וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בדיוק מליקסון

2.4.2012 / 11:00

המאמן מאוכזב, התקשורת חותכת ואפילו קוביקה מלכלך. אבירם ברוכיאן לא מקבל מספיק הזדמנויות בפולוניה ורשה. האם זה בגלל חוסר הסבלנות הפולני או אי ההתאמה שלו לאירופה

לפני כשבועיים, אחרי שפולוניה ורשה סיימה ב-0:0 בדרבי מול לגיה, ניגש הבעלים יוזף וויצ'כובסקי למאמן יאצק זילינסקי ושוחח איתו בנושא אבירם ברוכיאן: "איך יכול שלשחקן שהיה המוח של בית"ר ירושלים אין מקום בהרכב?", אמר הנשיא והמאמן השיב: "הוא לא חזק מספיק. הוא לא מוכן לרמת האינטנסיביות". למרות זאת, זילינסקי העניק לברוכיאן את חולצת ההרכב במחזור הבא. פולוניה סיימה עם תבוסה 3:0 מול קורונה קייליצה, הקשר הוחלף אחרי 59 דקות וזכה להיכנס לנבחרת המאכזבים של המחזור והמאמן שילם את המחיר ונשלח הביתה.

ברוכיאן נמצא בפולוניה שלושה חודשים בלבד, הוא שיחק רק חמישה משחקים (170 דקות יחד), אבל כבר ניתן לומר כי האכזבה ממנו עצומה. לא מעט גורמים מפריעים לברוכיאן. מעבר לקשיי ההתאקלמות הטבעיים והעובדה כי הוא לא ממש משחק בקביעות, נראה כי הציפיות ממנו היו חסרות פרופורציות לחלוטין. כקפטן בית"ר ושחקן עם רזומה בנבחרת ישראל, בפולוניה ציפו להגעת לכוכב, מנהיג ושחקן שיוביל את הקבוצה, עשו את ההשוואה הטבעית מבחינתם למאור מליקסון והתבדו. עכשיו מדברים שם על שחקן שלא מתאים לליגה הפולנית ולא יכול לעזור לקבוצה.

אבירם ברוכיאן שחקן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
כקפטן בית"ר ושחקן עם רזומה בנבחרת ישראל, בפולוניה ציפו להגעת לכוכב, מנהיג ושחקן שיוביל את הקבוצה. ברוכיאן/אדריאן הרבשטיין

קולות הביקורת הראשונים כלפי ברוכיאן החלו כבר במהלך תקופת ההכנה, כשפולוניה קיימה מחנה אימונים בטורקיה. שחקנים לא התלהבו והמאמן זילינסקי הסביר כי הקשר מוכשר, אבל צריך זמן להתאקלם לסגנון המשחק. במשחק החזרה מהפגרה לפני כחודש וחצי שותף ברוכיאן ל-19 דקות במשחק החוץ על LKS לודז' מהתחתית. הוא נכנס במצב של 0:2 לקבוצתו ולא השפיע על המשחק. "לא מעט שחקנים אמרו לאחר מכן שהוא חלש ומאכזב והם ציפו ממנו ליותר", גילה עיתונאי פולני.

מאז שותף רשם הקשר עוד ארבע הופעות. פעמיים פתח בהרכב והיה שותף להפסד פולוניה ועוד פעמיים נכנס כמחליף לדקות האחרונות ולא השפיע על המשחק. "עד עכשיו הוא מציג יכולת מאוד חלשה. הוא לא טוב, לא יצירתי, לא מוסר כמו שצריך ולא יוצר מצבים לחלוצים ובגלל זה הוא לא משחק בקביעות. לפולוניה יש הרבה אופציות בקישור וכרגע אין לו מקום. השחקנים האחרים נראים בסדר והוא לא טוב מספיק", ממשיך העיתונאי.

זילינסקי, כאמור, פוטר אחרי התבוסה לקייליצה והוחלף על ידי המאמן הצעיר צ'זלאב מיכנייביץ'. הבכורה של המאמן הטרי הייתה מוצלחת מאוד והסתיימה ב-0:3 חלק על שלאסק וורוצלאב מהצמרת ועלייה למקום הרביעי. ברוכיאן, לעומת זאת, נותר על הספסל ולא שותף.

"אבירם בחור נחמד, אבל לא חזק מספיק פיזית", טען לאחרונה חלוץ העבר הפולני אנדז'יי קוביקה ששיחק במספר קבוצות בישראל ושיתף פעולה עם הקשר בבית"ר. "הוא שחקן מוכר בישראל, אבל לא כוכב גדול כמו שכמה אנשים בפולין חושבים. כמו חלק מהישראלים שמשחקים בפולין, הוא טכני מאוד, אבל לוקה טקטית. אני מקווה שהוא יפתח פרק חדש בקריירה".

משה אוחיון שחקן לגיה ורשה. ברני ארדוב
עוד קורבן לאפקט מליקסון. משה אוחיון/ברני ארדוב

הדברים של קוביקה ממחישים בעיה נוספת. רף הציפיות מברוכיאן פשוט מנותק מהמציאות. כשהקשר נחת בפולין, לא מעט כלי תקשורת נזכרו בהצגה הגדולה שלו במדי בית"ר במשחק מוקדמות ליגת האלופות מול ויסלה קרקוב בטדי (1:2). אז ברוכיאן כבש פעמיים ועשה ככל העולה על רוחו במגרש. הבעיה היא שהמשחק הזה היה בקיץ 2008. מאז הקריירה של ברוכיאן דעכה, הוא סבל מפציעות ומירידה דרסטית ביכולת וכוכבו דעך. אלא שבפולין היו משוכנעים שהגיע כוכב ענק.

כמו מרבית הישראלים שנחתו בפולין, גם ברוכיאן מושפע מ"אפקט מליקסון". ההצלחה של הקשר בוויסלה הובילה לא מעט קבוצות פולניות לחפש מציאות בישראל. אלא שלתופעה גם פן שלילי. מליקסון כבש בסערה ובמהרה את הליגה והציב רף גבוה, אולי גבוה מדי, לבני ארצו. הרזומה של ברוכיאן בישראל מרשים יותר משל מליקסון ולכן בפולוניה דיברו על כך שהביאו את "המנהיג של בית"ר" וציפו לשחקן שישנה את פני הקבוצה וינהיג אותה. כשזה לא קרה, הדיבורים על הבטחה הוחלפו באכזבה העמוקה. אגב, דבר דומה קרה גם למשה אוחיון שפתח את העונה בלגיה ורשה.

מי שניסה "להזהיר" את הפולנים מהשוואה המיותרת הוא קשר העבר גז'גוז' ודז'ינסקי: "ברוכיאן, בניגוד למליקסון, לא יכול לעשות דריבל ולעבור שחקנים. סגנונות המשחק שלהם שונים, אבל לברוכיאן יש יתרונות. הוא עובד במגרש ולא רק בצד ההתקפי. הוא שחקן כדורגל טוב, שנפל בארץ לתקופה קשה... צריך לתת לו זמן להתאקלם. הכל בפולין חדש לו: המדינה, השפה, המנטאליות".

גם יצחק שום ניסה להסביר לתקשורת הפולנית מדוע ברוכיאן לא משתלב בפולין: "ללא מעט שחקנים ישראלים יש בעיה מנטאלית כשהם יוצאים לחו"ל. בישראל הם משחקים טוב בגלל התמיכה המשפחתית והקרבה לחברים לקבוצה. גם אם הפתיחה של ברוכיאן לא טובה, צריך לתת לו צ'אנס והוא עוד יכול להוכיח את עצמו. הוא שחקן טכני, יצירתי שיודע להבקיע".

גז'גוז' ודז'ינסקי במדי מכבי תל אביב מול דינמו זאגרב. AP
מהבודדים שמאמינים בברוכיאן. ודז'ינסקי/AP

העונה הנוכחית בפולין מזכירה במעט את העונה בליגת העל. קבוצות גדולות כמו: ויסלה, לגיה ורשה (שאמנם מוליכה את הטבלה, אבל לא מרשימה) ולך פוזנן נקלעו לעונה רעה, מה שאפשר לקטנות לחלום על התואר. גם פולוניה, שרחוקה בסך הכל ארבע נקודות מיריבתה העירונית שבפסגה, מאמינה ביכולתה להשיג אליפות שלישית בתולדות המועדון וראשונה מאז שנת 2000. זו גם הסיבה לכך שהנשיא האקסצנטרי וויצ'כובסקי פתח את הארנק בינואר והביא את ברוכיאן ו-ולדימיר דבאלישווילי.

בפולין יש הטוענים כי שני השחקנים הובואו ישירות על ידי הבעלים ללא התייעצות עם המאמן זילינסקי. "וויצ'כובסקי האמין שהשניים יעזרו לקבוצה לזכות בתואר. אלא שבעוד דבאלישווילי התאקלם לא רע וגם כבש שני שערים, ברוכיאן התגלה כשחקן שלא יכול לעזור לקבוצה והסבלנות כלפיו נגמרה מהר. בשיחות סגורות מדברים אפילו על אפשרות לשחרר אותו בקיץ", טוען עיתונאי פולני.

"דיברתי לאחרונה עם (סוכנו של ברוכיאן) אבי נמני והוא הודה שלשחקן יש בעיה והוא מאוכזב מההזדמנויות המעטות שהוא מקבל", סיפר ודז'ינסקי בשבוע שעבר. "פולוניה משחקת עם חלוץ אחד ושני קשרים אחוריים וזו שיטה שלא מתאימה לברוכיאן והוא לא רגיל אליה. הטענות שהוא לא התרגל לפיזיות של הליגה בפולין מצחיקות אותי. הוא צריך לקבל לפחות שלושה משחקים מלאים לפני שנשפוט אותו. ראיתי אותו בישראל ובעיניי הוא שחקן נהדר. הוא יוכל להצליח גם כאן".

ליאור רפאלוב מדבר על הכל בראיון לוואלה! ספורט

אברהם גרנט צוחק מהבדיחות על חשבונו

ניצחון גדול לפולוניה, ברוכיאן לא שותף

ויסלה קרקוב פשוט לא מצליחה להתרומם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully