וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אק אאוט

14.6.2012 / 15:20

צ'אק אידסון, גם בגלל שבעונה הבאה הוא אמור לעלות למקום השביעי בטבלת המשתכרים בכדורסל האירופי, הפך למטרה הקלה בברצלונה. הוא לא משחק כמעט, נחנק ברגעי האמת ומסומן כסמל גסיסתו של עידן פסקאוול. אזהרה: לקוראינו בצהוב-כחול, חלק מהדברים ייראו מוכרים

בסיום המשחק השלישי בסדרת הגמר הספרדי, בו חגגה ריאל מדריד עלייה ליתרון 1:2 והתקרבה מאוד לתואר, ניגשו מספר עיתונאים למאמן ברצלונה צ'אבי פסקוואל ושאלו אותו בפשטות: "האם אתה לא חושב שהיכולת של צ'אק אידסון פוגעת בכם?". פסקוואל ענה בפשטות: "כשמפסידים ב-26 הפרש, התיק לא נופל על שחקן אחד". אך העיתונאים התעקשו: "הוא קולע 3.2 נקודות בשבעת המשחקים האחרונים, ב-19 דקות למשחק. תסכים איתנו שהוא רחוק משיאו". פסקוואל הנהן והמשיך לשאלות אחרות.

במשחק הרביעי מעמדו של אידסון כבר השתנה. הוא הפך משחקן חמישייה בתחילת הפלייאוף לשחקן ספסל במהלך הסדרה מול ריאל מדריד, עד למעמד של נער הפוסטר. בניצחון שהחזיר את ברצלונה לחיים כבר חילק אידסון חיבוקים לשחקנים האחרים בעוד הוא לא זכה לדקת משחק. בספרד מנסים להבין כיצד הפך הרכש היקר ביותר של ברצלונה בקיץ לאחת הסיבות העיקריות שהיא נמצאת משחק אחד מעונה עקרה בתארים.

שחקן ברצלונה צ'אק אידסון. ברני ארדוב
במשחק 4 גם למאמן שלו נפל האסימון: צ'אק אידסון לא פוגע ולא ראה אפילו דקת משחק/ברני ארדוב

ואז הגיעה הפציעה

כאמור, ההגעה של אידסון לברצלונה הייתה אמורה להיות המהלך שיחזיר לקבוצה את התואר האירופי, אחרי שאיבדה אותו שנה קודם כבר בשלב ההצלבה. הפתיחה אכן הצביעה על כך שהעסקה עובדת, אידסון השתלב נהדר ורשם משחקי שיא מול סיינה ביורוליג ו-ולנסיה בליגה. "מדובר בשחקן באיכות גבוהה מאוד, ואני מבין למה כל כך הרבה קבוצות נלחמו עליו בקיץ", אמר עליו אז חברו לקבוצה חואן קרלוס נבארו.

אלא שרגע המפתח בעונה של אידסון, ואולי של ברצלונה כולה, הגיע בגמר הגביע הספרדי מול ריאל מדריד. הפורוורד האמריקאי החליק על הפרקט, סובב את הברך, ובתחילה חששו שמדובר בקרע ברצועה הצולבת. בדיקה הראתה שהרצועה נשארה שלמה, אך אידסון ייעדר חודש מהפרקט בשל מתיחה חזקה. במשחק עצמו הובסה ברצלונה 91:74, אבל פסקוואל לא חשש לדבר על אידסון לפני שדיבר על התבוסה, "זאת תוצאה קשה, אבל לפחות נקווה שלא יצאנו הערב עם שתי מכות קשות מכאן".

העיתונאים הספרדים בהחלט מחלקים את העונה של ברצלונה לשניים - לפני גמר הגביע ואחריו. "עד אז היה נראה ששום דבר לא יעצור אותם", מספר העיתונאי מנואל קוסטנס, "אבל מהרגע שברצלונה הפסידה את גמר הגביע ואידסון נפצע, הכל השתנה. המזל הגדול שלהם היה העובדה שהם קיבלו הגרלה נוחה בשלב ההצלבה של היורוליג, כי לא בטוח שקבוצה יותר גדולה מקאזאן לא מנצלת את החולשה שלהם".

חואן קרלוס נבארו שחקן ברצלונה מול ריצ'רד דורסי שחקן צסק"א מוסקבה. רויטרס
בהתחלה הוא פרגן לאידסון, עכשיו גם הוא מבין, אולי, שזה לא זה. נבארו/רויטרס

קרדיט מוגזם מפסקוואל

"אני מאמין שלאט לאט אני אוכל לחזור להציג את מה שנתתי בפתיחת העונה", אמר אידסון אחרי שקיבל דקות לראשונה מזה כחודש במשחק הבית של ברצלונה מול סן סבסטיאן, "אני מרגיש פיזית טוב מאוד". אלא שהדברים לא התחברו לו כמו שהוא רצה. ארבע נקודות בממוצע למשחק בתשעה משחקים עד לסוף חודש אפריל העמידו את האמון של המאמן הקטלוני באידסון בסכנה. אלא שאז חל שוב מפנה.

"החלו ביקורות לא מעטות על כך שפסקוואל לא רואה שמול עיניו הפך אידסון לשחקן לא אפקטיבי, ואידסון ענה על המגרש", מספר קוסטנס. בשלושת המשחקים שלפני הפיינל פור האירופי קלע האמריקאי 15 נקודות בממוצע למשחק, והשתיק את המבקרים. בראיון שנתן לפני הפיינל פור התייחס לביקורת ולתקופה הקשה: "זה מובן שאנשים ידברו כשאני לא משחק טוב, אני לא מסתתר ולא מאשים אף אחד. מצד שני אני מצפה לקצת יותר הגינות, חזרתי מפציעה לא פשוטה. לוקח זמן לחבר את המשחק".

הכישלון של ברצלונה בפיינל פור, עם ההפסד לאולימפיאקוס, היה בעצם המכה הראשונה שעשויה להוביל לסיום דרכו של אחד המאמנים הצעירים בטופ של הכדורסל האירופי. לאידסון היה חלק לא קטן בהפסד, עם 0 נקודות ב-18 דקות. כשניגשו העיתונאים לחדר ההלבשה של ברצלונה, אידסון העדיף לשמור על איפוק. "אני מצטער שלא הצלחתי להוביל את הקבוצה כמו במשחקים האחרונים, אין מה לעשות עכשיו אלא להמשיך לכיוון הזכייה בתואר", אמר.

למרות שבסיבוב הראשון של הפלייאוף מול אליקנטה אידסון עוד היה נראה בשיאו, סימני הקאמבק שוב היו מהירים מדי. גורם בכיר במכבי תל אביב, שעוקב אחר עלילות אידסון בברצלונה, מסביר: "בחצי מההתקפות של ברצלונה הוא לא נוגע בכדור. כשהוא מקבל כדור פנוי הוא מחטיא אותו. זה מזכיר מאוד את היכולת שלו במשחקי ההכרעה בעונה הראשונה שלו אצלנו. יש לו איזשהו פחד משתק כזה, הוא פשוט לא מזכיר את השחקן שפתח שם את העונה. מבחינת אישיות, אני פשוט לא חושב שיש לו את זה לסחוב קבוצה על הגב, כפי שמצפים משחקן בסדר גודל של שכר כפי שהוא מקבל".

צ'אבי פסקוואל מאמן ברצלונה. רויטרס
"החלו טענות שפסקוואל לא רואה שמול עיניו הפך אידסון לשחקן לא אפקטיבי". פסקוואל/רויטרס

בדרך לתחנה הבאה

אולי הנקודה הכואבת ביותר של אידסון, כמו של קרלוס ארויו בזמנו במכבי תל אביב, היא שלא משנה מה שהוא יעשה, השכר הגדול תמיד יעמוד כנגדו. בעונה הבאה אמור אידסון להרוויח 2.4 מיליון דולר בברצלונה, סכום שייקח אותו עד המקום השביעי בטבלת המשתכרים בכדורסל האירופי. "אני לא רואה סיכוי שהוא ממשיך בברצלונה. ברצלונה יכולה לחסוך מיליון דולר ולהביא את קית' לנגפורד, שכרגע אין ספק שהוא עדיף עליו", מגלה קוסטנס.

בספרד פורסם בשבועות האחרונים שסוכניו של אידסון כבר החלו לחפש לשחקן קבוצה לקראת העונה הבאה, כשהפיצוי שהוא יקבל מברצלונה, שעומד על מעל 150 אלף דולר, יעזור לו להתגמש בקבוצת צמרת אחרת בכדורסל האירופי. "אני מעריך שצ'אקי יקרא את המפה אחרת ממה שהוא קרא אותה בקיץ שעבר", מודה הבכיר במכבי תל אביב, "הוא כבר בן 32, אחרי עונה רעה מאוד, קבוצות הצמרת הגדולות לא ייקחו אותו – אלא אם הוא יירד באופן משמעותי במחיר. במיליון דולר סביר להניח שהוא כבר לא ימצא קבוצה".

עיתונאים בספרד פנו לאידסון לאחר המשחק השני בגמר הפלייאוף ושאלו אותו על המשך דרכו בברצלונה ועל השמועות על העזיבה הצפויה שלו: "כרגע אני מתעסק בניסיון לזכות עם הקבוצה בתואר ראשון העונה וזה כל מה שמעניין אותי", ענה הדיפלומט המוכר לנו היטב. "לגבי הקיץ, אני יודע שיש אופציה שאני אמשיך פה, ויש אופציה שאני אעזוב. נחכה לקיץ, מה שלא יהיה אני אקבל את זה ואמשיך לעשות את מה שאני יודע".

שחקן ברצלונה צ'אק אידסון. קובי אליהו
עיכוב בחוזה, אמירות דיפלומטיות - במכבי מכירים את זה היטב. אידסון/קובי אליהו

איבוד אליפות? לא רק בגלל אידסון

עם כל הכבוד לבוגר דרום קרוליינה, בברצלונה יודעים שהפסד ביום שבת (20:00, ספורט 1) לריאל מדריד ואיבוד כל התארים, ישים סוף לאחת השושלות הגדולות של הכדורסל האירופי. "יהיו פה זעזועים בכל מקרה", התבטא בכיר בקבוצה בתקשורת המקומית דווקא לאחר הניצחון במשחק הרביעי בסדרה. "יותר מדי שחקנים אכזבו אותנו, אנחנו צריכים לבדוק מה לעשות כדי להביא את הקבוצה טוב יותר לרגעים המכריעים של השנה".

אפשר לשים את האצבע ולהאשים את הפציעות של נבארו ואידסון, את העובדה שמרסליניו הוארטס לא הוביל קבוצה עם כל כך הרבה לחץ במעמדים הללו, אבל מה שבטוח שמשהו לא טוב עבר על הקטלונים העונה. "הסגנון של ברצלונה השתנה מהרגע שעזבתי", אמר בגילוי לב ריקי רוביו אחרי משחק חצי הגמר מול אולימפיאקוס ביורוליג. "סגנון המשחק מעולם לא היה כל כך הגנתי, ולפעמים כשצריך לשנות קצת ולשחק אחרת, זה קשה. שיחקנו כדורסל אחר, אולי קצת יותר שמח".

בלי אידסון, ברצלונה ניצחה במדריד וכפתה משחק 5 על ריאל

ברוסיה, מסינה חוזר לצסק"א

ונראה שפנאתינייקוס מתפרקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully