וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "המחיר של דייויד לוגן הכריע את הכף"

29.7.2012 / 20:20

במועדון מודים כי התפשרו בבחירה, אוברדוביץ' והיוונים אף פעם לא התלהבו והצל של לנגפורד מרחף. איך הגיע לוגן למכבי ת"א?

לא מעט גבות הורמו עם חתימתו של דייויד לוגן במכבי תל אביב. המועדון גייס כבר לא מעט שחקנים שהגיעו עם סימני שאלה המרחפים סביב יכולתם לבצע את הקפיצה המשמעותית במכבי. האם דייויד לוגן בן ה- 29 יהיה השחקן במשבצת של 'המבוגר האחראי' בסגל? מקורב לקבוצה מודה: "המחיר שיחק כאן תפקיד. אין מה להגיד. אי אפשר לייפייף את זה ולעדן".

דייויד לוגן שחקן פנאתינייקוס. קובי אליהו
המחיר שיחק תפקיד מכריע. דייויד לוגן/קובי אליהו

אותו מקורב למועדון חושף כי "הצוות המקצועי רצה את ג'מונט גורדון, בו מקאלב ואת פטריק בברלי, אבל צריך להודות על האמת - מבחינת מחיר במכבי לא יכולים היו להביא אותם, ודייויד לוגן נשאר על השולחן. במכבי רצו להזדרז עם ההחתמה של שחקן עם ניסיון. גם מלאגה רצו את לוגן, ובסופו של דבר הניסיון שלו והמחיר הנוח יחסית, כ-500 אלף דולרים, הכריעו את הכף".

מאמן כדורסל מספק זווית פנורמית יותר: "במכבי לא רוצים להשתולל עם התקציב, וההנהלה מצהירה על כך בכל ראיון", הוא מנתח. "במחיר הזה, לוגן הוא בסך הכול עסקה טובה. האם הוא יכול להיות 'גו טו גאי'? אני בהחלט סבור שקית' לנגפורד שחקן טוב יותר. הוא שחקן טוב ויש לו קליעה לא רעה, אבל אני לא בטוח שהוא יכול להיות שחקן מוביל. רק ימים יגידו. בפנאתינייקוס הוא לא בלט במיוחד", מזכיר המאמן ומוסיף: "אולי הסיבה שמכבי מביאים אותו היא בגלל שהם לוקחים בחשבון את ההגרלה הקלה שהם קיבלו בשלב הראשון של היורוליג – אז אולי הם משאירים כסף לחיזוק לאחרי זה".

גורם בקבוצה ממאן להתרגש מהביקורת: "יש לנו תקציב מסודר ואנחנו מחפשים שחקנים שרוצים לשחק אצלנו. לוגן הראה רצון ונכונות גם בעונה שעברה וגם העונה. זה גם מה שאנחנו מחפשים. הוא שחקן טוב עם ניסיון, אתלטי, ואנחנו מאמינים שישתלב במכבי היטב".

קית' לנגפורד שחקן מכבי תל אביב מול דייויד לוגן שחקן פנאתינייקוס. קובי אליהו
העיתונאים משוכנעים: "לנגפורד שחקן טוב יותר". דייויד לוגן שומר על קית' לנגפורד/קובי אליהו

השם לוגן אינו חדש במכבי. דייויד בלאט סימן את השחקן עוד לפני שנתיים, במהלך הסדרה מול מכבי תל אביב בעונה שעברה, עת שיחק לוגן בקאחה לבוראל. בסיום העונה אף פנתה מכבי לשחקן האמריקאי, אולם קאחה לבוראל סירבה לשחררו. רק לקראת סיום הקיץ שוחרר השחקן ועבר לפנאתינייקוס.

המגעים עם לוגאן התחדשו כבר לפני כמה חודשים: "כבר אז, לפני כמה חודשים, מכבי התעניינה לגבי המחיר שלו", מספר גורם המקורב לשחקן. "לפני כמה ימים מכבי הציגו לו את ההצעה הרשמית, ובמגעים מהירים סוכם על ההצטרפות שלו". דימטריס חריתאנטיס, כתב הספורט של העיתון היווני 'אלפטרו טיפוס', מספר: "לוגן הוא שחקן שהמאמנים של פנאתינייקוס, אוברדוביץ' ואיטודיס, רצו אותו כבר לפני כמה שנים. הוא היה שחקן אהוב, וברגע שאיבנוביץ' לא רצה אותו בקאחה לבוראל, נעשה מאמץ להחתים אותו", משחזר חריתאנטיס.

במשחק הראשון בסדרת ההצלבה בין מכבי לפאו, בלט לוגן עם 11 נקודות ב-22 דקות בניצחון מול הצהובים (93-73), מה שגרם לצהובים להמשיך לסמן אותו במחברות. אולם לוגן לא הצליח לשחזר את היכולת שלו במשחק השני ובמשחקים הבאים אף לא קיבל דקות משחק מהמאמן.

חריתאנטיס לא מתלהב מהשחקן ולא שופע מחמאות כלפיו: "בסופו של דבר לוגן לא היה השחקן שהתאים לשחק תחת אוברדוביץ'. לפעמים רואים שחקן בווידאו וחושבים שיש לו אופי מסוים, ואז אתה לוקח אותו לקבוצה שלך ומגלה שהוא פשוט לא מתאים לפילוסופיית האימון של אוברדוביץ'. אוברדוביץ' אוהב את הפיק אנד רול, ודייויד לוגן לא התאים לשיטת המשחק הזו וגם לא ניסה להסתגל לזה יותר מדי", מנתח הכתב.

זליקו אוברדוביץ' מאמן פנאתינייקוס. רויטרס
דייויד לוגן לא התאים לשיטת המשחק שלו. ז'ליקו אוברדוביץ'/רויטרס

אם אין די בכך, כתב הספורט גם סבור כי "לוגן לא התבלט ולא היה כל כך טוב גם בקליעה, וכשאתה לא טוב בזה קשה מאוד לשרוד אצל אוברדוביץ'. לכן גם זמן המשחק שלו הלך ופחת. אני חושב שפאו לא יכלה לשלם לו את הסכומים, עם הצמצום בתקציב. הוא לא היה שחקן מספיק מוכח בשביל להישאר".

האבי לקיונה, שדר ספורט ברדיו המקומי של ויטוריה, 'ספאנאייר וראיו' מוסיף: "ההתרשמות שלי מלוגן כשהוא שיחק בבאסקוניה היא שמדובר בשחקן טוב שיכול לתרום לקבוצה. יש לו שליטה בכדור והוא גם קלע טוב. הוא היה טוב ומאושר כששיחק בפולין, אבל הוא לא התאים לאיבנוביץ', היו ללוגן לא מעט צרות אצל איבנוביץ', כי דושקו אוהב שחקנים פיזיים, שחקנים שמתאמצים וכאן היו צרות בין השניים. דושקו הוא מאמן שחושב שהשחקנים האמריקאים הם בעלי טכניקה וכישרון, אבל לא עובדים קשה מדי. זה היה מתכון לצרות, כי אצל איבנוביץ' חשובה לא רק התחרות, אלא גם האימונים. זה קרה לו גם עם דורסי ווילאמס".

למכבי, כאמור, מצטרפים שחקנים נוספים שחוסר ודאות מרחף מעל יכולתם לתפקד ברמות הגבוהות: ריקי היקמן, סילבן לנדסברג, מורן רוט – כולם לא הגיעו לשחק בקבוצה גדולה ועושים קפיצה משמעותית. האם ההימור הזה נכון גם לגבי דייויד לוגן? הכתב דמיטריס חריתאנטיס מנסה לרכך אולי את חוות דעתו הקשוחה: "אני סבור שלוגן יכול להיות מוביל, אבל חייב להתאים את עצמו לשיטה, יש לו חדירה לא רעה. אם בלאט יצליח לנצל את היכולות שלו ויידע איך אפשר להפיק ממנו דברים טובים. בפנאתינייקוס הוא לא המשיך כי הם צמצמו את התקציב והוא לא היה שחקן טוב מדי עבורם בשביל להשאיר אותו בסכום שהוא מרוויח".

גורם בענף מנפק פרופיל מאוזן של הרכש החדש: "דייויד לוגן הוא לא שחקן משלים ומעולם לא היה כזה. הוא שחקן מוביל, הוא יודע לקלוע נקודות וזה מה שידע לעשות תמיד גם ביורוליג, וסביר שזה מה שיעשה במכבי בלי הרבה בעיות. אם הוא שחקן שיכול לקחת קבוצה על הגב למעלה, זאת שאלה אחרת. לא בטוח, אבל בכסף שמכבי שילמה עליו אפשר להגיד שהיא עשתה עסקה טובה אפילו".

שחקן מכללת וירג'יניה לשעבר, סילבן לנדסברג. M. Spencer Green, AP
עוד שחקן שסימן של אי ודאות מרחף מעליו. סילבן לנדסברג/AP, M. Spencer Green

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully