וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "לא לקחתי הימור, זה בטוח. יש כיפת ברזל"

17.11.2012 / 20:45

יו"ר ההתאחדות התייחס למשחק בין מכבי ת"א לבני יהודה: "הם יורים כל 24 שעות ולא פוגעים בכלום". בילבאו פנתה לאופ"א

ברני ארדוב

המשחק בין מכבי תל אביב לבני יהודה התקיים לבסוף כמתוכנן הערב (שבת) באיצטדיון בלומפילד, בהחלטה שגרהה ביקורת גדולה. הבוקר נערכה הערכת מצב במשטרת תל אביב שבחנה את קיום המשחק לאור המצב הביטחוני, בסיומה הוחלט שהמשחק מתקיים כמתוכנן. ההחלטה נותרה על כנה גם לאחר האזעקה שנשמעה באיזור גוש דן בשעה 16:30.

מנגד, המפגש בין מכבי פתח תקוה ומכבי הרצליה, שאמור היה להתקיים בראשון לציון ב-18:00, בוטל, וזאת על אף שהמרחק בין בלומפילד לראשון לציון הוא עשרה ק"מ בלבד.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון. ברני ארדוב
תסמכו עליו, הכל יהיה בסדר. לוזון/ברני ארדוב

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אמר לגבי קיום המשחק: "דיברתי עם המשטרה ופיקוד העורף, הם אמרו שהיה יירוט של הטיל, ושהם רוצים שהמשחק ישוחק, ושיש להמשיך את שגרת החיים בתל אביב. אני שמח על ההחלטה. אם היו אוסרים לשחק, לא היינו משחקים. אני גאה ושמח שאנחנו משחקים בתל אביב. בעוד שעה כולנו נלך מחייכים הביתה. זה לא הימור, זה בטוח. יש מערכת של כיפת ברזל, הכי משוכללת. זה נתן לי עוד ביטחון שאפשר לשחק".

לוזון המשיך והסביר מדוע החליט לקיים את המשחק המסוים הזה: "תל אביב זה תל אביב, המשחק משודר בטלוויזיה ונמצא בטופס הטוטו, אז עושים שיקולים. אני לא מתחבא בבית, והנה אני כאן. אני גם מסתכל ברמה הבינלאומית. אם לא היינו משחקים היום, אתלטיק בילבאו לא היתה מגיעה לשחק מול קרית שמונה, והמשחק של הפועל תל אביב באירופה לא היה מתקיים. ליבי עם תושבי הדרום, שם כל רבע שעה נופל טיל. פה אחד נופל אחד כל 24 שעות ולא פוגע בכלום".

כשנאמר ללוזון שג'ורדי קרויף טען שיש לבטל את המשחק, זעם יו"ר ההתאחדות ואמר: "אז קרויף אמר. כבודו במקומו מונח, אבל הוא זר שמגיע לישראל והוא לא ינהל את המדינה ואת הכדורגל הישראלי". כשנשאל מדוע ביטל את משחקה של ראשון לציון מול מכבי פתח תקוה אמר לוזון: "בראשון לציון נפל סמוך למגרש טיל, לכן דחינו את המשחק".

לוואלה! ספורט נודע שגורמים בפיקוד העורף וגורמים בכירים במשטרה פנו להתאחדות והעבירו מסר שדחיית המשחק תחסוך להם עבודה רבה בהיערכות הכללית בעיר. כזכור, אמש הביעו במכבי תל אביב פליאה על קיום המשחק, גם לאור העובדה שהקבוצה לא הצליחה להשלים אימון מלא לאורך כל השבוע, וגם מחשש לביטחון האוהדים.

"לשחקנים לא תהיה בעיה להגיע למרחב מוגן במידה ותהיה אזעקה, אבל מה יעשו אוהדים שנמצאים בשורות העליונות?", אמרו במועדון. "כאשר עם הבלאגן שייווצר בעקבות האזעקה הם עשויים שלא להספיק להגיע למרחב מוגן בתוך 90 שניות כמתבקש על ידי פיקוד העורף".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
האוהדים יתקשו למצוא מקלט בתוך 90 שניות. בלומפילד/ברני ארדוב

גרסיה: "המצב גרוע בהרבה עבור השחקנים המקומיים"

הזווית הספורטיבית של המצב הבטחוני בישראל מעסיקה גם את כלי התקשורת בעולם, והבוקר התפרסם ב-'לה ווס דה גליסיה' הספרדי ראיון עם גונסאלו גרסיה, קשר מכבי תל אביב שנשאל על ההיערכות של קבוצתו מול ירי הטילים מעזה ועל תחושתו תחת האיום.

"בבית יש לך בין 60 ל-90 שניות למצוא מחסה בממ"ד, ובזמן אימון צריך פשוט להיכנס לחדר ההלבשה", סיפר הקשר. "הנפילות שהיו כאן היו רחוקות לפחות שני קילומטרים מאיתנו, אבל נשמעו כאילו הן נפלו ממש לידנו".

עם זאת הקפיד גרסיה לשדר רוגע ואמר: "לממשלה כאן יש את אחת ממערכות הביטחון הטובות בעולם, וכמעט בלתי אפשרי לפגוע כאן משמעותית. ואם הפגיעה תגיע אליי, אני אהיה מוגן בממ"ד. המאמן שלנו אפילו רצה להמשיך באימון שתי דקות אחרי הנפילה, ואני בטוח שהמצב גרוע בהרבה אצל השחקנים המקומיים, שיש להם קרובים בדרום ישראל, שם פחות מוגן מבתל אביב".

בילבאו כבר פנתה לאופ"א

גם בחבל הבאסקים עוקבים מקרוב אחרי המצב במזרח התיכון, לאור העובדה שאתלטיק בילבאו מתוכננת להתארח בקרית אליעזר ביום חמישי למפגש מול עירוני קרית שמונה במחזור החמישי של שלב הבתים בליגה האירופית.

הקבוצה של מרסלו ביילסה עשויה להגיע בסגל חסר לישראל גם לאור העובדה ששתי הקבוצות איבדו מעשית את הסיכוי להעפיל לשלב הבא, והבוקר היא פרסמה הודעה לאוהדיה באתר הרשמי בה נכתב: "בהתחשב בחומרת ההתפתחויות האחרונות באיזור, המועדון נמצא בקשר רציף עם אופ"א על מנת לשמור על הביטחון של השחקנים ואנשי הקבוצה בנסיעה לחיפה. נכון לעכשיו קיבלנו הבטחה מאופ"א שיש ערובה לבטחון שלנו. נמשיך לעקוב אחרי כל שינוי במצב".

כל משחקי הכדורסל בשבת בוטלו

איגוד הכדורסל החליט לבטל את כל המשחקים שנועדו להיום בכל רחבי הארץ. האיגוד החליט שלא ניתן לקיים שגרת משחקים בשלב זה, גם מכיוון שבשבת משחקים בעיקר בליגות נמוכות ,בהן גויסו לא מעט שחקנים למילואים וליגות לילדים, נערים ונוער. מחר תתקיים הערכת מצב מחודשת יחד עם גורמי הביטחון בנוגע לליגות המקצועניות לגברים ונשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully