וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "דוראנט היה חופשי יותר מדי פעמים"

ג'יימס לא אהב את ההגנה, וויד התעצבן, ספולסטרה התחמק, דוראנט עמד בלחץ, ווסטברוק התחמם בזמן. סיכום משחק מס' 1

פתיחת סדרת גמר ה-NBA הלילה (בין שלישי לרביעי) סיפקה את הסחורה עם קרב מצוין בין אוקלהומה סיטי למיאמי, שהסתיים ב-94:105 לת'אנדר שעלו ליתרון 0:1 בסדרה. המקומיים חסרי הניסיון התגברו על פיגור דו ספרתי ברבע הראשון, נעזרו בתמיכה מהקהל המשולהב, בהגנה האדירה של ת'אבו ספולושה על לברון ג'יימס, ובהצגת קלאץ' של קווין דוראנט שהפגיז 17 מתוך 36 הנקודות שלו ברבע האחרון ולא נראה נרגש מהופעת הבכורה שלו במעמד השיא של הליגה הטובה בעולם.

"הם היו לוהטים בהתחלה, ואנחנו רק רצינו להמשיך לשחק חזק וידענו שזה יספיק", אמר דוראנט בסיום. "זה משחק של ריצות, וצריך רק להישאר בתמונה. אנחנו מנסים לקחת את זה מהלך אחרי מהלך. זו רמת הכדורסל הכי גבוהה בה שיחקנו, ואנחנו צריכים לקחת את זה לאט ולעשות דברים כקבוצה. במשחק הבא אנחנו צריכים להתחיל קצת טוב יותר כי הם יעלו נחושים לאזן את הסדרה".

קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
17 נקודות ברבע האחרון. דוראנט/GettyImages

אלופת המערב הצליחה להשלים את המהפך עם 40:58 במחצית השנייה, למרות שסיימה את המשחק עם 5 מ-17 מחוץ לקשת ו-20 מ-27 מהקו. הסיבה לכך היא שהת'אנדר הצליחו לשלוט בריבאונד (43 לעומת 35), לקלוע 24 נקודות במתפרצות לעומת 4 בלבד של ההיט, ולטפס ל-52% מהשדה בזכות הרבע האחרון הנפלא שלהם.

"היינו יותר אגרסיביים בחלק ההגנתי וזה הוביל לנקודות מהצד השני", הסביר ראסל ווסטברוק, שהיה קרוב לטריפל דאבל ענק עם 27 נקודות, 11 אסיסטים ו-8 ריבאונדים אחרי שהתקשה להיכנס לקצב קליעה בשני הרבעים הראשונים. "במחצית הראשונה הייתי מתוסכל מעצמי כי הייתי יכול לשחק חזק יותר, אבל הצלחתי לשנות את זה במחצית השנייה, ובכל מקרה אני יודע שאני יכול לעשות הרבה דברים חוץ מלקלוע".

ראסל ווסטברוק שחקן אוקלהומה סיטי. GettyImages
כמעט טריפל דאבל. ווסטברוק בלוק מסיבות העיתונאים שלו/GettyImages

בצד השני התחמק אריק ספולסטרה משאלות העיתונאים בנוגע לרוטציה הקצרה בה השתמש, שכללה פרט לחמישייה הקבועה את כריס בוש כמחליף (32 דקות) ועשר דקות בלבד למייק מילר, והסביר במעומעם שהמצב ישתנה במשחק הבא אם שחקנים מסוימים יהיו כשירים יותר. "הקבוצה הזו קשוחה, ואנחנו מוצאים דרך לנצח משחקים", הרגיע ספולסטרה. "יש לנו מספיק קשיחות כדי להתאושש, נעשה את ההתאמות הנדרשות, בעיקר למהירות של הת'אנדר. הרגשנו שהייתה לנו הזדמנות לנצח בפתיחת הרבע הרביעי, אבל אז הם פשוט ברחו. הם ניצחו אותנו במשחק שלהם, שדומה מאוד למשחק שלנו, אבל נתאושש וניערך לסדרה ארוכה".

אריק ספולסטרה מאמן מיאמי היט. GettyImages
מה קרה לרוטציה שלו? ספולסטרה/GettyImages

לברון ג'יימס, שקלע 30 נקודות שלא הספיקו, ניסה להסביר מה השתבש לו ולחבריו: "הם לא עשו הרבה טעויות ברבע האחרון, וגם אנחנו לא אבל הם עשו יותר מהלכים גדולים מאיתנו. אנחנו צריכים לקחת זריקות עם ביטחון. דוראנט ו-ווסטברוק הם אולסטארים בצדק. אנחנו יכולים לחיות עם 10 מ-24 מהשדה של ווסטברוק, אבל דוראנט קיבל כמה זריקות שאנחנו לא אוהבים, הוא היה חופשי יותר מדי, וצריך לתקן את זה".

כשנשאל מדוע שמר דווקא על קנדריק פרקינס בפתיחת המשחק, אמר לברון: "זו לא הייתה החלטה שלי, והיא נתנה לנו הזדמנות לבצע חילופים בהגנה". גם בתשובתו הבאה, בנוגע לסגל הקצר בו השתמשה מיאמי, העביר ג'יימס ביקורת מרוזמת על מאמנו ואמר: "אנחנו צריכים עוד שחקנים ברוטציה, אבל ספו ימצא לכך פתרון כדי שנוכל לסיים את המשחק חזק, אבל אני לא חושב שזו בעיה רצינית".

דווין וויד, שקלע רק 19 נקודות ב-7 מ-19 מהשדה, היה עצבני במסיבת העיתונאים ואמר: "ברבע הרביעי הם עשו יותר מהלכים גדולים מאיתנו, השיגו כמה ריבאונדים וזריקות חופשיות וזה הספיק להם. אנחנו בטוחים שהצוות המקצועי שלנו ייתן לנו את הפתרונות למשחק הבא כדי לנסות לאזן את הסדרה. אני בטוח שנמצא הזדמנויות טובות יותר לעצמנו, ונהיה בטוחים יותר במשחק השני".

כשנשאל על היכולת החלשה שלו אמר וויד: "לפעמים יש לי משחקים טובים ולפעמים לא, אבל אני תמיד מנסה להישאר אגרסיבי כדי להגיע לזריקות טובות בעצמי או לזריקות טובות של החברים שלי לקבוצה. אני לא מנסה לקלוע 30 נקודות במשחק, למרות שזה בטח ישמח אתכם העיתונאים, אני רק מנסה לנצח את המשחק".

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט מול קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
ביקורת מרומזת על מאמנו. לברון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully