וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "מה זו השנאה הזו? אנשים פה לא נורמליים"

אבי לוזון על אירועי הדרבי: "המשטרה טעתה בהערכות שלה". על העונש להפועל: "יהיו רדיוסים". האוהדת באשפוז: "כמעט נהרגתי"

ברני ארדוב

ההתאחדות לכדורגל מצפה לתגובה קשה מצד בית הדין של ההתאחדות לאירועי אמש (שני) בבלומפילד, כשאוהדי הפועל תל אביב התפרעו בסיום הדרבי התל אביבי שבו הפסידו 1:0 למכבי. כזכור, האוהדים בשער 5 השליכו מקלות, כוסות ומצתים, והשופטים והשחקנים חיכו דקות ארוכות על המגרש כדי להיכנס לחדר ההלבשה. גם השחקנים אביחי ידין וסלים טועמה צפויים להיענש על התנהגותם האלימה, כשהתנפלו באמוק על השופט מנשה משיח אחרי סיום המשחק.

יושב ראש ההתאחדות, אבי לוזון, אמר הבוקר בגלי צה"ל: "ראיתי את הכתובת על הקיר. כבר חודשיים אני מבקש להיפגש עם מפכ"ל המשטרה כדי לדבר איתו על זה, והפגישות בוטלו. אומרים שהמשטרה יצאה מהמגרשים, אבל זה לא נכון. לפני כל משחק יש ישיבה של המשטרה עם נציג הקבוצה המארחת. למשטרה יש זכות להחליט כמה שוטרים וכמה סדרנים יהיו במגרש. כל האחריות על ביטחון האוהדים באחריות המשטרה. כשיש אירועים כמו דרבי, ברור שצריך הרבה שוטרים. המשטרה טעתה בהערכה של רמת המסוכנות".

לוזון טוען כי "גם העיתונות מחממת את האווירה, ואז הכעסים מתגברים, הלהבות עולות. שנייה אחרי שמשיח הרחיק את טועמה וידין, יצאתי מהאיצטדיון. ישר אמרתי לגיא לוזון 'בוא נלך, תהיה פה מהומת אלוהים'. ראיתי את זה קורה. כשאתה רואה את השנאה, כשאתה רואה אוהדי הפועל תולים שלטים 'אנחנו מונעים משנאה טהורה'... מה זה? אנשים פה לא נורמליים. צריך לבוא מאהבה, לא משנאה".

לוזון הוסיף ש"צריך להחמיר מאוד. לא הבנתי את הפרשנים שתקפו את בית הדין אחרי שהוא החמיר עם בית"ר ירושלים. רק בית הדין יכריע, לא רוצה לומר את דעתי, שלא יגידו אחר כך שהתערבתי. ברור שהפועל תיענש, ברור שיהיו כמה משחקי רדיוס, לא יודע כמה".

לגבי שיבוצו של מנשה משיח, אמר לוזון: "משיח הוא שופט בינלאומי, הוא אחד הבכירים בארץ. היה משחק קשה מאוד לשיפוט. הכי קל לבוא ולהעביר ביקורת על איגוד השופטים. היה אידיאלי לשבץ את הבכירים לכל משחק, אבל יפת ותבריזי יפרשו עוד שנתיים, וצריך להכין את הדור הבא. אין לי כוונה להתערב בהחלטות של איגוד השופטים".

יו"ר הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל, רוני קלינסקי, פנה במכתב ליו"ר ההתאחדות לוזון וביקש לשים סוף לתופעת שירי השואה בכדורגל. "במשך שעות ארוכות אתמול בבלומפילד נשמעו שירי שואה", הזכיר קלינסקי. "על המשטרה לעצור את אלו המבזים את זכר השואה, ועל ההתאחדות לכדורגל והממשלה להשתמש בכוח החוק על מנת למנוע את השימוש בסמלים אלו מבעוד מועד. חובה למצוא את אלה שעשו זאת אתמול - וכמובן - בואו נעצור את אלה שיעשו זאת מחר".

סיוון, אוהדת מכבי תל אביב, נפצעה עוד לפני המשחק מחזיז שנזרק לעבר שער 11 שמאכלס את אוהדי הצהובים. הבוקר היא אמרה מבית החולים וולפסון ש"אני מרגישה גרוע, על הפנים. זה היה לפני פתיחת המשחק, בשער 11. מאוד התרגשתי מהמשחק, ולא חשבתי שככה אסיים את הערב הזה, בבית חולים. פתאום ראיתי משהו עף לעברי, והחזיז התנפץ לי בכף היד. ניצלתי בנס, קיבלתי את החיים שלי במתנה. יכולתי לאבד אצבעות.

"אני פשוט לא מאמינה שזה הגיע למצב הזה. אני סובלת משברים, אולי אצטרך לעבור ניתוח. מקווה שיהיה בסדר. פחות מדאיג אותי עכשיו הניצחון, אני חושבת רק על זה שסיימתי את הערב בבית חולים, זה לא נורמלי, זה לא יוצא לי מהראש. אם זה היה פוגע לי בראש, זה יכול היה להרוג אותי. לא יודעת מאיפה היצרים האלה באים. לא מבינה למה האלימות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully