וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: מה שעשינו ב-2010

5.11.2012 / 6:30

דייגו מיליטו ופרנק ריברי חוו ב-2010 את השנה הגדולה בקריירה. כעת הם פורחים מחדש, מככבים בקבוצותיהם ומובילים את נבחרת המחזור יחד עם האיש שמאפשר למסי לנוח על המגרש

ספורט 2

2010 הייתה השנה הגדולה בקריירה של פרנק ריברי ודייגו מיליטו. כל אחד מהם העפיל עם קבוצתו לגמר ליגת האלופות - הבמה היוקרתית ביותר שיש לכדורגל האירופי להציע - תוך כדי תצוגות נהדרות לאורך העונה, אך בגמר היה זה מיליטו שכבש וחגג עם אינטר, בעוד ריברי המורחק יכול היה רק לגשת ולנחם את חבריו מבאיירן מינכן. לאחר מכן חלה נסיגה (טבעית, יש לומר) אצל השניים, אבל כעת נראה כי הגרף שוב צבוע ירוק וממריא מעלה מעלה. מיליטו שוב מחורר רשתות וזוכה להצלחות עם אינטר, ריברי מבשל ומלהטט במדי באיירן ושניהם מובילים השבוע את נבחרת המחזור של וואלה! ספורט, יחד עם סופרסטאר נוסף שמנסה לשחזר את הימים היפים של 2010 - דויד וייה.

דייגו מיליטו שחקן אינטר. רויטרס
הווינר הגדול של 2010 יכה שנית? דייגו מיליטו/רויטרס

שוער

טים ויזה - הופנהיים

המהפך של השבוע. האיש שקיבל בגרמניה את הכינוי "המסננת של הבונדסליגה" ובשבוע שעבר סידר לאדם סלאי מקום בנבחרת המחזור, ענה לכולם עם יום ענק בין הקורות וניצחון ראשון מאז עזב את ורדר ברמן לטובת הופנהיים, שאת ניצחונה היחיד העונה השיגה בלעדיו. ויזה אמנם הוציא עוד שני כדורים מהרשת, אבל סיפק מפגן נדיר של הצלות מול שאלקה והחזיר למרכוס באבל על האמון (העניק לו את סרט הקפטן) עם ניצחון 2:3. השוער בן ה-30 עצר את ג'רמיין ג'ונס, בלם פעמיים ניסיונות של איברהים אלפאי והגיע לשיאו עם עוד שתי הצלות מול ג'פרסון פרפאן שהשכיחו את גל הביקורות הגדול נגדו. העיתונאים הגרמנים ניסו למצוא הסבר לשינוי החד ביכולתו של השוער והציעו כי החלפת התלבושת הירוקה בזו האפורה היא שעשתה את ההבדל. ויזה גיחך: "גם בגביע לבשתי אפור, ואז הפסדנו 4:0". אין צורך בהסברים, פשוט תפס יום.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
טים ויזה שוער הופנהיים עוצר את ג'פרסון פרפאן שחקן שאלקה. Dennis Grombkowski, GettyImages
קפץ על כל כדור. טים ויזה/GettyImages, Dennis Grombkowski

הגנה

מגן ימני: חואן גיירמו קואדראדו - פיורנטינה

אם לא הספיקו פאבלו ארמרו מאודיזנה וחואן קמילו סוניגה מנאפולי, הנה עוד קולומביאני שפורח באמצעות שיטת שלושת הבלמים השגורה בכדורגל האיטלקי. חואן קואדראדו הושאל לפיורנטינה אחרי ששיחק בעיקר כקיצוני בלצ'ה, אבל אצל וינצ'נזו מונטלה קיבל תפקיד אחורי יותר כמגן/קשר ימני במערך של 3-5-2. בחודש האחרון נראה שקואדראדו למד לקבל גם את חובות התפקיד ופיורנטינה נהנית מעוד אופציה התקפית נהדרת. ב-1:4 הקליל על קליארי, הפוטנציאל של פיורנטינה בא לידי ביטוי עם מהלכים קבוצתיים נאים, וגם קואדראדו השתלב עם גיחות מצד ימין ולאחר מכן עבר לצד שמאל כדי לכבוש את הראשון שלו במדי הוויולה. פיורנטינה כבר במקום הרביעי, קואדראדו חולם על ליגת האלופות.

בלם: לואיק פראן - סנט אטיין

רק בשבוע האחרון הסביר כריסטוף גאלטייה בכל מקום אפשרי מדוע עבר לשיטת 4-3-3 והצביע על שינוי התפקוד המרכזי שלו: "העברתי את לואיק פראן מעמדת המגן הימני למרכז ההגנה. הוא מרגיש שם יותר בנוח". התוצאות נראו בצורה בולטת בפארק דה פראנס, שם סנט אטיין הדהימה והנחילה לפריס סן ז'רמן הפסד בכורה העונה בליגה (2:1). ההגנה הירוקה ידעה לתסכל את סוללת הכוכבים של קרלו אנצ'לוטי, כשהקפטן פראן הקרין ביטחון מאחור, חילץ כדורים ועצר פעם אחר פעם את ניסיונות הכניסה לרחבה של זלאטן איברהימוביץ'. פראן אמנם איבד מהמהירות שלו בגלל הפציעה הקשה שעבר, אבל אחרי ששיחק כמעט בכל תפקיד אפשרי במהלך הקריירה, הוא מוכיח בעמדת הבלם עד כמה הוא חשוב לסנט אטיין. הנשמה של הקבוצה.

ג'ימי בריאן שחקן ליון עם לואיק פראן שחקן סנט אטיין. רויטרס
שחקן הנשמה של סנט אטיין. לואיק פראן/רויטרס

בלם: אשלי וויליאמס - סוונסי

כבר למעלה מחודש סובל אשלי וויליאמס מפציעה טורדנית בקרסול, אך זה לא מנע ממנו להצטיין נגד מנצ'סטר סיטי וליברפול בשבוע האחרון ולא להחמיץ ולו דקה אחת העונה. "חזרתי למיטבי", אמר הקפטן של סוונסי לפני המשחק מול צ'לסי, בו גיבה את הדיבורים במעשים. הבלם הוולשי פיקד על ההגנה עם הופעה בטוחה, כולל כמה התערבויות מתוזמנות היטב שמנעו אי נעימויות ברחבה. וויליאמס בן ה-28, שמראה בשתי העונות שלו בפרמיירליג כי הוא אוהב את האתגרים מול חלוצי הקבוצות הגדולות, גם חיפה על גארי מונק בהופעת הבכורה שלו העונה בהרכב, וכמו בעונה שעברה גרם לפרננדו טורס לרדת מתוסכל לחדרי ההלבשה.

מגן שמאלי: פטריס אברה - מנצ'סטר יונייטד

איזה שבוע מטורף עבר על השדים האדומים. תחילה ניצחון במשחק העונה הדרמטי מול צ'לסי, באמצע השבוע הפסד 5:4 לאותה צ'לסי בעימות משוגע בגביע הליגה ובשבת עוד ניצחון על יריבה מושבעת, 1:2 על ארסנל וגם שער של רובין ואן פרסי לרשת האקסית. ניצחון הליגה הרביעית ברציפות הציב את מנצ'סטר יונייטד בראש טבלת הפרמיירליג, וכמו במשחק שהחל את הרצף מול ניוקאסל - גם הפעם פטריס אברה מצא את הרשת. "מסתבר שתאונות קורות פעמיים בשנה", התלוצץ המגן הצרפתי לאחר שנגח את שערו השני העונה. אברה סיפק כדורים לאשלי יאנג, הסתדר היטב עם סנטי קאסורלה (כבש בתוספת הזמן מהצד השני) וגם סחט את האדום מג'ק ווילשר. למרות השנה המאכזבת שעברה עליו והעובדה שאלכסנדר בוטנר מתדפק על דלתות ההרכב, אברה לא מתכוון לסגת ללא מאבק.

פטריס אברה מנצ'סטר יונייטד חוגג שער. Scott Heppell, AP
שני שערים תוך פחות מחודש. פטריס אברה/AP, Scott Heppell

קישור

ריקרדו מונטוליבו - מילאן

שימו לב מה קרה למילאן מאז הוטל עונש המאסר על סילביו ברלוסקוני: ניצחון 0:1 על גנואה, חזרה מפיגור ל-2:2 בפאלרמו ובשבת 1:5 מרשים על קייבו. אולי זה מקרי, אבל בזמן שהנשיא שלהם מסובך, נזכרו שחקני מילאן להתעורר ובשבת סיפקו את משחקם הטוב ביותר העונה. האיש שניהל את העניינים במרכז המגרש היה ריקרדו מונטוליבו, שאולי בהשראת זוג הנעליים המיוחדות שקיבל מחברת 'אדידס' (נבחר לנסות את המותג החדש יחד עם קארים בנזמה, תומאס מולר ועוד ארבעה אחרים) סוף כל סוף הזכיר את הדומיננטיות מימיו בפיורנטינה. קשר נבחרת איטליה הבקיע לראשונה בשני משחקים רצופים, ויחד עם אורבי עמנואלסון וסטפן אל שעראווי סחף את מילאן לתצוגה שנותנת תקווה לקראת הקרב על הכרטיס לשמינית גמר ליגת האלופות. הקשר האינטליגנטי ממשיך במגמת השיפור.

פרנק ריברי - באיירן מינכן

רוצים להבין איך באיירן מינכן איבדה את המאזן המושלם בשבוע שעבר והפסידה ללברקוזן בבית? ההסבר פשוט מאוד: פרנק ריברי לא שיחק. הכוכב הצרפתי חזר להרכב במשחק החוץ הקשה על הנייר מול המבורג, והפך אותו לקל עם 0:3 מוחץ שהושג בזכות בליץ של 13 דקות. הקורבן התורן של ריברי היה דניס דיקמאייר הצעיר, שרדף אחריו ללא הצלחה לאורך המשחק כולו והוטרד גם על ידי המגן דויד אלאבה. ריברי היה מעורב בשער הראשון, בישל את השניים הבאים עם מסירות עומק נפלאות ושדרג את כל משחק ההתקפה של באיירן. "הבוס ללא סרט הקפטן", תיארו את הופעת האומן שלו ב'בילד'. ריברי כבר עם שישה בישולים העונה ובאיירן עם יתרון מבטיח של שבע נקודות בפסגה. האיש שעושה את ההבדל.

אלחנדרו גומס - קטאניה

לאציו קיוותה לשנות את המומנטום ולהגיע בטוחה לדרבי בשבוע הבא, אבל לצערם של שחקני הביאנקוצ'לסטי הם נדרשו לתפקד כניצבים בהצגה של אלחנדרו 'פאפו' גומס. שמונה ארגנטינאים פתחו בהרכבה של קטאניה, אבל רק לקיצוני המקועקע לא מצאה לאציו פתרון. פאפו גומס הגיח מימין, עקץ משמאל ותקף מהמרכז, במשחקו הטוב ביותר בליגה האיטלקית. אחרי חצי שעה לוח התוצאות כבר הראה 0:3, כשהארגנטינאי הפציץ את הראשון וכבש בגלישה את השלישי כדי לחגוג צמד ראשון בקריירה על אדמת איטליה ולהשוות את מאזן שעריו משתי העונות הקודמות (ארבעה בלבד). במחצית השנייה המשיך פאפו גומס מאותה נקודה, להטט כאוות נפשו וסיפק בישול לפאבלו באריינטוס. בקטאניה כבר לחוצים לקראת חלון ההעברות של ינואר.

שחקן קטאניה, אלחנדרו גומס. GettyImages
רקד על המגרש. פאפו גומס/GettyImages

התקפה

מרואן פלאיני - אברטון

את הבלגי הסופר כישרוני הזה אפשר לשבץ גם בקישור וגם בהתקפה. מרואן פלאיני מתחיל העונה מעמדת המוצא בצד שמאל של הקישור או במרכז, אבל במהלך המשחק בעיקר מטריד את הגנות היריב. הפעם הגיע תורה של פולהאם, שבנס חילצה 2:2 מאברטון המצוינת. פלאיני החייתי דרס כל מה שזז בהגנת הקוטג'רס, הציג לראווה את יכולותיו הפיזיות והבקיע שני שערים נהדרים שבסופו של דבר הספיקו רק לנקודה. עם קצת יותר דיוק וקצת יותר מזל, הבלגי עם האפרו היה מסיים את המשחק לפחות עם שלושער, אחרי שירה לקורה וסחט שתי הצלות ממארק שוורצר. חמישה שערי ליגה יש לו כבר העונה. "הוא הצליח להשתלט עם החזה על מסירה שלי מ-40 מטר, וזה לא בדיוק הדבר הפשוט ביותר בעולם", טען חברו פיל ג'אגיילקה. "בלתי אפשרי לשחק נגדו".

דויד וייה - ברצלונה

גם ביום בו ליאונל מסי טרוד במחשבות על בנו הראשון, לברצלונה אין סיבה לדאגה. דויד וייה נתן למסי את האפשרות לנוח על המגרש, הסתיר את חולשתו ולקח על עצמו את האחריות בהתקפת ברצלונה, שניצחה 1:3 את סלטה ויגו וקבעה את פתיחת העונה הטובה בתולדותיה (28 נקודות מ-30 אפשריות). טיטו וילאנובה תכנן בקפידה את תהליך החזרתו של וייה לכושר, ובמחזורים האחרונים נותן לו לרוץ בהרכב וגם מקבל תוצרת. מלך שערי נבחרת ספרד בכל הזמנים נהנה מול הגנת סלטה. והנאה מבחינתו של וייה, משמעותה משחק בעקבים. החלוץ החל מהאגף השמאלי את משחק הלחץ המפורסם של ברצלונה, כבש את הראשון לאחר שמסר בעקב לאנדרס אינייסטה, ובהמשך גם בישל בעקב נוסף לחבר הטוב ג'ורדי אלבה . עם שער כל 70 דקות, יעילות היא מילת המפתח מבחינת 'אל גואחה'.

דייגו מיליטו - אינטר

49 משחקים החזיקה מעמד יובנטוס מבלי להפסיד בליגה, עד שהגיע הדרבי ד'איטליה. אינטר לא נבהלה גם משער שספגה תוך פחות מ-20 שניות, הפכה ל-1:3 והנחילה לאלופה הפסד ראשון מאז המעבר לאצטדיון החדש. עבור אינטר היה זה ניצחון תשיעי ברציפות בכל המסגרות, ושוב היו חתומים עליו הארגנטינאים, בראשותו של הווינר הגדול של המועדון מימי הטרבל ב-2010. דייגו מיליטו, שבכל שנותיו באיטליה כבש מול יובה רק פעם אחת (וגם זה בתבוסה 4:1 כששיחק בגנואה) שם קץ לדהירה של הביאנקונרי עם פנדל לאחר שהוכשל בעצמו ושער נוסף שהיה השביעי שלו העונה בליגה וה-27 בכל שנת 2012 בסריה A (כמו זלאטן איברהימוביץ' ופחות רק מכריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי). מיליטו לוהט, אינטר נלהבת ומי בכלל זוכר את פתיחת העונה החלשה.

דויד וייה, ברצלונה. רויטרס
הסתיר את חולשתו של מסי. דויד וייה/רויטרס

שווים אזכור

אלכס מקארת'י (רדינג) - מחמאות מכל עבר

פואד קאדיר (ולנסיין) - נסיך אלג'יראי

ארון האנט (ורדר ברמן) - התבגר

פיטי (ראיו וייקאנו) - עצר את מלאגה

לואיס סוארס (ליברפול) - תאווה לעיניים

פרנצ'סקו טוטי (רומא) - ממשיך לרגש

אריץ אדוריץ (אתלטיק בילבאו) - משאיר את יורנטה בחוץ

ארון האנט שחקן ורדר ברמן. GettyImages
הניצחון של ורדר ברמן רשום על שמו. ארון האנט/GettyImages

כוכב אורח

מיכל אורדוש - סיגמה אולומוץ

פיליפ הוזינר, הכוכב האורח שלנו מהשבוע שעבר, שוב הבקיע שלושער, אבל לשם הגיוון פנינו הפעם לליגה הצ'כית, משם תגענה יריבות הקבוצות הישראליות בליגה האירופית השבוע. הפועל תל אביב כבר הפסידה לוויקטוריה פלזן במפגש הראשון וכך גם קרית שמונה לספרטה פראג, אלא ששתי הצ'כיות הללו מביטות כרגע בהשתאות בסיגמה אולומוץ המוליכה את הליגה. סיגמה השתלטה על המקום הראשון בליגה הצפופה בזכות 1:6 מוחץ על פז'יבראם, כשמלך השערים מיכל אורדוש הבקיע את שלושת השערים האחרונים במשחק (שתי נגיחות ובתווך טיל לחיבורים מ-20 מטרים) והעלה את מאזנו העונה ל-12 ב-13 מחזורים. "זו הייתה ההופעה הטובה ביותר שלנו העונה", התגאה אורדוש בן ה-29, שהשווה כבר עכשיו את המאזן שזיכה אותו בתואר מלך שערי הליגה לפני שלוש עונות. "לפני המשחק טעיתי בחישוב והאמנתי שנצטרך לנצח בשני שערים כדי להיות בפסגה. רק בסוף אמרו לי שהיינו זקוקים לחמישה". בסיגמה יודעים שיש על מי לסמוך.

מיכל אורדוש שחקן סיגמה אולומוץ. EuroFootball, GettyImages
ב-13 מחזורים סיפק תרומה של עונה שלמה. מיכל אורדוש/GettyImages, EuroFootball

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully