וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפטן עלה על שרטון

10.3.2012 / 7:33

אלי כהן שלח אותו לבדיקות ויטמינים. יובל נעים שאל אותו אם הוא על כדור הארץ. הם לא לבד. אף אחד לא יודע לאן נעלם עמית בן שושן, קפטן בית"ר שאמור להשיט אותה לחוף מבטחים

הרבה אנשים סימנו את שני המשחקים בהם הפסידה בית"ר ירושלים לבני סכנין ובני לוד בגביע כאלה שסימנו את סוף הדרך של יובל נעים. אך האמת היא שנעים החל להתייאש מהקבוצה כבר מספר שבועות קודם לכן.

לאחר המחזור ה-23, ולמרות שניצחה שלושה משחקים רצוף לפני כן, הגיעה בית"ר לראשון לציון וכבר לאחר שבע דקות פיגרה 0:2 ולא תפקדה. במחצית יובל נעים לא שלט בעצבים ופתח פה על לא מעט שחקנים. המקרה היוצא דופן היה הפניה התקיפה לעמית בן שושן: "תגיד לי, מה קורה לך? אתה על כדור הארץ? אתה מבין בכלל שאתה קפטן? קפטן צריך לקחת על עצמו, לדחוף את השחקנים. במקום זה אתה מוריד את הראש ולא עושה כלום כבר הרבה זמן, בושה וחרפה איך שאתה נראה".

נעים כעס על בן שושן עוד לפני כן, אחרי שהקפטן קבל על העובדה כי הקבוצה שומרת על סגל של 35 שחקנים, מה שלדעתו פוגע בסדר - טענות שהגיעו עד ליו"ר איציק קורנפיין. נעים אמר לבן שושן בנושא: "תפסיקו לחפש תירוצים ולהיתלות בכל דבר שאפשר, רק לא במגרש. אנחנו לא נזרוק עכשיו שחקנים שאין להם לאן להתאמן וזה מצב נתון. זה לא תירוץ לא לעשות שום פעולה נורמלית על המגרש".

יובל נעים מאמן בית"ר ירושלים (ימין) מתחבק עם עמית בן שושן. ברני ארדוב
בתחילת העונה זו עוד נראתה אידיליה, אחר כך נעים כבר לא ראה בקפטן שלו מושיע. המאמן ועמית בן שושן במחזור הראשון של העונה/ברני ארדוב

"העזיבה של ברוכיאן פגעה בו מאוד"

נעים ניסה בסך הכל להעיר את בן שושן, ולא הבין, כמו הרבה אנשים, מדוע הקפטן הולך ונעלם ככל שמתקדמת העונה. מדוע אחרי הפתיחה הכי טובה בהיסטוריה של בן שושן – שישה שערים ב-11 משחקים – הגיעה הדעיכה הכי מדאיגה שלו, דעיכה שחייבת להיפתר אחרת בית"ר תרד ליגה.

מה שקרה אחרי אותה שטיפה של המאמן מלמד לא פחות על חידת בן שושן. כבר באותו ערב בו תקף נעים את בן שושן, כולם במועדון ידעו שהקפטן פגוע. יום למחרת הגיע בן שושן לאימון עם הראש למטה ונכנס לשיחה עם נעים, בה אמר למאמן: "אין לי בעיה עם ביקורת, אבל לא עושים את זה ככה. יכולת לקחת אותי בארבע עיניים, אני לא שחקן שעלה אתמול מהנוער. זה פוגע בי כקפטן שאתה מדבר אליי ככה ליד כולם. יש לך משהו להגיד לי? תגיד לי את זה כמו שצריך בצד".

נעים הבין מהר מאוד כמה רגיש ופגיע הקפטן שלו: "הירושלמים הם קצת יותר רגישים בדברים האלה וזה משהו שבדיעבד אני מבין שאולי טעיתי בו והייתי צריך לפעול אחרת. הלחץ בבית"ר ירושלים מטורף ועמית עבר תקופה לא קלה. העזיבה של אבירם ברוכיאן פגעה בו מאוד. אבירם היה החבר הכי טוב שלו בקבוצה והיה המנהיג, ועמית היה כמו הסגן שלו. באותו רגע עמית איבד גם את החבר הכי טוב והכי קרוב אליו וגם את המנהיג של הקבוצה. אבירם היה המנהיג של השחקנים, כן. תפקיד הקפטן בבית"ר מוסיף הרבה לחץ על הכתפיים, הקהל בירושלים מסתכל לעמית על המשכורת וברגע שברוכיאן הלך והוא קיבל את הקפטן, הלחץ עבר אליו אוטומטית. והוא מרגיש את זה".

עמית בן שושן שחקן בית"ר ירושלים עם אבירם ברוכיאן. קובי אליהו
"באותו רגע עמית איבד גם את החבר הכי קרוב וגם את המנהיג שלו בקבוצה". בן שושן וברוכיאן/קובי אליהו

"יש בן אדם מאחורי השחקן"

גם ברוכיאן חזה את הפגיעה עליה מדבר נעים. ביום בו עזב המריא לוורשה, דיבר הקפטן לשעבר על הנדוניה המסוכנת: "הלחץ עכשיו ייפול על אחרים והם יבינו מה אני עברתי. עמית כמו אח בשבילי ואני מפחד על מה שיעשו לו, כי איך שאני רואה את הדברים הלחץ יעבור אליו. ייפלו עליו עם המשכורת, עם היכולת, עם הכל. האש הולכת לשחקנים הוותיקים יותר ובמיוחד לקפטן. אני מקווה שאני טועה, אבל נראה לי שאני צודק".

והוא באמת צדק. בן שושן רחוק מדמות הקפטן הממוצעת. שקט, מופנם, לא אוהב יותר מדי לסחוב סביבו את כולם, זה לא חלק ממנו. כשאבירם ברוכיאן קיבל את סרט הקפטן הוא סיפר איך "חלם על הרגע הזה והוא מוכן לוותר על אירופה בשבילו". בן שושן? גם במועדון לא משוכנעים שהוא באמת רצה בכך, ואמרו: "עמית אוהד אמיתי של הקבוצה. הוא לא הטיפוס הקלאסי של הקפטן, אבל הוא הישראלי הכי וותיק והיה טבעי שזה יעבור אליו. אם זה לא היה עובר אליו והיו מעבירים את הסרט לקובי מויאל או אריאל הרוש, איך הוא היה מרגיש? הוא קיבל את סרט הקפטן בתקופה רעה שלו וזה רק הוסיף לכל מה שעבר עליו. צריך להבין שלא קל לקצץ תמיד כשמבקשים ולדחות חצי משכורת לשנה הבאה, ולהתמודד עם זה שמקללים אותך? יש בן אדם מאחורי השחקן".

לזכותו של בן שושן ייאמר שהוא הבין מהר שהוא צריך לקחת יותר על עצמו. הוא ניסה לארגן ערבי גיבוש ולהיות יותר דומיננטי, אבל גם שחקנים הרגישו שזה מאוד קשה לו, במיוחד במצב המקצועי אליו נקלע. אחד השחקנים אמר: "דווקא בתקופה הזאת, הלב של כולם עם עמית. הוא כל כך אוהב את הקבוצה ואיכפת לו, הוא אוכל את הלב על שהוא לא מצליח לתרום. הביקורות והקהל אוכלים אותו, זאת תקופה קשה מאוד עבורו. כולם ראו מה הוא שווה בתחילת העונה ואנחנו חייבים אותו איתנו. זה קשה מאוד בתקופה כזאת לקחת את כל השחקנים עליו ולסחוב, כי רואים מה עובר עליו ולא צריך לחפש אותו בקטע של קפטן. הוא קפטן שונה".

קובי מויאל שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. קובי אליהו
"איך עמית היה מרגיש אם הסרט היה עובר להרוש או קובי מויאל?" מויאל עם הסרט כשבן שושן על הספסל/קובי אליהו

"הוא חייב מנוחה, אבל אין איך לתת לו"

בעונה שעברה תחת רוני לוי בן שושן לא הצליח לבוא לידי ביטוי. לוי שבר את הראש מה לעשות עם החלוץ ואיך להרוויח אותו לקראת העונה הבאה, והחליט לספסל אותו בכל חמשת משחקי הפליי אוף, כשרק בשניים מהם נכנס כמחליף ובאחרים אפילו לא היה אחד משלושת החילופים. לוי אמר אז לאנשי המועדון: "הוא עובד קשה על המגרש, אבל אני חייב ממנו יותר עזרה על המגן ותנועה. שחקן בתפקיד קדמי חייב להביא מספרים. גם הוא צריך להבין את זה".

תקופה דומה עוברת על בן שושן גם היום. בשבת האחרונה בן שושן לא נכנס לתיקול עם אחד משחקני קרית שמונה והפסיד כדור שגרם לאלי כהן להסתובב לספסל ולומר: "מה קורה לו? למה הוא לא נחוש". החילוף הבא של כהן היה בן שושן, כשלירון דיאמנט נכנס במקומו והקהל מחא כפיים על החילוף כביקורת על החלוץ. גם אלי כהן מבין שמשהו רע עובר על בן שושן. הוא אפילו שלח אותו לבדיקות דם לראות אם חסרים לו ויטמינים או שיש משהו אחר שגורם לו לחולשה, אך הבדיקה הייתה תקינה. בצוות המקצועי של בית"ר אמרו כי: "בן שושן עובר עומס גדול מנטאלית ופיזית מתחילת העונה והדבר הנכון ביותר יהיה לתת לו מנוחה קצת על הספסל. אבל במצב הסגל שלנו והחלק הקדמי זה בלתי אפשרי. אלי כהן מדבר איתו, מנסה לראות איך לעזור לו בהורדת עומסים ולחזק אותו. גול אחד יכול לעשות יותר מכל דבר אחר".

הגול האחד אינו דבר פשוט. בן שושן, כאמור, לא הבקיע כבר 17 מחזורים ומתקשה לתפקד. קצת קשה להסביר את זה שרק לפני מספר חודשים, בשליש הראשון של העונה, בן שושן החזיק את בית"ר עם שישה מתוך 11 השערים של הקבוצה, ובאחד המשחקים בהם היה פצוע אמר עליו יובל נעים כי "אנחנו חייבים להכשיר את עמית, הוא השחקן הכי משמעותי בקבוצה".

נעים אומר היום את הדברים קצת אחרת: "אני עדיין חושב שעמית שחקן איכותי. הרבה אנשים הריבו גבה בתחילת העונה שהעברתי אותו לשחק כמספר תשע, אבל הוא פרח שם ולקח את הקבוצה עליו. אני רואה את הסיבה למצב שלו בעיקר בלחץ שיש עליו ועל המועדון. צריך לזכור שהוא ואבירם פרחו כשהיו 10 כוכבים ושחקנים משמעותיים לידם. פתאום כל הלחץ עליהם. עכשיו, אחרי שאבירם עזב, זה הפך להיות עוד יותר קשה. אבירם אמר לי פעם "שים את השחקן הכי טוב בארץ בבית"ר הזאת והוא לא פוגע", ולדעתי הוא צודק. זה באמת משהו בלתי רגיל להתמודד עם כל הדברים האלה".

ומה נעים חושב על החשיבות של בן שושן לסיכויי ההישרדות: "חד משמעית, ללא בן שושן בית"ר תתקשה מאוד להישאר בליגה. קודם כל מבחינת מספרים, הוא כבש 6 מתוך 17 וזה אומר הכל. אבל מעבר לכך הוא השחקן הכי בוגר בחלק הקדמי, שאם הוא יצליח לחזור לעצמו כל ההתקפה תוכל לעשות את השינוי ולהבקיע שערים שישאירו את הקבוצה בליגה. בלעדיו הסיכויים של בית"ר לשרוד נמוכים מאוד".

מאמן בית"ר ירושלים אלי כהן משוחח עם עמית בן שושן. קובי אליהו
גם אלי כהן מבין את מה שנעים מבין: בלי הקפטן, בית"ר לא תישאר בליגה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully