וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכישלון של ראובן עטר: שלב אחר שלב

המינוי, האימון הראשון, ההפסדים, הניצחון, ההשפלות, הדחת הקפטן, הסוף. המאמן והירוקים, כל הנקודות בדרך לפיטורים

23 באפריל. נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, מודיע על מינויו של ראובן עטר למאמן הקבוצה בעונה הבאה: "ניתן לו את כל התנאים להצלחה. אנחנו מצפים לתקופה מאוד מעניינית בהנהגתו. אני מאחל לו שתהיה תקופה מוצלחת, לו לנו". עטר: "אני שמח ומתרגש לחזור למכבי חיפה. זו סגירת מעגל מבחינתי".

1 במאי. לראשונה מאז מונה עטר למאמן הקבוצה, הוא נפגש עם הבוס שחר והמנכ"ל איתמר צ'יזיק לדיון עבודה.

16 במאי. יעקב שחר מסכם את העונה שעברה: "אחת העונות הכי חלשות ב-20 השנים האחרונות".

28 ביוני. אימון בכורה לעטר במכבי חיפה. יניב קטן: "כל מי שמזוהה עם המועדון חיכה ליום הזה".

25 ביולי. מכבי חיפה נוחתת ממחנה אימון, עליו העיבה תקרית האגרטל בין ימפולסקי ומשומר ושימוש בדולרים מזויפים של אלון תורג'מן. עטר אחרי המחנה: "זריקת האגרטל היתה מעשה קונדס. יש לנו חודש עד תחילת הליגה, ואנחנו נשתפר".

מאמן מכבי חיפה ראובן עטר מודה לקהל. אדריאן הרבשטיין
אימון הבכורה במכבי חיפה. ראובן עטר/אדריאן הרבשטיין

7 באוגוסט. עטר אחרי ה-1:1 מול הפועל עכו בגביע הטוטו - תיקו שני במפעל: "יש לנו פקק בהתקפה. אני עוד לומד את הקבוצה ובטוח שנשתפר".

27 באוגוסט. משחק ליגה ראשון כמאמן הירוקים, הפסד ראשון, 2:1 למכבי תל אביב. עטר: "מאוכזב מהתוצאה. לא ניכנס לסחרור".

1 בספטמבר. מכבי חיפה מפסידה גם לקרית שמונה, 3:1 בקרית אליעזר. עטר: "נרים את הראש ונעצור את רצף ההפסדים.

15 בספטמבר. מחזור שלישי, עדיין ללא ניצחון אחרי 1:1 בבאר שבע מול האקס אלישע לוי. עטר: "התפקיד שלי הוא לדעת להתעלות ברגעים כאלו וגם לגרום לשחקנים שלי להתעלות. כשאתה לוקח נקודה מתשע אתה לא יכול להגיד שאתה מרוצה".

מאמן מכבי חיפה ראובן עטר. קובי אליהו
גם בווסרמיל הניצחון הראשון לא הגיע. ראובן עטר/קובי אליהו

22 בספטמבר. עוד הפסד, הפעם 1:0 לאשדוד. "לא האמנתי", חזר עטר על המנטרה, "אבל אין מה לעשות. ננסה לעשות מה שאפשר". על שריקות הבוז של הקהל: "הוא שרק בוז לשחקנים של אשדוד שעברו פה".

29 בספטמבר. 0-0 מול עכו. עטר: "אם המצב היה גרוע עד כה, אז עכשיו הוא גרוע יותר".

6 באוקטובר. ניצחון ראשון (ויחיד) למכבי חיפה, 0:2 על הפועל רמת גן. עטר: "עכשיו נצא לדרך חדשה".

צעירי ואנדלובו חוגגים עם עטר נגד רמת גן. צילום ראובן כהן, מכבי חיפה
הניצחון היחיד העונה. אנדלובו וצעירי רצים לראובן עטר/מכבי חיפה, צילום ראובן כהן

22 באוקטובר. חיפה חוטפת שלישייה מהפועל תל אביב, לאחר שעטר זעזע את המערכת כשהודיע ליניב קטן שהוא לא פותח. הקפטן נכנס במחצית והחמיץ פנדל. עטר בסוף המשחק: "להתפטר? לא מתייחס לשאלה בכלל".

5 בנובמבר. חיפה שוב לא מנצחת ועושה 1:1 מול בני יהודה. גם האוהדים איבדו את הסבלנות ויצאו נגד עטר. המאמן: "אנחנו במצב קטסטרופלי - המשבר עמוק. אבל אני לא מתייאש ומאמין שאפשר לתקן".

7 בנובמבר. ראובן עטר במסיבת עיתונאים: "אני לא מוותר ולעולם לא אוותר. בעוד חודשיים נדבר אחרת".

מאמן מכבי חיפה ראובן עטר על רקע מאמן הפועל תל אביב יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
ראובן עטר לא בפוקוס/ברני ארדוב

9 בנובמבר. ערב המשחק מול רמת השרון: עטר מנהל שיחה קשה ועצבנית עם הקפטן יניב קטן ומודיע לו כי הוא לא ייכלל בסגל למשחק מול רמת השרון.

10 בנובמבר. בלי קטן, מכבי חיפה לא מנצחת במורשה, 1:1 מול רמת השרון. אוהדי הירוקים שהגיעו למשחק גידפו את המאמן ובחרו בבירור בצד של הקפטן הפגוע. עטר לאחר המשחק: "קטן הוא לא שיחק משחק אחד, לא קרה שום דבר. יניב תרם רבות למכבי חיפה, יש לי הערכה גדולה אליו והוא יתרום עוד הרבה".

11 בנובמבר. יעקב שחר, שלא עודכן בשיחה של עטר עם קטן, זעם מאוד והחליט לזמן את המאמן לשיחה.

13 בנובמבר. ראובן עטר מפוטר מתפקידו אחרי תשעה מחזורים ושבע נקודות ליגה בלבד - בדיוק אותו מאזן שהיה לקבוצה בעונת 1987/88 - פתיחת העונה הגרועה בתולדות המועדון. "זו ההחלטה הקשה ביותר שלי כבעלים", אמר שחר. "אני אוהב את ראובן ומעריך אותו, אבל המצב שלנו חייב אותי לקבל את ההחלטה".

ראובן עטר מאמן מכבי חיפה עם יניב קטן. אדריאן הרבשטיין
"כל מי שמזוהה עם המועדון חיכה ליום הזה". יניב קטן וראובן עטר, ביום האימון הראשון העונה/אדריאן הרבשטיין

ראובן עטר ממשיך היסטוריה ארוכה של סמלים שלא הצליחו בקבוצות האם שלהם.

משה סיני. מונה למנג'ר-שחקן בהפועל תל אביב כבר עם חזרתו מבני יהודה, ולאחר פרישתו, ב-1993, היה למאמן הראשי של הקבוצה. אלו היו ארבע שנים קשות מאוד להפועל תל אביב, והצדדים נפרדו ב-1997.

אלי אוחנה. ב-1999 מונה הסמל של בית"ר ירושלים למאמנה הראשי של הקבוצה. כבר לאחר עונה, בה הפסידה בית"ר בגמר הגביע להפועל תל אביב, עזב אוחנה את הקבוצה. ב-2003 חזר הביתה, ועם הצטרפות ארקדי גאידמק ב-2005 נחלש מעמדו של אוחנה. אחרי שהבעלים תקף את המאמן בראיון, אוחנה התפטר.

גילי לנדאו. סמל הפועל תל אביב מונה למאמן בעונת 2004/05, וכבר באוקטובר פוטר אחרי שצבר שמונה נקודות בשבעה מחזורים ואות קין אחת. בצד השני של השבר היה יוסי אבוקסיס, כיום מאמן האדומים.

אבי נמני. ב-4 בינואר 2011 פוטר נמני מתפקידו כמאמן מכבי תל אביב. מיץ' גולדהאר ומכבי הוציאו הודעה ובה הוסבר: "הישגי הקבוצה אינם תואמים את היעדים והמטרות הברורות שהוצבו בתחילת השנה".

מוטי איוניר. ב-9 בינואר 2011 מונה סמל אחר, איוניר, למאמן מכבי תל אביב כאשר הקבוצה דורגה במקום השלישי, שם גם סיימה את העונה. את עונת 2011/12 פתחה מכבי בצורה טובה, כשהעפילה לליגה האירופית וניצחה בארבעת משחקי הליגה הראשונים. אולם בהמשך העונה חלה ירידה ביכולת הקבוצה, ולאחר רצף הפסדים שדרדר אותה למקום התשיעי בטבלה בתום המחזור ה-14, פוטר איוניר מתפקידו בדצמבר 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully