וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי אבוקסיס בהפועל ת"א. לא מניע

11.11.2012 / 13:25

ההכנה הלקויה, הפציעות והעייפות של שחקני המפתח, חוסר התרומה של דג'מבה דג'מבה והסטטיות של המגנים. יוסי אבוקסיס הגיע להפועל תל אביב כדי לשחזר את הכדורגל היפה מימי אלי גוטמן, אבל נאלץ לאמן קבוצה ללא הנעת כדור, שמשחקת כדורגל שהוא לא מאמין בו ולא גדל עליו

ניב אהרונסון

צפו באימון המסכם של הפועל תל אביב לפני הדרבי

עם ירידת שחקני הפועל תל אביב לחדר ההלבשה בטדי לפני כשבועיים, העצבים במחנה האדום שברו שיאים. הקפטן וואליד באדיר כמעט יצא עם שבר בידו, לאחר שחבט בעוצמה בקיר החדר. מלבד מטח התלונות על השופט אוראל גרינפלד בעקבות ההרחקה של טוטו תמוז, היה ברור לכולם שהוא לא הכתובת היחידה להפסד. המבטים הזועפים שקיבל ג'ון פיינטסיל מבאדיר, יחד עם מספר אנשים שנתנו רמז חד משמעי למגן: אתה לא תצא נקי מאשמה מהמגרש. פיינטסיל הרגיש את זה מגיע. עוד לפני שירד מהדשא הוא הסתודד עם השוער אפולה אדל ואמר לו: "אני לא מבין מה רוצים ממני. לא מספיק שאני מפחד לעלות להתקפה בגלל האיטיות של וואליד, אני גם אשם בטעויות שלו?".

דווקא החלק הראשון בטענותיו של פיינטסיל הוא המעניין. אחת הסיבות שיוסי אבוקסיס מונה למאמן הייתה המגמה להחזיר את הכדורגל היפה שהאוהדים התרגלו לראות בתקופה שלו ושל אלי גוטמן. היו כאלה שכבר פנטזו על אותם הצגות שהאדומים נתנו רק לפני שנתיים, אבל מהר מאוד הסתבר שאבוקסיס הוא לא קוסם, ובעיית הנעת הכדור של הקבוצה רחוקה מלהיות פתורה. כמו שספיגת שערים היא לא תוצאה של שחקני הגנה גרועים, כך גם הנעת כדור לא טובה היא לא רק בעיה התקפית. מהדילמה של פיינטסיל אם לעזור להתקפה, אפשר להבין כי הקושי של הפועל תל אביב לפתח משחק נאה לעין הוא לא רק תוצאה של בנייה גרועה, אלא עוד מספר דברים לא קטן, שספק אם אבוקסיס יוכל לפתור בטווח הקצר.

חן עזריאל שחקן בית"ר ירושלים חוגג שער, ג'ון פיינטסיל שחקן הפועל תל אביב על הדשא. ברני ארדוב
"לא מספיק שאני מפחד לעלות להתקפה בגלל האיטיות של וואליד, אני גם אשם בטעויות שלו?". פיינטסיל על הדשא בטדי/ברני ארדוב

הכי רחוק מאירופה

על פניו, נראה כי הסגל הלא מאוזן הוא הבעיה המרכזית, אך בפועל הבעיות הרבה יותר קשות. אפשר להגיד שאבוקסיס ידע מי הכלה לפני שהחליט לחתום בהפועל תל אביב, אך הוא נדהם לגלות כי גם ההכנה הבסיסית של הקבוצה לעונה אירופית הייתה רחוקה ממקצועית. על פי גורמים בקבוצה, חוסר הניסיון של ניצן שירזי ושביט אלימלך בבניית תכנית לעונה אירופית הביא למצב של כושר גופני לקוי בקבוצה. ויסות העומסים לא תוכנן כראוי, והתוצאה היא עייפות של שחקנים רבים כבר בחלק הראשון של העונה. עם זאת, בקבוצה לא נוטים להאשים במצב את מאמן הכושר דרור שמשון, שזוכה להערכה רבה אצל השחקנים, רק את התכנון הבעייתי.

בדרך כלל העייפות בקבוצות ישראליות שמשחקות באירופה מופיעה באזור חודש פברואר ולא בתחילת העונה, כפי שהקבוצה מבקשת לצייר. כתוצאה מהכושר הלקוי, אותו לחץ שאפיין את אבוקסיס וגוטמן במרכז המגרש לא קיים. אם לא די בכך, אבוקסיס צריך לקחת בחשבון את העומסים על ההגנה המבוגרת שלו. יגאל אנטבי, לדוגמה, מווסת כוחות וממעט לעלות לעזרת ההתקפה. פיינטסיל, אם נאמין לדבריו, עושה זאת אף פחות בגלל הקפטן וחוטבא עדיין צריך לעבוד על החלק ההתקפי שלו. אחד המפתחות בטקטיקה של אבוקסיס וגוטמן היה משחק האגפים, שכמעט ולא קיים בהפועל תל אביב השנה.

לצד זה, יש לציין כי בקיץ היה ברור להנהלה ולצוות המקצועי שאם רוצים למלא את קופת המועדון, כלומר למכור כמה שיותר מנויים, צריך להחתים שחקנים אטרקטיביים. לכן, על פי גורמים בקבוצה, הבאתם של שחקנים לא בכושר כמו אריק דג'מבה דג'מבה ופיינטסיל לא תמיד עלתה בקנה אחד עם רצון הצוות המקצועי.

"הפועל, למעשה, נבנתה מחדש העונה. לוקח זמן לקבוצה חדשה להידבק ולשחק כדורגל טוב", טוען אילן בכר. "בניגוד לשנים האחרונות, שבהן הפועל הצליחה עם שחקני הרכש, העונה זה לא קרה ממש. יש בעיה במרכז השדה של הפועל. אם בשנים האחרונות ראינו שחקנים כמו ביברס נאתכו, שי אבוטבול, אביחי ידין, ערן זהבי ונוסא איגייבור, העונה אין שחקנים דומיננטיים כמוהם שמנהיגים את הקישור, וזה משפיע על כל הרבדים במשחק, כולל הנעת הכדור ומשחק האגפים בקבוצה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס. ניב אהרונסון
חיפש משחק אגפים, קיבל שני מגנים עייפים וקישור לא קיים. יוסי אבוקסיס/ניב אהרונסון

בעל הבית נעלם

"שי אבוטבול הוא השחקן שהכי חסר לנו", אמר השבוע אחד האדומים. "אין לנו מי שמנהל את המשחק ודג'מבה, שגם ככה לא תורם להתקפה, לא מכסה מספיק טוב את הבלמים". לא היה כמעט משחק העונה שבו שחקני הקבוצה לא ביקרו את הקשר הקמרוני, וכמעט כולם בהפועל תל אביב מסכימים עם הטענה הזו. למרות זאת, דג'מבה ממשיך לקבל אשראי כי למעשה אין לו תחליף בקבוצה. הכינוי שלו הוא " פרווה", עוד דוגמה לחוסר הקליטה המקצועי והחברתי. בשל כך, מתקשה הקמרוני להנהיג את מרכז השדה האדום, דבר שדווקא אפיין אותו באודנסה הדנית.

כך נוצר מצב שבו אין מי שיארגן את המשחק של הפועל תל אביב על דשא. אבוקסיס סמך על גילי ורמוט שייקח את ההובלה בקישור ויניע את הכדור, ולאחר פציעתו נותר למאמן רק את חנן ממן, שאמנם נמצא בכושר משחק מצוין אבל מתקשה לעשות סדר לבדו. המאמן הזהיר בכל אסיפה בשבועות האחרונים את שחקני ההגנה מכדורי הגובה וביקש מהם ריכוז ושמירה טובה יותר. הוא דרש גם את הנעת הכדור, אך הדברים רחוקים מלחלחל. "לטעמי, במשחק הקישור של הפועל תל אביב חסרה לשחקנים סבלנות והבנת משחק", טוען אבי תקווה. "בסך הכל, להפועל יש קבוצה טובה, אבל יש שחקנים שעדיין לא מבינים מתי לשחק לעומק ומתי להגביר ולהוריד קצב. דג'מבה הוא שחקן עם הרבה ניסיון שכנראה צריך יותר הכוונה. יוסי כשחקן היה מצוין בזה, ואני בטוח שעם עוד קצת זמן של תרגולים נראה את הפועל משחקת הרבה יותר טוב ונצמדת למכבי במרוץ לאליפות".

כרגע, המצב בהפועל תל אביב לא ממש פתיר. מלבד העובדה שאבוקסיס היה רוצה את אבוטבול ו-ורמוט בריאים ומשחקים, המאמן כמעט לא מצליח למצוא זמן לתרגל את הנעת הכדור שהיה רוצה לראות מפאת עומס המשחקים. למעשה, מאז שהגיע אבוקסיס לא היה לו שבוע אחד של עבודה אינטנסיבית עם שחקניו, מכיוון שאפילו את פגרת הנבחרת העביר על הקווים בכחול לבן לצדו של גוטמן. המאמן השאיר תכניות, אבל לא היה נוכח באימונים כדי להשגיח מקרוב על הנעשה.

גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
נו, תחזור כבר. גילי ורמוט השאיר את הפועל תל אביב בלי פליימייקר/ברני ארדוב

חרף זאת, בהפועל תל אביב מסרבים להרים ידיים. בקבוצה מאמינים כי ברגע שהקמפיין האירופאי יסתיים, יהיה לה מספיק זמן לעבוד על סגנון המשחק. מלבד זאת, אבוקסיס היה רוצה לראות מיני מהפכה בסגל בינואר, אך נראה כי גם החלפת שניים או שלושה זרים תספק אותו. תכניות המאמן מדברות בעיקר על בלם וקשר במרכז המגרש.

נראה כי לדרבי הערב יש השלכות יותר גדולות משלוש הנקודות, בעיקר לגבי המשך העונה של הפועל תל אביב. המאמן האדום יזכה לחיזוק אם ההפרש ממכבי יישאר חד ספרתי עד ינואר. על מנת שזה יקרה ובשביל קבוצה כמו זו שאבוקסיס היה רוצה לראות, הפסד בדרבי לא רק יאכזב את האוהדים האדומים, הוא עלול לחרוץ את גורל העונה כולה.

הדרבי התל אביבי הערב ב-20:50 בערוץ 1 ו-HD:

הנתונים המפתיעים של הדרבי

מי השחקן שנתן את ההופעה הכי גדולה בדרבי?

פיינטסיל יוסט לקישור של הפועל תל אביב

מכבי תל אביב התאמנה בגשם, גרסיה מתלבט

אבוקסיס מבטיח: "נפצה את האוהדים בדרבי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully