וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימון מכבי ת"א הופסק, זה של הפועל ת"א בוטל

הבהלה הגיעה לגוש דן. יואב זיו: "הרגשנו את הדאגה אצל הזרים" ההתאחדות מקיימת דיון האם לדחות את המחזור

בצל ההסלמה במצב הבטחוני והרחבת טווח נפילות הטילים הנורים מרצועת עזה עד לאזור גוש דן, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, שוחח עם גורמי ביטחון והוא מתעדכן בפרטים לאורך כל שעות היממה, כשלא מן הנמנע שכל משחקי הכדורגל בסוף השבוע יידחו.

מההתאחדות נמסר: "ההתאחדות נמצאת בקשר רציף עם גורמי הביטחון ופיקוד העורף והמשטרה. על כל שינוי בהחלטה שהתפרסמה בדבר מחוז הדרום בלבד, נאשר אם וכאשר תתקבל".

בכל מקרה ובלי קשר להחלטת ההתאחדות, נראה שהתחושות בקרב שחקני ואנשי ליגת העל היא שיש לדחות את המחזור.

שחקן הפועל תל אביב, אריק דג'מבה דג'מבה. ניב אהרונסון
בן יוסף סיפר: "דגמ'בה דג'מבה לא ידע מה לעשות"/ניב אהרונסון

את הלחימה הרגישו היום כבר אצל הקבוצות התל אביביות. האימון של מכבי תל אביב הופסק לאחר השמעת אזעקה, וזה של הפועל תל אביב בוטל. הנהלת האדומים ניסתה להרגיע את השחקנים הזרים והסבירה להם שמדובר באזעקות שווא.

בלם הפועל תל אביב, תומר בן יוסף, סיפר: "זה היה מפתיע, היינו בדיוק בהרצאה על תזונה. בהתחלה קצת לא ידענו מה לעשות, הזרים קצת נלחצו. דג'מבה דג'מבה לא הבין מה עושים ואחר כך הסבירו לו. כשזה נרגע, שלחו אותנו הביתה ואמרו לנו להגיע מחר כרגיל".

מגן מכבי תל אביב, יואב זיו, אמר: "האזעקה הפתיעה אותנו. היינו במהלך אימון מצבים נייחים בקרית שלום. ירדנו לאחד מחדרי ההלבשה ובסך הכל לא הייתה פאניקה, אבל אצל הזרים הורגשה הדאגה למשפחות במיוחד כשזה קורה להם בפעם הראשונה. כבר כשהגענו לאימון דיברנו עם צ'קול ולוגסי המתגוררים בקרית גת וקרית מלאכי על מצב המשפחות שלהם ופתאום בערב גם אנחנו חלק מזה. שמענו פיצוץ חזק מהסביבה וזה לא היה נעים".

זיו הוסיף: "תמיד אמרו שאם זה יגיע לתל אביב, המדינה תתעורר ולצערנו זה כנראה נכון. מדובר באזעקה וזה לא דומה למה שהולך בדרום, שם חיים את זה. הלב של כולם נמצא איתם. כל אחד מחפש לאן לברוח וכל פעם זה בא מכיוון אחר אז כנראה שהיינו צריכים לפתור את זה אחרי הטיל הראשון. אני חושב שצריך לבטל את המחזור. מה היה קורה אם הייתה אזעקה במהלך משחק באצטדיון בלומפילד מלא?".

וויליאם סוארס, הפועל באר שבע. רוני לבנה
נמלט מהאזעקות בבאר שבע ומצא אותן בתל אביב. סוארס/רוני לבנה

קשר הפועל באר שבע, וויליאם סוארס, שוחח עם מנכ"ל הקבוצה אסי רחמים וביקש לעזוב את ישראל בעקבות המצב הביטחוני. במועדון סיפרו היום כי הקשר שעזב את באר שבע אתמול ועבר למלון בתל אביב, שמע הערב את האזעקה שנשמעה באזור גוש דן ונתקף חרדה. אשתו ששמעה על האירועים האחרונים בחדשות שוחחה עימו וביקשה שיעזוב מיד את ישראל ויחבור אליה. "אני רועד ורוצה לעוף מכאן. המשפחה שלי רוצה אותי לידה", אמר סוארס לחבריו לאחר שנשמעה אזעקה באזור תל אביב. כזכור, הבוקר סוארס לא נטל חלק באימון הקבוצה בעקבות העובדה שלקה בחרדה.

קשר הפועל חיפה, גיא צרפתי, סיפר היום: "האמת היא שהופתענו שהייתה אזעקה בתל אביב, אבל בלי שום קשר לדעתי זה לא הזמן לשחק כדורגל. הייתי בקרית שמונה בתקופה שהיו רקטות ועכשיו יש גם אזעקות בתל אביב. זה אף פעם לא נעים והתחושה היא לא טובה. לפני האימון היום וגם אחריו, כולם התעדכנו במה שקורה ככה שזה מבחינתנו סדר היום ועל זה אנחנו חושבים".

מאמן הפועל חיפה, ניר קלינגר: "עברנו לפני עשרים שנה תקופה של אזעקות ועכשיו זה שוב הגיע. זה לא נעים וגם מסוכן. הדאגה עכשיו היא בעיקר לילדים אבל אנחנו צריכים להיות חזקים. מבחינת כדורגל לא ניראה לי שצריך לקחת סיכון".

ננאד מרינקוביץ' שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
"שמעתי את האזעקה ואז גם את הבום". מרינקוביץ'/ברני ארדוב

שחקן בני יהודה, ננאד מרינקוביץ', סיפר על מה שחווה: "שמעתי את האזעקה, לא ממש ידעתי מה לעשות ואז גם שמעתי את הבום. זה בהחלט לא נעים. התקשרתי לכפיר אדרי, הקפטן שלנו והוא אמר לי לא לדאוג ושהכל בסדר".

מרינקוביץ' הוסיף: "זה מצב לא נעים, אבל אני מגיע מסרביה. גרתי שנים רבות בבלגרד ולפני 10 שנים הייתה שם מלחמה וככה חיינו במשך חודש - כל לילה אזעקות ונפילות של טילים, פיצוצים והמון בלגן. בבלגרד הייתה מלחמה של ממש, ירדנו למקלטים, ככה שאני מכיר את הסיטואציה ולכן לא התרגשתי כל כך. זה עדיין לא נעים להיות בסיטואציה כזו כאן בישראל, ואני מקווה שהכל ייגמר מהר ויהיה בסדר.

"אני נמצא הערב יחד עם פדרו ואנחנו בקשר עם שאר השחקנים בקבוצה. פדרו היה קצת יותר מודאג בגלל שהוא כאן עם אשתו והבנות, אבל אנחנו באמת בסדר גמור. יש לנו את קוסטה, הוא העיתונאי שלנו, כי יש לו ערוצים רוסיים בטלוויזיה. הוא מתעדכן במצב ובאירועים וישר מדווח לנו מה קורה. כמובן שהמצב הזה לא נעים ולא פשוט. אני מקווה שיהיה אימון מחר בבוקר ושכולנו נחזור לשגרה כמה שיותר מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully