וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת-בית"ר ירושלים: משחק העונה של התחתית

במלאבס חולמים על ניצחון, בן חיים לא תורגל. פאסוס ובן שושן יפתחו בבית"ר והמשטרה בכוננות שיא (ש', 20:00, ספ' 1)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* רק הכרעה? רק שני מפגשים מתוך 21 בהם פתח תקוה אירחה את בית"ר הסתיימו בתיקו. הלוזונים רשמו שבעה ניצחונות.

* הניצחון האחרון של פתח תקוה בביתה על הקבוצה מהבירה הגיעה אחרי חמישה הפסדים רצופים לבית"ר בבית.

* פתח תקוה לא ניצחה בביתה כבר ארבעה משחקי ליגה רצופים.

* בית"ר שומרת עד עתה על 100% הצלחה במושבה. היא פשוט שיחקה שם רק פעם אחת וגברה 0:1 על הפועל פתח תקוה, במה שהיה ניצחון החוץ היחיד שלה בסיבוב השני.

* תומר בן יוסף שיחק במהלך הקריירה בשתי קבוצות בלבד- מכבי פתח תקוה ובית"ר ירושלים.

* אלי כהן מרבה לדבר על ההישארות ההירואית שלו עם בית"ר בעונת 2002\2001. שלושה מחזורים לסיום אותה עונה, כשבית"ר מתחת לקו האדום, היא פגשה את מכבי פתח תקוה למשחק חוץ ברמת גן. 13 אלף אוהדי בית"ר ראו את פתח תקוה עולה ליתרון מוקדם משער של קובי רפואה, אך שלושער ענק של מנור חסן העניק לבית"ר 2:3 (רפואה צימק) והעלה את בית"ר מעל הקו האדום עד לסיום העונה.

מפתחות והכנות:

מכבי פתח תקוה

המתיחות בשבועיים האחרונים בין אנשי בית"ר ירושלים ללוזונים נתנה כנראה את אותותיה. "אני לא זוכר תכונה כזאת שלהם למשחק ליגה", תיאר אחד השחקנים את האווירה במועדון, "ברור לנו שעמוס ואיציק מתים לנצח אותם אחרי מה שקרה בשבועיים האחרונים". כזכור, הלוזונים דרשו למנות שופט זר למשחק לאחר שבית"ר ירושלים דרשה לשבץ את מאיר לוי או אלון יפת, שישפוט לבסוף, למשחק. אגב, הסטטיסטיקה של הבית"רים עם השופט הזה בשנתיים האחרונות לא מוצלחת, כך שבמועדון בהחלט לא מבינים על מה התרעומת.

מדוברות המשטרה נמסר אתמול כי המשטרה תקצה כוחות גדולים לשמור על הסדר בתוך ומחוץ למושבה בזמן המשחק, לא תאפשר הכנסת מוטות להנפת דגלים, נפצים ואביזרי פירוטכניקה. "באיצטדיון מותקנות עשרות מצלמות אבטחה, שיתעדו את תנועת האוהדים. המשטרה הודיעה שתגלה אפס סובלנות כנגד אוהדים שיקראו קריאות גזעניות וקריאות נאצה", נמסר משם. הסדרנים ואנשי האבטחה קיבלו הוראה לערנות מוגברת נוכח העובדה שאוהדים רבים של בית"ר יגיעו לאצטדיון ואולי ינסו לעורר מהומות.

הסבלנות של שחקני הקבוצה מתחילה לפקוע, לאחר שמשכורות חודש ינואר (!) טרם חולקו להם. "אף אחד לא מזלזל במאבקי התחתית, אבל צריכים לחשוב עלינו", אמר אחד מהם לפני האימון היום. במועדון טוענים כי הם יחולקו בקרוב. על המגרש, החלוץ טל בן חיים לא התאמן סדיר במהלך השבוע בגלל פציעה, והעניין הזה הוביל את משה סיני להחליט שהוא לא יפתח בהרכב. לא ברור האם מדובר בהפתעה, אבל עומר גולן יחזור לעמדה הטבעית שלו, חלוץ. היכולת שלו בשבועות האחרונות דווקא בחלק ההתקפי, בתוספת הפציעה של בן חיים, גרמה לשינוי.

המגן טל מעבי מורחק בשל כרטיסים צהובים ולכן אורי אוזן ימשיך לפתוח כמגן שמאלי, בעוד שקובי גנון ימתין על הספסל. מתן אוחיון יחליף את גולן במרכז ההגנה, שתכלול גם את שי מימון, חגי גולדנברג, ואת רובי לבקוביץ' בין הקורות (לירן שטראובר עדיין סובל משבר בצלע). סבסבטיאן סנסוני עדיין לא מתאמן ולא יהיה בסגל, והמגמה היא ששאר שחקני הקישור ימשיכו לפתוח (מלבד מעבי, אותו יחליף ציון צמח). משה סיני ביקש מהשחקנים במהלך השבוע לא להעניק ראיונות נרחבים לכלי התקשורת כדי לא לפגוע בהכנות למשחק. "אני רוצה שהאימונים יהיו בקצב טוב, שתבואו מרוכזים".

בית"ר ירושלים

הקבוצה ערכה היום אימון מסכם ובו המאמן אלי כהן ניסה להרגיע את שחקניו: "אל תיתנו לאירועי השבוע האחרון להשפיע עליכם בצורה לא טובה", אמר כהן. כזכור, שבוע קשה עבר בין המועדונים, שבוע שהיה רווי בהתנצחויות בין הצדדים וכלל פיצוץ בין יו"ר בית"ר איציק קורנפיין ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, לאחר הדיון בערעורה של בית"ר בבית הדין המשמעתי נגד עונש הרדיוסים שספגה. האווירה בין המועדונים לקראת המפגש מחר חמה מאוד וכ-100 שוטרים צפויים להיות בתוך המושבה, במטרה למנוע התפרעויות.

בפן המקצועי, כהן הראה לשחקניו קטעי וידיאו של היריבה ושם דגש על דני פרדה. "מלבד ההתקפה החזקה שלהם, כל משחק המעבר מגיע ממנו וכשהוא טוב ונותנים לו שטחים, הוא מעמיד שחקנים מול השוער. בדיוק כמו נגד קרית שמונה, אל תיתנו להם את האפשרות לשחק על שטחים גדולים", אמר המאמן לשחקניו.

כהן יצטרך להתמודד עם חסרונו של קובי מויאל המוצהב, כשמי שיפתח במקומו יהיה דריו פרננדז. בהתקפה, בדק כהן כבר יומיים את האפשרות כי ערן לוי ישחק במקומו של לאונרדו פאסוס, אולם בשלב זה נראה כי פאסוס יהיה זה שיפתח ולוי ימשיך להמתין על הספסל. כהן היה מרוצה מלוי השבוע, הירבה להחמיא לו ואף אמר לו כי בעקבות השינוי, הוא יזכה ליותר דקות משחק. מעבר לכך לא צפויים שינויים בהרכב.

בקרב השחקנים ישנו טירוף לקראת המשחק. השבוע הם ערכו ערב גיבוש בביתו של לירון דיאמנט ולא הפסיקו לדבר על המשחק והחשיבות שלו. היום אמר אחד השחקנים: "אי אפשר להתנתק מכל מה שקורה. אנחנו כל השבוע מדברים על זה. מעבר למלחמת העולם של המשחק הזה, הוא גם משחק על הכבוד של המועדון נגד כאלה שרוצים לרסק אותנו. גם האוהדים מבינים את זה ויש לא מעט מהם שכמעט ולא היו במשחקים השנה ויגיעו מחר. תהיה לנו אווירה של טדי ואוי ואבוי לנו אם נאכזב אותם".

לפחות 4,000 אוהדי בית"ר צפויים להגיע למשחק, כאשר פתח תקוה הקצתה לירושלמים 5,500 מקומות ביציע המזרחי של האצטדיון. בית"ר יצאה בהודעה לאוהדים לקראת המשחק: "הנהלת הקבוצה קוראת לאוהדים לבוא בהמוניהם ולתמוך בקבוצה במשחק מחר. אנו גם קוראים לאוהדים להתרכז בתמיכה ובעידוד השחקנים והקבוצה ולהימנע בהתעסקות בדברים שלא קשורים לכך".

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה: ויקטור מרעי

חלוץ מכבי פתח תקוה הוא ההוכחה הכי טובה לחלוץ שלא מצליח להגשים את עצמו בגלל חוסר ריכוז מול השער. מי שנחשב לאימת ההגנות של ליגת הנוער, יכול רק להצטער על כך שעם עזרה כל כך גדולה בחלק הקדמי הוא לא מצליח להביא את עצמו לידי ביטוי. כמות השערים שכבש העונה (ששה בליגה) לא גבוהים ביחס לאשראי שהוא מקבל. אם מרעי לא ימהר, הקריירה שלו תיראה בדיוק כמו של אבי קנפו – עוד פוטנציאל שגדל בטוברוק, עבר להפועל תל אביב ולא הצליח לממש את עצמו באמת. לא חבל?

בית"ר ירושלים: עמית בן שושן

17 משחקים בלי שער, יכולת חלשה, הרבה ביקורת וקללות מהיציע. זה מה שעובר על בן שושן. למרות זאת, הוא עדיין השחקן הכי משמעותי בהתקפת בית"ר ירושלים והוא חייב להתעורר אם בית"ר רוצה לנצח את המשחק הזה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: רובי לבקוביץ', חגי גולדנברג, מתן אוחיון, שי מימון, אורי אוזן, אסי משיח, מרואן קבהא, דני פרדה, ציון צמח, עומר גולן, ויקטור מרעי.

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אבי ריקן, אנדריי פילאבסקי, תומר בן יוסף, חיים מגרלשווילי, ברק משה, דן איינבינדר, דריו פרננדז, סטיבן כהן, עמית בן שושן, ליאונרדו פאסוס.

מכבי פתח תקוה בוואלה! ספורט

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully