וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "במשחק אחד הפערים מצטמצמים"

מאמן מכבי ת"א מזהיר משאננות לקראת חצי גמר הפיינל פור מול הפועל חולון (21:00, ספ' 5). אוחיון: "חולון טובה כמו ירושלים"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

העולה השנייה לגמר הפיינל פור תיקבע מחר (שלישי) במשחק בו ייפגשו האלופה ומחזיקת הגביע מכבי תל אביב והפועל חולון (21:00, שידור ישיר בספורט 5 וספורט 5HD). הצהובים מגיעים למשחק אחרי שרק היום הודיעו על החתמתו של דיוויד בלאט לשנתיים נוספות במועדון, ובסגל חסר שיכלול רק שמונה שחקנים. בנוסף מכבי תחסר במשחק את הקהל שלה, שמחרים את אירועי הפיינל פור. מנגד בחולון ינסו לנצל את המצב הפגיע של הצהובים, להכות בהם כפי שעשו ב-2008 ולסיים את העונה המרשימה שלהם בצורה חלומית.

היסטוריה ומספרים

- מכבי תל אביב ניצחה את כל חמשת המפגשים בין הקבוצות העונה – שלושה בליגה, אחד בגביע צ'אנס ועוד אחד בחצי גמר גביע המדינה.

- מאז הניצחון בגמר הפיינל פור ב-2008, הפסידה הפועל חולון 12 משחקים ברציפות למכבי תל אביב.

- יוגב אוחיון לא אוהב לפגוש את חולון העונה. הוא רשם נגד הסגולים בממוצע רק 5 נקודות ו-3.7 אסיסטים למשחק.

- מכבי תל אביב הפסידה רק פעם אחת בהיסטוריה בחצי גמר הפלייאוף – בעונת 1992/3 להפועל גליל עליון.

הכנות ושאר ירקות

מכבי תל אביב:

החתימה של דיוויד בלאט בשעות הצהריים על חוזה לשנתיים במכבי תל אביב סיימה את המגעים המתישים בין הצדדים ואפשרה לצהובים להגיע לפיינל פור בראש קצת יותר שקט. מכבי מאמינה כי אליפות שנייה ברציפות תלויה רק בה, אך למשחקים היא מגיעה בסגל קצר מאוד של שמונה שחקנים בכירים בלבד, לאור הפציעה של טל בורשטיין וחוק ארבעת הזרים. הצהובים החליטו לרשום לקראת המשחק את שון ג'יימס, ריצ'רד הנדריקס, קית' לנגפורד ודווין סמית'. תיאו פפאלוקאס שוב נותר בחוץ.

דיוויד בלאט אמר לקראת המשחק: "הגענו לסיום העונה ולרגע הכי גדול שלנו. יש כאן ארבע קבוצות שמגיע להן להיות במעמד הזה. נפגוש קבוצה טובה שעשתה עונה מצוינת. אני מקווה שנגיע במיטבנו כי נצטרך את זה כדי לנצח. אנחנו פייבוריטים? אפשר לקרוא לזה כך, אבל במשחק אחד הפערים מצטמצמים והכל אפשרי".

לגבי דריכות השחקנים אחרי עונה קלילה בליגה אמר בלאט: "אנחנו לא מדברים על זה בכלל, למה שקרה העונה אין שום ערך כרגע. אם הייתה פה סדרה, אז הייתה לכך חשיבות, אבל כאן אין לזה משמעות".

יוגב אוחיון הוסיף: "יהיה משחק קשה. חולון הוכיחה בעבר שהיא קבוצה טובה ואנחנו צריכים להגיע במלוא המוכנות ולכבד אותם מהדקה הראשונה. לא יהיה פשוט. הייתה לנו הפסקה של 12 ימים, אבל נקווה שזה לא ישפיע ונגיע מוכנים. ראינו גם בכדורגל שאין פייבוריטים, חולון מסוגלים לנצח. נצטרך לשחק חזק מהרגע הראשון, במשחק כזה אי אפשר להופיע שאננים. זה חצי גמר, המעמד מחייב. חולון טובה לא פחות מירושלים. מחאת האוהדים שלנו היא לגיטימית, מותר להם לנקוט עמדה ואנחנו נשתדל בכל מקרה לתת להם את התמורה".

אחד הנושאים החמים בפיינל פור הנוכחי הוא נושא אוהדי מכבי תל אביב, או יותר נכון החרמת הפיינל פור על ידיהם. כ-1,500 אוהדים בלבד של הצהובים אמורים להגיע ליד אליהו, שהגוש המעודד מתוכם יצפה במשחק באירוע מיוחד של ארגוני האוהדים בבית דני הסמוך להיכל. מספר דמויות מרכזיות שקשורות לקבוצה כבר הסכימו להגיע לבית דני כדי לצפות עם האוהדים במשחק, וביניהם גם דורון ג'מצ'י.

הפועל חולון:

העונה החלומית של הפועל חולון עוד עשויה להסתיים בצורה שאיש לא חלם עליו. הסגולים מאולם הפחים חוזרים לראשונה לפיינל פור מאז שזכו באליפות בשנת 2008, אך הפעם הם יצטרכו להתגבר על מכבי תל אביב כבר בחצי גמר, ולאחר שהפסידו להם בכל חמשת המפגשים בין הצדדים במהלך העונה. שחקניו של דן שמיר מקווים כי רצף ההפסדים יסתיים דווקא ביד אליהו, והם שואבים עידוד מכך שרוב המשחקים לא היו חד צדדיים וניתן להפתיע במשחק נתון.

דן שמיר אמר לקראת המשחק: "כשחולון לקחה את האליפות היא סיימה את הליגה במקום הראשון. הקבוצה של אז היתה הכי טובה בארץ והשנה זה לא ככה. מכבי שלטה לחלוטין לכל אורכה, הם טובים מאוד, ואני רק מבטיח שנעשה הכל. אני לא יודע איך יתפתח המשחק ולא יודע להמר. תמיד כשמכריחים אותי להגיד מי יהיה אני טועה. אני רק מתרכז בעבודה שלנו. חולון זו אחת הקבוצות המיוחדת שאימנתי. תמיד נתנו הכל, לא תמיד הצלחנו אבל גם מחר נעשה הכל".

על תמיכת האוהדים הצפויה בהיכל אמר שמיר: "את המשחק מנצחים על המגרש, אבל חלק גדול מהקבוצה זה הקהל שלה. כולם יודעים את זה. זה מה שמיוחד ושונה פה ממקומות אחרים ואני מאוד מקווה שתהיה פה עוד הצגת עידוד".

מורן רוט הוסיף: "הקהל הוא השחקן השישי שלנו. אנחנו צריכים אותו מאוד ושהוא יגיע בהמוניו למשחק לעודד אותנו כמו תמיד. בלי הקהל אנחנו קבוצה אחרת ובלי האנרגיות שלהם אנחנו קבוצה הרבה פחות טובה. למרות הקושי הרב לרכוש כרטיסים שגם לא ניתנים להשגה בקלות וגם לא זולים, אנחנו מבקשים לעשות את המקסימום כדי להגיע למשחק".

אוהדי חולון צפויים לשלוט ביציעים ביד אליהו במהלך המשחק, כשבקבוצה מקווים לכ-2,500 סגולים צהובים. אחד הנושאים היותר כואבים לחולון הוא הנושא הכספי, שהעלייה לפיינל פור גרמה לקבוצה לשלם מענקים כספיים לא מעטים, שכעת עוסקים בקבוצה במאמצים לגייס כספים עבור אותם מענקים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

שחקן מפתח

רון לואיס. אין הרבה שחקנים שיכולים להפוך את המשחק הנוכחי למשחק צמוד, אך אם יש אחד כזה, מדובר ברון לואיס. הקלע המחונן של חולון הוכיח העונה שהוא מסוגל להתעלות ברגעי ההכרעה, עם סדרה טובה מאוד מול הפועל ירושלים, אך במעמד שכזה הוא טרם התנסה. לואיס יצטרך להוביל את חולון בקליעה בצד אחד, ובהגנה לעצור את דווין סמית' או קית' לנגפורד, שהאתלטיות שלהם יוצרת בעיה עבור חולוניה. אם הגארד מאוהיו סטייט יצליח לרשום עוד משחק שיא, חולון עשויה להדהים את הליגה בשנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully