וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "לא רואה את הקו והדרך שלי בנבחרת"

11.9.2012 / 21:59

מאמן נבחרת ישראל לא חיפש תירוצים להשפלה: "כל הביקורות היו מוצדקות". יוסי בניון: "אנחנו במקום שבו אנחנו צריכים להיות"

צילום וידאו: קובי אליהו וטל אנגלנדר. עריכה: טל רזניק
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל בכדורגל. ברני ארדוב
"יש יותר מדי מקריות במשחק של הנבחרת" גוטמן/ברני ארדוב

אלי גוטמן המדוכא אמר בסיום: "שיחקנו נגד יריבה נהדרת, ששילבה יכולת קבוצתית שאפשר רק ללמוד ממנה. ראית איך הם נלחמו, קפצו, וזה מסמל הכל. השחקנים שלנו רצו וניסו. הם קבוצה טובה יותר, אבל 0:4 זה לא ההבדלים. אני לא צריך לדבר על הקלקולים של הכדורגל הישראלי. התפקיד שלי הוא ליישם קו ודרך, ולצערי הביקורות שהיו היו מוצדקות. אני עדיין לא רואה את הקו והדרך שלי בנבחרת. אני מלא מוטיבציה שנבחרת ישראל תיראה הרבה יותר טוב, בלי קשר להמשך הקמפיין.

"אני צריך לחשוב ולקבל החלטות. צודק מי שאומר שיש יותר מדי מקריות במשחק של הנבחרת, אבל אני מלא אנרגיות לתקן את זה. הקהל היה מצוין והוא לא הבעיה של הכדורגל הישראלי. אני לא יכול למצוא נקודות אור מהמשחק הזה".

יוסי בניון שחקן נבחרת ישראל מאוכזב. ברני ארדוב
יוסי בניון שחקן נבחרת ישראל מאוכזב/ברני ארדוב

שחקני הנבחרת הסתגרו בסיום המשחק כ-45 דקות בחדר ההלבשה ותחילה סירבו לצאת להתראיין. רק אחרי פרק זמן ממושך הם נרגעו, והגיעו לעמדות התקשורת.

החלוץ איתי שכטר אמר בסיום המשחק: "קשה להסביר את מה שראיתם. קיבלנו שני גולים מהירים נגד נבחרת יותר חזקה וכאן הביטחון ירד והם שלטו בקצב המשחק. נבחרת כזאת שנותנת שני שערים כל כך מוקדם מנצחת, אבל אין לי הסבר. לא ציפינו להיראות ככה כי התכוננו הכי טוב שיש. הנבחרת הרוסית לא עקצה אבל עשתה שני גולים מהירים שהורידו לנו את הביטחון והעלו להם את הביטחון. חדר ההלבשה שלך הנבחרת חזק, אנשים אוהבים ומעריכים אחד את השני. הייתה תקופה קשה בשבילנו, צריך להרים את הראש".

יוסי בניון יצא מהאצטדיון עם רכבו, אוהדי הנבחרת ניסו לעצור אותו כדי לשוחח איתם. בניון סירב ויצא בסיוע כוחות הביטחון במקום. עוד לפני כן אמר הקפטן: "ראינו נבחרת יותר טובה מאיתנו בכמה דרגות, נבחרת שהניעה את הכדור מהרגע הראשון. בדקה ה-19 בפיגור של שני שערים קשה לחזור למשחק. השחקנים רצו וניסו, אבל לא היינו מספיק טובים. אין תירוצים, פשוט לא היינו מספיק טובים וזו התוצאה. בסופו של דבר שתי הפייבוריטיות הן רוסיה ופורטוגל, ואת זה ידענו לפני. לא התעלינו על עצמנו לא הצלחנו להפתיע, ואנחנו איפה שאנחנו צריכים להיות, במקום שממנו נלחמים על המקום השלישי. לא אמרנו שאנחנו יכולים לעלות למונדיאל, וזה בלתי אפשרי לעלות כשאתה מפסיד משחק בבית".

על האווירה בין השחקנים והמצב בחדר ההלבשה אמר גוטמן: "אין שום בעיות חברתיות, יש כאן יחסים מצויינים. גוטמן ניסה לעודד אותנו, הוא אמר שהרוסים יותר וטבים מאיתנו אבל יכלנו למנוע חלק מהשערים שהגיעו יותר מדי בקלות. לומדים מטעויות וצריך להמשיך הלאה. מגיעה מילה טובה לצופים, אני לא זוכר הרבה זמן קהל שעודד ככה. כמובן שאנחנו מתנצלים כי זה לא מה שרצינו, לא היינו מספיק טובים".

ביברס נאתכו: "0:4 זו לא תוצאה שרואים בכל משחק, קרה בדיוק מה שהרוסים רצו ואחנו לא. עכשיו זה כבר מאוחר מדי. מה שהכריע זה הגול הראשון שהם הבקיעו ואז הם הרגו אותנו בנשק הכי חזק שלהם. הם עמדו חכם מאחורה. אם אני אגיד עכשיו שאנחנו נעלה זה ישמע מופרך, אבל צריך לבוא למשחקים הבאים ולנסה להוציא את הכי טוב. אנחנו מצטערים שלא הצלחנו להחזיר לקהל אבל נגיד את האמת - הם קצת יותר טובים מאיתנו".

ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל מול איגור דניסוב שחקן נבחרת רוסיה. ברני ארדוב
"הם הרגו אותנו בנשק הכי חזק שלהם". נאתכו/ברני ארדוב

בסיום המשחק, אמר המאמן אלי גוטמן לשחקנים: "נבחרת רוסיה היא ברמה מעלינו. זאת אומרת שצריכים להיות הפרשי רמות, אבל לא ברמה של 0:4". במחצית המאמן הלאומי עוד נשמע אופטימי, כשתידרך את השחקנים בחדר ההלבשה ואמר להם: "אני מתכוון לבצע שני חילופים כדי לשחק התקפי, אני מאוד מקווה שתתנו גול בדקות הראשונות". .

אחד השחקנים של הנבחרת התייחס למאמנו ואמר אחרי המשחק: "כשגוטמן אמר את הדברים ראו עליו שהוא מאוכזב מאוד, כל השבוע הוא עבד איתנו על דברים מסויימים ובמשחק הכל הלך הפוך, אפשר להבין את האכזבה שלו מאיתנו. לא ציפינו שנובס ככה בבית. ננסה לתקן במשחקים הבאים, אבל צריך גם לומר את האמת - רוסיה ופורטוגל כנראה לא ברמה שלנו".

בזמן שאלי גוטמן דיבר, יוסי אבוקסיס ישב בצד ושתק. אבוקסיס לא שוחח עם השחקנים שתיארו כי גם הוא נראה בהלם מהתוצאה. בנבחרת הביעו אכזבה רבה מהבלם טל בן חיים. אחד השחקנים אמר: "הוא היה אשם בשני השערים שספגנו, אבל מצד שני קשה להאשים אותו. שחקן שלא משחק שנה כדורגל נמצא בנבחרת, אולי זו בעיה שצריך לפתור בטווח הארוך. הוא היה חלש מאוד היום אבל לא רק הוא".

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
הוא לא האשם העיקרי. טל בן חיים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully