וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה להיות כמו פרקינס, חולם להיות כמו פארגו

27.7.2012 / 15:45

מהשיחות באימוני חיפה על מכבי תל אביב, דרך המטרה להשתפר כששחקן כמו כוכבי הליגה הישראלית האחרים שעברו לאלופה ועד החלום האמיתי שלו להגיע בסוף ל-NBA. סילבן לנדסברג עולה על צהוב. ראיון מקיף ראשון

שלווה זה לא הצד החזק של מכבי תל אביב, קל וחומר בימים אלה, לנוכח חוסר הוודאות בנושא זהות השחקנים שיאיישו את המותג בעונה הבאה, ולאור (ובעצם, חושך) נזילת השחקנים המאסיבית מהקבוצה. לפחות בחזית אחת, המועדון יכול לנשום לרווחה: סילבן לנדסברג, בוגר מכבי חיפה ששיחק בליגת הקיץ במטרה להתקבל ל-NBA, יעלה על הסיפון הצהוב בעונה הקרובה.

בראיון בלעדי ל"וואלה! ספורט" מספר לנדסברג כי הוא הוזמן אמנם למספר מחנות אימונים, "למחנה של סן-אנטוניו ושל עוד קבוצה כדי להשתתף במשחקי קדם העונה", לדבריו – ואולם, "על פי החוזה של מכבי זה כבר לא יהיה אפשרי, כך שאני כבר יכול להגיד שאשחק במכבי בעונה הבאה. על פי הסיכום בינינו התאריך האחרון שלי הוא ה-26 באוגוסט".

אתה מאוכזב שאתה לא יכול להשתתף במחנות האלו בגלל החוזה עם מכבי?

"לא. מהיום אני במכבי תל אביב ומתרכז במכבי. זו קבוצה מצוינת ואני מתרגש להגיע אליה ולעזור לנצח משחקים. היא ארגון מצוין ואני יודע למה לצפות מארגון כזה. מצפים לי לפחות שנתיים נהדרות לשחק בה".

סילבן לנדסברג שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ויתר על מחנות ה-NBA, הגיע למכבי. לנדסברג/אדריאן הרבשטיין

לנדסברג בן ה-22, שינחת בישראל באוגוסט הקרוב, שוהה בינתיים בטנסי, ארצות הברית, לאחר שסיים לפני ארבעה ימים את ליגת הקיץ בלאס וגאס.

בשנתיים האחרונות, כששיחקת בחיפה, היו לא מעט שמועות על כך שתצטרף למכבי. שוחחת עימם בעבר?

"אם היו דיבורים, זה לא היה דרכי. גם לא דרך הסוכנים. למדתי מהתקשורת על כך שמכבי רוצים אותי. שחקנים בחיפה היו מספרים לי על זה באימונים".

פרקינס, שהגיע מחיפה, שדרג את עצמו. אם הוא לא היה נפצע, הוא היה עשוי להיות שחקן מוביל במכבי, והיו אף דיבורים שברצלונה רצתה אותו. גם פארגו שיחק בגליל ועשה קפיצה גבוהה מאז ששיחק במכבי. זה יושב לך בראש, שאתה יכול לעבור את אותו המסלול?

"כל השחקנים האלה היו מנוסים וטובים. מובן שזו הזדמנות גדולה עבורי לעבור מסלול דומה לשלהם. אני מודע לכך שמכבי היא הזדמנות לעבור לרמה אחרת לחלוטין ולשפר את המשחק שלי. גם דייויד בלאט הוא מאמן מצוין ושמעתי עליו דברים טובים. אני שמח לעבוד עם בלאט כי הוא מאמן שמשפר שחקנים. הרי אף שחקן הוא לא מושלם. אעבוד קשה ואראה לאן הכדורסל לוקח אותי, בשאיפה לרמות הגבוהות. אין לי מושג מה יקרה, אבל רוצה להמשיך לעבוד קשה ולהיות שחקן טוב".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. AP
שמח לעבוד עם דייויד בלאט/AP

"עזבו שחקנים נהדרים, אבל מגיעים חדשים מצוינים"

לנדסברג נוחת לתוך אחד הקיצים הקשים שמכבי חווה. בלו, הנדריקס, אוחיון, שחורציאניטיס, לנגפורד – כולם עזבו. מאידך, שחקנים שמכבי רצתה, היא לא הצליחה להחתים. אך המתאזרח הצעיר אינו מודאג.

מה דעתך על כל מה שקורה הקיץ במכבי?

"אני לא כל כך יכול להגיב על כך כי אני לא יודע איך היו הקיצים האחרונים, או מה בדיוק קרה עם כל שחקן. אלה שעזבו הם שחקנים מצוינים, אבל מכבי היא ארגון מצוין ואני סומך על כך שההנהלה וצוות המאמנים יביא שחקנים מצוינים אחרים, והם עושים זאת. אני לא יודע איך זה ישפיע על הקבוצה, אבל באמת מאמין שיהיה בסדר גמור".

מהי התרשמותך מהסגל שמתגבש במכבי עד כה?

"את ריקי היקמן אני פחות מכיר בינתיים. את הישראלים אני מכיר כי שיחקתי מולם לא אחת בליגה הישראלית. ליאור אליהו הוא שחקן התקפי מצוין, הוא יכול לעשות מהלכים טובים וכישרוני, מורן רוט יודע לעשות הרבה דברים ומשחק בצורה חזקה ואני שמח לשתף פעולה איתו. את יתר השחקנים אני פחות מכיר כרגע".

אתה חושב שעזיבת שחקנים כמו לנגפורד, בלו ואוחיון תעניק לך לא רק את התפקיד שיועד לך, אלא אף הזדמנות גדולה יותר?

"אלו שחקנים נהדרים שעזבו, והם היוו חלק משמעותי ממכבי, אבל יש שחקנים חדשים שמגיעים, וההזדמנות תהיה כמובן לא רק לעצמי, אלא גם לשחקנים כמו היקמן ורוט. זה מעניק סוג של הזדמנות חדשה וגדולה, אבל צריך לצאת לשם ולקחת את זה. זה לא משהו שניתן לך, אלא אתה צריך לתרום כמו שצריך לקבוצה".

במה אתה יכול לתרום? האם אתה יודע כבר מה יהיה תפקידך בכוח?

"אין לי עדיין יותר מדי מושג, עדיין לא דיברתי על זה עם בלאט או עם אנשים במכבי. אני אנסה לשחק את המשחק שלי, אם זה לקטוף ריבאונדים, ליצור מצבים למען חבריי לקבוצה. גם קליעה. בלאט יגבש את הדעה שלו לגבי התרומה שלי, ידריך אותי ויקבע מה אעשה. אני יכול לשחק בעמדות 1-3, ואני יכול גם לשמור בכל שלוש העמדות האלו. אני יכול לקלוע. אני ורסטילי במה שאני יכול לעשות".

שחקן מכבי תל אביב קית' לנגפורד. נמרוד סונדרס
לנדסברג לא מתרגש מגל העזיבות. לנגפורד/נמרוד סונדרס

יש לחץ או שינוי בלעבור מקבוצה כמו חיפה למכבי תל אביב?

"זה כדורסל, וזה משהו שאני עושה כל חיי. זה הטבע השני שלי ובא לי טבעי. אני לא יכול לבוא ולהצהיר שאעשה את אותם הדברים כמו בחיפה, אבל המשחק שלי הוא טבע שני ולא ישתנה כי אני משנה קבוצה. אצא לשם ופשוט אשחק".

מהן הציפיות האישיות שלך מהעונה הקרובה, ובכלל מהתקופה שתשחק במכבי?

"אני מגיע כל שנה בגישה מסוימת, שהיא לנסות להשתפר כמה שאפשר. אני לא יכול להתרכז רק באספקט אחד, רק לקלוע או רק לקחת ריבאונד, אלא מנסה לפתח את המשחק שלי כמה שאפשר ולגדול. אני מוכן לבוא ולשחק ונרגש. אני עובד לקראת זה כל הקיץ ומכין את הגוף שלי. אני פשוט מוכן לבוא ולשחק".

מכבי קיבלה יחסית בית קל, אלבה ברלין, פורקום גדיניה ומלאגה. לא צפוי להיות קשה מדי בשלב הבתים ביורוליג.

"מעולם לא שיחקתי ביורוליג, אבל צפיתי במשחקים של מכבי ביורוליג. אין שם משחקים קלים, זו ליגה טובה. שמעתי הרבה שטוענים שיהיה קל, אבל אני לא מסתכל על זה בצורה כזאת ולא מזלזל. כל קבוצה היא טובה, ואם לא תבוא לשחק ברצינות, ינצחו אותך".

שחקן מכבי חיפה סילבן לנדסברג. אדריאן הרבשטיין
לנדסברג לא מזלזל ביורוליג בהופעת הבכורה שלו, למרות הבית נוח/אדריאן הרבשטיין

"התאזרחתי נפשית"

שיחקת עכשיו בליגת הקיץ במדי מינסוטה והניקס. חוויות התרשמות שלך מזה?

"היה נהדר, זו באמת הייתה חוויה. אולי הייתי רוצה יותר הזדמנות, לקבל שם יותר זמן משחק, אבל בסופו של דבר אפשר ללמוד מכל הסיטואציה, וכך עשיתי. עתה זה הזמן להתקדם לקראת העונה הבאה. עבדתי כל הקיץ. אגיע לישראל ואנסה לשפר את הקבוצה שלי".

גם ליאור אליהו שיחק במינסוטה במחנה ה-NBA ושיתפת פעולה איתו במשחקים שם. שוחחת איתו?

"יצא לי לדבר איתו, אבל החלפתי קבוצה תוך כדי לניקס בשני המשחקים האחרונים. הוא בחור נחמד מאוד. דיברנו קצת על מכבי, על שיטת האימונים בה. הוא נראה חבר נעים לקבוצה והכין אותי למה לצפות".

דני פדרמן וגיא גודס היו בלאס-וגאס, יצא לך לשוחח איתם?

"שוחחתי עם גודס לזמן קצר. אמרתי לו שאני נרגש ומוכן לשחק".

לא הסתרת את רצונך להגיע ל-NBA. אתה בן 22. אתה רוצה? זו המטרה הבאה שלך, NBA או קבוצת יורוליג גבוהה? אתה רואה את מכבי כתחנת מעבר ל-NBA?

"גדלתי בניו יורק ושיחקתי בפארק וצפיתי ב-NBA, וה-NBA הוא תמיד המטרה שלי, אבל לא אקח וגם אין לי שום כוונה לקחת כמובן מאליו לשחק ביורוליג. יש לי הזדמנות מצוינת עכשיו ואני לא מזלזל בזה. ביורוליג יש אווירה מצוינת וקבוצות טובות מאוד וזה מרגש ואני לא מתעלם בהזדמנות הזאת. אני מאוד שמח במצב שאני נמצא בו".

תשחק בנבחרת?

"ממה שאני מבין, הם יכולים לקחת מתאזרח אחד, אז הם לקחו את אלכס טיוס. אשמח לשחק בנבחרת הלאומית. העבודה שלי בישראל גרמה לי להזדהות עם האנשים במדינה הזו ואני מרגיש חלק מישראל. זה יהיה כבוד בעבורי לייצג את ישראל בנבחרת, אם ירצו אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully