וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א-מכבי ת"א: פיינטסיל בקישור, אוסקר מתלבט

המגן הימני יוסט קדימה בעקבות ההיעדרויות של ורמוט, כהן ותמוז. מאמן מכבי עדיין לא החליט מי יפתח לצד עטר וגרסיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מאזן משחקי הליגה בין הקבוצות, ב-137 מפגשים: 44 ניצחונות להפועל, 42 ניצחונות למכבי, 51 תוצאות תיקו. יחס השערים: 140:149 למכבי.

* הניצחון הגבוה ביותר של הפועל תל אביב במשחקי דרבי הוא 2:6 בעונת 1941/2. אחרי קום המדינה הניצחון הגבוה ביותר של האדומים הוא 0:3, אותו הם השיגו מספר פעמים. הניצחון הגבוה ביותר של מכבי הוא אותו 0:5 מפורסם בעונת 1969/70.

* התוצאה השכיחה ביותר במשחקי הדרבי היא 0:1 (30 פעמים). הפועל ניצחה בתוצאה הזו 16 פעמים ומכבי 14. הקבוצות נפרדו ב-0:0 22 פעמים.

* למכבי תל אביב יש את ההתקפה הטובה ביותר בליגה והיא כבשה 18 שערים. להפועל ההגנה הכי טובה בליגה והיא ספגה שישה שערים (כמו מ.ס אשדוד).

* שוער מכבי תל אביב, וינסנט אניימה, שיחק בהפועל תל אביב ארבע שנים, זכה איתה באליפות אחת ושני גביעים, ושיחק איתה בשלבי הבתים של הליגה האירופית וליגת האלופות. באפריל 2009 הוא אף כבש שער בדרבי שהסתיים ב-1:1.

* הפועל תל אביב מגיעה למשחק אחרי ארבעה הפסדים ברציפות, שניים בליגה ושניים באירופה. בפעם האחרונה בה היה לה רצף כזה (בלי משחקי גביע הטוטו) היה בדצמבר 2007, קצת אחרי שאלי גוטמן החליף את גיא לוזון בעמדת המאמן.

* התקופה הרעה של הפועל תל אביב הגיעה אחרי ה-0:3 המרשים על מכבי חיפה ולא בפעם הראשונה. בעונה שעברה היא גברה על הירוקים בתוצאה זהה והפסידה בשני משחקי הליגה הבאים. בהמשך היא הביסה את חיפה 1:4 ולאחר מכן רשמה ארבעה משחקים ללא ניצחון.

עומר ורד שחקן מכבי תל אביב מול עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
דרבי מספר 138 בליגה. דמארי מול ורד/ברני ארדוב

מפתחות והכנות, הפועל תל אביב

כ-300 אוהדים הגיעו לאימון המסכם של הקבוצה לקראת הדרבי ה-138 בליגה. האוהדים זרקו אבוקות והשליכו רגליים של בובות למגרש האימונים וביקשו מהשחקנים "תביאו את הרגליים של שחקני מכבי".

למרות שהיה נראה שיוסי אבוקסיס יעבור לשחק עם שני חלוצים, המאמן צפוי להמשיך עם מערך דומה לזה בו משחקת הקבוצה מתחילת העונה. ג'ון פיינטסיל צפוי לפתוח כקיצוני ימני במקום עומר דמארי, שיתופקד בחוד על חשבון טוטו תמוז המורחק. על פי האימון נראה כי טל בן חיים יפתח באגף השמאלי למרות שהוא עדיים סובל מכאבים.

שלישיית הקישור תמשיך לכלול את אריק דג'מבה דג'מבה, רועי גורדנה וחנן ממן. אלרואי כהן, שנפצע במשחק נגד ויקטוריה פלזן בליגה האירופית, יעבור מחר בדיקת MRI שעל פיה תקבע חומרת הפציעה שלו. בכל מקרה, הקשר לא יכלל בסגל, כמו גם גילי ורמוט שלא החלים מהפציעה במשחק הנבחרת. גם ברונו קוטיניו פצוע ויישב ביציע.

למרות האכזבה מהיכולת ההגנתית של הקבוצה בשבועות האחרונים, יוסי אבוקסיס לא מתכוון לעשות שינויים כשוואליד באדיר וזאב חיימוביץ' ימשיכו לפתוח במררכז ההגנה. יגאל אנטבי יחזור לעמדת המגן השמאלי ונעאל חוטבא יפתח בצד ימין.

לפני האימון ערך אבוקסיס אסיפת שחקנים בה ביקש מהשחקנים להגיע עם מחויבות גבוהה. ההוראות הטקטיות של המאמן היו לחכות לשחקני מכבי בעמדות ולנצל את המהירות של בן חיים דמארי במתפרצות. אבוקסיס אמר לשחקנים: "צריך לשים את החודש האחרון מאחור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אבוקה באימון הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
הפועל תל אביב תשנה כיוון אחרי ארבעה הפסדים ברציפות? האימון היום/ניב אהרונסון

מפתחות והכנות, מכבי תל אביב

מכבי תל אביב קיימה הבוקר (שבת) את האימון הטקטי המסכם לקראת הדרבי התל אביבי ביום ראשון. האימון נערך תחת גשם שוטף, שלא הפריע לקצב הגבוה בו קיימו השחקנים את התרגול הטקטי. גם אחרי אימון הבוקר עדיין לא ברור מה יהיה ההרכב איתו יפתח אוסקר גרסיה. המאמן קיים אימון נפרד לשחקני ההגנה סטיב גורי, שרן ייני ויואב זיו.

ההערכה היא שגרסיה יחזור למערך של שלושה שחקנים במרכז הקישור, כאשר חסן אבו זייד, שרן ייני ורפי דהן יתחרו על המקום לצידם של מהראן ראדי וגל אלברמן שמקומם ב-11 מובטח. גורי, עומר ורד וייני מתחרים על עמדת המגן הימני, כאשר גם בחלק הקדמי קיימת תחרות בין רוברטו קולאוטי, מונס דאבור ודור מיכה על המקום לצידם של אלירן עטר וגונסאלו גרסיה.

גרסיה לא הרבה במילים ורק אמר לשחקנים: "לא צריך לדבר על מוטיבציה לקראת הדרבי. כולכם מבינים את חשיבות המשחק הזה. מהבחינה הזו באמת היה לי קל השבוע". בחלק המקצועי אמר המאמן: "הפועל תל אביב היא קבוצה מסוכנת במצבים הנייחים. כולם יצטרכו להיות מרוכזים ולשים לב כדי שלא נספוג".

רוברט ארנשו, שסובל מקרע חלקי בשריר הירך האחורי ולא יכלל בסגל לדרבי, המשיך גם היום באימוני ריצה וטיפולים אצל הצוות הרפואי. מחר (ראשון) בבוקר תתכנס הקבוצה לאימון טקטי מקוצר נוסף בקרית שלום ולאחריו תגיע לבית המלון למנוחה וארוחה משותפת טרם היציאה לבלומפילד. כל הכרטיסים למשחק אזלו ואצטדיון בלומפילד צפוי להיות מלא לחלוטין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אימון אחרון בגשם שוטף ובקצב משביע רצון. מכבי היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעמוד למבחן, הפועל תל אביב: אריק דג'מבה דג'מבה

הקשר הקמרוני הוא אולי שחקן הרכש הכי מאכזב של הפועל תל אביב, בעיקר בגלל רמת הציפיות ממנו. דג'מבה דג'מבה מציג העונה יכולת חלשה מאוד בכל הנוגע להנעת הכדור, מאבד הרבה כדורים וביום חמישי האחרון הביא לידי ביטוי את התסכול שלו ושל הקבוצה עם עבירה מכוערת שעלתה לו בכרטיס אדום בליגה האירופית. מול מרכז הקישור המצוין של הצהובים, שכולל את מהראן ראדי וגל אלברמן, דג'מבה דג'מבה יהיה צריך להיות מדויק, חד וקר רוח. להיות השחקן שבהפועל תל אביב קיוו שישכיח את אביחי ידין.

שחקן הפועל תל אביב, אריק דג'מבה דג'מבה. ניב אהרונסון
יצליח במשימה מול ראדי ואלברמן? דג'מבה דג'מבה/ניב אהרונסון

יעמוד למבחן, מכבי תל אביב: וינסנט אניימה

אניימה הוא מה שמכנים במכבי 'שחקן שובר שוויון', כזה שאמור ליצור יתרון משמעותי על פני כל קבוצה אחרת בליגה בעמדה בה הוא משחק. מחר יהיה המבחן המקצועי הכי גדול שלו מאז הגיע לקרית שלום ואין ספק שחוץ מהיריבות העירונית בין שתי הקבוצות, בנוסף ליוקרה והכבוד שיש בכל דרבי, יהיה כאן מפגש פיקנטי נוסף של אניימה עם הקבוצה בה הוא שיחק ארבע עונות. מעניין יהיה לראות כיצד השוער יתמודד עם קבלת הפנים לה יזכה מהקהל האדום.

וינסנט אניימה שוער הפועל תל אביב חוגג שער עם חבריו. ברני ארדוב
פוגש את האקסית במדיה שיחק ארבע שנים. אניימה חוגג שער בדרבי ב-2009/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל תל אביב: אפולה אדל, נעאל חוטבא, וואליד באדיר, זאב חיימוביץ', יגאל אנטבי, אריק דג'מבה דג'מבה, רועי גורדנה, חנן ממן, ג'ון פיינטסיל, טל בן חיים, עומר דמארי.

מכבי תל אביב: וינסנט אניימה, שרן ייני (סטיב גורי, עומר ורד), קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, חסן אבו זייד (שרן ייני), מהראן ראדי, גל אלברמן, דור מיכה (מונס דאבור, רוברטו קולאוטי), גונסאלו גרסיה, אלירן עטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully