וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך חדשה ליצחקי הישן

4.7.2012 / 7:30

הפעם הוא בשל לאירופה? אוהדי בית"ר ידליקו לו את האש שאבדה? בזמן שברק יצחקי מחפש להתאושש מהניפוי המביך ממכבי תל אביב, פרשנים ושחקני עבר בטוחים שגולדהאר עוד יצטער על הטעות שלו: יצחקי עוד יחזור בגדול

הוא עוד לא בן 28, אבל יש כאלה שכבר הספידו אותו. אומרים שהקריירה שלו גמורה, בוודאי שהרבה מעבר לשיאה. ברק יצחקי קיבל לפני מספר שבועות את הידיעה המפתיעה על שחרורו ממכבי תל אביב, ומאז נמצא בפרשת דרכים. מי שהיה אחד השחקנים הכישרוניים ביותר בכדורגל הישראלי עומד בפני החלטה קריטית לגבי המשך הקריירה שלו, שיכולה להתרסק עם בחירה לא נכונה. גם יצחקי יודע שעכשיו האתגר שלו כפול ומכופל: גם לחזור לכושר שיא, וגם להחזיר לעצמו את הביטחון.

"לא נעים לקבל בשורה כזאת, במיוחד לא כשאתה במעמד של ברק יצחקי", אמר אלי אוחנה על ההדחה שלו ממכבי תל אביב, "יש שחקנים שבשלב הזה של הקריירה קשה להם להתמודד עם זה, במיוחד כשהם חוזרים מפציעה קשה. אבל ברק בחור חזק מאוד. כמו שאני מכיר אותו, הוא ייצא עוד יותר מחוזק וימשיך הלאה למקום שמתאים לו. קורה שלא מסתדר בין שחקן למועדון". אז לאן יילך ברק יצחקי? אחרי שנתיים של פציעה, אחרי תקופה ארוכה של חוסר הצלחה, אחרי שהתקשה לסחוב את מכבי תל אביב לתארים ולעמידה בציפיות המועדון, הוא חייב לצאת לדרך חדשה, כדי לחזור להיות יצחקי הישן.

ברק יצחקי, מכבי תל אביב, תופס את הראש. ברני ארדוב
אלי אוחנה: "יש שחקנים שבשלב הזה של הקריירה קשה להם להתמודד עם זה, במיוחד כשהם חוזרים מפציעה קשה. אבל ברק בחור חזק מאוד. כמו שאני מכיר אותו, הוא ייצא עוד יותר מחוזק". יצחקי/ברני ארדוב

"הוא לא יוותר"

הדברים של אוחנה מייצגים את מה שעובר על יצחקי בזמן האחרון. מצד אחד הוא שומר בבטן את כל ה"רעל" שיוחס לו על היותו גורם בעייתי בחדר הלבשה (דבר שכביכול הפך רשמי בתקשורת אחרי שהוא שוחרר), אך מנגד הוא מאוד רוצה להוכיח - קודם כל לעצמו - שהוא יכול להצליח ברמות הגבוהות, הן של הכדורגל הישראלי והן מעבר לים. מה זה מעבר לים? מקורב לחלוץ מסביר. "מה שעשו במכבי לברק זה סוג של שחיטה תקשורתית, אבל אחרי השלב של הבום, ברק הוא מסוג האנשים שמרימים את הראש וחושבים הלאה. הוא רוצה קודם כל חו"ל ולשחק ברמות הגבוהות, הוא יודע שהוא שווה את זה. אולי באיחור של כמה שנים הגיע הזמן שיעשה את זה, הוא לא יוותר".

כל מי שמדבר על ברק יצחקי מביע לפני הכל את ההערכה שלו. קובי מויאל, למשל, סבור ש"מכבי עשתה טעות גדולה. ברק הוא עדיין החלוץ מספר אחת בארץ, בפור גדול. הוא יכול לעשות דברים בלתי צפויים ולהתמודד עם הגנות ברמות שאף אחד לא מסוגל לעשות בארץ. רעל? הוא אוהב להיות דומיננטי בחדר ההלבשה, אבל בשנים שאני הייתי איתו זה היה רק לחיוב והוא סחף אחריו את כל הקבוצה. בכלל, אני ביחסים מצויינים גם עם אלירן עטר, וכל מה שעשו להם השנה זאת פשוט הסרת אחריות. זה להפיל הכל על מי שהכל קל להפיל עליו כי הוא הדומיננטי. כל מי שמכיר את יצחקי יודע שהוא לא הבעיה של מכבי".

ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב (ימין) עם ז'ק אנגלידיס. ברני ארדוב
מי אמר לג'ורדי מה בדיוק קורה בחדר ההלבשה? אנגלידיס?/ברני ארדוב

לאן יצחקי צריך ללכת? לדעתו של מויאל, "אם הוא יכול לצאת לחו"ל, זו אופציה ראשונה. מזמן הוא היה צריך להיות שם. אם זה לא ייצא, בארץ הוא יהיה חייב למצוא קבוצה שבה הוא יתחבר לקהל וידחוף אותו. מכבי חיפה היא קבוצה אירופית ומועדון מסודר, אבל בסיטואציה של הקריירה של ברק, הדבר הכי נכון עבורו יהיה שדברים יסתדרו בבית"ר ירושלים ויחזירו אותו. החום שייתן לו הקהל, הטירוף שזה יוסיף למועדון וכל מה שמסביב לזה יחזירו לו את שמחת המשחק. הדבר הכי בולט בברק במשחקים שלו במכבי זה העובדה שרואים על העיניים שלו שהוא כבוי, בעיקר מאז כל אותם לכלוכים שהפילו עליו. כשברק מרגיש שבוגדים בו מבפנים, קשה לו מאוד לסלוח".

"עונה לא מוצלחת, לא פחות ולא יותר"

מספר שחקנים של מכבי תל אביב צפו ביחד בשבוע שעבר באחד ממשחקי היורו, ודיברו ביניהם על השחרור של יצחקי. אחד מהם אמר ש"הבנתי שגונסאלו גארסיה הוא בדיוק בסגנון של ברק, משחק שחקן חופשי ולא אחד שעושה אגפים, וג'ורדי לא רצה אחד כזה". שחקן אחד טען ש"עזוב, זה בגלל גולדהאר, הוא סימן אותו משנה שעברה". השלישי העריך ש"מי שכנראה ייעץ להם היה בכלל ניר לוין", בעוד הרביעי טען ש"יש כאן גם שיקול של כסף, הורידו לו את התקציב והוא רוצה לחסוך את ברק".

אז מה נכון? לא ברור. מה שבטוח זה שלא כולם במכבי מסכימים על המהלך, בוודאי שלא כולם מבינים איך ולמה מתקבלות החלטות במועדון. העובדה שקיים ניתוק בין השחקנים להנהלה מרמזת שאולי יצחקי בכלל לא היה כל הדברים השליליים שההנהלה ייחסה לו. אמנם היה נתק בינו לבין הצוות המקצועי, בעיקר לאחר שיצחקי ושחקנים היו משוכנעים כי גדי כרמלי הדליף עליו לכלוכים בתקשורת, אבל האמת היא שאם מכבי תל אביב הייתה חזקה מקצועית ומנטאלית – מדובר בבעיות שאמורות להיפתר במסגרת המועדון.

מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב עם ברק יצחקי. ברני ארדוב
היו הרבה מאוד בעיות במכבי תל אביב, כל פעם האשמה נופלת על מישהו אחר. איוניר ויצחקי/ברני ארדוב

איציק זוהר מנתח את האירועים, וסבור ש"ברק יצחקי חזר אחרי פציעה קשה מאוד, אחת הקשות בכדורגל, ופשוט לא חזר לעצמו בשנה הראשונה. הוא לא היה מספיק מוכן להוביל את מכבי ולמשוך אותה כשהיא לא טובה, ובסך הכל זאת עונה לא מוצלחת לו ולמועדון".

שחקן נוסף במכבי הוסיף על הדברים ואמר ש"חסרים לנו שחקנים מובילים ודומיננטיים, והשנה גם אלה שהיו קרובים לזה או הוכיחו בעבר שהם כאלה – עוזבים. לכן אם ג'ורדי לא יפגע בזרים שיהיו, הצרות יישארו אותן הצרות, ואנשים ידברו על 'מאפיה ספרדית' או כל דבר אחר. בסופו של דבר הכל זה תוצאה של מה שמתחבר מקצועית. בכל קבוצה גדולה יש אגו, יש תככים ויש סכסוכים, אך השאלה היא האם מקצועית ומנטאלית המועדון מעל זה. מכבי כבר שנים לא מעל זה, אלא הרבה מתחת לזה. כאן נמצא השינוי. לא בלהעיף את ברק יצחקי ולחשוב שזה תחילת הפתרון".

"בחו"ל זאת רק קבוצה ספציפית"

כשברק יצחקי יצא במהלך עונת 2008\2007 מבית"ר ירושלים לגנק הבלגית היו לו הרבה ציפיות, אבל עובדה שהוא היה עדיין צעיר, יצא לבד לעיר די אפורה וגם סגנון המשחק של הקבוצה לא נתן לו לבוא לידי ביטוי - גרמו לו לחזור כבר אחרי חצי עונה הביתה לבית"ר ירושלים. המהלך לווה בביקורת חריפה, שגרמה ליצחקי להתרחק מכלי התקשורת לתקופה ארוכה. בפועל, מבחינה מנטלית, יצחקי כבר במקום אחר. הוא בוגר יותר, יש לו חברה קבועה, ובניגוד לפעם הקודמת - שהשיקול היה היכולת להרוויח יותר כסף - הוא יודע שהוא לא צפוי להרוויח יותר מהחוזה שיש לו במכבי תל אביב. הפעם הוא רוצה לעשות זאת אך ורק בגלל האתגר והרצון להוכיח שהוא שווה הצלחה ברמות הגבוהות.

שחקן בית"ר ירושלים ברק יצחקי. ברני ארדוב, ברני ארדוב
אלי כהן: "זאת צריכה להיות קבוצה ספציפית ומאמן שיבינו את מי הם מביאים ומה הם הולכים לעשות איתו. אם מאמן יחפש למלא את המשבצת בימין וירצה שהוא ירדוף כל המשחק אחרי המגן, שני הצדדים לא ירוויחו. ברק צריך לקבל את החופש". יצחקי/ברני ארדוב, ברני ארדוב

לאן יצחקי יכול לצאת בחו"ל? אלי כהן השריף, האיש שדחף את מאיר פניג'ל להביא את יצחקי לבית"ר כשהיה צעיר, אומר ש"מבחינת כישרון, אין שני לברק בכדורגל שלנו. הוא באמת יחיד ומיוחד. הוא שווה חו"ל ושווה הצלחה בחו"ל, אבל זאת צריכה להיות קבוצה ספציפית ומאמן שיבינו את מי הם מביאים ומה הם הולכים לעשות איתו. אם מאמן יחפש למלא את המשבצת בימין וירצה שהוא ירדוף כל המשחק אחרי המגן, שני הצדדים לא ירוויחו. ברק צריך לקבל את החופש כי הוא עושה דברים בלתי רגילים ובלתי צפויים שמשנים משחק ומייצרים מצבים מכלום. הוא מסוג השחקנים שמשלמים בשבילם כרטיס וכל מי שלוקח אותו צריך להבין את זה. לאיזה ליגה הוא מתאים? יותר משמעותי הקבוצה והמאמן ורק לאחר מכן הליגה".

למרות זאת ניסינו לברר לאילו ליגות ספציפיות יוכל יצחקי להגיע, והסקאוט הצרפתי פיליפ רודו, שמכיר היטב את ליגת העל, מנסה להעריך. "אני לא יודע באמת איך הוא יתמודד עם הפיזיות ברמות גבוהות יותר, לא רק במגרש אלא ברמת האימונים", אומר רודו, "הייתי ממליץ לו לא לנסות בכלל ליגות בכירות, כי הוא עלול להתייבש שם על הספסל, וללכת יותר לכיוון של הליגה הצרפתית, ההולנדית או אולי קבוצה כמו סלטיק הסקוטית. הוא נראה שחקן שצריך מועדון עם שמחת חיים ולא עוד מועדון שמעביר את הזמן באופן קבוע. בסך הכל מדברים עליו בשבועות האחרונים באירופה, ואנשי מקצוע מתעניינים בו. אני מניח שאם הוא ירצה, תימצא לו קבוצה באחת הליגות מהדרג הבינוני ללא בעיות".

  • עוד באותו נושא:
  • ברק יצחקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully