וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בסיום המשחק במושבה. עלי חטיב פונה לבית חולים

קטטה אלימה פרצה על הדשא בסיום המשחק בין מכבי פתח תקוה להפועל חיפה: עלי חטיב שאיבד את ההכרה, פונה לבית החולים לאחר שאדם מהספסל של מכבי פתח תקוה נגח בראשו ובעט בו

תגרה המונית: מכבי פתח תקוה - הפועל חיפה/צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

עוד פרשה אלימה ומכוערת בכדורגל הישראלי. מכבי פתח תקוה השיגה הערב (שבת) ניצחון דרמטי וחשוב בתחתית על הפועל חיפה 1:2, כששער של דני פרדה בבעיטה חופשית בתוספת הזמן הקפיץ את המלאבסים מעל הקו האדום ופתח לחלוטין את התחתית הלוהטת, אבל על המשחק העיבה תקרית מכוערת בסיום המשחק.

מיד עם סיום המשחק פרצה תגרה על הדשא. שחקני שתי הקבוצות התקוטטו לאחר השריקה, אנשים נוספים מהספסלים הצטרפו לתגרה, ובמהלך המהומה ספג שחקן הפועל חיפה עלי חטיב נגיחה חזקה בפניו מאחד מאנשי מכבי פתח תקוה, ובהמשך הוא גם קיבל בעיטה בפניו.

המשטרה מנהלת חקירה סביב מעורבותם של השניים, כאשר אנשי הפועל חיפה הראו למשטרה את התמונות המפלילות בוואלה! ספורט. בהמשך הערב החשודים הסגירו את עצמם לידי המשטרה. אחד השמות שהוזכרו הוא מאמן השוערים של מכבי פתח תקוה, עמי גניש, שעל פי הצילומים נראה נוגח בחטיב. כמו כן, מקורב לקבוצה, יגאל ממן, נראה בועט בפניו של חטיב, כפי שניתן לראות בתמונה, זאת כאשר חטיב כבר היה שרוע על הדשא.

יגאל ממן, מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
הקטטה. עלי חטיב סופג בעיטה בפניו/קובי אליהו

חטיב שבר כמה שיניים ונותר לשכב על כר הדשא, עד אשר פונה לקבלת טיפול בבית החולים כשהוא מחוסר הכרה. הוא עבר בדיקת סי-טי בבית החולים, כשהישאם כיוואן נמצא לצדו ויתר חבריו שהו לצידו לאחר המשחק בבית החולים. שעות לאחר מכן התברר כי חטיב שב להכרה, כשחבריו לקבוצה מספרים שהוא עדיין מעורפל מהאירוע, ובכל מקרה הוא יישאר בבית החולים לפחות עד שעות הבוקר. השופט אסף קינן הדגיש: "ראיתי הכל. ראיתי שאיש ממכבי פתח תקוה בעט בפניו של חטיב וארשום הכל בדו"ח השיפוט".

יש לציין כי נגד מכבי פתח תקוה עומד עונש על תנאי בעקבות התפרצות של שני אוהדים לכר הדשא לאחר ההפסד מול בית"ר ירושלים לפני מספר שבועות. בהפועל חיפה הודיעו כי הם מתכוונים להגיש תלונה רשמית במשטרת ישראל כדי למצות את הדין עם האשמים בהיבט הפלילי.

בתמונות הטלוויזיה נראה בבירור אדם בטרנינג רשמי של מכבי פתח תקוה נוגח בחטיב. על פי הדיווחים, הוא נמלט תוך שניות כשהוא מכסה את פניו במעיל שחור. לטענת גניש, הוא נגח באוויר. גם עמוס לוזון סבור כי הוא לא נגח בחטיב.

כמו כן, במהלך המהומה, החליט קינן להניף שלושה כרטיסי אדומים, שניים לשחקני הפועל חיפה (סטפן דנקוביץ' וגל אראל) ואחד לשחקן מכבי פתח תקוה (דני פרדה).

ההתאחדות לכדורגל הגיבה לאירועים: "מדובר באירוע אלים ביותר וחמור ביותר שיש לטפל בו במלוא החומרה והענישה. מקווים שעלי חטיב יחלים במהרה ומתפללים לשלומו. מקווים שהמשטרה ובתי המשפט יטפלו במקרה בכל חומרת הדין ובכל הכלים העומדים לרשותם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עלי חטיב שחקן הפועל חיפה. קובי אליהו
חטיב מחוסר הכרה. עוד שבוע אומלל בכדורגל הישראלי/קובי אליהו

עמוס לוזון: "לא אעבור על האירוע לסדר היום"

עמוס לוזון, נשיא מכבי פתח תקוה, ניגש אחרי המשחק למצלמות הטלוויזיה, וביקש לראות את האירועים. לאחר שלוזון הביט בתמונות, הוא אמר לעיתונאים סביבו: "אחרי הילוך חוזר רביעי, אני אומר לכם בפירוש: הוא לא נגח בו". מאוחר יותר, בתוכנית סיכום המחזור בערוץ הספורט, חזר בו לוזון, והבהיר: "אני מתנצל בפני חטיב על המקרה. זה אירוע שלא היה צריך לקרות, וזה לא משנה מי התחיל. בהתחלה סברתי שלא היה מגע, אבל עכשיו מתברר לי שאכן זה קרה. אני זה שהלכתי עם השוטרים כדי לזהות את מי שפגע. אטפל בעניין בחומרה".

אייל טרטצקי, שחקן הפועל חיפה, ניגש בסיום לעמוס לוזון ולאבי לוזון וצעק עליהם בזעם. "גועל נפש, זה בושה", אמר טרטצקי, "לא יכול להיות שאתם לא יודעים לסיים משחק בכבוד. שחקן שוכב על הדשא, ואנשים בועטים לו בפרצוף?".

לפני כן, בראיון טלוויזיוני, הכחיש עמוס לוזון מעורבות של אחד מאנשי ההנהלה שלו: "אין לי מושג מה קרה ואני לא מבין למה התחילו במכות. במקום שנחגוג ונשמח כי עשינו ניצחון חשוב, קרה מה שקרה. אין תגים של חברי הנהלה. אני לא אעבור על זה לסדר היום. עוד לא אמרו לי כלום. כשהגעתי ראיתי שמפרידים. אני לא מבין מה ואיך זה קרה. כשאני אדע, אני אטפל בזה".

חבר הנהלת מכבי פתח תקוה איציק לוזון הבטיח בסיום לטל בנין: "אם יתברר שאחד מאנשינו נגח או בעט בחטיב, הוא יפוטר מהקבוצה".

מאמן מכבי פתח תקוה, משה סיני, סיפר: "אני לא יודע מה להגיד בנושא האלימות. משחק כדורגל לא צריך להגיע לדברים האלה. האמת שלא ראיתי מה קרה. הלכתי לשחקנים, הסתובבתי לאחור וראיתי מהומה רבתי של השחקנים שלנו ושל חיפה. ניסיתי להחזיק את השחקנים שלי, את חלקם הצלחתי וחלקם לא. אני לא יודע איך לעצור את הדברים האלה. אל תכניסו אותי למקומות שאני לא רוצה להיות בהם. אני לא אוהב את הצורה שזה קרה, אבל אני לא שופט ולא מקבל החלטות. אישית אני מאוכזב מכל האירוע הזה".

עמי גניש מאמן השוערים של מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
פשוט גועל נפש. מאמן שוער מכבי פתח תקוה עמי גניש משתולל בסיום/קובי אליהו

מן העבר השני, טל בנין הביע את סלידתו הרבה מהאירוע ודאג לשלומו של חטיב: "אני מקווה שזה ייגמר טוב, זה לא נראה טוב כרגע. לא הבנתי מה קרה. ראיתי שהייתה מהומה. אם יש תמונות, לא ייתכן שבן אדם פתאום יתאדה מהאיצטדיון. נמאס לכולם מהדברים האלה. זה לא חלק מהספורט. יש לי את המחזה של מני לוי ולדבר עם שחקן שלך שהוא לא מגיב. כל מה שנשאר לי זה להתפלל לשלומו. לגבי המשחק, נפסל לנו שער. לדעתי לא היה אופסייד".

סמנכ"ל הפועל חיפה, בועז גולן, הדגיש: "אנחנו מתכוונים להגיש תלונה רשמית. זה אירוע חמור מאוד, אין לו קשר לכדורגל. חייבים להוריד נקודות למכבי פתח תקוה. עלי כרגע בבילינסון, יהיו לאירוע הזה הרבה הדים".

בעלי הפועל חיפה יואב כץ הגיב על האירוע: "אני לא ראיתי את האירוע, אבל אם מישהו נגח בפניו של עלי חטיב, זה דבר חמור מאוד ואסור לעבור עליו בשתיקה. זה כבר לא כדורגל, זו אלימות ואין לזה בכלל מקום בספורט".

כץ מתח ביקורת על השיפוט במושבה: "זו לא תצוגת שיפוט שתזכה בפרס נובל. לפי מה שאני יודע הגיע לנו פנדל שלא נשרק וגם נפסל לנו שער חוקי, אבל זו לא הסיבה שהפסדנו. אני כבר מחפש תשובות עונה שלמה לאיך אנחנו מפסידים בדקות המכריעות נקודות חשובות. אפשר להגיד שזו בעיה מנטאלית, אבל אין לי הסבר של ממש לעניין זה. אם לא היינו מפסידים את הנקודות מול מכבי חיפה, הפועל פתח תקווה והפועל עכו בדקות הסיום, המקום שלנו כבר היינו מובטח. הכי חשוב כרגע זה לא להוריד את הראש ולהמשיך להילחם בכדי שנישאר בליגה".

טל בנין מאמן הפועל חיפה עם עלי חטיב. קובי אליהו
המחזה של מני לוי עמד לנגד עיניו. טל בנין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully