וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ': "אין פייבוריט מובהק בגמר"

הסרבי לא מזלזל באנדי מארי לפני גמר אליפות ארה"ב (23,00, יורוספורט). הבריטי: "מאוד חשוב לי לזכות בגרנד סלאם"

אחרי שסופת הטורנדו בניו יורק גרמה לדחיית לוח הזמנים באליפות ארצות הברית ביממה, ייערך הערב (שני) סוף סוף גמר הגברים המצופה בין נובאק דג'וקוביץ' לאנדי מארי (23:00, שידור ישיר ביורוספורט). שני החברים הטובים, שחגגו במאי האחרון את יום הולדתם ה-25 בהפרש של עשרה ימים, ייאבקו באצטדיון ארתור אש על תואר הגרנד סלאם האחרון של 2012 במשחק שמבטיח להיות איכותי במיוחד.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי (ימין) עם אנדי מארי טניסאי בריטי. Matthew Stockman, GettyImages
מכירים היטב. דג'וקוביץ' ומארי/GettyImages, Matthew Stockman

דג'וקוביץ' (2 בטורניר) לא שמט אף מערכה לאורך הטורניר עד שהגיע לחצי הגמר שם איבד את המערכה הראשונה מול דויד פרר במשחק שהושפע קשות מהרוחות הסוערות, אך התעשת במהירות והרשים בשלושת המערכות הבאות עם תצוגת טניס אדירה.

מארי (4 בטורניר) עבד הרבה יותר קשה בדרך לגמר, עם ניצחונות בארבע מערכות בסיבוב השלישי מול פליסיאנו לופס, ברבע הגמר מול מרין סיליץ' ובחצי הגמר מול תומאש ברדיך, בו התמודד בעיקר עם התנאים הבלתי אפשריים שגבלו בחוסר ספורטיביות.

המאזן בין השניים לאורך השנים עומד על 6:8 לדג'וקוביץ', כשהשנה הם נפגשו ארבע פעמים, כשהסרבי מנצח בחצי הגמר באוסטרליה ובגמר במיאמי, והבריטי בחצי הגמר בלונדון ובחצי הגמר בדובאי. בפעם היחידה בה נפגשו בגמר טורניר גרנד סלאם, דג'וקוביץ' שייט לניצחון במלבורן ב-2011.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Chris Trotman, GettyImages
"רוב המשחקים בינינו היו צמודים". דג'וקוביץ'/GettyImages, Chris Trotman

דג'וקוביץ' מחפש תואר גרנד סלאם שישי שיקרב אותו למספר הדו ספרתי של רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, כשבניו יורק עד כה יש לו זכייה אחד מתוך שלוש הופעות בגמר. "רוב המשחקים בינינו היו צמודים ודברים קטנים הכריעו את זהות המנצח", אמר דג'וקוביץ', שזכה בשלושת הגרנד סלאמים האחרונים שנערכו על מגרשים קשים.

"אנחנו ביחד בצמרת הדירוג כבר זמן רב ואנחנו מכירים אחד את השני", הוסיף נולה. "הוא ניצח את המפגש האחרון באולימפיאדה אבל זה היה על משטח אחר, וכאן הטקטיקה משתנה. אני מניח שאין פייבוריט מובהק, תהיה לו מוטיבציה מאוד גבוהה לזכות בתואר הזה, אבל גם לי תהיה...."

אנדי מארי טניסאי בריטי. Clive Brunskill, GettyImages
"כמובן שלא יהיה לי קל להפסיד בעוד גמר". מארי/GettyImages, Clive Brunskill

מארי למוד האכזבות קיבל זריקת מרץ גדולה מהזכייה במדליית הזהב האולימפית, בתקווה לשבור בצורת של 76 שנים ללא זוכה בריטי בגרנד סלאם. "לזכות בתואר גרנד סלאם זה הדבר האחרון שאני באמת עוד רוצה לעשות", הודה מארי לקראת המשחק והוסיף: "זה מאוד חשוב לי".

הסקוטי, בהופעתו החמישית בגמר גרנד סלאם, יכול להתעודד גם מהעובדה שהשניים היחידים בהיסטוריה שהפסידו בארבעת גמרי המייג'ורס הראשונים שלהם היו איבן לנדל, מאמנו היום שסיים את הקריירה עם שמונה תארי גרנד סלאם, וקים קלייסטרס, שקטפה בסופו של דבר ארבעה תארים.

"כמובן שלא יהיה לי קל להפסיד בעוד גמר במייג'ור", הוסיף מארי, שהפסיד בשלוש מערכות את שלושת גמרי המייג'ורס הראשונים שלו לפני שחילץ מערכה מפדרר בגמר ווימבלדון האחרון. "אז אני מקווה שהפעם הסיפור יהיה שונה. כל המשחקים במעמדים האלה ובאולימפיאדה עוזרים לי בסופו של דבר בטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully