וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס לוזון: "חטיב לא קיבל בעיטה, הוא ביים פציעה"

1.4.2012 / 14:15

נשיא מכבי פתח תקוה התראיין לערוץ 2 ותקף: "חוץ מכיתת יורים וחבל תלייה כבר עשו לנו הכל. לא ניענש, ניפחו את התקרית"

ברני ארדוב

צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יאיר דניאל

בית משפט השלום בפתח תקוה האריך היום (ראשון) את מעצרם של עמי גניש ויגאל ממן ב-24 שעות והשניים ישוחררו ממעצר ביום שני ב-16:30. גניש, מאמן השוערים של מכבי פתח תקוה, וממן המקורב למועדון חשודים בתקיפת קשר הפועל חיפה עלי חטיב בסיום המשחק בין הקבוצות בשבת (1:2).

עו"ד לירן זילברמן (מימין) לצד עמי פאן, מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
הציג בפני בית המשפט את טופס התלונה. עו"ד זילברמן/ברני ארדוב

השופטת ריבה שרון נימקה את ההחלטה: "מתקיימת כאן עילת מסוכנות. העובדה כי מדובר באירוע שנעשה לכאורה בסוף המשחק ולא בלהט המשחק עצמו מעצימה אף היא את המסוכנות. מתן לגיטימציה לאלימות במגרשי הספורט, גם בלהט המשחק, היא דהירה על מדרון חלק. אבוי למי שיתיר זאת ויתן הגנה מלאה למי שנחשד בעבירה כזו".

בדיון בבית המשפט, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בארבעה ימים. כאשר עו"ד אלי כהן, פרקליטו של ממן, ועו"ד לירן זילברמן, נציגו של גניש, ביקשו לשחרר את השנייים ממעצר. תובע המשטרה טען: "יש קשר לחבלות שנגרמו, יש בתיק דו"ח מד"א שמראה שהשחקן איבד את ההכרה. יש חשד סביר לפגיעה ולגרימת חבלה. נקבל תיעוד רפואי ונדע בדיוק. די להסתכל בעדויות החשודים כדי לדעת שיש קשר. מי שגרם לנפילתו של חטיב הוא החשוד הראשון. החשוד השני בעט בו כאילו הוא כדור".

זילברמן, שמייצג את גניש (לכאורה הנוגח), הגיב: "14 שעות עברו ועוד לא ראיתם את הווידאו? הלקוח שלי ניסה להפריד". התובע: "גניש ביצע אקט תקיפה, הכל יתברר בחקירה. יש יסוד סביר. גניש קשר את עצמו. אנחנו דורשים ארבעה ימי מעצר בטענה למסוכנות ושיבוש".

עו"ד אלי כהן, שמייצג את יגאל ממן (לכאורה הבועט), המשיך: "מכבי פתח תקוה ניצחה, לא הייתה להם סיבה לתקוף. כמו כן, בדוח השופט הוזכרו שמות של שחקני הפועל חיפה, למה הם לא נעצרו? שמו של מרשי כלל לא מצוין בדוח... למה אין דוח רפואי על מצבו של חטיב? ואם המתלונן לא באמת סבל מזעזוע? אציין שהחשוד שלי הוא איש צבא קבע ללא עבר פלילי. לא ראו אותו, והוא בכל זאת לקח אחריות והודה שבעט במתלונן". התובע הגיב: "ממן שינה את גרסתו אחרי שראה את הסרט".

מנכ"ל מכבי פתח תקוה איציק לוזון אמר בסיום הדיון: "בית המשפט אמר את דברו. נראה כאילו ההחלטה הושפעה מהתקשורת. אבל אל תדאגו, אני אנצח את כולם". עו"ד כהן הוסיף: "אין מקום להארכת מעצר. לומר שהם מסוכנים זה מרחיק לכת. אין להם עבר פלילי ויש להם משפחות. אולי נגיש ערעור". עו"ד זילברמן: "אין כאן חשדות למסוכנות או לשיבוש, נגיש ערעור ונקווה שבית המשפט המחוזי יחליט אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פרדה הגיש תלונה במשטרה נגד חטיב ודנקוביץ'

בתוך כך, קשר מכבי פתח תקוה דני פרדה הגיש היום (ראשון) במשטרה תלונה נגד שחקני הפועל חיפה חטיב וסטפן דנקוביץ' על ניסיון תקיפה. על פי צילומי הטלוויזיה, נראה כי השניים ניסו להכות אותו. טופס התלונה הוצג במהלך הדיון להארכת מעצרם של החשודים בתקיפת חטיב והתובע המשטרתי טען בדיון בפני השופטת ריבה שרון כי במידת הצורך, יוזמן חטיב לחקירה תחת אזהרה.

לאחר הדיון התברר כי בקרוב מאוד יזומנו מספר אנשים לתשאול במשטרה. כאמור, גם חטיב בעצמו צפוי לעבור תשאול. פרקליטיהם של שני העצורים טוענים כעת: "יש לעצור גם את חטיב, שהחל במהומה".

לפני כן, במכבי פתח תקוה סיפרו שבדקו היטב את האירועים במצלמות האיצטדיון, ולטענתם, אין תיעוד ממשי לבעיטה בשחקן מצד יגאל ממן המקורב למועדון, בעוד את הנגיחה של גניש אכן ניתן לראות בבירור. עוד לפני הדיון בבית המשפט אמר מנהל הקבוצה עמי פאן: "כולם מחכים שמכבי פתח תקוה תמעד, אבל נפלנו לפרובוקטור, ואנחנו מקווים שבית המשפט יתחשב בנו".

עורך הדין זילברמן אמר: "מדובר במעצר פופוליסטי שנועד בשביל התקשורת. לא מדובר בעבירה פלילית. מרשי, עמי גניש, הוא בחור ללא דופי וללא עבר פלילי".

עו"ד אלי כהן הוסיף: "זו הייתה בעיטה קלה שלא הותירה סימן. הוא במעצר רק כי התקשורת מתעניינת בתיק הזה. באופן כללי תיקים כאלה לא מצדיקים מעצר, במיוחד כשהוא מספר את כל האמת שלו ולוקח אחריות. לטענתו ולטענת רבים, השחקן שהוא כביכול תקף, ניסה לתקוף קודם לכן. העובדה שהוא אושפז בבית חולים, זה לא מהבעיטה אלא מההצגה שלו. לאחר שהשחקן נבדק, התברר שלא קרה לו כלום. זה לא תאם את ההצגה שהייתה על הדשא".

יגאל ממן, מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
בפתח תקוה טוענים כי אין תיעוד ממשי לבעיטה בשחקן/קובי אליהו

דוח השיפוט: קינן ציין רק את הפגיעה של גניש בחטיב

בתוך כך, השופט אסף קינן הגיש הבוקר את דוח השיפוט המסכם את האירועים החמורים בסיום המשחק בין מכבי פתח תקוה להפועל חיפה (1:2). קינן כתב בדוח: "עם השריקה לסיום המשחק החלה מהומה על כר הדשא, בה נטלו חלק שחקנים משתי הקבוצות, בעלי תפקידים ואנשים נוספים שאינם רשומים ברשימת השחקנים. במהלך המהומה הבחנתי בשלושה שחקנים שהיכו אחד את השני: דנקוביץ', אראל ופרדה. שלושת השחקנים הללו הורחקו על ידי לאחר שריקת הסיום. במהלך המהומה הבחנתי באדם נוסף שפוגע בשחקן הפועל חיפה עלי חטיב. לאחר צפייה בשידור החוזר בטלוויזיה התברר לי שהאדם הופגע הוא מאמן השוערים של מכבי פתח תקוה עמי גניש".

גורמים משפטיים בהתאחדות לכדורגל יצפו בתיעוד האירוע מספר פעמים לפני שיוחלט סופית מי יועמד לדין. כבר עתה ברור ששלושת המורחקים וגניש עצמו ייכללו ברשימה, ככל הנראה גם חטיב עצמו יעמוד לדין. בהתאחדות מעריכים כי המעורבים ייענשו בצורה חמורה. ההערכה היא שמלבד לגניש, שיורחק לזמן ממושך, גם שלושת המורחקים (ואולי גם שחקנים נוספים, אם כך יתברר על פי הקלטות), יורחקו ממספר משחקים. גורם משפטי בהתאחדות אמר ש"אין כאן עניין להשוות בין אירועי הדברי לאירועים מאתמול. זה שני מקרים שונים, כל אחד מהם חמור בפני עצמו".

בינתיים, הודיעה מכבי פתח תקוה כי שני החשודים בתקיפת חטיב, גניש וממן, מושעים מתפקידם עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדם.

עמי גניש מאמן השוערים של מכבי פתח תקוה (ימין). קובי אליהו
גורמים משפטיים בהתאחדות לכדורגל יצפו בתיעוד האירוע מספר פעמים/קובי אליהו

איציק לוזון: "פרובוקציה אלימה של שחקני הקבוצה היריבה"

מכבי פתח תקוה פרסמה תגובה רשמית לאירועים באמצעות המנכ"ל איציק לוזון: "התקרית בסיום המשחק ראויה לכל גינוי וביקורת. מכבי פתח תקוה מעולם לא נהגה באלימות. כך חינכנו במשך שנים את השחקנים והאוהדים וכראיה לכך, בעונת 2009/10 זכתה מכבי פתח תקוה בתואר הקבוצה ההוגנת ביותר בליגת העל.

"אנו מבחינתנו נעשה כל שניתן על מנת שמקרה כזה לא יחזור שנית במגרש ומחוץ למגרש. על כן, כצעד ראשון הוחלט בהנהלת מכבי פתח תקוה להשעות לאלתר את המעורבים בתקרית האלימה לפחות עד לבירור מלא של האירוע הן על ידי רשויות האכיפה והן על ידי מוסדות ההתאחדות לכדורגל.

"אנו מבקשים באותה נשימה מכל הגורמים המוערבים בבדיקת וחקירת האירוע לבדוק כיצד התגלגל לו כדור השלג האלים והאם התקרית יכולה הייתה להימנע במידה ולא הייתה נעשית פרובוקציה אלימה של שחקני הקבוצה היריבה ועלי חטיב עצמו שתקפו את דני פרדה ושחקני מכבי פתח תקוה לאור ההפסד במגרש. אני מקווים ומאמינים שגם אותה פרובוקציה והתגרות של הקבוצה היריבה שהחלה את התקרית המגונה והמיותרת, צוינה בדו"ח השיפוט שיוצג בפני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל".

עדכון ראשון: 11:28

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הוא כנראה יעמוד לדין. חטיב בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמוס לוזון: "אין סיכוי שיענישו אותנו"

נשיא מכבי פתח תקוה עמוס לוזון דיבר הערב בתכנית "שש עם עודד בן עמי" בערוץ 2 ואמר: "העניין חרג מכל פרופורציה. אני מגנה את כל מה שקרה, אבל אי אפשר להתעלם מכך שעלי חטיב הוא זה שהגיע לדני פרדה ונתן לו אגרוף לפנים. רק משם התגלגלה כל המהומה. מאז האירוע, חוץ מחבל תלייה וכיתת יורים עשו כבר למכבי פתח תקוה ועמוס הכל".

לוזון התייחס לשאלה האם יש סיכוי שהקבוצה שלו תיענש: "אין שום סיכוי שיענישו אותנו, הפועל חיפה צריכה להיענש. אנחנו ניצחנו והשחקנים של הפועל חיפה התנפלו על השחקנים שלנו. זו פרובוקציה נטו של הפועל חיפה. עלי חטיב קיבל מכה, הוא אפילו לא קיבל מכה כל כך חזקה. זה היה הרבה יותר מבויים ממה שקרה באמת".

לוזון ענה גם לטענות נגד יגאל ממן, שבעט לכאורה בעלי חטיב: "זה לא נכון, האוהד לא בעט בעלי חטיב. לא הביאו אפילו את המסמך הרפואי, כי לא קרה כלום. אמרו שהוא שבר שיניים ועוד הרבה דברים. אני ביקרתי בבית החולים ואמרו לי שאין לו כלום. המשטרה הגיעה לבית הדין וביקשה הארכת מעצר למרות שלא הגישו תעודה רפואית. היה אולי איזה מגע, אולי החלפת ידיים אבל לא יותר מזה. ניפחו את האירוע הזה מעבר לכל פרופורציה".

עוד בנושא:

עמוס לוזון: "ברור שהפועל חיפה החלה במהומה"

אבי לוזון: "מגנה את האלימות של שני הצדדים"

צפו במהומה המכוערת בסיומה אושפז עלי חטיב

אייל טרטצקי: "להוריד לפתח תקוה 10 נקודות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully