחק הבא".

רומן אברמוביץ' בעלי צ'לסי. Tom Hevezi, AP
"ההצלחה היא מה שהמיליארדר הרוסי משתוקק יותר מהכל, אפילו יותר מהמנג'ר שהוביל אותו לזכייה בליגת האלופות בסטייל כפי שקרה במאי האחרון". אברמוביץ'/AP, Tom Hevezi

מאמן צ'לסי גם נשאל אם הוא חש שהוא זקוק לזריקת עידוד מהבעלים שייתן לו גיבוי למצב הקבוצה, והשיב: "אני לא זקוק לכך. הם נתנו בי אמון בקיץ, זה מספיק מבחינתי". למרות הדברים, גם באנגליה מבינים שכנראה גם עם גווארדיולה על הקווים היה קשה לצ'לסי להסתדר עם מעט מאוד ניסיון אחרי עזיבתו של דידייה דרוגבה ועם חסרונם של ג'ון טרי ופרנק למפארד.

"צ'לסי חסרה אופי ונוכחות", מוסיף מילס. "הם צריכים למצוא מחליפים לג'ון טרי ופרנק למפארד, שמגיעים לסוף הקריירה שלהם, והם צריכים למצוא מחליף לדידייה דרוגבה עם חלוץ שעובד קשה. הם נשארו עם פרננדו טורס וזה הופך את הדברים לקשים הרבה יותר".

מלבד הביקורת על בניית הקבוצה, מרבית האשמה שהופנתה הבוקר לכיוונו של אברמוביץ'. "אברמוביץ' הוא לא אחד שמסתפק בכישלון מכל סוג שהוא, וזה הוכח ברצף של החלטות שהובילו לעזיבתם של אברהם גרנט, פליפה סקולארי, קרלו אנצ'לוטי, וילאש בואש", טוען בן סמית'. "ההצלחה היא מה שהמיליארדר הרוסי משתוקק אליה יותר מהכל, אפילו יותר מהמנג'ר שהוביל אותו לזכייה בליגת האלופות כפי שקרה במאי האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully