וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "אם נתחיל לבטל משחקים במרכז יתחילו בעיות"

יו"ר ההתאחדות לוחמני: "צריכים להראות שאנחנו חזקים, לא לשדר לחץ". בליגת העל משוכנעים: "חייבים לדחות את המחזור"

בהתאחדות לכדורגל עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות באשר להסלמה בדרום וקשובים להנחיות פיקוד העורף, ולפי שעה חמשת משחקי המחזור העשירי שמתוכננים להתקיים בשבת, ראשון ושני מתקיימים כרגיל. כידוע, ביום חמישי נדחו שני המשחקים בהשתתפות קבוצות הדרום בין הפועל באר שבע להפועל רמת גן ובין מ.ס. אשדוד להפועל עכו בהנחיית פיקוד העורף.

בהתאחדות קיימו התייעצות ראשונית עם אנשי פיקוד העורף, וטרם השתנתה הערכת המצב לגבי קיום המשחקים. "רק הנחיה מפורשת של פיקוד העורף תביא לשינוי ההחלטה לגבי קיום המשחקים", אמר גורם בהתאחדות. "כרגע יתר המחזור מתקיים כרגיל". ההחלטה לדחיית המשחקים נותרה לטווח של 40 קילומטרים בלבד מהרצועה, ולמרות האזעקה השנייה שהושמעה היום בתל אביב וברמת השרון, לא התקבלה כל הודעה לשינוי היערכות מטעם פיקוד העורף.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, אמר היום לערוץ הספורט במחצית משחק הליגה הלאומית בין הפועל ראשון לציון להפועל רעננה: "משחקים בסוף השבוע כי אנחנו עובדים על פי הנחיות פיקוד העורף. אנחנו מחויבים לקיים שגרת חיים רגילה ולשדר חיים רגילים. אנחנו צריכים לשדר לכל העולם ולחברינו באירופה שאנחנו ממשיכים בשגרה. אנחנו לא יכולים לשדר לחץ, פאניקה, רתיעה. בילבאו צריכים לבוא לפה, יש פה יורו לנבחרות צעירות בקרוב. אם נתחיל לבטל משחקים במרכז יתחילו בעיות. קבוצות לא ירצו לשחק פה ביורוליג, בליגה האירופית ואני אומר את זה על סמך ידע. אנחנו צריכים לשדר לעולם שאנחנו מדינה חזקה".

גורם בטוטו אמר היום: "אנחנו לא אחראיים על ההחלטה לקיים או לבטל את המחזור. כל ההחלטות נמצאות בידי ההתאחדות. אנחנו ממשיכים כרגיל וממתינים לעדכונים והחלטות שיתקבלו".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון. ברני ארדוב
אנחנו צריכים לשדר לכל העולם ולחברינו באירופה שאנחנו ממשיכים בשגרה. לוזון היום בראשון לציון/ברני ארדוב

* במ.ס. אשדוד נערכים להמשך שיבושים בפעילות של המועדון בעקבות המצב. הקבוצה קיימה הבוקר אימון במתחם חודורוב. דימיטאר מקרייב קיבל אישור להמריא לבולגריה לחופשה בת יומיים בשל העובדה שקבוצתו לא תשחק בסוף השבוע, והוא אמור לחזור לאחר מכן.

* בעקבות ההחלטה לדחות את משחקה למועד אחר, הפועל באר שבע ביטלה את האימון היום שהיה אמור להיערך בקרית שלום. בבאר שבע החליטו להעביר את אימוני הקבוצה באופן זמני לאצטדיון העירוני בכפר סבא, מקום שבו עוד לא רשמו נפילות של טילים. האימון הראשון של הקבוצה בשרון ייערך מחר ב-11:30, לאחר שהתקבלו כל האישורים לכך מהנהלת הפועל כפר סבא. יש לציין כי בין המשחק מול הפועל רמת גן לבין המשחק מול הפועל תל אביב במחזור שאחרי (יום שני, בעוד עשרה ימים), באר שבע לא אמורה לקיים משחקים נוספים. רק לאחר המשחק מול הפועל תל אביב, צפוי לה משחק במסגרת גביע הטוטו מול קרית שמונה.

* בהפועל תל אביב החליטו לקיים אימון למרות המתיחות ולאחר שהאימון אתמול בוטל. במועדון הסבירו ש"אין ברירה, אם המחזור לא נדחה, הקבוצה חייבת להתאמן לקראת משחק החוץ שלה נגד עירוני קרית שמונה מחר ב-19:30".

שחקן מ.ס אשדוד, דימיטאר מקרייב. ברני ארדוב
ינצל את פסק הזמן לחופשה קצרה. דימיטאר מקרייב/ברני ארדוב

* גם מכבי תל אביב ביטלה את אימון אחר הצהריים שלה בעקבות המתיחות. משמעות ביטולו היא שאם אכן יתקיים משחקם של הצהובים מול בני יהודה, תגיע הקבוצה למשחק מבלי שקיימה אימון מלא לאורך כל השבוע. מהמועדון נמסר ש"אין באפשרותנו לעמוד כרגע בתנאים של פיקוד העורף". חלק מהשחקנים הזרים נבהלו מאוד מהאזעקה השנייה הבוקר בתל אביב והביעו פליאה על כך שהמחזור לא נדחה. אנשי הקבוצה נמצאים איתם בקשר רציף ומנסים להרגיעם, כשבמקביל ניסתה לקדם הקבוצה מהלך לדחיית המשחק.

* באימון מכבי חיפה אספו המאמנים הזמניים אורי הראל ואבי פרץ את השחקנים ואמרו להם: "יש סיטואציה לא קלה, אבל בוא נתאמן טוב ונראה מה יהיה בהמשך". שחקנים בחיפה אמרו בתום האימון: "בלתי אפשרי לשחק במצב הזה, אבי לוזון חייב לבטל את המחזור".

* אנשי עירוני קרית שמונה אמרו כי "אין מישהו שמבין טוב מאיתנו את מה שעובר על תושבי הדרום כרגע". במועדון אף פנו אל תושבי הדרום ובכללם מועצה אזורית חוף אשקלון, קרית מלאכי, שדרות, אשדוד, באר שבע וישובי עוטף עזה, והזמינו אותם למשחק, כאשר כניסה תתאפשר בחינם. בקרית שמונה ביקשו לאתר כמה שיותר ילדים ותושבים מהדרום ומתכוונים לממן עבורם אוטובוסים, אירוח, לינה וימי כיף בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully