וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופים מול מיקרופונים

15.4.2012 / 14:55

זו לא פעם ראשונה שמכבי תל אביב מכנסת מסע"ת חגיגית: כך היה עם נמני, בן שמעון, רוסו. במה שונה האירוע עם ג'ורדי קרויף ובמה לא?

7.6.2005: הגלקטיקוס - אבי נמני, איל ברקוביץ', ג'ובאני רוסו

התפקיד: שחקני חיזוק

הרקע: בעצת דיוויד פדרמן, החליט לוני הרציקוביץ' לאחות את הקרע עם האוהדים ולהנחית שלושה תותחים כבדים לקבוצה של ניר קלינגר. הוא החזיר את אבי נמני מגלות בבית"ר ירושלים, הביא את ג'ובאני רוסו ממכבי חיפה ולקינוח החתים גם את איל ברקוביץ', ששב לארץ לאחר קריירה עשירה בחו"ל. זה נראה מבטיח ובעיקר נוצץ.

הפנינים: וואו, ממש לא חסר. ברקוביץ': "ניפגש אחרי שנזכה בדאבל. באנו בלי אגו, אנחנו רוצים לעבוד בשקט". רוסו: "גם אם נזכה רק באליפות לא אהיה מאוכזב". קלינגר: "נמני ואני השארנו את העבר מאחור, אנחנו עם הפנים קדימה". נמני: "יוצאים למסע ארוך שאני מקווה שאחריו כולנו נהיה מאושרים".

התוצאה: המסע הזה לא היה כל כך ארוך ואף אחד לא ממש היה מאושר. לאחר שני נצחונות, בטדי ובדרבי, מכבי תל אביב החלה להפסיד ולהידרדר, ובעקבות ההפסד 3:2 לבית"ר ירושלים בפתיחת הסיבוב השני קלינגר הלך הביתה. הבדיחה העצובה הפסיקה להצחיק, בסעיף הבא תראו שהיא הייתה אפילו עגומה יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפץ הגדול. מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

20.12.2005: טון קאנן

התפקיד: מאמן הקבוצה במקום ניר קלינגר

הרקע: שלושה חודשים לתוך עונת 2005/6, פרויקט הגלקטיקוס כבר התנפץ ברעש גדול ומאמן הקבוצה ניר קלינגר עזב. אלי דריקס מונה למחליפו הזמני, ובעקבותיו הגיע קאנן, שלא הסתדר עם לואיס פרננדז בבית"ר ירושלים.

הפנינים: "אני רוצה שהקהל שלנו ייהנה", אמר קאנן במסיבת העיתונאים, "המטרה היא לשחק כדורגל טוב ולהגיע לטופ של הכדורגל הישראלי. אנחנו רוצים להיות בסוף העונה באירופה".

התוצאה: תבוסה 4:0 בשמינית גמר הגביע להפועל עכו מהליגה הלאומית, סדרה של משחקי נפל, מקום שישי מתוך 12 עם יחס שערים שלילי בסיום העונה. הכי רחוק מאירופה. קאנן, אגב, לא המשיך בעונה הבאה. הוא מונה למאמן מכבי נתניה, בשורותיה אפילו לא פתח את העונה.

טון קאנן (ימין) עם ג'ורדי קרויף בימיהם בקבוצת א.א. לרנקה. רויטרס
קרויף, מכיר את האיש הזה? גם הוא הבטיח הבטחות במכבי תל אביב/רויטרס

24.4.2006: פיליפ סולומון/חבאבו

התפקיד: שותף עסקי של לוני הרציקוביץ'.

הרקע: קשיים כלכליים ורצונו של הבעלים בשותף ניהולי במכבי תל אביב הביאו לשידוך עם איש העסקים הצרפתי, שהגיע ארצה כיועצו האישי של מאמן בית"ר ירושלים לואיס פרננדז.

הפנינים: במסיבת העיתונאים שבה הוצג סולומון אמר הרציקוביץ': "חיפשנו דרכים בהן תוכל מכבי לאמץ מודלים אירופיים של ניהול... ההזדמנות שהביאה את סולומון למכבי היא מתת אל... לשמחתי הגיע יהודי יקר לארץ שייקח את המותג המוביל הזה למקום הראוי..." סולומון עצמו הגיב: "כל שקל מהמשקיעים ייכנס למועדון. יש לנו קבוצה של משקיעים... נחזור להיות מועדון צמרת בכדורגל הישראלי".

התוצאה: השידוך הזה לא החזיק מעמד אפילו יממה. לאחר שזהותו המפוקפקת של סולומון נחשפה בכתבת תחקיר ב"מעריב" חזר בו הרציקוביץ' מהשותפות. קבוצת הניהול שטרם הוקמה התפרקה לבלי שוב, ה"מותג המוביל" לא חזר עדיין למקומו הראוי.

פיליפ סולומון קבוצת הניהול של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שותפות שלא צלחה אפילו יממה אחת. פיליפ סולומון/ברני ארדוב

19.1.2008: אלכס שניידר

התפקיד: בעלים

הרקע: לאחר 12 שנים הצליח, סופסוף, לוני הרציקוביץ' להעביר מידיו את מכבי תל אביב, בתיווכו של אביב בושינסקי. הקונה: מיליארדר ישראלי-קנדי שבבעלותו גם קבוצת פורמולה 1

הפנינים: "נעשה הכל כדי לחזק את הקבוצה ולהביא אותה לטופ של הכדורגל הישראלי. אנחנו צריכים להיות מספר 1 בישראל. רוצים להחזיר את מכבי תל אביב למה שהייתה פעם".

התוצאה: כישלון המינוי של בן שמעון, הכסף שפוזר על שחקני הרכש, הרצון להתבדל ולהתרחק - כל אלה גמרו עבור שניידר את אפיזודת מכבי תל אביב מהר מאוד. כבר בקיץ שלפני עונת 2009/10 היה ברור ששניידר לא ימשיך בקבוצה. מי יקנה אותה במקומו?

אלכס שניידר בעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
החל בחיוכים, הסתיים בדיכאון. אלכס שניידר/ברני ארדוב

5.6.2008: רן בן שמעון

התפקיד: מאמן

הרקע: הרצון של מכבי תל אביב לחזור לצמרת לאחר עונת 2007/8 שכמעט הסתיימה בירידה. אלכס שניידר רכש את הקבוצה, והוחלט על הבאת מאמנה של עירוני קרית שמונה. על מינויו של בן שמעון סוכם כבר במרץ, ההכרזה הרשמית התבצעה מיד לאחר סיום העונה.

הפנינים: אביב בושינסקי, יו"ר מכבי תל אביב: "רן יהיה זה שיקבע, הוא יהיה אחראי, לטוב ולרע. אנו רוצים להחזיר את הכבוד ואת האוהדים". בן שמעון: "אני יודע ששיתוף הפעולה עם אבי נמני נראה כנקודת חיכוך, אבל אין לי ספק שנעבוד טוב וצמוד ביחד. לי ולאבי עבר משותף ואני בטוח שנוכל להצליח".

התוצאה: אכן, שיתוף הפעולה היה פורה והוביל לכך שעבודתו של בן שמעון במכבי תל אביב הופסקה עוד בטרם חלפו עשרה מחזורים בעונה. הכבוד חזר, גם האוהדים. זו הייתה עוד עונה מפוארת, שהסתיימה במקום השישי. מי הוביל את הצהובים לשם? חכו לסעיף הבא.

אבי נמני עם אביב בושינסקי ועם רן בן שמעון במסיבת עיתונאים של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
זה נגמר מהר משחשב. רן בן שמעון מוצג במכבי תל אביב/ברני ארדוב

2.11.2008: אבי נמני

התפקיד: ג'נרל מנג'ר/מאמן

הרקע: נמני כבר כיהן כג'נרל מנג'ר במכבי תל אביב, אולם שיתוף הפעולה עם בן שמעון לא צלח, בלשון המעטה. כשלונו של המאמן העביר לסמל של המועדון את תפקיד האיש שעל הקווים.

הפנינים: אביב בושינסקי (כן, שוב הוא): "נמני הוא סמל במועדון, ההיענות שלו לתפקיד היא מעשה אמיץ ביותר. נמני יכול להחזיר את כוח ההרתעה. מרקו בלבול ישמש לצדו כמאמן, הצוות הזה יכול להחזיר את הקבוצה למאבקי הצמרת. נמני לא אמר יותר מדי: "הקבוצה מעל לכל. אני יכול יותר להפסיד מלהרוויח".

התוצאה: מכל מסיבות העיתונאים של העשור האחרון, זו כנראה הייתה המדוכדכת ביותר. בושינסקי לא באמת האמין, נמני לא באמת רצה, כך שקשה להתייחס לכישלון שבא לאחר מכן בציניות. נמני החזיק מעמד בתפקיד עד אמצע עונת 2010/11 ואז הודח על ידי מיטש גולדהאר.

אבי נמני מנג'ר מכבי תל אביב אביב בושינסקי יושב ראש. יותם רונן
מדוכדכים ולא מאמינים לדבריהם. בושינסקי ונמני בהכרזה על מינויו של מספר 8 למאמן/יותם רונן

21.8.2009: מיטש גולדהאר

התפקיד: בעלים

הרקע: הגיע ממש לפני פתיחת עונת 2009/10, רכש את הקבוצה מידי אלכס שניידר.

הפנינים: "אני מצפה בכליון עיניים לאתגר הזה. זה תהליך שייקח הרבה זמן, אבל ניתן לו לצאת לדרך. אני מצפה לפגוש כמה שיותר אנשים, כדי שנוכל לבנות את הארגון כמו שצריך".

התוצאה: גולדהאר היה מפוכח מרגע נחיתתו בתל אביב והשמיע דברי טעם. השאלה היא אם גם היום הוא עדיין נרגש מאותו תהליך בנייה שקיים בארגון שלו. לא בטוח שהתשובה חיובית.

הבעלים החדש של מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, לצד צמד אוהדים. יותם רונן
קבלת פנים מרגשת, ההמשך קצת פחות. גולדהאר/יותם רונן

9.1.2011: מוטי איוניר

התפקיד: מאמן

הרקע: לאחר שאבי נמני ויוסי מזרחי קיבלו תקציב ענק של 120 מיליון שקל, מכבי תל אביב שוב לא הצליחה לממש את הפוטנציאל. הפסד 3:1 למכבי חיפה, יחד עם הצהרה של מזרחי כי "חייבים לחזק את הסגל" עוררו את חמתו של גולדהאר, שפיטר את נמני בשיחת טלפון. איוניר הגיע במקומו.

הפנינים: איוניר התרגש מסגירת המעגל: "זו הגשמת חלום... זה סמלי שאחרי מה שקרה לאבי כהן באתי למכבי, אני מרגיש שזה משהו משמיים... השחקנים צריכים להראות מחויבות לסמל. השחקנים צריכים להבין שהם משחקים במועדון הכי גדול בישראל. במכבי בה אני גדלתי חינכו אותנו להיות בני אדם, להיות ווינרים".

התוצאה: הווינריות והאנושיות לא עזרו לאיוניר, שפוטר ממכבי תל אביב כבר בנובמבר 2011, לאחר פחות משנה בתפקיד. ניר לוין, ראש מחלקת הנוער של המועדון, הוא היום מאמן הקבוצה, שתסיים עוד עונה עגומה ללא תארים, וייתכן מאוד שגם בלי כרטיס לאירופה.

דובר מכבי תל אביב עופר רונן, הבעלים מיטש גולדהאר והמאמן מוטי איוניר. ברני ארדוב
לאן נעלמה הווינריות? איוניר/ברני ארדוב

ג'ורדי קרויף

התפקיד: מנהל טכני

הרקע: לאחר חודשים ארוכים שבהם הצהירו הבעלים מיטש גולדהאר ונציגו ג'ק אנגלידיס כי הם מחפשים מנהל טכני למועדון, נפתרה התעלומה - ג'ורדי קרויף, בנו של יוהאן האגדי ושחקן עבר בברצלונה בפני עצמו, הגיע למכבי תל אביב.

הפנינים: הבעלים מיטש גולדהאר היה ענייני כהרגלו: "זהו עוד צעד משמעותי בתהליך וברצון שלנו להצעיד את מכבי קדימה. הכוונה שלי תמיד הייתה לבנות משהו שיחזיק מעמד שנים רבות... קרויף אוהב לעשות דברים בדרך שלו, ואני אוהב את התכונה הזו. זה יהיה מסע מעניין לשני הצדדים". קרויף: "אני מקווה שתבינו את ההחלטה שלי להישאר קצת מאחורי אור הזרקורים כרגע. אהיה דיסקרטי בכל מה שאני עושה. אסגל את עצמי לדרכי העבודה של המועדון".

התוצאה: האם קרויף אכן יעשה דברים בדרך שלו? נצטרך לחכות ולראות האם התוצאה תהיה שונה. על פי ניסיון העבר, אנחנו מסופקים.

ג'ורדי קרויף מוצג כמנהל הספורטיבי החדש של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ומה עכשיו? ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully