וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "מגנה את האלימות של שני הצדדים"

31.3.2012 / 23:06

אבי לוזון הגיב לתקיפת עלי חטיב ולא הסיר את האשמה מהפועל חיפה. ההתאחדות: "נקווה שהמקרה יטופל בכל חומרת הדין"

הכדורגל הישראלי שוב נסער מהמראות המכוערים הערב (שבת) באיצטדיון המושבה. בסיום המשחק בין מכבי פתח תקוה להפועל חיפה (1:2) התפתחה קטטה אלימה על הדשא, כשצילומי הטלוויזיה ושל צלמנו קובי אליהו מראים בבירור שניים מאנשי מכבי פתח תקוה מעורבים באירועים: אחד מהם נגח בפרצופו של שחקן הפועל חיפה עלי חטיב, השני בעט בראשו בעודו שוכב על הדשא. כמו כן, יש לציין שלפני שהוא ספג את הנגיחה, חטיב עצמו ניסה להלום באחד מאנשי הקבוצה היריבה.

יושב ראש ההתאחדות אבי לוזון הגיב לאירועים: "אני מגנה כל אלימות מכל סוג שהיא, ושל שני הצדדים המעורבים במה שאירע אחרי המשחק".

יגאל ממן, מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
יגאל ממן, מכבי פתח תקוה/קובי אליהו

מהמשטרה נמסר כי זהות החשודים ידועה. על פי הצילומים, נראה כי מי שנגח בחטיב הוא עמי גניש, מאמן השוערים של מכבי פתח תקוה. יגאל ממן, מקורב להנהלת מכבי פתח תקוה, היה זה שבעט בחטיב.

מיהו אותו ממן? על פי עובדי המועדון, מדובר באדם שעובד כבקר בחלק מהמשחקים, והוא מטפל בענייני אבטחה באצטדיון המושבה. ממן גם מטפל לא אחת בענייני כרטיסים. אין לו תפקיד מוגדר, אבל הוא מסייע בענייני מנהלה במועדון. אגב, בספטמבר 2008 הגיע ממן לבית הדין של ההתאחדות כדי להעיד לטובתו של יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, שהואשם בתקיפה מילולית של השופט שירן זילברמן.

בין היתר אמר ממן בדיון: "עמדתי ליד לוזון, ליד השער, הוא לא קילל. הוא כן העיר הערות לשחקנים. במחצית הוא דיבר עם השופט, בנימה רגילה. כשהשופט לא הרחיק להם שחקן ממש התעצבנו, אבל לוזון לא קילל. אני עצמי צעקתי לשופט 'אפס'. אני היחיד שצעקתי".

עמוס לוזון נשיא מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
"אחרי הילוך חוזר רביעי, אני אומר לכם בפירוש: הוא לא נגח בו". לוזון בסיום/קובי אליהו

בנוסף לתגובת הגינוי של אבי לוזון, ההתאחדות לכדורגל הגיבה לאירועים: "מדובר באירוע אלים ביותר וחמור ביותר שיש לטפל בו במלוא החומרה והענישה. מקווים שעלי חטיב יחלים במהרה ומתפללים לשלומו. מקווים שהמשטרה ובתי המשפט יטפלו במקרה בכל חומרת הדין ובכל הכלים העומדים לרשותם".

עמוס לוזון, נשיא מכבי פתח תקוה, ניגש אחרי המשחק למצלמות הטלוויזיה, וביקש לראות את האירועים. לאחר שלוזון הביט בתמונות, הוא אמר לעיתונאים סביבו: "אחרי הילוך חוזר רביעי, אני אומר לכם בפירוש: הוא לא נגח בו".

מאוחר יותר הגיב לוזון בתוכנית "שער השבת" בערוץ הספורט וסיפר כי הוא זה שזיהה את התוקף של חטיב: "הלכתי יחד עם המשטרה לניידת של הטלוויזיה בחוץ, הלכתי עם השוטרים ואני הוא זה שזיהיתי את התוקף. אני לא מחפש להסתתר. כשאני ראיתי, לא היה מגע, אבל רואים שכן. אנחנו לא בגן ילדים מי התחיל או לא התחיל. זה לא היה צריך לקרות ואני אטפל בעניין בכל החומרה. אני מתנצל בפני עלי חטיב ואוהדי הכדורגל. זה אירוע שלא היה צריך לקרות. לא מעניין אותי ההשלכות של האירוע הזה מבחינת בית הדין. יש בחור צעיר שנפגע, וקודם כל נייחל להחלמתו".

אייל טרטצקי, שחקן הפועל חיפה, ניגש בסיום לעמוס לוזון ולאבי לוזון וצעק עליהם בזעם. "גועל נפש, זה בושה", אמר טרטצקי, "לא יכול להיות שאתם לא יודעים להפסיד בכבוד. שחקן שוכב על הדשא, ואנשים בועטים לו בפרצוף?".

האירועים הערב הגיעו עד לכנסת. "מגרש מכבי פתח תקוה הפך להיות איום ממשי", אמרה הערב יו"ר השדולה לספורט בכנסת, רונית תירוש. "אם במשחק שבו שני אוהדים פרצו למגרש והגיעו לכדי מגע מאיים עם השופט לא נעשה דבר, ולא נכתבה על כך מילה בדוח השופט - הרי שאין פלא, שכעבור שבועיים, מוצא בעל תפקיד בקבוצה את העוז להיכנס למגרש ולפגוע באופן אלים בשחקן מרכזי של קבוצה יריבה שנלחמת נגדם על הישארות בליגה, ומנטרל את יכולתו לשחק. מעבר למעשה הפלילי, שיטופל על ידי המשטרה, אני מצפה שהקרטריון שהופעל מול הפועל תל אביב ברגע שהיה חשש לאיום על פגישה בשופט –יתקבל בהחלטת בית הדין של ההתאחדות במכפלות המתבקשות לנוכח האירוע היוצא דופן".

ולסיום, גם אוהדי ליגת העל שאינם נמנים על שתי הקבוצות המעורבות, הזדעזעו מהאירועים. הערב הם קראו להחרים את המשך המשחקים העונה: "אנו אוהדי הכדורגל בארץ ואוהדי הפועל חיפה קוראים לארגון שחקני הכדורגל בישראל ולשחקני הכדורגל בליגת העל, להשבית את משחקי הכדורגל עד לבירור ומיצוי אירוע הפגיעה".

עמי גניש מאמן השוערים של מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
צריכים להיענש בהתאם. המהומה בסיום המשחק/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully