וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: מנצ'סטר סיטי ניצחה 2:3 את סאות'המפטון

האלופה נחלצה ממבוכה לאחר דרמה אדירה מול העולה החדשה. אגוארו נפצע, שער ניצחון לנאסרי. 0:2 לצ'לסי על וויגאן

הפרמיירליג חזרה אתמול (שבת) לפעילות עם עונת 2012/13, שנפתחה עם מספר תוצאות מפתיעות, כולל תיקו מאופס ביתי של ארסנל מול סנדרלנד ותבוסה משפילה של ליברפול 3:0 במגרשה של ווסט ברומיץ'. הערב נזכרנו גם בדרמות האדירות שמאפיינות את הליגה האנגלית, כשמנצ'סטר סיטי נחלצה מפיגור וגברה 2:3 בתום משחק פנטסטי על העולה החדשה סאות'המפטון. עוד לפני כן, צ'לסי החלה בצורה מוצלחת עם הופעה מרשימה של אדן הזאר בניצחון החוץ 0:2 על וויגאן.

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי נפצע. GettyImages
תמונה מדאיגה. סרחיו אגוארו/GettyImages

מנצ'סטר סיטי - סאות'המפטון 2:3

האלופה ציפתה למשחק פתיחת עונה קל מול העולה החדשה, אבל נאלצה לסבול לא מעט בדרך לניצחון הדרמטי ואולי לאבד בדרך לתקופה ארוכה את סרחיו אגוארו. ג'ק רודוול היה הסיפור בתחילת המשחק עם הופעת הבכורה שלו, אלא שהמשחק הנוח על הנייר התגלה כמותחן מסקרן עם סיפורים נפלאים. אחרי הפציעה המדאיגה של אגוארו, דויד סילבה עוד הספיק להחטיא פנדל וסיטי הציגה סדרת החמצות, עד שקרלוס טבס נעץ את הראשון בדקה ה-40. סאות'המפטון המפתיעה הצליחה לבצע מהפך מדהים עם שערים של המחליפים ריקי למברט (59) וסטיבן דייויס (68), אלא שסיטי שלא הפסידה בבית מאז דצמבר 2010 ובעונה שעברה שמטה נקודות רק בתיקו מול סנדרלנד, גילתה אופי וזכתה בשלוש הנקודות הודות לשערים של אדין דז'קו (72) והמצטיין סמיר נאסרי (80), שהצטרף למאמץ ההגנתי בדקות האחרונות מול הסיינטס שראויים לכל המחמאות על הופעה נפלאה.

אחרי כמה ניסיונות כושלים לייצר בעיטות לשער והחלפתו המוקדמת של אגוארו באדין דז'קו בגלל פציעה בברך שנראית מדאיגה (14), דויד סילבה מצא במסירה מדודה את סמיר נאסרי, שהמשיך בעקב לעבר קרלוס טבס. הארגנטינאי נדחף ברחבה על ידי יוס הויבלד, אבל דויד סילבה בעט את הפנדל ברשלנות למרכז השער בדקה ה-17 וקלווין דייויס לא התקשה להדוף את הבעיטה החלשה. דייויס החזיק מעמד עד הדקה ה-40, אז המזל הרע של המארחים הסתיים עם כדור עומק נפלא של נאסרי לטבס, שירה במדויק בין השוער לקורה משמונה מטרים וקבע 0:1 לסיטיזנס. המתקפה של האלופה נמשכה, אך סאות'המפטון החזיקה מעמד וירדה בפיגור מינימלי להפסקה.

נאסרי המשיך ללהטט בפתיחת המחצית השנייה, אלא שדז'קו חסר הריכוז החמיץ הזדמנות טובה בדקה ה-48 וגם גאל קלישי בזבז מסירת פז של יאיא טורה בחלוף שלוש דקות. סילבה ניסה לכפר על הפנדל המוחמץ שלו, אבל ירה למשקוף והחוצה אחרי שדייויס עצר את טבס בדקה ה-55. העונש של כל ההחטאות הגיע בדקה ה-59, כשלמברט המחליף השתלט על הכדור אחרי ערבוביה ומ-14 מטרים הכניע את הארט בבעיטה חדה. שער גדול למלך שערי הליגה השנייה אחרי ארבע דקות על המגרש, ובהופעת הבכורה שלו בפרמיירליג בגיל 30. האוהדים המקומיים בהלם.

הפאניקה בקרב אוהדי סיטי רק גברה בדקה ה-68, כשעוד חילוף של אדקינס התברר כבינגו. סאות'המפטון יצאה למתפרצת קטלנית וסטיבן דייויס, הרכש מגלזגו ריינג'רס, בעט כדור שטוח ומדויק מזווית אלכסונית וחגג שער מפתיע אחרי שלוש דקות על המגרש. 1:2 מדהים לסאות'המפטון, שהחזיק רק עד שדז'קו שם סוף להחטאות שלו בדקה ה-72 ונעץ מקרוב אחרי מהומה שיצר המחליף מריו באלוטלי ברחבה. האיטלקי יכול היה להשלים מהפך מהיר, אבל פספס מול שער ריק דקה לאחר מכן. צפירת ההרגעה של האלופה הגיעה בדקה ה-80 מאיש המשחק נאסרי, שנהנה מטעות של דניאל פוקס וירה עם כל הלב אל הרשת. סיטי החזיקה מעמד עד הסיום וחילצה בעור שיניה את שלוש הנקודות.

סמיר נאסרי, שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
חילץ את סיטי ממבוכה. סמיר נאסרי/רויטרס

וויגאן - צ'לסי 2:0

אלופת אירופה החלה את העונה היטב, עם ניצחון חוץ, שלוש נקודות ופתיחה חלקה. הקבוצה של רוברטו די מתאו עלתה ליתרון כבר אחרי דקה ו-50 שניות, עם מתפרצת קטלנית שארכה מספר שניות ושבסיומה המגן ברניסלב איבנוביץ' מצא את הרשת אחרי מסירה של הרכש אדן הזאר. בדקה השביעית זה כבר 0:2. הבלגי התזזיתי נכנס לרחבה, הוכשל על ידי בלם הרכש של וויגאן, איבן ראמיס, ופרנק למפארד כבש מהנקודה הלבנה. איזו פתיחה של אלופת אירופה.

אחרי היתרון המבטיח והמהיר, צ'לסי הורידה רגל מהגז, האטה את קצב המשחק ופעלה להבטחת שלוש הנקודות. בתווך די מתאו גם שלח את אוסקר הברזילאי לבכורה במקום הזאר שהיה פעיל וטוב. במחצית השנייה וויגאן אמנם החזיקה יותר בכדור וגם איימה מספר פעמים על השער, אבל פטר צ'ך לא עמד בסכנה ממשית ובסיום 0:2 לקבוצה מלונדון.

אדן הזאר שחקן צ'לסי. GettyImages
הופעה מעוררת התפעלות. אדן הזאר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully