וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת מאריץ', מאחורי הקלעים

25.7.2012 / 17:45

הפגישה הסודית, לחיצת היד המסכמת, הבריחה המוזרה והאגו שנפגע. הבלוג של גרינוולד, שסיפר לכם על ההתעניינות במאריץ' עוד במהלך סדרת ההצלבה מול פאו, חושף את כל הסיפורים במגעים שלא התרוממו עם הסנטר שמכבי תל אביב כל כך בנתה עליו ולמה המו"מ נתקע

להוציא מעטים בהנהלת מכבי תל אביב, איש לא ידע – עד עכשיו – על הפגישה שנערכה בין דני פדרמן לבין אלכס מאריץ' במהלך גמר הפלייאוף היווני.

כמה ימים קודם לכן, במהלך פיינל פור היורוליג באיסטנבול, נפגשו פדרמן ומאריץ' והגיעו להבנות הבאות: מאריץ' ישחק בשנתיים הבאות במכבי תל אביב; בעונה הראשונה ישתכר 850,000 דולר; בעונה השנייה ישתכר מיליון דולר; לא תהיה לו אופציית יציאה ל-NBA.

אלכס מאריץ' פנאתינייקוס מול מילוש תאודוסיץ' ננאד קרסטיץ' צסק"א מוסקבה. רויטרס
סומן כבר בפברואר. מאריץ'/רויטרס

***

האמת היא שהקשר בין מכבי למאריץ' החל מוקדם הרבה יותר: הנהלת מכבי סימנה את הסנטר הסרבי\אוסטרלי כבר בפברואר, כשנפל הפור והוחלט לוותר על סופו שחורציאניטיס.

"דווקא הנציגים של מאריץ' הם שיצרו את הקשר הראשוני", מספרים בכירים במכבי. "הם באמת פנו אלינו בשלב מוקדם בעונה, אבל אמרנו להם שלא נוכל לדבר עד לסיום עונת היורוליג".

את המגעים הראשונים מול מאריץ' ערך מטעם מכבי איש קשר בשם אורי ברנע, סקאוט לשעבר של המועדון. ברנע, שעזב את תפקידו במכבי ועובד כעת באופן פרטי בתיווך ובמתן שירותים מקצועיים לקבוצות שונות באירופה, הופקד על טווית הקשרים ההתחלתיים אולי בשל העובדה שמאריץ' נחשב לשחקן תחת חוזה; בהנהלת מכבי לא רצו להסתבך עם ידידה טובה ומקושרת פוליטית לא פחות ממנה כמו פנאתינייקוס.

המגעים הראשוניים התנהלו בין ברנע למאריץ' ישירות, מעל הראש של סוכנו של השחקן, אלכסנדר ראסקוביץ'. מאריץ', אומרים מקורבים למכבי, "היה מאוד חיובי כלפי מעבר לתל אביב"; בשלב מסוים, כשהמגעים התחממו, צורף לעסקה סוכן השחקנים אימאן שוקחידזה, המייצג בין היתר את יוגב אוחיון. מאריץ', שהיה מאוכזב מראסקוביץ', החליט לוותר על שירותיו, ושוקחידזה – שנחשב אז למקורב יחסית למכבי – אמור היה לסגור בשמו את הפרטים הסופיים.

"מכבי מאוד לחצה לסגור כאן ועכשיו, גם אימאן רצה, אבל מאריץ' משך זמן", מספר מקורב לשחקן. המגעים הושהו עד לתום סדרת רבע הגמר בין מכבי לפאו, ולאחריה הם חודשו והואצו. רוב הפרטים סוכמו לקראת הפיינל פור באיסטנבול, אליו כאמור המריא פדרמן.

דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נפגש עם מאריץ' באתונה. פדרמן/ברני ארדוב

***

הטיסה של פדרמן לאתונה, במהלך סדרת הגמר בין פאו לאולימפיאקוס, "נועדה כדי לנעול רשמית את הסיפור", לדברי מקורב למכבי.

"דני ומאריץ' נפגשו בין המשחקים", מספר גורם שהיה מעורב במו"מ. "מאריץ' נראה מאוד רציני. הוא ביקש לבצע כמה שינויים קטנים בחוזה, כמו להוסיף סעיף יציאה ל-NBA. דני הסכים, והם לחצו ידיים. מאריץ' אמר שהוא חייב לצאת לאימון, ויחתום על החוזה כשיחזור".

אלא שאז משהו מוזר קרה: מאריץ' נעלם. "רק בשעות הערב הוא יצר קשר", מוסיף הגורם. "פתאום הוא אמר לדני שהוא בעצם מרגיש שזה מוקדם מדי, ששאר הקבוצות הגדולות באירופה לא התחילו לעבוד ושבעצם הוא יכול לקבל הצעות גבוהות בהרבה, אבל מרגיש שהוא לקח החלטה תחת לחץ". במלים אחרות, מאריץ' פשוט חזר בו. דני פדרמן חזר ארצה ללא כלום.

במכבי מחזיקים בגרסה אחרת לגמרי. "אחרי שנגמר הסיפור של פאו ביורוליג, מאריץ' ביקש לקיים איתנו פגישה", אומר בכיר בקבוצה. "גם אנחנו רצינו להכיר אותו אישית, כי רצינו לעמוד על האישיות והאופי שלו. דני נפגש עם מאריץ' לפני המשחק החמישי בסדרת הגמר בין פאו לאולימפיאקוס, אבל הם לא דיברו שם על תנאים. מאריץ' אמר שהוא שוקל לנסות ולמצוא בקיץ חוזה ב-NBA. הייתה שיחה חברית ודני חזר ארצה לאחריה".

אלכס מאריץ' שחקן פנאתינייקוס מול סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
יגיע או לא יגיע? מאריץ'/קובי אליהו

***

לקח למכבי זמן להתאושש מהמכה; היא שמה את רוב הביצים בסל של מאריץ'. למרות שמחלקת הסקאוט הסכימה שמדובר באחד השחקנים המתאימים ביותר עבור מכבי לעמדת הסנטר, הטילו חלק מחברי ההנהלה וטו על הגעה של מאריץ' למכבי בעתיד – זאת לאור התנהלותו מול פדרמן באתונה.

"אלכס עשה טעות", אומר אחד מחבריו של השחקן. "רק אחרי שסגר עם פדרמן באתונה הוא הבין שמצב הגבוהים בשוק האירופאי של הקיץ יהפוך אותו למבוקש ויאפשר לו לדרוש סכומים גבוהים יותר. אני לא חושב שבמכבי צריכים לקחת את זה אישית. אפשר להמשיך לדבר. למה לערב אגו בעסקים?".

ואכן, באחרונה חודש הקשר בין הצדדים. הפעם חזר הסוכן ראסקוביץ' לתמונה, לאור מערכת היחסים שהתקלקלה מאז בין מכבי לשוקחיזדה, בעקבות העברת יוגב אוחיון לקובאן.

"אין ספק שמאריץ' יכול להשלים מצוין את שרמדיני ואליהו", סבור גורם המקורב למכבי. "אין הרבה שחקנים בסייז שלו וברמה שלו בשוק. צריכים לסגור את הסיפור הזה מהר, ועכשיו, כי לא נראה בינתיים שההנהלה למדה לקח ממשאים ומתנים קודמים שניהלה בקיץ והתפוצצו".

"מאריץ' לא במכבי כי אנחנו עדיין בוחנים אלטרנטיבות ובודקים סיטואציות בשוק", אומר מנגד בכיר בקבוצה. "באמת דיברנו עם הנציגים שלו ואנחנו חושבים שהוא שחקן טוב וראוי, אבל לא הגענו כ"כ רחוק במו"מ. יש לנו אופציות אחרות חוץ ממנו".

בשלב זה מעוניינות במאריץ' גם קובאן וברצלונה, שמוכנות להשקיע כספים גדולים. הסנטר הגדול עדיין יושב על הגדר.

* הבלוג יוצא לפגרה. תודה לכל הקוראים והמגיבים – בטוקבקים, במייל וברחוב.

נתראה שוב בקרוב.


ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully