וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע: וויליאם סוארס ביקש לעזוב את ישראל

הקשר הברזילאי שעבר למרכז שמע האזעקה באיזור גוש דן וארז: "רועד ורוצה לעוף מכאן. המשפחה שלי רוצה אותי לידה"

ההסלמה בדרום ביומו השני של מבצע עמוד ענן בעוטף עזה מביאה גם לשיבוש בחיים הספורטיביים באיזור. הפועל באר שבע קיימה אימון במרכז הארץ ונדדה לקרית שלום, מגרש האימונים של מכבי תל אביב, לאחר שכבר התבשרה שמשחקה נגד הפועל רמת גן, שתוכנן לשבת, נדחה.

ארבעת החיילים שמשחקים בבאר שבע לוטם זינו, ירדן אבוחצירא, איציק וקנין וגל דהאן רותקו לבסיסים שלהם ולא שוחררו לאימון הקבוצה בשל המצב. כמו כן חסרו באימון הזרים אוסטין אג'ידה, פטריק אוסיאקו ו-וויליאם נג'ובו שנמצאים עם נבחרותיהם, ו-וויליאם סוארס.

סוארס שוחח עם מנכ"ל הקבוצה אסי רחמים וביקש לעזוב את ישראל בעקבות המצב הביטחוני. במועדון סיפרו היום כי הקשר שעזב את באר שבע אתמול ועבר למלון בתל אביב, שמע הערב את האזעקה שנשמעה באזור גוש דן ונתקף חרדה. אשתו ששמעה על האירועים האחרונים בחדשות שוחחה עמו וביקשה שיעזוב מיד את ישראל ויחבור אליה. "אני רועד ורוצה לעוף מכאן. המשפחה שלי רוצה אותי לידה", אמר סוארס לחבריו לאחר שנשמעה אזעקה באזור תל אביב. כזכור, הבוקר סוארס לא נטל חלק באימון הקבוצה בעקבות העובדה שלקה בחרדה.

עודד גביש, אבירם ברוכיאן, תומר סוויסה, שחקני הפועל באר שבע. ברני ארדוב
התארחו אצל מכבי תל אביב היום. שחקני הפועל באר שבע באימון הקבוצה/ברני ארדוב

אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע, התייחסה במהלך האימון למצב, ואמרה: "ברגע ששמענו אתמול על החיסול של אחמד ג'עברי, הבנו פחות או יותר שזה מה שהולך לקרות. הבנו את הסיטואציה כבר אתמול. דבר ראשון שעשינו זה היה להודיע לכל מחלקות הנוער שכל האימונים במחלקה מבוטלים. התפללנו שהחששות היו לשווא, אבל כשהגיע הערב הבנו שזה המצב. היה בבאר שבע לילה מאוד קשה, וגם בוקר קשה מאוד. אנחנו שומעים שגם בשעות האלו המצב קשה. זו סיטואציה מאוד לא נעימה ולכן אנחנו מקיימים את האימון כאן בקרית שלום ומחכים כמובן להתפתחויות".

על מצב הזרים של באר שבע, אמרה ברקת: "הזרים שלנו ישהו במהלך סוף השבוע בבית מלון באיזור המרכז. אני רוצה להגיד תודה למכבי תל אביב ולקבוצות נוספות כמו מכבי חיפה, הפועל תל אביב ורמת השרון שהתגייסו והציעו את עזרתן. אני חייבת להגיד שכולם נרתמו לעזרתנו". לגבי הודעת ההתאחדות לכדורגל על ביטול המשחקים באיזור הדרום, אמרה הבעלים: "בוודאי שזו החלטה ראויה. אנחנו ידענו כבר מאתמול שלא יהיה משחקים. היינו צריכים רק את האישור הרשמי של ההתאחדות. כל החלטה אחרת הייתה לא הגיונית".

ברקת נשאלה איך שומרים על השגרה במציאות הזו, והשיבה: "אנחנו מנסים להמשיך את האימונים ולכן עברנו למרכז. אנחנו לא יודעים מתי נשחק מול הפועל רמת גן. אם תהיה רגיעה אני מניחה שזה יקרה בשבוע הבא. אנחנו קשובים להוראות פיקוד העורף ומקווים שיתאפשר לנו להתאמן בבאר שבע. נתנהל תוך כדי תנועה". ברקת גם נשאלה האם יתר המשחקים היו צריכים להתבטל, והשיבה: "קטונתי מלתת עצות לאנשי ההתאחדות. אני חושבת שהם קיבלו את ההחלטה שלהם. הדבר שלי היה הכי חשוב זה שהמשחק שלנו יידחה כי חשוב לנו מאוד לשחק מול הקהל הביתי שלנו ושהם יחליטו מה שהם יחליטו".

אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"קטונתי מלתת עצות לאנשי ההתאחדות". אלונה ברקת, היום/ברני ארדוב

מאמן הפועל באר שבע אלישע לוי אמר באימון: "לא קל לשמור על שגרת אימונים. עברנו לילה קשה מאוד. אני מתכוון לכל מי שגר בבאר שבע. זו לא פעם ראשונה שאנחנו חווים אירועים כאלה ואזעקות. הלילה האחרון היה מאוד לא רגיל וקשה במיוחד. אנשים כאן לא ישנו, היו אזעקות ברצף, היו נפילות ולא היה קל. כל השחקנים של הקבוצה מתגוררים בבאר שבע. היינו איתם בקשר רציף וזה היה בהחלט קשה. אנחנו משתדלים להוציא כל מה שצריך כדי לשמור על השגרה וזה אומר מבחינתנו לפעול כמו אזרח רגיל בבאר שבע ובאיזור הדרום. אנחנו צריכים להקשיב ולנהוג בהתאם להנחיות. אין לי שום עניין להוציא את השחקנים מפוקוס. כל פעם שיהיה מותר להתאמן בבאר שבע, נעשה את זה, וברגע שאמרו לנו שאנחנו לא יכולים להתאמן שם, אז אנחנו מגיעים לעבודה כאן בתל אביב כי אנחנו לא שונים מהתושבים בבאר שבע או במקום אחר בדרום וזה מה שנעשה עד הסוף".

"ננסה לשמור על השגרה בתקווה שהימים האלה יעברו כמה שיותר מהר", המשיך אלישע לוי. "אני מקווה שכל תושבי הדרום יוכלו לחזור לשגרה במהרה". על ההחלטה שלא לדחות את כל המחזור, אמר לוי: "אני לא יודע אם היה צריך לדחות את כל משחקי המחזור כי אז אנחנו בעצם לא שומרים על השגרה כפי שמתבקש בכל מקום. לגבינו ולגבי אשדוד או כל המשחקים האחרים בדרום, אין להם שום ערך. אם שחקנים לא ישנים בלילה ויש אזעקה בכל חמש דקות, אתה לא יכול להיות מרוכז בכדורגל מה עוד שאתה גם מסכן את בריאותם של אנשים כי אסור להתכנס וראינו היום את הפגיעה בקרית מלאכי. זה גם המקום לשלוח להם את תנחומינו".

על חששם של הזרים אמר המאמן: "יש בקבוצה שחקנים שחוששים. זה בהחלט טבעי ואפשר להבין אותם. נהיה קשובים לכל בקשה ונהיה קצת יותר גמישים בתקופה הזו בכל מה שקשור לתת לאנשים לישון באיזור המרכז. נכון לעכשיו אף אחד מהזרים לא ביקש לעזוב את הארץ ואני מקווה שזה לא יקרה כי יש לנו שחקנים זרים וגם להם יש משפחות".

מאמן הפועל באר שבע אלישע לוי. ברני ארדוב
"אני לא יודע אם היה צריך לדחות את כל משחקי המחזור כי אז אנחנו בעצם לא שומרים על השגרה כפי שמתבקש בכל מקום". אלישע לוי, היום/ברני ארדוב

מוקדם יותר ההתאחדות הודיעה על דחיית המשחקים לפי ההוראות של גורמי הביטחון, פיקוד העורף והמשטרה. בליגות המקצועניות מדובר בשלושה משחקים, ואילו בליגות לילדים, נוער והליגות החובבניות מדובר במשחקים רבים. "ההתאחדות לכדורגל מחזקת את ידיהם של מאות אלפי אזרחי ישראל", נמסר מההתאחדות. "הורים וילדים אשר עוברים ימים ולילות קשים ביותר בפחד ובחרדה. ליבנו איתכם".

אסי רחמים מנכ"ל הקבוצה אמר דקות לאחר ההחלטה: "המהלך נכון מאוד. ההתאחדות קיבלה את ההחלטה הנכונה ואנחנו מודים על ההתחשבות. הם הציעו את עזרתם וגם דוד פתאל הציע את עזרתו לארח שחקנים שלנו. אנחנו מודים לו ולמכבי תל אביב שעוזרים לנו. המצב לא פשוט. הלילה היה לא קל וגם המטחים שהיו בבוקר. זה לא פשוט אבל נישמע להוראות. צר לי על המקרה בקרית מלאכי ואני מקווה שנחזור לשגרה במהרה".

שחקן הפועל באר שבע, וויליאם סוארס, מול שחקן מכבי נתניה, יוסי שבחון. ברני ארדוב
רוצה לעזוב את הארץ. וויליאם סוארס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully