וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שמעון דורש חוזה רב שנתי, פערים כספיים עם לרנקה

מאמן לרנקה הבהיר שירצה להגיע למכבי חיפה, סוגיית הפיצוי לקפריסאים מונעת את הסיכום. ז’וטאוטאס ורוני לוי על הפרק

one

"לראובן עטר הייתה בעיה מרכזית אחת בקבוצה, והיא לא בהכרח מקצועית. אני מדבר על יחסי אנוש. הוא זרק את בנאדו, דחק את חרזי לשוליים ורב עם כל אדם שיש לו מעט שליטה במועדון. הוא קיבל כאן יחס של מאמן-על, אבל רצה לשלוט בהכל. זאת בעיה שלא ניתן היה להיפטר ממנה אלא רק בדרך אחת – לפטר אותו". כך סיכם אמש (שלישי) גורם במכבי חיפה את הקדנציה הקצרה של ראובן עטר במועדון.

ראובן עטר מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"הוא קיבל כאן יחס של מאמן-על, אבל רצה לשלוט בהכל". עטר/אדריאן הרבשטיין

בכלל, במועדון לא חסכו ביקורת ונראה כי כמה אנשים במועדון אפילו המתינו למהלך של שחר אתמול, שהחליט לפטר את המאמן לאחר שיחה קשה, בה העביר ביקורת גם על מערכת היחסים בין השניים, ועל כך שלא יידע אותו בשיחה עם יניב קטן. "אתה לא יכול לאזוק את כולם סביבך. כולם ידעו שהוא לא רצה את חרזי בכפר גלים, ידעו שהוא ממדר כל אדם פרט לעצמו, אבל לא רצו שיתחיל ברגל שמאל", סיפרו במועדון. "הסיפור עם אנטמן או גולדיג (מאמני השוערים והכושר אותם החליט לשחרר, א"י) הוא לגיטימי, כי הוא רצה לשלוט בצוות המקצועי, אבל הבעיה הגדולה שלו התחילה כשלא ניתן היה לתקן את היחס שלו עם השחקנים".

בהקשר הזה, שחקנים עימם שוחחנו העידו כי המרקם החברתי בקבוצה נפגע ברגע שעטר החליט לנפות שחקנים ותיקים, כמו גוסטבו בוקולי ואייל משומר, מהסגל. "ברגע הכי קשה שלו, הוא ניסה להראות שהוא מסוגל להילחם גם בקטן, וזאת אולי אחת הטעויות הגדולות שלו. הוא היה צריך את קטן יותר מאשר קטן אותו". במועדון נתנו אתמול מספר דוגמאות לאירועים שלא זכו לטיפול ראוי, כמו הפרשות במחנה האימונים והטיפול הכללי בנושאי משמעת. ביקורת נוספת הועברה על הקלות בה בחר את שחקני הרכש. "הוא נסע לארגנטינה, ראה את אולמדו ובסואלדו, ובסוף החתים את דמאו. זאת רק דוגמא אחת. הוא התעקש על שחקנים כמו אלקיים ושיימן, וכולם ראו מה קרה איתם". עטר יקבל את שכרו רק עד תום העונה הנוכחית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קפטן מכבי חיפה יניב קטן. אדריאן הרבשטיין
"עטר היה צריך את קטן יותר ממה שקטן היה צריך אותו"/אדריאן הרבשטיין

לאחר השיחה עם עטר אתמול, בה הודיע לו שחר על סיום תפקידו, במועדון מיהרו לגבש רשימת מועמדים מצומצמת. המועמד הראשון אליו פנה שחר היה אברהם גרנט. הפנייה למאמן נעשתה באמצעות סוכן השחקנים פיני זהבי. גרנט הודיע כי בעיית מיסוי מונעת את הגעתו ובחיפה טענו כי ללא קשר הוא לא בטוח שיהיה מוכן לחזור לאמן בישראל.

לאחר שבחיפה הבינו שהסיכויים שגרנט יגיע נמוכים מאוד, בשעות הערב המאוחרות נעשתה פנייה לרן בן שמעון. מאמן א.א.ק לרנקה שלח מסר לירוקים לפיו הוא מוכן להגיע לישראל אם יקבל חוזה ליותר מעונה אחת. נציג מכבי חיפה כבר שהה אתמול בקפריסין יחד עם נציג מטעמו של בן שמעון, בתקווה לסגור את הפרטים מול הקפריסאים. לאחר שהתגלו הפערים הגדולים, חזרו לישראל.

בן שמעון התנה את הגעתו בפניה מסודרת לנשיא המועדון שלו, שדרש פיצוי כספי תמורת שחרורו. לבן שמעון היה סעיף כללי בחוזה לגבי מעבר לישראל, אך לא הופיע בו סכום השחרור כך שהוא היה פחות רלוונטי.

לאחר שבחיפה הבינו שהנושא הכספי עם בן שמעון לא יהווה מכשול, כעת מחכים לסיכום עם הקבוצה הקפריסאית. בחיפה מוכנים להציע פיצוי על התרת חוזהו בסך כ-200 אלף יורו, הקפריסאים דורשים סכום גבוה בהרבה.

"כרגע, אופציית בן שמעון נראית ריאלית", אמרו בחיפה, אך בקפריסין טענו אתמול: "זה לא יהיה פשוט להעביר אותו לחיפה. אם הם רוצים אותו, הם יצטרכו לשלם. והרבה. אין לנו שום הסכם עם רן לגבי עזיבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סעיף יציאה כללי בלי סכום קבוע מראש. בן שמעון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, שלושה מועמדים נוספים הוזכרו אתמול והם מאמן קבוצת הנוער אריק בנאדו, המאמן הליטאי ריימונדס ז'וטאוטאס ורוני לוי, שכבר זכה בשלוש אליפויות רצופות במועדון ומוערך מאוד על ידי שחר. בחיפה רוצים למנות מאמן עוד היום.

אריק בנאדו, שהיה אמור להעביר את אימון הבוקר, לא יעשה זאת בסופו של דבר, לאחר שבהנהלת המועדון הוחלט כי בשלב זה מאמן הכושר ומאמן השוערים אורי הראל ואבי פרץ יעבירו את האימון, וזאת כדי למנוע ספקולציות בנושא בנאדו.

על פי ההתייעצויות האחרונות שנערכו הלילה בחיפה, בגלל חוסר הניסיון שלו, בנאדו הוא כרגע האופציה האחרונה לאימון. כמו כן, במועדון לא רוצים לפרק את התהליך הבריא שהוא החל במחלקת הנוער.

אם בן שמעון יאמן, הוא צפוי להביא איתו את עוזרו איתי מרדכי, חלוץ העבר של מכבי חיפה, ואת מאמן הכושר רון ציבלין. מה שברור כרגע הוא שהמאמן הבא יצטרך לקיים קשר הדוק יותר עם הסקאוט חרזי ולשנות את דרך הטיפול בשחקנים. על הפרק עדיין עומד רצונו של שחר לשחרר מספר שחקנים בחודש ינואר. ג'ואל דמאו, דלה ימפולסקי, עודד אלקיים ושחקנים נוספים עשויים לעזוב.

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה עם המנכ"ל איתמר צ'יזיק ואדורם קייסי. אדריאן הרבשטיין
התייעצות גורלית. שחר הבוקר/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully