וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: חטאפה - ברצלונה 4:1, סביליה - ריאל מדריד 0:1

האלופה שוב הפסידה, משער של טרכובסקי בדקה ה-2 וראתה את הקטאלנים פותחים פער של 8 נק' בזכות צמד של מסי

האם סיפור האליפות בספרד גמור? קצת מצחיק לקבוע דבר שכזה אחרי ארבעה מחזורים מתוך 38, אבל בקצב הנקודות שברצלונה מאבדת בשנים האחרונות ולפי הדרך בה האלופה ריאל מדריד פתחה את העונה, אולי הקביעה הזו לא כל כך קיצונית. בארסה הביסה הערב (שבת) בחוץ בקלות 1:4 את חטאפה, כשליאונל מסי עולה ל-32 דקות ומסיים עם צמד. מיד לאחר מכן, היא ראתה איך ריאל מפסידה בפעם השנייה העונה, 1:0 בסביליה והפער בין השתיים כבר עומד על שמונה נקודות.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
שישה שערים בארבעה מחזורים. מסי/רויטרס

סביליה - ריאל מדריד 0:1

מה קורה לריאל מדריד? בשנה שעברה, הבלאנקוס נראו בלתי פגיעים וצברו נקודות ושערים בקצב מטורף, כולל שישייה ברמון סאנצ'ס פיחואן. השנה כלום לא הולך וריאל מפסידה משחק חוץ שני העונה מתוך שני ניסיונות. שלושה ימים לפני הקרב הענק מול מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות, החבורה הלחוצה של ז'וזה מוריניו בצרות גדולות בליגה.

"המיוחד" עלה בהרכב עם "העצוב", הלא הוא כריסטיאנו רונאלדו, כשלצידו פתחו גם גונסאלו היגואין, אנחל די מאריה ומסוט אוזיל. זה לא עזר לריאל, שהוציאה כדור מהרשת כבר אחרי דקה ועשר שניות ועד לסיום בעיקר התעסקה בעצבים, מכות וגם כמה החמצות. סביליה מצידה, הייתה שקטה ולמרות שיכולה הייתה להגדיל את התוצאה, כנראה שהיא תסתפק בשמחה בניצחון הגדול הזה, שהעלה את מאזנה לשמונה נקודות.

סביליה פתחה בטירוף. אחרי 40 שניות, השמטה של קסיאס כמעט הפכה לשער, אבל השוער הצליח להדוף לקרן בשנייה האחרונה. הקרן כבר הלכה פנימה, מרגלו של פיוטר טרוכובסקי, שברח להגנה ושלח לרשת הגבוהה. היגואין איבד את הראש במהרה ולאחר עבירה שנעשתה עליו הוא החל במהומה, מה שהזעיק את קסיאס כל הדרך מהשער, בניסיון להרגיע את הרוחות. ריאל המשיכה להיות לחוצה, כשדווקא סביליה קרובה לעקוץ במתפרצות, אבל קסיאס מונע מספר שערים. הקרב על כר הדשא נמשך, אבל לא ממש מבחינת כדורגל, אלא יותר מאבק פיזי ורגע לפני המחצית די מאריה יכול היה לראות את האדום, אך השופט התעלם.

המחצית הראשונה החלשה הספיקה למוריניו, ששלח למגרש את מודריץ' ובנזמה על חשבון אוזיל ודי מאריה. הקרואטי נכנס בסערה ובדקה ה-51 הוא מצא את הקורה, לאחר שפאלופ הצליח להסיט את הבעיטה שלו. מהעבר השני, נגרדו היה חייב לכבוש, אבל לא מצא את המסגרת ממצב קורץ. בדקה ה-60, פאלופ טעה ביציאה והכדור הגיע לראש של ראמוס, שמשני מטרים שלח אותו מעל לשער בהחמצת ענק. עד לסיום, ריאל כמעט ולא הגיעה למצבים והמשחק נגמר בניצחון מקומי ענק.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
עכשיו הוא עצוב באמת. רונאלדו/רויטרס

חטאפה - ברצלונה 4:1

הקבוצה המושלמת היחידה בלה ליגה, עדיין ללא הפסד העונה, ואחרי הניצחון הערב ברצלונה בהחלט יכולה להיות מרוצה. טיטו וילנובה הגיע לקוליסאום אלפונסו פרס ללא ג'ורדי אלבה, אנדרס אינייסטה ואלכסיס סאנצ'ס הפצועים, הותיר את ליאונל מסי על הספסל למשך 58 הדקות הראשונות, ובכל זאת גבר על חטאפה בביתה (לאחר הפסד באותו מגרש אשתקד), משימה בה ריאל מדריד נכשלה מוקדם יותר העונה. ולבסוף, היורש של גווארדיולה יצא מנצח מכל הכיוונים: כשמסי עלה לכר הדשא לקצת יותר מחצי שעה הוא נראה נהדר, ואף קינח עם צמד. החדשות הרעות עבור הבלאוגראנה הן שקרלס פויול שוב נפצע והפעם הוא יחמיץ 4-6 שבועות, מה שאומר שהוא לא ישחק בקלאסיקו מול ריאל בעוד שלושה שבועות.

וילנובה העלה בחלק הקדמי את כריסטיאן טייו, פדרו וססק פברגאס, אלא שהפתיחה היתה מהוססת. ההזדמנות האמיתית הראשונה של הקטלאנים הגיעה בדקה ה-25, כשמבצע אישי פנטסטי של טיאגו אלקנטרה הסתיים בפצצה אדירה שנהדפה במשקוף. בדקה ה-32 השכר נפרץ, כשהפעם הגיע תורו של פברגאס לפרוץ מצוין לרחבה ולהשאיר לאדריאנו, ומול מיגל מויה לא התקשה המגן השמאלי למצוא את הרשת, ולחגוג שער זה שבוע שני ברציפות. טיאגו כמעט הכפיל את התוצאה שתי דקות מאוחר יותר, אלא שהפעם מויה הדף היטב לקרן, והמחצית הסתיימה ב-0:1 לקטלאנים.

המחצית השניה נפתחה על מי מנוחות, ובדקה ה-56 נפצע קרלס פויול והוחלף על ידי חאבייר מסצ'ראנו. שלוש דקות לאחר מכן עלה גם מסי מהספסל ובדקה ה-74 הוא מצא את הרשת, כאשר פדרו ספק-הוכשל ברחבה על ידי ואלרה, הארגנטינאי התכבד כמובן בבעיטה וקבע 0:2 נינוח. ארבע דקות חלפו, ומלך השערים של הלה ליגה השלים צמד: הפעם מבצע קבוצתי הסתיים בכדור רוחב של פדרו, ולמסי לא נותר אלא לדחוק מקרוב את השישי שלו העונה. בדקה ה-80 הצליחה חטאפה לצמק, כשבעיטה של פבלו סראביה נהדפה בראשו של מסצ'ראנו, הטעתה את ויקטור ואלדס ונכנסה, אלא שהמילה האחרונה היתה שייכת לדויד וייה: החלוץ ששב מפציעה ונכנס כמחליף בדקה ה-76 קיבל כדור עומק בתוספת הזמן, ולא התקשה להכניע את מויה ולקבוע את תוצאת המשחק - 1:4 מרשים לברצלונה.

שחקני ברצלונה אדריאנו, כריסטיאן טייו חוגגים. AP
נמצא סקורר חדש. אדריאנו חוגג עם טייו/AP

ולנסיה - סלטה ויגו 1:2

אחרי פתיחת העונה הלא פשוטה, שכללה משחקי חוץ מול ריאל מדריד וברצלונה ותיקו ביתי מול דפורטיבו לה קורוניה, ולנסיה פגשה עוד קבוצה מגליסיה וחגגה סוף כל סוף ניצחון בכורה תחת הדרכתו של מאוריסיו פלגרינו. כבר אחרי ארבע דקות עלתה המארחת ליתרון, כשג'ונתן ויירה הצעיר בישל לאלג'יראי סופיאן פגולי. הדני מיכאל קרון דלי הצליח להשוות בדקה ה-16, אבל מגן הרכש עלי סיסוקו נגח את שער הניצחון אחרי כדור חופשי של טינו קוסטה בדקה ה-50.

מלאגה - לבנטה 1:3

למלאגה: חאבייר סאביולה (27), חואקין (58), פרנסיסקו פורטיו (90). ללבנטה: מיצ'ל (46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully