וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלאטר הורס שנים של מאבק נגד הגזענות"

נשיא פיפ"א עורר תגובות זועמות כשטען שתקריות גזעניות בין שחקנים הן חלק מהמשחק. פרדיננד: "נדהמתי לשמוע את דבריו"

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

ספ בלאטר לא מפסיק למשוך אש, והפעם נשיא פיפ"א הצליח להרתיח לא מעט שחקנים לאחר שהמעיט בחשיבותם של גילויי הגזענות על מגרשי הכדורגל בראיון לרשת אל ג'זירה.

"אי אפשר להגדיר תקריות קטנות כאלה כגזענות", אמר בלאטר בראיון השנוי במחלוקת. "לפעמים ישנם מקרים בהם שחקן מעליב שחקן אחר במילה לא ראויה, אבל השחקן הנפגע צריך לדעת לקבל את זה כחלק מהמשחק וללחוץ את ידו של יריבו בסיום כמו ספורטאי".

כשהבין את הסערה שתיגרם מפרסום דבריו ניסה בלאטר לטעון שלא הובן כהלכה, אבל התגובות החלו לזרום במהירות, בעיקר מכיוון האי הבריטי, שם עסקו לאחרונה בתקריות הגזעניות בין ג'ון טרי לאנטון פרדיננד ובין לואיס סוארס לפטריס אברה.

"תגידו לי בבקשה שלא שמעתי אותו נכון", צייץ בטוויטר ריו פרדיננד, אחיו של בלם ק.פ.ר. "אם זה נכון, אני פשוט נדהם. בלאטר, ההערות שלך מתנשאות כל כך עד שזה מצחיק. אולי גם אוהדים שקוראים קריאות גזעניות צריכים פשוט ללחוץ ידיים בסיום ואז הכל יהיה בסדר".

בין השחקנים שמיהרו לקרוא לבלאטר להתפטר בעקבות דבריו היו סטן קולימור, רובי סבאג' ומארק ברייט, שאמר: "הייתי המום לשמוע אותו, זה אמור להיות האיש שמנהל את הענף ואת הקמפיין נגד הגזענות. איזה מסר אנחנו שולחים בכך אחרי עשורים של מאבק נגד התופעה? התפיסות שלו ארכאיות ומנותקות והוא חייב לעזוב את תפקידו".

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully