וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריקת התעוררות

17.6.2012 / 13:48

כבר שלוש שנים שברק יצחקי נאחז בתדמית הכוכב שהוא בנה לעצמו, אבל חוץ מדברים מורכבים מדי במגרש, הוא התקשה לרדת מהאוורסט הפרטי שלו. העובדה שמכבי תל אביב זרקה אותו, יכולה דווקא להציל אותו

למרות אי הנעימות שכרוכה בכך, ברק יצחקי יכול גם לברך על הודעת השחרור ממכבי תל אביב. לא יכולה להיות קריאת השכמה טובה מזו לקריירה שלו. ספק רב אם גם המהלך הזה יזיז משהו בתודעה של השחקן שתקוע כבר שלוש שנים על האוורסט הפרטי של עצמו, אבל קשה לראות דרך אחרת לגעת בו. המהלך הזה טוב עבורו בדיוק כמו שהוא נכון עבור מכבי תל אביב, לא רק בגלל שהוא מתנתק מהקבוצה החולה והמוזרה הזו. יצחקי סופסוף מקבל את הבעיטה בישבן שהוא היה נואש לה כבר שלוש שנים.

יצחקי נכשל במכבי תל אביב לא רק בגלל מכבי תל אביב או בגלל הפציעות. כבר שלוש שנים שיצחקי משחק כאילו הכל קטן עליו, כאילו הוא השיג כבר הכל, כאילו אין לו יותר מה ללמוד. אין דרך טובה יותר להסיק זאת, מאשר התבוננות בסגנון המשחק של יצחקי שלא השתנה הן במדים הצהובים-שחורים של בית"ר ירושלים והן במדים הצהובים-כחולים של מכבי תל אביב. מאז שחזר לישראל מבלגיה, יצחקי משחק כדורגל מאותה עמדת כוח ממנה גירש את יצחק שום מבית"ר: ניסיון לדריבלים יותר מדי יפים, לשערים יותר מדי יפים, לעקבים, להקפצות. יצחקי שכח את הדברים הקטנים ומתרכז רק בדברים הגדולים. כוכב, ורק אחר כך, אולי, כדורגלן.

השומן המחשבתי הזה העיק מאוד על יצחקי - פעם נער מוכשר ורעב בטירוף להצלחה. היום, כדי להוציא אותו מהבית במגדלים בהם הוא חי, קיימים מעט דברים שמרגשים אותו. במקום לחזור לעצמו דרך הדברים הבסיסיים, יצחקי פשוט התעלם מהם. זה, אגב, קרה ללא מעט שחקנים, אחרי שהגיעו לשיא הקריירה שלהם. את הקריירה של אלי אוחנה, למשל, אפשר לחלק עד היציאה לאירופה ולאחריה. עם שובו לישראל, אוחנה חזר שחקן מעט איטי יותר, עם לא מעט פאסון שמכביד עליו. אלא שאוחנה היה שחקן מזן אחר, וברגעים שהיה צריך להתעורר ולטרוף, הוא ידע לעשות זאת. יצחקי, בכל מובן שהוא, לחלוטין לא דומה לאלי אוחנה. אולי עכשיו הוא יתעורר מהאשליה הזו.

יצחקי מוקף היום בחברים שלא יאמרו לו את האמת כיצד לחזור להיות השחקן המרהיב והמקסים שהוא היה בעבר: מעמדת הכוח אליה טיפס, קשה מאוד לקלוט מסרים כאלה. אבל אולי הבעיטה הזו באגו שספג מג'ורדי קרויף תאיץ אצלו רצון אמיתי למומנטום חדש, כדי לחזור ולקחת את מה שרק הוא חושב ששייך לו. לא חשוב באיזו קבוצה, אם כי יש כאן עדיפות בולטת לאירופה. שם אולי יצחקי יוכל להבין שהמעמד שהוא נאחז בו בכוח מאז בית"ר ירושלים כבר מזמן לא שווה כלום. שם, או בכל מקום אחר, הוא יוכל להתרחק מהשמנת המתוקה שמקיפה אותו, ולהתחיל מומנטום חדש בקריירה, שבו הוא ילמד לעשות דברים חדשים במגרש.

העונה האחרונה של יצחקי בבית"ר, אגב, היתה קצת דומה. הוא התחיל אותה נורא, ספג עלבונות מהקהל, אבל אחרי שהבין שיותר הוא לא נשאר בטדי ועליו לעבוד כדי להשיג חוזה חדש בקבוצה חדשה, משהו בו קצת התעורר, והוא כבש לא מעט שערים. הבעיטה הזו ממכבי תל אביב היא קצת יותר כואבת, ולכן אולי יש לה סיכוי לעשות את העבודה על שחקן שפעם כולם ידעו שהוא הכי מוכשר בארץ. כי אם זה לא יעזור, כלום לא יעזור.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק יצחקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully