וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: ישראל הובסה 4:0 על ידי רוסיה

הנבחרת של גוטמן פינטזה על ניצחון, אך הושפלה לעיני 30 אלף אוהדים. קרז'אקוב, קוקרין ופאיזולין כבשו. מתי הקמפיין הבא?

צילום וידאו: קובי אליהו וטל אנגלנדר. עריכה: טל רזניק

נבחרת ישראל רשמה הערב (שלישי) את אחת מנקודות השפל שלה עם תבוסה ביתית מחפירה 4:0 לרוסיה. למרות הפסימיות הכללית אחרי התיקו באזרבייג'אן והיריבה העדיפה, 30 אלף איש הגיעו לאצטדיון רמת גן. ספק אם בחלומות השחורים שלהם הם האמינו שיחזו בתצוגת שפל כזו מצד השחקנים של אלי גוטמן. הקלות שבה הרוסים פירקו את ההגנה הישראלית הייתה מביכה. הסרבול בהתקפה מביך. אפשר לדבר על שיטה, הרכב, שחקנים שמשחקים או לא משחקים, אבל בשורה התחתונה, ישראל לא ברמה של רוסיה, היא לא ברמה של פורטוגל וכרגע היא לא יכולה להרשות לעצמה לחלום על טורניר גדול ובכל זאת, אין הצדקה להופעה כל כך עלובה וחסרת השראה.

יוסי בניון שחקן נבחרת ישראל מאוכזב. ברני ארדוב
גם איתו בהרכב, זה נראה זוועה. בניון/ברני ארדוב

הכתובת הייתה על הקיר מהפתיחה. רוסיה הסתערה על ישראל וכבר אחרי שתי דקות הגיע אלכסנדר קרז'אקוב לשני מצבי כיבוש. הבליץ נמשך כשישראל לא מצליחה לעבור את קו מחצית המגרש ורוסיה עושה ככל העולה על רוחה. בדקה השישית זה הגיע וכרגיל ממצב נייח. טל בן חיים (חלש להחריד) ביצע עבירה מטופשת על סף הרחבה וקרז'אקוב, המחמיצן הגדול של היורו, סובב לפינה הקרובה ופנימה. ישראל נכנסה להלם ורוסיה המשיכה לפרק את ההגנה עם חילופי מסירות פשוטים ולא נתקלה בהתנגדות. לא לחץ, לא ירידה להגנה, לא חזרה לעמדות. כלום.

בדקה ה-18 הגיע הרגע המשפיל של הערב. יואב זיו ובן חיים התנגשו אחד בשני בניסיון להרחיק כדור, אלכסנדר קוקורין הצעיר הגיח מאחור וגלגל את השני לרשת. חוסר תיאום מביך בהגנה הישראלית ובהקשר הזה, לא ברור מדוע שחקן שאין לו קבוצה צריך לפתוח. במשך כל המשחק חוסר התיאום בינו לבין איתן טיבי והמגנים יובל שפונגין וזיו היה מחפיר. על דודו אוואט נותר רק לרחם. אחרי השני, רוסיה המשיכה לדהור והייתה קרובה מאוד לשערים נוספים כשבדקות הללו ישראל מעולם לא נראתה אומללה יותר.

דווקא לפני ההפסקה חל שינוי קל. חן עזרא (נקודת אור) ובניון החלו לדחוף קדימה ובעזרת כמה מהלכים מהירים, פתאום גם ישראל הגיעה למצבים. מהראן ראדי פגש את המשקוף דקה להפסקה ובניון היה צריך לצמק ל-2:1, אבל התמהמה בסיומת. עם פתיחת המחצית השנייה גוטמן שלח למערכה את עדן בן בסט ובן שהר במטרה להמשיך במומנטום, אבל המשחק המשיך להיות מסורבל. הנבחרת יצרה מצבים רק דרך מצבים נייחים ומנגד, על משחק ההגנה פשוט מיותר להכביר במילים.

רוסיה ישבה בשקט מאחור ופיצחה את ההגנה הישראלית בעזרת מהלכים פשוטים. קרז'אקוב גלגל פנימה את השלישי בדקה ה-64 אחרי הגבהה מדויקת של ויקטור פאיזולין. האחרון כבש בעצמו את הרביעי לאחר בדקה ה-77 וחתם את אחד הערבים העגומים שנראו אי פעם ברמת גן והתבוסה הביתית הקשה ביותר מאז אותה חמישייה מול דנמרק לפני כמעט 13 שנה.

גוטמן והנבחרת יעברו כעת ימים קשים ובהתאחדות יצטרכו לעשות חושבים. לאור היכולת, הסיכויים להמשך הקמפיין נראים קלושים. הנבחרת זקוקה לתכנית עבודה. זה בדיוק הזמן להריץ שחקנים חדשים, לבנות, לשחק בלי לחצים, בלי ציפיות מוגזמות, לוותר על שחקנים שסיימו את דרכם ולעשות ניסיונות. לבנות תשתית לעתיד. אבל אלו מחשבות של מחר. הערב הטעם מר. הנבחרת, בפעם המי יודע כמה, אכזבה את הקהל שלה. מתי בפעם האחרונה הנבחרת שלנו הפתיעה אותנו עם ניצחון על יריבה גדולה? עזבו, עם יכולת משביעת רצון? זה קרה באותו ערב קסום מול אוסטריה. ערב שנראה רחוק מאוד. הרי מה כבר ביקשנו? להיות גאים בנבחרת? מרוצים מהיכולת שלה? זה שוב ושוב לא קורה וללא קשר לזהות המאמן והשחקנים. רק תעשו לנו טובה. אל תאשימו בזה את התקשורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל בכדורגל לוחץ יד לפאביו קאפלו מאמן נבחרת רוסיה. ברני ארדוב
לפני השריקה הוא עוד חייך. גוטמן עם קאפלו/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 1: אחרי איבוד כדור של ישראל, קרז'אקוב ניסה לכבוש מפינת הרחבה, אוואט עצר ללא קושי.

דקה 2: עוד מבוכה לישראל. אוואט יצא לכדור גובה והדף לא טוב אל רגלי קרז'אקוב, החלוץ בעט, אבל השוער הגיב מצוין ומנע שער בטוח.

דקה 6: גול! רוסיה קיבלה בעיטה חופשית כ-18 מטרים אלכסונית. קרז'אקוב סובב לפינה הקרובה, אוואט אפילו לא זז. 0:1 לרוסיה

דקה 10: כדור חופשי לישראל מרחק 25 מטרים אלכסונית מהשער. נאתכו הסיט לראדי שבעט כדור שטוח ליד הקורה.

דקה 18: גול! מתפרצת קלטנית של רוסיה. שירוקוב הכניס כדור עומק לביסטרוב, שתוקל בחריפות על ידי זיו ובן חיים. הכדור התגלגל לעברו של קוקורין שכבש בקלילות. 0:2

דקה 23: ביסטרוב לא התאושש מהתיקול והוחלף על ידי אלכסנדר סאמדוב. בן חיים טופל וחזר לשחק.

דקה 24: קומבארוב פרץ משמאל והגביה למרכז, טיבי ניסה להרחיק וכמעט כבש שער עצמי.

דקה 26: ההשפלה נמשכת. קוקורין עשה ככל העולה על רוחו באגף השמאלי והניח לגלושאקוב, שמ-17 מטרים ירה מעל השער.

דקה 31: ברזוצקי עלה להתקפה לכדור קרן ונגח בעוצמה החוצה.

דקה 34: קרז'אקוב נשאר לבד ברחבה מול שני שחקנים ישראלים, התעלם מהם ומזווית קשה בעט לידיים של אוואט.

דקה 41: נאתכו הפנוי שעט קדימה וניסה את מזלו ממרחק, הכדור טס גבוה מעל השער.

דקה 44: הזדמנות אמיתית ראשונה לישראל. עזרא הוציא קרן קצרה, קיבל בחזרה והגביה משמאל לימין אל ראדי שמפינת תיבת החמש בעט מהאוויר ושפשף את המשקוף.

דקה 45: מתפרצת מסוכנת של ישראל. שכטר ובניון החליפו מסירות, הקפטן נותר לבד מול השער, אבל התמהמה וברזוצקי הגיע מאחור והרחיק את הסכנה. כדור הקרן שוב נחת על הרגל של ראדי שבעט מעל המשקוף.

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל בכדורגל שוכב על הדשא, יובל שפונגין מנחם אותו. ברני ארדוב
האירוע המביך של המשחק. שפונגין ובן חיים אחרי ספיגת השני/ברני ארדוב
אלכסנדר קוקורין שחקן נבחרת רוסיה חוגג שער מול נבחרת ישראל. ברני ארדוב
כבש ונפצע. קוקורין/ברני ארדוב
מהראן ראדי שחקן נבחרת ישראל בכדורגל. ברני ארדוב
הגיע למצב המסוכן של הנבחרת. ראדי/ברני ארדוב

מחצית שנייה

דקה 52: נאתכו הגביה כדור חופשי מצוין מימין, בן בסט התרומם היטב ונגח, אבל הכדור נחת על גג השער.

דקה 54: קומבארוב הגביה מימין לשמאל, זיו הרחיק רע לרגלי גלושאקוב שהמשך בבעיטה מחוץ למסגרת.

דקה 55: שוב טעות מביכה של זיו שמתוך הרחבה מסר לרגלי שירוקוב, אבל האחרון בעט כדור מסובב והחטיא את המסגרת.

דקה 61: עזרא פרץ נהדר והוכשל 18 מטרים אלכסונית מהשער של אקינפייב. נאתכו סובב כדור ופגע בחומה.

דקה 64: גול! דניסוב העביר כדור מימין לשמאל לעברו של פאיזולין. המחליךף עצר והכניס כדור גאוני לרחבה וקרזא'קוב, שלא היה בנבדל, הכניע בנגיעה את אוואט. 0:3

דקה 74: הקפטן יוסי בניון יורד מהמגרש לטובת גילי ורמוט ומקבל את החילוף בשלוות נפש. האם חזינו בסוף עידן של הקשר בנבחרת?

דקה 77: גול! אוי לעיניים שכך רואות. שירוקוב התגבר בקלות על זיו והעביר ימינה לסאמדוב. הקשר העביר רוחב ופאיזולין המשיך מהאוויר פנימה. כמה קל. 0:4

דקה 84: זיו מצא עצמו בעמדת בעיטה על מפתן הרחבה, הכדור שלו הוסט לקרן.

הרכב נבחרת ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, איתן טיבי, טל בן חיים, יואב זיו, אלמוג כהן (עדן בן בסט, 46), מהראן ראדי, ביברס נאתכו, חן עזרא, יוסי בניון (גילי ורמוט, 74), איתי שכטר (בן שהר, 46).

הרכב נבחרת רוסיה: איגור אקינפייב, אלכסנדר אניוקוב (נפצע - אנדריי ישצ'נקו, 50), ואסילי ברזוצקי, סרגיי איגנשביץ', דימיטרי קומבארוב, רומן שירוקוב, איגור דניסוב, דניס גלושאקוב, ולדימיר ביסטרוב (נפצע - אלכסנדר סאמדוב, 23), אלכסנדר קוקורין (נפצע - ויקטור פאיזולין, 35), אלכסנדר קרז'אקוב.

דודו אוואט שוער נבחרת ישראל. ברני ארדוב
הופקר על ידי הגנה מביכה. אוואט/ברני ארדוב
איתן טיבי שחקן נבחרת ישראל (משמאל) מול אלכסנדר קרז'אקוב שחקן נבחרת רוסיה. ברני ארדוב
שערים קלילים. קרז'אקוב מול טיבי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully