וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהלום החדש של פרגוסון

17.9.2012 / 8:04

הבכורה הפנטסטית של אלכסנדר בוטנר במנצ'סטר יונייטד הפכה אותו ללהיט וסידרה לו מקום בנבחרת המחזור, המציגה את הקאמבקים של ג'ילארדינו וסביולה ואת המגן שעצר את רונאלדו

רגע לפני שובה של ליגת האלופות, קיבלנו בסוף השבוע מבול שערים באיטליה (33), בגרמניה (32) ובספרד (32) שפתח את התיאבון לקראת חזרתה של הליגה הטובה בעולם. נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מציגה לצד הסנסציה החדשה של מנצ'סטר יונייטד, את סיפורי הקאמבק של חאבייר סביולה ואלברטו ג'ילארדינו, הלהיט של הבונדסליגה, המגן שעצר את כריסטיאנו רונאלדו והפליימייקר שמוביל את לאציו לפתיחת עונה היסטורית.

שוער

סימון פופלאן - סושו

במהלך תקופת ההכנה של נבחרת צרפת ליורו 2012, לורן בלאן נזקק לשוער אימונים נוסף. כולם כבר היו בעיצומן של חופשות הקיץ, ומי שנקרא לדגל היה סימון פופלאן - פעם הבטחה גדולה וביוני שוער בן 27 ללא קבוצה. "זה חלום", אמר פופלאן כשהגיע לקלרפונטן, "אני מקווה שתהיה קבוצה שתיקח אותי". בקשתו של פופלאן התמלאה כאשר סושו החתימה אותו לשלוש שנים, אך הובהר לו כי יהווה גיבוי לפייריק קרוס. אחרי ארבעה הפסדים רצופים ביצעה סושו שינוי, ופופלאן הביא לה במו ידיו את הנקודות הראשונות עם 0:1 מפתיע בסנט אטיין. במשחקו הראשון בליג 1 מאז מאי 2008 (עזב את ראן לטובת פרייבורג) פופלאן היה הסיוט של סנט אטיין, כשהדף בצורה מופלאה שתי נגיחות של פייר אובמיאנג, עצר גם את לואיק פראן ורומן המומה וסיים עם שמונה הצלות. תיירי דובאי כבש את שער הניצחון במספרת מרהיבה, אך הודה בסיום: "פופלאן נתן לנו את הכוח להמשיך. הניצחון הוא שלו".

השוער הצרפתי סימון פופלאן במדי פרייבורג. Thomas Niedermueller, GettyImages
הסיוט של סנט אטיין. סימון פופלאן/GettyImages, Thomas Niedermueller

הגנה

מגן ימני: סיסיניו - סביליה

בשני הביקורים הקודמים שלה ברמון סאנצ'ס פיחואן, ריאל מדריד הלמה בהגנה האומללה של סביליה וניצחה באותה תוצאה בלתי שגרתית - 2:6. שבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות היו לבלאנקוס על סביליה, עד שהאנדלוסים שמו לזה סוף עם 0:1 מפתיע בשבת שהקפיץ את מד הלחץ בחדר ההלבשה של ריאל לגבהים חדשים. ריאל התנהלה כמו פקעת עצבים, אנחל די מריה וגונסאלו היגואין היו צריכים להיזרק לאחר פגיעות מכוערות והמארחים ניצלו זאת כדי להעניק למיצ'ל ניצחון ראשון כמאמן על הקבוצה בה כיכב כשחקן. כל ההתקפות של סביליה הגיעו מצד ימין, שם המגן הברזילאי סיסיניו שיתף פעולה בצורה נהדרת עם חסוס נבאס וגם ידע לבלום כל ניסיון של כריסטיאנו רונאלדו חמוץ הפנים, די מריה או מרסלו. הופעה מרשימה למגן הדינמי שגם העז לסכן את השער. נבאס כבר השווה אותו לברזילאי הקודם איתו חגג על הקו בסביליה - דני אלבס.

בלם: רון ולאר - אסטון וילה

פול למברט סוף כל סוף זכה בניצחון בכורה כמאמן אסטון וילה, שמצידה השיגה שלוש נקודות ביתיות לראשונה מאז מרץ בזכות 0:2 על סוונסי הכישרונית. ההגנה של וילה הצליחה לסכל את הניסיונות של מיצ'ו וחבריו, כשעל המאמץ מפקח רון ולאר ההולנדי, שאף קיבל במפתיע את סרט הקפטן. אחרי שלושה מחזורים בהם הקבוצה נראתה כמו עדר ללא רועה, הבלם הבינלאומי ששימש כקפטן פיינורד אשתקד, דאג בהופעה שקטה ובטוחה כי אסטון וילה תשמור לראשונה העונה על שער נקי בליגה, וזכה לתשואות חמות מהאוהדים בעקבות מספר חילוצי כדורים נקיים ומרשימים, לפני שנבחר לאיש המשחק. האם למברט מצא את המנהיג שלו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סיסיניו שחקן סביליה. Denis Doyle, GettyImages
היורש של דני אלבס? סיסיניו/GettyImages, Denis Doyle

בלם: תומאס מנפרדיני - אטאלנטה

82 שנה עברו מאז הפעם האחרונה בה מילאן הפסידה שני משחקי בית רצופים בתחילת עונה. רגע לפני חזרתה של ליגת האלופות, אטאלנטה הצנועה הייתה זו שחשפה את כל הליקויים בקבוצה של מסימיליאנו אלגרי, כשניצחה 0:1 בסן סירו בזכות הכישרון של חרמן דניס בהתקפה ומשחק הגנה חף מטעויות של צמד הבלמים שהגנו על שערו של אנדראה קונסילי. מעל כולם היה תומאס מנפרדיני, שהעלים לחלוטין את ג'אמפאולו פאציני וגם מנע ממנו שער מריבאונד בעזרת גלישה מתוזמנת היטב בדקה ה-31. מנפרדיני הסתדר עם כל כדורי הרוחב הסתמיים של שחקני מילאן, תיקל מצוין ושיקם מעט את תדמיתו המקצועית, לאחר שהושעה בעבר בעקבות מעורבותו בפרשיית הימורים בלתי חוקיים וזוכה בפרשת הטיות משחק בשנה שעברה.

מגן שמאלי: אלכסנדר בוטנר - מנצ'סטר יונייטד

פול סקולס ציין את משחקו ה-700 במדי מנצ'סטר יונייטד, ריאן גיגס את ההופעה ה-600 בפרמיירליג וריו פרדיננד ייצג את המועדון בפעם ה-400, אבל את ההצגה לכל הסוסים הוותיקים גנב הסייח הצעיר אלכסנדר בוטנר, בהופעת בכורה חלומית כשד אדום. הרכש ההולנדי מוויטסה פתח בעמדת המגן השמאלי על חשבונו של פטריס אברה, והחזיר עם יכולת נהדרת לעיני 75 אלף צופים נלהבים באולד טראפורד. בוטנר הנמרץ התקדם ככל שנקפו דקות המשחק, מנע שער מפרנקו די סנטו ובמחצית השנייה תמך ללא הרף בהתקפה, בישל לחאבייר הרננדס והבקיע בעצמו לאחר סלאלום מרשים ב-0:4 על וויגאן, כאילו גם הוא משחק בתיאטרון החלומות כבר שנים. לא לחינם הגדיר אותו אלכס פרגוסון כ"אחד המגנים הצעירים הטובים באירופה".

שחקן מנצ'סטר יונייטד אלכסנדר בוטנר. Alex Livesey, GettyImages
עוד דוגמה לדרך בה מנצ'סטר יונייטד מבצעת חילופי משמרות. אלכסנדר בוטנר/GettyImages, Alex Livesey

קישור

סבולץ' הוסטי - האנובר

נדיר ששחקן שקיבל כרטיס אדום נבחר גם למצטיין במשחק, אבל זה מה שקרה לסבולץ' הוסטי בסוף השבוע. הקשר ההונגרי הנפלא, שכבר הספיק לבקר בנבחרת המחזור שלנו העונה, המשיך להלהיב במדי האנובר וסחף אותה לניצחון דרמטי 2:3 על ורדר ברמן. אחרי שכבש את השער הראשון ובישל את השני (מלך האסיסטים של הליגה עם חמישה), הוסטי לא נבהל מהקאמבק של ברמן והכריע את המפגש עם מספרת פנטסטית בתוספת הזמן שפגעה בשחקן אורח ונעצרה ברשת. ההונגרי פשט את החולצה באקסטזה וקפץ על הגדר כדי לחגוג עם האוהדים. זה אמנם עלה לו בצהוב על כל פעולה (איזה כלל מטופש) והיעדרות מהמשחק הבא, אבל אין ספק כי החזרה שלו להאנובר היא אחת ההעברות המוצלחות בבונדסליגה עד כה.

אלן טראורה - לוריין

את תואר כוכב המחזור בצרפת קטף אחד מ-10 שחקני הרכש היקרים של הקיץ, שהוא מהבודדים שאינו קשור לפריס סן ז'רמן. לוריין רכשה בקיץ את אלן טראורה מאוקזר היורדת תמורת חמישה מיליון יורו, ובינתיים נראה כי העסקה השתלמה לחלוטין. הקשר בן ה-23, שבעונה שעברה צעד בראש טבלת המבקיעים בחלק הראשון של העונה ונחלש לאחר מכן, העלה את מאזנו בקבוצתו החדשה לארבעה שערים, כשהוביל את לוריין ל-1:2 דרמטי בדרבי על ראן. טראורה בעל בעיטות התותח, הבקיע את הראשון בכדור מסובב מ-30 מטרים שחלף מעל ראשו של שוער ראן, והשלים צמד עם כדור חופשי אדיר סטייל רוברטו קרלוס ברגל שמאל. שני ביצועים שככל הנראה יתמודדו על שער העונה. לוריין חזק בצמרת, עדיין ללא הפסד.

הרנאנס - לאציו

מאז 1974 לא הצליחה לאציו לפתוח עונה עם שלושה ניצחונות רצופים. דווקא עכשיו, למרות כל סימני השאלה סביב המאמן ולדימיר פטקוביץ', זה קרה לה. הביאנקוצ'לסטי התגברו גם על מכשול לא פשוט בדמות קייבו, כשניצחו 1:3 בוורונה בעיקר בזכות עוד יום גדול של הרנאנס. כל ההתקפות של לאציו עברו דרך הפליימייקר הברזילאי, שהבקיע צמד (בסך הכל בפעם השנייה מאז עבר לאיטליה) לאחר שני מבצעים אישיים מרהיבים והיה אחראי גם למהלך שהסתיים בשער של מירוסלב קלוזה. באיטליה כבר טוענים כי הרנאנס נולד מחדש אצל פטקוביץ' ונמצא כעת בשיאו. האם נולדה כאן גם מתחרה מפתיעה ליובנטוס?

הרנאנס שחקן לאציו. Tullio M. Puglia, GettyImages
בפורמה של חייו. הרנאנס/GettyImages, Tullio M. Puglia

התקפה

ז'רביניו - ארסנל

האוהדים באצטדיון האמירויות הביטו כלא מאמינים. ז'רביניו? צמד?! כן, שחקן נבחרת חוף השנהב הוצב במפתיע בחוד ההתקפה, כמעין "9 מדומה" לאחר שהועדף על פני אוליבייה ז'ירו, וסיפק את משחקו הטוב ביותר במדי ארסנל. ז'רביניו כבש את שעריו הראשונים ב-2012, הוסיף בישול והוביל את התותחנים ל-1:6 מוחץ על סאות'המפטון. עונת הבכורה של ז'רביניו בפרמיירליג הייתה מאכזבת מאוד (ארבעה שערים בלבד ב-26 משחקי ליגה) והוא לא הזכיר שמץ מהיכולת שהציג בדאבל של ליל הצרפתית. אולי שינוי התפקוד הזה, בזכותו הביא לידי ביטוי את המהירות והתנועה הבלתי פוסקת, יחזיר לז'רביניו את הביטחון. ארסן ונגר, שעשה לתיירי הנרי ורובין ואן פרסי הסבה דומה מהאגף למרכז ההתקפה, נשמע נרגש: "אנחנו הופכים את כל הקיצוניים שלנו לחלוצים. החלטתי לנסות, וזה עבד".

חאבייר סביולה - מלאגה

הקטארים התנערו, הכוכבים עזבו וכולם הספידו את מלאגה במהלך הקיץ. רק מנואל פלגריני הבטיח שהכל יהיה בסדר והתעלם ממי שקרא לו לנטוש את הספינה הטובעת. כנראה שהוא ידע למה. מלאגה, שתעשה השבוע היסטוריה עם משחק ראשון אי פעם בליגת האלופות, רושמת את פתיחת העונה הטובה בתולדותיה, כשאחרי ארבעה מחזורים היא בלתי מנוצחת ונמצאת במקום השני עם 10 נקודות. בשבת היא גברה 1:3 על לבנטה, כשכוכב המשחק היה לא אחר מאשר חאבייר סביולה. החלוץ הארגנטינאי, שבעבר שיחק בברצלונה וריאל מדריד, הצטרף למלאגה ממש לפני נעילת חלון ההעברות וסיפק שער ובישול בהופעת הבכורה הביתית שלו בקבוצתו החדשה. מלאגה שיחקה ללא חלוץ בתחילת העונה ושיוועה להצטרפותו של 'הארנבון', שמעניק מימד נוסף להתקפה המהירה. בסיטואציה שנוצרה, זו יכולה להיות עונת התחייה של סביולה.

אלברטו ג'ילארדינו - בולוניה

הקאמבק ההיסטרי של סוף השבוע שייך לבולוניה, שנראתה בדרך לעוד הפסד באולימפיקו של רומא כשפיגרה 2:0 בדקה ה-72, אבל מצאה כוחות וקמה מהקרשים בצורה מעוררת הערכה. ההגנה המביכה של הג'אלורוסי נותרה ללא מענה מול אלברטו ג'ילארדינו, שציין את שער הבכורה שלו במדי בולוניה כדי להחזיר את קבוצתו לעניינים, ובתוספת הזמן נהנה מטעות קשה של ניקולאס בורדיסו ומארטן סטקלנבורג והעניק לבולוניה שלוש נקודות ראשונות העונה. בצורה הדרמטית ביותר עליה יכול היה לחשוב. ג'ילארדינו חבר לאלסנדרו דיאמנטי במטרה להתניע את הקריירה מחדש בגיל 30, אחרי עונה גרועה ומעבר מוטעה מפיורנטינה לגנואה. יכול להיות שצמד השערים היקר הזה ייתן לו את הדחיפה לה היה זקוק.

אלברטו ג'ילארדינו שחקן בולוניה. רויטרס
אחראי לקאמבק של המחזור. אלברטו ג'ילארדינו/רויטרס

שווים אזכור

יוסי יאסקליינן (ווסטהאם) - כמה יוסי

עלי סיסוקו (ולנסיה) - תפס ראש

מקס קרוזה (פרייבורג) - המשחק הגדול בקריירה

הירושי קיוטאקה (נירנברג) - היפנים השתלטו על הבונדסליגה

ג'רמיין דפו (טוטנהאם) - החלוץ האנגלי הבכיר

דימיטאר ברבאטוב (פולהאם) - אכן ההחתמה הגדולה בתולדות פולהאם?

מקסי לופס (סמפדוריה) - בכושר נהדר

ג'רמיין דפו שחקן טוטנהאם כובש מול רדינג. רויטרס
הוביל את טוטנהאם לניצחון בכורה. ג'רמיין דפו/רויטרס

כוכב אורח

ג'וזי אלטידור - אלקמאר

חלוץ נבחרת ארצות הברית לא הבריק בעונה שעברה במדי אלקמאר, למרות 15 כיבושים. העונה כבר נדמה שהוא פשוט בלתי ניתן לעצירה. ג'וזי אלטידור החל בסערה את העונה בהולנד, וביום ראשון חגג שלושער ראשון בארדיביזיה כשהשפיל את הגנת רודה וגם הוסיף בישול בניצחון 0:4. "בחרנו לתת לו את הזמן כי ידענו איזה פוטנציאל יש לו", הבהיר המאמן חרטיאן ורבק, שראה את האמריקאי מאושש את אלקמאר אחרי החמישייה הכואבת מאיינדהובן. "אני לא מופתע ממנו". אלטידור בן ה-22 מוביל את טבלת המבקיעים בליגה ההולנדית עם שבעה שערים בחמישה משחקים, אבל הוא התרגש יותר מהשלושער שהיה הראשון שלו בקריירה האירופית. "זה יום מיוחד עבורי", סיכם.

שחקן אלקמאר, ג'וזי אלטידור, מול שחקן ולנסיה, ריקרדו קוסטה. רויטרס
בלתי ניתן לעצירה בליגה ההולנדית. ג'וזי אלטידור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully