וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתונים המפתיעים של הדרבי התל אביבי

חשבתם שאלירן עטר מתעלה נגד הגדולות? חשבתם שלאוסקר וג'ורדי ניסיון עשיר במשחקי דרבי? הנתונים הבאים הולכים להפתיע אתכם קצת

one

אלירן עטר הוא סקורר אדיר. מהירות, הטעיות, מיקום וחוש לשערים. הכל יש. מאז שבא למכבי תל אביב הוא מכונה. 18 שערי ליגה בעונה הראשונה בצהוב, 13 בשנייה וכבר אחרי שמונה מחזורים בשלישית הוא עם תשעה שערים – מקום ראשון בליגה, איך לא. ביום ראשון יש דרבי, כנראה המשחק הכי חשוב של מכבי תל אביב העונה. מכבי תל אביב צריכה את עטר חד במשחק כזה, בטח כשמולו עומדת אחת ההגנות הגרועות בליגה. אבל עטר לא יתמודד רק מול הגנה רעועה. הוא יתמודד גם מול הסטטיסטיקה, שטוענת עד כה: אלירן עטר הוא ממש לא שחקן של משחקים גדולים.

40 שערים יש לאלירן עטר מאז שהחל ללבוש צהוב. רק שניים מהם באו במשחק שבין ארבע הגדולות: פנדל חשוב בדרבי של מארס האחרון (0:1) ושער בקרית אליעזר במשחק שלא קבע יותר מדי מול מכבי חיפה (2:1) שני מחזורים לסיום העונה שעברה. וזהו. 2 מתוך 40. מתוכם שער שדה אחד, וגם הוא בהפסד.

אז יבואו ויגידו, גם קרית שמונה היתה גדולה בעונה שעברה, ומולה הוא כן כבש. אז הנה: בשני המשחקים החשובים של העונה שעברה מול האלופה שבדרך, עטר דמם. במחזור האחרון, במשחק חסר חשיבות לשתי הקבוצות, הוא כבש. לפרוטוקול. מול אשדוד, למשל, אלירן עטר מסתדר יופי. ארבעה שערים היו לו מולה בשתי העונות הראשונות במכבי. והשנה, משחק צמרת חשוב, הראשונה נגד השנייה, נאדה.

מכל 14 קבוצות ליגת העל העונה, יש רק ארבע שספגו ממנו שער אחד או פחות מאז שעבר למכבי. הפועל תל אביב, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ורמת השרון. רק שמול שלוש הראשונות הוא שיחק, כאמור, 17 פעמים. מול הקבוצה ממורשה הוא שיחק רק פעם אחת.

וכך מתחלקים 40 שערי הליגה של עטר בצהוב:

במועדון ארבע הגדולות: 2 שערים ב-17 הופעות – 11% הצלחה.

בשאר המשחקים: 38 שערים ב-56 הופעות – 68% הצלחה.

לדרבי הזה אלירן עטר מגיע עם המון מה להוכיח. כי גולים קלילים מול הפועל רמת גן ודחיקות מול הפועל עכו זה טוב ויפה, אבל הם לא מגדירים מורשת. מלך השערים הבא של ליגת העל ראוי להרבה יותר מזה, וכדי לקבל את הכבוד שמגיע לו, הוא צריך לכבוש במשחקים גדולים. ואין משחק יותר גדול מזה שיהיה ביום ראשון הקרוב.

אלירן עטר מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
גולים קלילים מול הפועל רמת גן ודחיקות מול הפועל עכו זה טוב ויפה, אבל הם לא מגדירים מורשת. עטר/אדריאן הרבשטיין

קבוצות שאלירן עטר הצהוב אוהב:

עירוני קרית שמונה – 5 שערים
הפועל חיפה – 4
מ.ס. אשדוד – 4
הפועל עכו – 4
הפועל רמת גן – 4
בני סכנין – 4

קבוצות שאלירן עטר הצהוב שונא:

בית"ר ירושלים – 0 שערים (מול בית"ר עטר מעולם לא כבש שער ליגה)
מכבי חיפה – 1
הפועל תל אביב – 1
הפועל רמת השרון – 0

אלירן עטר בליגת העל, כולל בבני יהודה: 66 שערים.
במועדון ארבע הגדולות: 5 שערים ב-48 הופעות – 10% הצלחה.
בשאר המשחקים: 61 שערים ב-116 הופעות - 52% הצלחה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"שיחקתי בהרבה משחקי דרבי, אני יודע שזה (הדרבי התל אביבי) דרבי מיוחד", אמר אוסקר גרסיה מיד בסיום משחק הניצחון על הפועל רמת גן (1:3) ורגע לפני שהוא מתפנה לדרבי הראשון שלו כמאמן קבוצת בוגרים. הרבה? לא ממש. הנתון הבא הולך להפתיע אתכם וכנראה גם לרענן את הזיכרון של אוסקר עצמו. בשמונה עונותיו בברצלונה הופיע גרסיה בשלושה משחקי דרבי בלבד במסגרת הליגה ובארבע השנים בהן שיחק באספניול הוסיף למאזנו עוד שתי הופעות מול קבוצת נעוריו. בכל חמש ההופעות, אגב, הוא עלה מהספסל.

ואולי הסיבה להתרגשות נעוצה בדרבי הראשון שלו כשחקן. ינואר 1996. המחזור ה-19 בלה ליגה. בארסה, בעונה בינונית במהלכה פוטר יוהאן קרויף, אירחה את הדרבי הראשון של העונה בקאמפ נואו, עלתה ל-0:1 משער של מיגל אנחל נדאל, לפני שגוראן בוגדנוביץ' המחליף השווה ואיבן דה לה פנייה הורחק. שבע דקות לסיום שלח המאמן קרויף את אוסקר למערכה במקום נדאל ודקה בתוך תוספת הזמן הילד בן ה-22 קנה את עולמו עם פס מדויק לרשת לאחר עבודת הכנה נפלאה של רוברט פרוסינצ'קי. בדרבי השני של אותה עונה, שנערך במאי, סיימו הקבוצות ב-1:1 כשאוסקר עולה כמחליף בדקה ה-76 במקומו של... ג'ורדי קרויף.

השניים שיתפו פעולה בדרבי אחד נוסף, הפעם במדי אספניול בעונת 2003/4. ג'ורדי פתח והקפיץ את האוהדים המקומיים עם שער יתרון בדקה השמינית, אבל רונאלדיניו איזן כעבור דקה ופטריק קלייברט קבע את תוצאת הסיום – 1:3 לברצלונה – כבר במחצית הראשונה. אוסקר נכנס במשחק הזה כמחליף בדקה ה-71.

וזהו המאזן של אוסקר במשחקי דרבי:

כשחקן ברצלונה: שלוש הופעות (50 דקות בסך הכל), שער אחד, ניצחון ושתי תוצאות תיקו.

כשחקן אספניול: שתי הופעות (34 דקות בסך הכל), שני הפסדים.

שחקן ברצלונה לשעבר, אוסקר גרסיה. Frank Augstein, AP
84 דקות בדרבי של ברצלונה. אוסקר/AP, Frank Augstein

ומה לגבי ג'ורדי? הוא הופיע ארבע פעמים בדרבי של ברצלונה, שלוש כשחקן הבלאוגרנה (138 דקות, ניצחון ושתי תוצאות תיקו) וכאמור אחת במדי אספניול בה שיחק 90 דקות, כבש והפסיד. בקיץ 1996 עבר ההולנדי למנצ'סטר יונייטד, אך לרוע מזלו לא זכה להיות שותף לדרבי של העיר מאחר והיריבה העירונית לא שיחקה באותן שנים בפרמיירליג. לקרויף יש הופעה אחת גם בדרבי של גליסיה, כשסלטה שלו הפסידה 2:1 לדפורטיבו לה קורוניה בינואר 1999. ההולנדי פתח, שיחק 74 דקות והוחלף על ידי חיים רביבו.

ואולי אוהדי מכבי תל אביב יוכלו להתנחם במאזן של המנהל הספורטיבי במשחקי הדרבי עם א.א.ק לרנקה. בשנתיים שהעביר בקפריסין, קרויף נטל חלק בשישה משחקי ליגה מול אלקי והשיג מאזן יפה של ארבעה ניצחונות, תיקו והפסד (72 אחוז) בהפרש שערים של 6:11. בששת משחקי הדרבי מול אנורתוזיס (שמקיימת את משחקיה הביתיים בלרנקה), המאזן היה פחות טוב ועמד על שני ניצחונות, תיקו ושלושה הפסדים (39 אחוז) במאזן שערים חיובי של 5:6.

ג'ורדי קרויף שחקן ברצלונה מול דיטמאר האמאן שחקן באיירן מינכן. Cesar Rangel, AP
לא מאזן מרהיב. ג'ורדי קרויף/AP, Cesar Rangel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully