וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר ידע על השוחד בפיפ"א, וניסה לטייח אותו

פרסומים ממשפט בשוויץ חושפים שחיתות קשה של בכירי פיפ"א ז'ואאו הבאלאנש וריקרדו טשיירה. שוב קריאה לבלאטר להתפטר

קולות רבים בכדורגל העולמי דורשים מנשיא פיפ"א ספ בלאטר להתפטר מתפקידו בעקבות הפרסומים האחרונים על השחיתות בהתאחדות הכדורגל העולמית. אחרי שנים של האשמות ושמועות סביב השחיתות בארגון, בימים האחרונים הוכח רשמית על נטילת שוחד של ראשי הארגון.

פיפ"א פרסמה השבוע מסמכים שהוכיחו כי ז'ואאו הבלאנש, מי שהיה נשיא פיפ"א במשך 25 שנה, וריקרדו טשיירה, מי שהיה נשיא ההתאחדות הברזילאית וחבר בוועד הפועל של פיפ"א במשך שנים, שלשלו לכיסם עשרות מיליוני דולרים.

על פי הפרסומים, פיפ"א לא רק ידעה על השוחד של השניים, אלא גם הייתה חלק מעסקת הכופר, כששילמה סכומי ענק כדי למנוע מהפרשה להגיע לדיון פלילי.

הבאלאנש לקח לכיסו מיליוני דולרים מחברת השיווק ISL במסגרת מכירת זכויות הטלוויזיה של מונדיאל 2006 ו-2002. פיפ"א, גם בתקופת בלאטר, לא הפעילה שום סנקציה נגד הבלאנש ונגד טשיירה, חתנו, על אף שידעה שהשניים לקחו ביחד 41 מיליון פרנק שוויצרי (27 מיליון ליש"ט).

כמו כן, לא רק שפיפ"א השקיעה מאמצים גדולים למניעת התביעה נגדם, לאחר מכן היא עשתה מאמץ ענק שהמקרה לא יפורסם. סילביה שנק, מהארגון למלחמה בשחיתות בינלאומית, שעבדה עם בלאטר על רפורמות בפיפ"א, אמרה על בלאטר בחריפות ש"אם נשיא פיפ"א במשך שנים לא פעל למרות שידע על התשלומים הישירים לבכירים בארגון שלו, ואף ניסה להסתיר זאת, אזי קשה מאוד לסמוך עליו ולהאמין שדווקא הוא האיש שיוביל את פיפ"א לרפורמה בעתיד".

ביוני 2010, התביעה, פיפ"א, הבלאנש וטשיירה הגיעו להסכם כופר לפיו לא תהיה תביעה פלילית ושמותיהם יישארו חסויים. על פי ההסכם, שני הנאשמים ופיפ"א נאלצו לשלם כ- 6 מיליון פרנק שוויצרי כופר. מתוך הסכום, פיפ"א שילמה 2.5 מיליון פרנק, וזאת על מנת למנוע מבוכה של שניים מבכיריה.

בלאטר טען ש"עמלות" לא היו פליליות בתקופה שבה הן שולמו, בין השנים 1992 ל-2001. "אתה לא יכול לשפוט את העבר על פי הסטנדרטים של היום", הוא טוען. בתביעה תהו כיצד ייתכן ש"בכירים ידעו על השוחד, ואף אחד בארגון לא תושאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully